Gå til innhold

Jeg HATER mensen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hater blod og gørr, vasking og skuring, klesvask og stinkende søppel, smerter og kvalme, svimmelhet og slapphet, hovenhet, svetting, ulvehunger, tristhet og alt annet som hører til. Jeg virkelig hater det, og ikke ser overgangsalderen ut til å være innen rimelig rekkevidde heller. 

Beklager, jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget,  jeg måtte bare få det ut. Det er rett og slett bare et klageinnlegg. 

Anonymkode: 12c0d...8c0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hater også den!

Anonymkode: a9c30...779

• Liker 2
Skrevet

Enig. Jeg blir veldig mentalt ustabil når jeg har mensen. 

Anonymkode: 57b07...dc7

• Liker 1
Skrevet

Bli ferdig med svangerskap og fødsler, og så ber du om å få svidd av livmorsslimhinnen. Har du store blødninger, vil du nok få det innvilget.

Jeg har gått fra tidagersmens til halvdagsmens - og det er utrolig deilig! 

Skrevet

Haha jeg og. Glad for at p-piller eksisterer :) 

Anonymkode: 3547b...6d1

Skrevet

Hater den også. Derfor er jeg så glad for at jeg slipper unna med mensen 2-3 ganger i året! 

Anonymkode: 1ed5d...8ce

Skrevet
Akkurat nå, Pysa skrev:

Bli ferdig med svangerskap og fødsler, og så ber du om å få svidd av livmorsslimhinnen. Har du store blødninger, vil du nok få det innvilget.

Jeg får ikke det. Legene mener jeg har blødning innenfor normalen. 

Skrevet

Helt enig. Tar nå p-piller sammenhengende for å slippe å ha den i det hele tatt! Bruker loette, og de første årene gikk det ikke an å hoppe over, den kom uansett. Men når har jeg ikke hatt mensen på 2 år. Er herlig :) 

Når jeg ikke gikk på piller kunne jeg ikke jobbe/gå på skolen. Det var den type smerter hvor jeg ikke klarte å konsentrere meg om noe annet.

Når jeg begynte på p-piller og hadde "mensen" slik det lagt opp, fikk jeg enorme humørforandringer. Jeg drømte om selvmord hver gang, og resten av måneden ble brukt til å grue seg til neste runde. Å ta pillene sammenhengende har stabilisert humøret enormt, og ingen smerter lengre :)

Mensen er noe fra helvete ja. 

Anonymkode: 272aa...3cf

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hater den også. Derfor er jeg så glad for at jeg slipper unna med mensen 2-3 ganger i året! 

Naturlig eller pga prevensjon??

Anonymkode: e58e3...8fd

Skrevet
1 minutt siden, Pysa skrev:

Kan man få gjort det, men det gjør kanskje ikke noe med hormonene? Jeg er omtrent utilregnelig halve mnd og er ikke egnet til å ha i hus 14 dager før mens og den uka det varer...! Jeg ble konisert pga grove celleforandringer i fjor og det var nesten slik at jeg håpet at det hadde spredt seg slik at de måtte fjerne hele sulamitten. 

Anonymkode: 37958...f17

Skrevet

Samme her. Men akkurat nå må jeg ha den (naturlig) fordi vi prøver på nr 2. Gikk på cerazette etter nr 1 og da slapp jeg den helt. Er egentlig også veldig glad for å ha den, og at den er stabil. Gikk mange år uten pga spiseforstyrrelser, trodde aldri jeg skulle bli gravid fordi det tok 19 mnd før jeg fikk den etter pilleslutt. Den ble heller ikke helt stabil før jeg ble gravid. Men nå er den dønn stabil på 27.5 dager. Jeg bruker å si at barnet vårt reddet meg😊😊😊

Skrevet

Jeg fikk tabletter for å minske blødningen, syns ikke de virket noe særlig og i tillegg var de svindyre.  Får de visst ikke på blå resept,  det er heller meningen man skal bruke voksenbleie på jobb!

Skrevet

Hvem hater ikke mensen? Heldigvis, etter at jeg satt inn p-stav har jeg ikke hatt mensen på snart 6 år. Helt fantastisk!

Skrevet

P-sprøyta er redningen hvis du hater mensen. Om det er et alternativ for deg. 

Anonymkode: 5e8dc...4e8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

P-sprøyta er redningen hvis du hater mensen. Om det er et alternativ for deg. 

Anonymkode: 5e8dc...4e8

Det er dessverre ikke det :(

Skrevet

Enig. Men sluppet den i snart 5 år med hormonspiral. Helt genialt. 

Anonymkode: 90f8e...3b7

Skrevet
14 minutter siden, Sillyline skrev:

Hvem hater ikke mensen? Heldigvis, etter at jeg satt inn p-stav har jeg ikke hatt mensen på snart 6 år. Helt fantastisk!

Jeg har p stav, men har fremdeles mensen :) Ikke alle som mister den ved bruk av prevensjon :) 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naturlig eller pga prevensjon??

P-piller

Skrevet
20 minutter siden, Minlillesky skrev:

Jeg har p stav, men har fremdeles mensen :) Ikke alle som mister den ved bruk av prevensjon :) 

Jeg vet. Men her jeg satte den inn, sa de at om man ikke mistet den i løpet av 6 måneder, kunne de bruke piller i tillegg en periode for å få den til å bli borte. Jeg slapp heldigvis det, men flere venninner av meg har gjort det. Og da har den blitt borte.

Skrevet

Er det flere enn meg som får alvorlige problemer med ryggen i dagene før og under mensen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...