Gå til innhold

Spørsmål om utseende til jenter, fra gutt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en gutt på 20 år med lav selvtillit. Angående dette med utseendet, har jeg ikke fått det verste genmaterialet, men jeg har aldri blitt komplimentert av en jente før (ikke at jeg tror det er vanlig), men så har jeg til gjengjeld ikke gjort tilsvarende selv. Har igrunn ikke våget meg ut i det ennå.

Men uansett. Hvis jeg i fremtiden treffer noen, håpet er at hun liker trening og helse, siden jeg har de interessene selv, bare at jeg har vært lat og deprimert, synes jeg at utseendet er viktig og det gjør at man føler seg bedre og gladere. 

Ok. Men så frykter jeg at kompleksene mine vil være en turnoff for jenter jeg eventuelt skal møte, men greia er at jeg aldri ønsker å minne dem på det, siden jeg ikke ønsker å smitte jenter med usikkerhet, da har lest at det fungerer sånn. I så måte, hvorfor spør jeg på ett nettforum? det er fordi jeg ønsker å få svar på usikkerhetene jeg har og de tærer på det å i det hele tatt gjøre en stor innsats med trening osv. Sitter med følelsen av at uansett hvor mye jeg forbedrer, vil jeg aldri bli bra nok.

1) jeg har kanskje 100, eller litt over, føflekker på kroppen. Alle bortsett fra én liten i nakken er flate, de fleste er små, men har en på brystet som er på størrelse med en blyantvisk, men det er også den største. Men bare på høyrearmen har jeg over 20 stk og noen av de er oransje farget, og skuldrene mine har også mange små. Har noen på leggene, og en del på ryggen, men der er jeg litt rød, kviser, sikkert arr, og mistenker huden er uttørket generelt.
Det føles verst på plasser med mye lys. I speilet kan ryggen se ut som en slagmark hvis det er sterkt lys...
På halsen og ansiktet har jeg dog. veldig få føflekker. Og de få er ganske små og bra plassert.

2) har kvise-arr på begge kinnene. På den ene sida er det verst. bruker krem og har vasket ansiktet hver morning i minst 3 år, men vurderer å kjøpe dermaroller for å få redusert de eller gå til hudpleier 
det er ikke skrekk eksempel som man finner på bilder, men de er tydelige

3) har en kul i panna, litt mindre enn en bruskork og stikker litt ut, jeg vet ikke om det er ben eller fettkul, men ble oppmerksom på den for noen år siden og den har hatt samme form hele tiden. Ser den lettest når jeg reiser brynene eller i et visst lys (ps, føler også at den kan gi verk av og til)

4)  føler det er vanskelig å ha frisyrer jeg liker og som passer hodeformen min. jeg føler at når jeg bøyer hodet nedover ser det stort og langt ut, samme med fra lengre avstand, men: kan det ha noe med hårfrisyren?   spiller fettprosent mye på illusjonen? for øyeblikket er jeg 15 kg over normalvekt for en på min høyde. her tok jeg noen bilder, men mistenker at det ser verre ut utenfor mobilkameraet?  (kan jeg stole på kameraet?) 1: er det bare fett eller  2: er det stort    3: er det utiltrekkende?  bilder

5) det siste er at lengden mellom nasen og munnen er litt lang (har lest for mye om dette på nettet, og har hengt meg opp i det) det ble poengtert at Zac Efron har litt lang lengde og at det gjør deg litt styggere... men det er ikke jeg som vet hva damer tenker om ansiktet til menn.

Det er i grunn ikke noen store problemer jeg har, men allikevel er det mange små ting som gjør at jeg føler meg mindreverdig ifh. til andre. Føflekker kan jeg få fjernet, og sånn som med rød hud på nakken vil sikkert bli bedre av trening og sol, men jeg blir misunnelig på dem som ikke har disse skavankene 

Anonymkode: 42997...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kritisk du er til deg selv. Sikker på at du legger merke til det minste med seg selv. Tviler på at andre tenker negativt om deg. Hvilken lengde mellom nese og munn snakker du om? Zac Efron har det? Isåfall så ser ikke jeg noe galt i det utseende. 

Nå er jeg 36 år og kvinne. Kan hende du vil ha svar fra yngre. 

Men slutt for all del å stå og lete etter feil med utseende ditt. Skadelig og ond sirkel det der. Alle har noe de er misfornøyd med. De fleste ihverfall. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei føflekker hadde jeg aldri brydd meg om . 

Kvisearr er helt vanlig, de fleste jenter har også faktisk det, men du ser det ikke før sminken er borte. 
Det du kan gjøre for å fobedre kvisearrene dine er å begynneå bruke sneglekrem, Mizon Snail Repair Gel er fantastisk , og OST c20 serum. Her er bilde av før og etter med OST c20 og det er bare på 3 uker! 
Bilderesultat for ost c20 before after

Her er før og etter med snail gel : 
Bilderesultat for snail repair before after

Jeg har lest en del om dermaroller, og har inntrykk av at det er mer hype enn faktisk effekt av det. I stedet for å bruke flere tusenlapper på en dermaroller så ville jeg brukt en tusenlapp på å gå til hudlegeklinikk med hudpleier og hudlege og få anbefalt produkter for akuratt din hud. Elixir er dyre men utrolig effektive produkter utviklet av norske hudleger for norsk hud. 

Jeg hadde ikke likt en kar mindre bare fordi han hadde kvisearr, har han sjarm og et fint smil så ser jeg ikke engang arrene :)

Den kulen din i panna, er det en stor bul? Da ville jeg fått legen til se på den og vurdert kirurgi hvis det er en fettkul, men det er litt vanskelig å se for seg hvordan kul du mener, siden du også skriver at den bare syntes i noen typer lys eller hvis du hever brynene. Hvis det bare er litt så er det normalt at huden eller pannebenet har svake buler og ikke er helt hundre prosent rette men det er jo ikke noe man legger merke til på folk med mindre man studerer panna skikkelig i alle typer lys liksom :P 

Når det kommer til hårfrisyre er det best å la en frisør avgjøre hvordan frisyre og farge som passer best til din hodefasong og hudtone, ofte er det helt annerledes frisyre enn hva man tror selv og er vant med å gå med. Jeg ser på bildene du linket til og ser ikke noe galt med de? Du ser ikke overvektig ut i ansiktet der kanskje litt småchubby men ikke noe jeg finner utiltrekkende ut fra de bildene der, og jeg kan heller ikke se kulen i panna du snakket om. 
Lengden mellom nesen og munnen har jeg aldri tenkt over engang haha! Huff det er mye rart man begynner å tenke over når man leser om disse perfekte kjendisidealene, jeg fikk oppheng i kjeven min etter å ha sett en post om Botox i kjevemusklene men hadde jo aldri tenkt over det før verken på meg selv eller på andre å ha smalere kjeve, og noen måneder senere så leste jeg om fillers i kjeven og da fikk jeg jo motsatt kompleks om at kanskje kjeven min ikke var bred nok siden noen pene damer tok fillers for å få mer markert kjeve :P Det er jo ting som ingen andre egentlig registrerer på andre og jeg er ganske sikker på at ingen registrerer om du har kortere avstand mellom nesen og munnen enn det en eller annen kjendis har. 

Jeg syns ikke du skal være så usikker på deg selv, men lurer også litt på hvorfor du har krav til en kjæreste at hun skal være sikker på seg selv og trene og se bra ut, når du selv skriver at du ikke har fått gjort det pga depresjon, for kvinner kan jo også være deprimerte, eller ha andre prioriteringer enn å trene og se bra ut. Man ser ut som man ser ut liksom, men det går jo selvfølgelig an for alle å forbedre seg, men så må man liksom vurdere hva som er viktigst i livet, å være glad i seg selv og partneren sin uansett om utseendet forfaller pga sykdom eller alderdom, eller å bruke all inntekten sin på operasjoner og fillers og inngrep (ja, for man kan få større hake, mer manndig hake, rettere nese, bredere tinning, mer forførende øyebryn, mer våkne øyne ved øyelokkskirurgi, mer timeglassformet kropp ved fettsuging og fettinnsprøyting, større brystkasse med brystimplantater for menn, tykkere og flottere hår med hårtransplantasjon osv, det går alltid ann å forbedre utseendet sitt om det er det man vektlegger og prioriterer) og ikke få noe personlig indre vekst ila livet fordi man er så opphengt i det ytre. 
Så er det også litt sånn at du kan ikke sikte på noen som er på så veldig mye høyere nivå enn deg selv, det er flott å finne ei med like interesser, men du har jo selv ikke interesse for trening, du vil bare at dama di skal se bra ut, hvis du vil tiltrekke en som vil bruke tiden sammen med kjæresten sin på å trene sammen så må du starte å trene og være der på skalaen selv også. Hvem vet, kanskje dere da møtes på treningssenteret, men ved å sitte hjemme å føle deg usikker og feit og bare tenke på at du vil forbedre utseendet ditt uten å faktisk gjøre det, så får du hvertfall ikke en flott treningsdame som gjør alt for å forbedre sitt utseende. 

Anonymkode: 3a72d...3c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at du sliter mye med selvtilliten og har er svært kritisk til deg selv. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men hvis du er tenåring så kan kvisene osv være av pubertale årsaker og vil gå over. Det er også veldig vanlig å slite med selvbildet når man er i puberteten fordi hormonene løper løpsk! Prøv derfor å akseptere deg selv istedenfor å lete etter feil. Tenk deg selv, er du like kritisk til andre som du er til deg selv? Sannsynligvis ikke. Et tips for bedre selvtillit er å begynne å trene, kjøpe nye klær, oppleve nye ting. Mennesker med dårlig selvtillit vil alltid se mangler hos seg selv, derfor vil ikke fjerning av føflekker eller endring av utseendet gjøre selvtilliten din bedre, du vil aldri bli fornøyd med deg selv. Dersom en jente syns du er uattraktiv på bakgrunn av de tingene du forteller så er hun ikke verdt din tid uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet der er helt idiotisk fokus, og at jeg må slutte med det snart, men akkurat det med å ha mange føflekker, er ikke lett å unngå å tenke på for min egen del

Men trenger akkurat det. Noen ærlige og sikkert i tillegg kritiske svar også, rettet mot tankemønsteret mitt. For den siste tanken jeg vil ha i møte med nye jenter er å gjøre dem bevisst på usikkerhetene mine, for da blir dem bevisst på det? vil like meg mindre, føle synd på meg og dem selv, og sikkert bli påminnet om ting de ikke liker på sin kropp heller. 

Når jeg sier dette blir jeg veldig dobbeltmoralsk siden jeg laget denne tråden inne her, men hadde ikke mange valg, følte jeg

også vet jeg at ikke alle jenter bruker tid på forum og internett, og at de har forskjellige preferanser men vil jo aldri spør noen om dette i virkeligheten. Kunne kanskje sagt at jeg ville gjort noe for å få vekk arrene, men ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på menn jeg synes er kjekke.... og hvordan de ser ut uten photoshop...

Alle sammen har sine "skavanker", og det gjør dem så virkelige..?

Og er du klar over hvor behagelig det er å se noe virkelig i DENNE verden full av selfies, SoMe og overfladiskhet? Til og med Ryan Gosling (!) har skavanker.  :ninuskapus:

Prøv å tenk sånn på det..? Elsk skavankene dine

Relatert bilde

Bilderesultat for celebrities without photoshop

Relatert bilde

Bilderesultat for male celebrities with acne

Bilderesultat for male celebrities without photoshop

Lista er uendelig..........................

Foreslår at du prater med fastlegen og får tak i gode råd der. Hvis du går til en hudpleier kommer ikke de til å si at du er normal eller bra nok, de kommer til å si at alt kan fikses til 2000kr eller mer. Noe som SJELDENT stemmer.

Anonymkode: a087e...54c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så er det også litt sånn at du kan ikke sikte på noen som er på så veldig mye høyere nivå enn deg selv, det er flott å finne ei med like interesser, men du har jo selv ikke interesse for trening, du vil bare at dama di skal se bra ut, hvis du vil tiltrekke en som vil bruke tiden sammen med kjæresten sin på å trene sammen så må du starte å trene og være der på skalaen selv også. Hvem vet, kanskje dere da møtes på treningssenteret, men ved å sitte hjemme å føle deg usikker og feit og bare tenke på at du vil forbedre utseendet ditt uten å faktisk gjøre det, så får du hvertfall ikke en flott treningsdame som gjør alt for å forbedre sitt utseende. 

For det første, aner jeg ikke hva slags "nivå" jeg ligger på. Men jeg vet at jeg er priviligert nok til å være født inn i ett bra hjem i Norge, har forsåvidt ikke gjort noen gale ting utover andre og at det egentlig er opp til meg selv hvorvidt personligheten min passer sammen med en på "det nivået". Men nå kan jeg ikke vite hva den andre tenker eller ser for seg, heller, selv om en sikkert virker uoppnåelig på bakgrunn av fasaden? Hadde jeg vært uteligger, rusmisbruker eller slitt med en medfødt sykdom kunne det stilt seg annerledes, den ser jeg.

Jeg har ikke noe imot deprimerte jenter, men jeg vil helst unngå å forminske oddsen på å havne tilbake i den samme sinnstilstanden mer enn hvor mye jeg har vært i den situasjonen igjen. 

Jeg har vært godt trent, og svært interessert i idrett hele tiden, greia er bare det at jeg har gått opp/ned i vekt og hatt pauser. 
Man kan forresten være overvektig og fortsatt elske trening. Mange som er det.
Deltok i noen utholdenhetskonkurranser for et par år siden og var blant topp 25% på den éne og topp 60 av 250+ voksne deltakere så er ikke helt borti natta

men jeg vet jo at jeg må ha en kropp som gir treningsvibber, hvertfall siden treningsglade jenter bryr seg mer om kropp enn sofaglade jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du, som de fleste andre, bare er for kritisk til deg selv. Veldig mange har noen arr etter kviser her og der i ansiktet. Har ett par selv fra da jeg var yngre og ikke visste så mye om hudpleie.

Forøvrig synes jeg faktisk at føflekker er utrolig fint! <3 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest en del om dermaroller, og har inntrykk av at det er mer hype enn faktisk effekt av det. I stedet for å bruke flere tusenlapper på en dermaroller så ville jeg brukt en tusenlapp på å gå til hudlegeklinikk med hudpleier og hudlege og få anbefalt produkter for akuratt din hud. Elixir er dyre men utrolig effektive produkter utviklet av norske hudleger for norsk hud. 

TS her.

Dermaroller skal visstnok øke kollagen-nivået og elastiteten i huden sånn at man ser yngre ut og får færre rynker. Det er ikke kjempedyrt for en nordmann, så jeg tror jeg kommer til å prøve det.

Litt av tanken min er at når jeg er 44, vil jeg ikke ha en sånn ekkel hud som jeg ser på litt eldre mennesker. Ikke at fokuset ligget der nå (det er umulig, because, who knows what tomorrow brings), men allikevel.
Tror det er litt tabu for menn dette? men hvorfor ikke prøve å ha bra hud selv om man er mann? tror ikke noen har vondt av det egentlig. Tror det minsker sjansen for infeksjoner og sykdommer også. 

jeg vet såpass at sol står for 90% av rynkene, så kommer til å bruke solkrem oftere også nå fra våren av
det reduserer sjansen for å bli syk, noe jeg aldri drømmer om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollagen er forresten bra for muskler, sener, ledd og celler. Selv om jeg nevnte færre rynker, så tror jeg det gjør kroppen sterkere på ett vis også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen

Til slutt vil jeg bare få si at selv om overdrivet fokus aldri er sunt for noen, vil jeg si det er like verre å ikke bry seg. For hvis man ikke tar vare på seg selv blir man jo eklere for folk flest å være med. Ingen liker jo skitne vinduer.

Men jeg synes det er fascinerende med utseende, selv om, er jeg smart, slutter jeg å bruke masse negativ energi på det, mest for meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppsøk hjelp!

Anonymkode: a087e...54c

Jeg vurderer å snakke med noen, psykologer sikkert.

Men jeg ble en del roligere etter svarene jeg fikk her, så, takk for svarene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et langvarig forhold med en som hadde masse føflekker på kroppen. Jeg tenkte ikke noe over dem før han nevnte det, et par mnd etter at vi hadde blitt sammen. Jeg tror ikke noen bryr seg om føflekker og gjør de det, så er de kanskje ikke noe å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen normale kvinnfolk bryr seg om føflekker/arr/kviser. Er selv 22 og hatt et par typer som har vært gingere og hatt endel føflekker/hudroblemer, det gjør ingen verdens ting - jeg lover deg. det sitter kun i hodet ditt. Det er så trist at noen har et slikt syn på seg selv, når man i andres øyne kan være verdens vakreste skapning

Anonymkode: 16882...bb9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎11‎.‎2017 den 5.23, AnonymBruker skrev:

TS her.

Dermaroller skal visstnok øke kollagen-nivået og elastiteten i huden sånn at man ser yngre ut og får færre rynker. Det er ikke kjempedyrt for en nordmann, så jeg tror jeg kommer til å prøve det.

Litt av tanken min er at når jeg er 44, vil jeg ikke ha en sånn ekkel hud som jeg ser på litt eldre mennesker. Ikke at fokuset ligget der nå (det er umulig, because, who knows what tomorrow brings), men allikevel.
Tror det er litt tabu for menn dette? men hvorfor ikke prøve å ha bra hud selv om man er mann? tror ikke noen har vondt av det egentlig. Tror det minsker sjansen for infeksjoner og sykdommer også. 

jeg vet såpass at sol står for 90% av rynkene, så kommer til å bruke solkrem oftere også nå fra våren av
det reduserer sjansen for å bli syk, noe jeg aldri drømmer om

"visstnok" ja, men det gjør faktisk ikke det. Google dermaroller scam. eller noe sånt. 

En krem med kollagen vil være mye mer effektiv for huden din. Sammen med ost C20 serum så blir du kvitt de arrene dine :)

Jeg tror alle menn vil prøve å ha bra hud akuratt som vi kvinner, og man kan tenke at man vil unngå å ha sånn hud som andre har når de er 44 men sannheten er at alle får sånn hud og de som har sånn hud også sannsynligvis har prøvd å gjøre ting for å ikke få sånn hud. Solkrem og vitaminer for huden er viktigst ja! Aldri la huden tørke ut, drikk mye vann så den fuktes innenfra, og smør på fuktighetskremer, aldri gå en dag uten å smøre deg, ikke på vinteren, og ikke når du ligger syk og ikke orker å stelle deg heller. Uttørket hud fremmer aldringsprosessen i huden.  
Men hudkremer og bra hud minsker ikke infeksjoner og sykdommer i resten av kroppen da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også 20 år, og etter min mening er det faktisk den med en god personlighet og selvsikkerhet som er vinneren. De som har vært mest "populære" har hatt både ansiktet fullt av kviser, skeive tenner, ikke vært trent, osv osv. Og det har ikke hatt noe å si. De har tatt seg bra ut fordi de har gitt av seg selv, vært vennlige og sett seg selv som en fin person. Utseende har, tro det eller ei, ikke hatt så mye å si. Den "kjekkeste" på vgs var også den som hadde minst beundrere fordi han sugde i å føre samtaler, og var frekk.

Hodet ditt ser ikke rart ut, føflekker er ikke rart, kvisearr er helt normalt, og den kulen i panna di er det nok ingen som tenker over.  Avstand mellom munn og nese har aboslutt ingen ting å si, det er bare enda en ting som utgjør ansiktet ditt og er ikke noe å henge seg opp i.

Syns du burde slutte å uroe deg. En dag finner du noen som syns du er helt perfekt sånn som du er, og da kommer du til å angre på at du brukte så mye tid på å bekymre deg for utseende ditt. At du brukte så mye energi på destruktive tanker når du egentlig er bra nok akkurat som du er.

Lev livet, skap minner og ha det gøy. Det er det som er viktig, har jeg funnet ut. Etter mange år med dårlig selvtillit. 

Anonymkode: b6a7d...08c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

"visstnok" ja, men det gjør faktisk ikke det. Google dermaroller scam. eller noe sånt. 

En krem med kollagen vil være mye mer effektiv for huden din. Sammen med ost C20 serum så blir du kvitt de arrene dine :)

Hvordan i alle dager mener du at en krem med kollagen skal være bedre for huden til TS enn dermarolling? Slike kollagenkremer er ikke noe mer enn fuktighetskremer; de påvirker ikke kollagenproduksjonen i det hele tatt. Og om du mener dermarolling er en scam så må du underbygge det mer enn du gjør her. Slik behandling brukes i salonger også, men da med dypere nåler. 

Anonymkode: c5914...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/29/2017 at 4:23 AM, AnonymBruker said:

Nei føflekker hadde jeg aldri brydd meg om . 

Kvisearr er helt vanlig, de fleste jenter har også faktisk det, men du ser det ikke før sminken er borte. 
Det du kan gjøre for å fobedre kvisearrene dine er å begynneå bruke sneglekrem, Mizon Snail Repair Gel er fantastisk , og OST c20 serum. Her er bilde av før og etter med OST c20 og det er bare på 3 uker! 
Bilderesultat for ost c20 before after

Her er før og etter med snail gel : 
Bilderesultat for snail repair before after

Dermarolling er ikke en hype, men problemet er at mange gir opp før de ser effekten av det. Det tar tid. Dermarollere koster heller ikke "flere tusenlapper". Sneglekremer kan hjelpe mot pigmenteringen som kviser fører til, men gjør fryktelig lite for dype aknearr (groper, ice pick scarring etc). 

Anonymkode: c5914...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...