AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #1 Del Skrevet 29. november 2017 Føler jeg har betalt en formue for en vare jeg ikke har fått slik som forventet. Hva gjør jeg? Bilen har vært inne på verksted en plass mellom 8-12 ganger innen 5 mnd, pga forskjellig "småtteri". Det ene som vi trodde var en bagatell har bilen vært inne for 5 ganger og nå i 6 dager (vet ikke når vi får den). Hva bør jeg gjøre? Klage til selger, be om kompensasjon, snakke med forbrukerombudet? Anonymkode: 80139...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 29. november 2017 #2 Del Skrevet 29. november 2017 Er det en gjentakende feil, som de ikke klarer å rette opp i, kan du kreve å få hevet kjøpet. Er det derimot forskjellige feil hele tida...vel, da er det nok værre. Mandags bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Del Skrevet 29. november 2017 4 timer siden, tdm900 skrev: Er det en gjentakende feil, som de ikke klarer å rette opp i, kan du kreve å få hevet kjøpet. Er det derimot forskjellige feil hele tida...vel, da er det nok værre. Mandags bil? Uten å nevne merke er det en splitter ny bil til over kr. 650.000,- Diesel bil. Kan man heve kjøpet ved gjentakende feil altså? Hvilken lov viser jeg til da? ts Anonymkode: 80139...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #4 Del Skrevet 29. november 2017 Ble den ikke solgt med garanti, så og så måneder og hvis ikke mulig å fikse, pengene tilbake? Du må jo ha fått boe garanti med? Anonymkode: 12e68...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #5 Del Skrevet 29. november 2017 Har garanti ja, selvfølgelig. Bilen er på verksted, hvor jeg handlet bilen. Har også fått lånebil. I morgen har den vært der i en uke. Jeg håper de finner feilen og får rettet den opp. Men en kompensasjon er vel rett og rimelig? Ts Anonymkode: 80139...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #6 Del Skrevet 30. november 2017 Du kan heve kjøpet, dette er en ikke helt uvanlig prosedyre. Snakk med forhandleren først, og om de er vrange, snakk med din advokat. Om du er ellers veldig glad i publisitet kan du gjøre som ham: http://www.carscoops.com/2017/09/disgruntled-bmw-owner-burns-7-series.html?m=1 Anonymkode: 87004...6f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Del Skrevet 9. desember 2017 Reklamasjon/heve kjøpet. Bilen er i vesentlig dårligere stand enn man burde forvente av en nybil. Anonymkode: 38754...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #8 Del Skrevet 9. desember 2017 Selger har mulighet til å prøve å rette feilen to ganger. Ikke mer. Om samme feil oppstår en tredje gang, kan du kreve å få en ny vare (bil) eller heve kjøpet. "samme feil" må ikke tas bokstavelig. Må motoren f.eks repareres flere ganger regnes det som "samme feil" selv om det er forskjellige komponenter i motoren som fikses hver gang. Anonymkode: bbc25...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #9 Del Skrevet 9. desember 2017 Jeg har vært borti noe liknende. Første gangen lot jeg forhandleren tåkeblåse bort problemene mnd. etter mnd. før jeg mannet meg opp og leverte bilen tilbake. Så gikk det noen gode år med ulike fine biler før det skjedde igjen, feil på feil: Da leverte jeg bilen tilbake etter noen uker. Forhandleren overførte pengene på konto noen dager etter. Stå på dine krav og lever tilbake dritten i slike tilfeller er min anbefaling. Anonymkode: ecd1d...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #10 Del Skrevet 3. januar 2018 Nå er det oppdaget ny feil ved bilen. Alvorlig sådan. Jeg er så mektig lei! kan jeg virkelig heve kjøpe eller kreve ny bil? Ts Anonymkode: 80139...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 4. januar 2018 #11 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det oppdaget ny feil ved bilen. Alvorlig sådan. Jeg er så mektig lei! kan jeg virkelig heve kjøpe eller kreve ny bil? Ts Anonymkode: 80139...39f https://www.naf.no/kjop-og-salg/etter-kjopet/hva-kan-kreves/ https://advokatveiledning.no/artikler/bil_bat_bobil_camping_gjenstander/heving_av_nybilkjop_/ Endret 4. januar 2018 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #12 Del Skrevet 4. januar 2018 Ja, du kan virkelig heve kjøpet med flere gjentagende feil, dette er forhandler fullstendig klar over også. Men, kommer det til å skje? Nei, sannsynligvis ikke med din nølende holdning til hele greia. Anonymkode: 495a2...7b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #13 Del Skrevet 4. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, du kan virkelig heve kjøpet med flere gjentagende feil, dette er forhandler fullstendig klar over også. Men, kommer det til å skje? Nei, sannsynligvis ikke med din nølende holdning til hele greia. Anonymkode: 495a2...7b2 Kunne ha skjedd om tråden var reell. Anonymkode: 2970b...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #14 Del Skrevet 8. januar 2018 På 4.1.2018 den 8.21, AnonymBruker skrev: Kunne ha skjedd om tråden var reell. Anonymkode: 2970b...5f5 Tråden er jo reell. Hvorfor tror du noe annet? ts Anonymkode: 80139...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #15 Del Skrevet 8. januar 2018 På 4.1.2018 den 8.12, penny_ skrev: https://www.naf.no/kjop-og-salg/etter-kjopet/hva-kan-kreves/ https://advokatveiledning.no/artikler/bil_bat_bobil_camping_gjenstander/heving_av_nybilkjop_/ Tusen takk for nyttige linker! ts Anonymkode: 80139...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #16 Del Skrevet 8. januar 2018 At jeg virker nølende, ja.. mulig det.. For meg er dette drømmebilen! Endelig kunne jeg kjøpe rett merke, modell, med alt av utstyr og høyeste ytelse slik jeg ønsket det. Ventetiden var lang nok og prosessen omstendig, får å få den slik jeg ønsket. allerede innen kort tid etter levering oppdaget jeg feil og mangler. Noen store, noen små. Tok kontakt med selger og fikk den inn på verksted. To ganger har de mulighet til å rette opp samme feil. De har den nå inn for 6 gang på en og samme feil. Årsaken, er slik fra en av linkene lenger opp: »Kanskje er det noe spesielt med denne konkrete bilen som gjøre at du er villig til utvise litt ekstra tålmodighet.» ts Anonymkode: 80139...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå