AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Er det noen her inne i et åpent forhold? Er det mye sjalusi? Forteller dere det til hverandre? Sånn, hvem dere ha ligget med og om det var godt eller ikke? Hvordan kan man ta det opp med partneren?? Anonymkode: 6ad87...968
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #2 Skrevet 27. november 2017 Lurer på det samme Anonymkode: 6d8a2...446
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Nei det hadde jeg aldri klart. Kunne ikke delt kroppen min med noen andre enn den jeg elsket og kunne aldri hatt sex med en jeg elsket om han samtidig ga seg bort til andre. Anonymkode: 965e8...09d 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Vært innen slike forhold før, og kjenner en del andre også. Jeg kan love dere at de fleste slike forhold, ikke er faktisk kjærlighet. Vi sa "jeg elsker deg" og hadde et "seriøst" forhold, men jeg og de jeg kjenner har aldri elsket noen i disse forholdene - elsker man noen, vil man ikke dele de. Det innser man fort, når man endelig møter noen man faktisk elsker, det gjorde heldigvis jeg. Vært gift med verdens mest perfekte dame i mange år nå, og blir kvalm av tanken på å dele hun med noen, eller å være med noen andre enn henne. Anonymkode: 113c6...8a7 8
SlemUlv Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Som poly, er jeg ikke enig i "elsker man noen vil man ikke dele dem". Vårt forhold er bygget på ærlighet, og åpenhet, vi snakker sammen om vi finner andre vi liker, og kunne tenke oss å være med. Hos oss var det han som tok det opp, før det ble for alvorlig mellom oss, fordi han ikke var interessert i et monogamt forhold. Det tok mye snakking, og tenking, og et par kompromiss før jeg følte meg komfortabel nok med det, og sa ja Etter snart syv år, er det eneste jeg syns er kjipt, at vi ikke har funnet ei til å dele livene våre med 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Bakgrunnen for spørsmålet er at det er jeg som ønsker å prøve dette. Jeg elsker sex og jeg elsker å eksperimentere. Han er bifil og jeg vil at han skal få dekket sine behov med evt gutter. Jeg aner ikke hvordan jeg skal ta opp dette med han da jeg er redd han tar det som at han ikke er bra nok og ender med å gå fra meg. Vi har en utrolig tillit til hverandre og vi snakker om absolutt alt. Jeg ble sammen med bestevennen min gjennom flere år. Men jeg vil også ha regler hvis vi blir i et åpent forhold. For eksempel at han ikke skal ligge med andre jenter, ikke fortelle meg hvem det er, men gjerne hvordan det var og at han skal dusje før han legger seg til sengs med meg. Jeg forventer å få regler jeg også! Er dette urimelig? Er det noen som helst som lever sånn? Anonymkode: 6ad87...968
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 3 timer siden, SlemUlv skrev: Som poly, er jeg ikke enig i "elsker man noen vil man ikke dele dem". Vårt forhold er bygget på ærlighet, og åpenhet, vi snakker sammen om vi finner andre vi liker, og kunne tenke oss å være med. Hos oss var det han som tok det opp, før det ble for alvorlig mellom oss, fordi han ikke var interessert i et monogamt forhold. Det tok mye snakking, og tenking, og et par kompromiss før jeg følte meg komfortabel nok med det, og sa ja Etter snart syv år, er det eneste jeg syns er kjipt, at vi ikke har funnet ei til å dele livene våre med Jeg elsker jo mannen min selv om jeg ønsker dette, så forstår ikke den jeg heller! Men er dere begge sammen med det menneske dere har snakket om? Eller har dere "en på hver kant"? Er det en fast elsker/elskerinne? Unnskyld for alle spørsmålene, er bare veldig ny i dette Anonymkode: 6ad87...968
SlemUlv Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker jo mannen min selv om jeg ønsker dette, så forstår ikke den jeg heller! Men er dere begge sammen med det menneske dere har snakket om? Eller har dere "en på hver kant"? Er det en fast elsker/elskerinne? Unnskyld for alle spørsmålene, er bare veldig ny i dette Anonymkode: 6ad87...968 Vi har vært sammen med de vi har hatt til nå ja, og er nok det vi leter etter igjen. Helst noe langvarig Men sånn er jo forskjellig fra par til par. Vi har ingen andre akkurat nå, kun oss 2 Men vi håper å finne fast kjæreste, som vi kan skape en familie sammen med 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, SlemUlv skrev: Vi har vært sammen med de vi har hatt til nå ja, og er nok det vi leter etter igjen. Helst noe langvarig Men sånn er jo forskjellig fra par til par. Vi har ingen andre akkurat nå, kun oss 2 Men vi håper å finne fast kjæreste, som vi kan skape en familie sammen med Interessant! Jeg har tenkt litt mer på at vi kanskje "bare" skal ha sjansen til å ligge med andre da jeg er glad i å eksperimentere og han er bifil. Sliter dere med sjalusi? Har dere slitt i forholdet deres pga dette eller har dere det bra og fortsatt er lojale mot hverandre? Har dere noen regler/grenser? Må bare si at jeg er veldig glad for at du svarer! Godt å få svar fra noen saklige som lever sånn Anonymkode: 6ad87...968 1
SlemUlv Skrevet 28. november 2017 #10 Skrevet 28. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessant! Jeg har tenkt litt mer på at vi kanskje "bare" skal ha sjansen til å ligge med andre da jeg er glad i å eksperimentere og han er bifil. Sliter dere med sjalusi? Har dere slitt i forholdet deres pga dette eller har dere det bra og fortsatt er lojale mot hverandre? Har dere noen regler/grenser? Må bare si at jeg er veldig glad for at du svarer! Godt å få svar fra noen saklige som lever sånn Anonymkode: 6ad87...968 Jeg var sjalu helt i begynnelsen, til vi snakket skikkelig ut om hvordan han så for seg livene våre Og nå drømmer jeg om det samme livet, mye fordi jeg ikke kan ha barn selv, men også fordi jeg har mye kjærlighet å gi Vi har ikke slitt noe, mye fordi vi er så ærlige med hverandre, og åpne om hva vi føler og tenker. Lojale vil vi alltid være, så lenge vi er ærlige Tja.. viktigste regelen er at vi begge skal være enige om hvem vi tar inn i forholdet vårt, og at om vi skulle få lyst å ha sex med andre utenom (avstand suger :P) så skal vi være ærlige om det, og diskutere det (Det har ikke skjedd enda).
Gjest blabla- Skrevet 28. november 2017 #11 Skrevet 28. november 2017 Det sier seg vel selv at det ikke kan eksistere sjalusi i et åpent forhold om det skal fungere optimalt for begge/alle parter. Da har man jo failet. Men ikke vet jeg.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 8 minutter siden, SlemUlv skrev: Jeg var sjalu helt i begynnelsen, til vi snakket skikkelig ut om hvordan han så for seg livene våre Og nå drømmer jeg om det samme livet, mye fordi jeg ikke kan ha barn selv, men også fordi jeg har mye kjærlighet å gi Vi har ikke slitt noe, mye fordi vi er så ærlige med hverandre, og åpne om hva vi føler og tenker. Lojale vil vi alltid være, så lenge vi er ærlige Tja.. viktigste regelen er at vi begge skal være enige om hvem vi tar inn i forholdet vårt, og at om vi skulle få lyst å ha sex med andre utenom (avstand suger :P) så skal vi være ærlige om det, og diskutere det (Det har ikke skjedd enda). Men hvordan kan man ta opp en sånn ting når vi allerede har vært sammen en stund? Jeg har alltid sagt at sånt ikke er for meg. Men jeg har alltid hatt lyst til å prøve det, har bare ikke turt å si det. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem. Ærlighet har aldri vært et problem her heller. Men jeg er redd for hvordan han vil reagere og hvis han sier nei, hvordan han vil tenke om meg etterpå og om det vil påvirke forholdet vårt. Vet familie/venner hvordan dere lever? Anonymkode: 6ad87...968
SlemUlv Skrevet 28. november 2017 #13 Skrevet 28. november 2017 Det beste er nok å bare å si det. Være ærlig på at dette er noe du har lyst å prøve, men likevel forsikre ham om at du elsker ham Noen i familien vet om det, men ikke alle. Ene søsteren min vet, fordi hun har spurt, og vært nysgjerrig, og jeg ikke gidder å skjule hvem jeg er Alle vennene mine er i samme miljø (BDSM), og mange av dem er også poly, eller i åpne forhold.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #14 Skrevet 28. november 2017 22 minutter siden, SlemUlv skrev: Det beste er nok å bare å si det. Være ærlig på at dette er noe du har lyst å prøve, men likevel forsikre ham om at du elsker ham Noen i familien vet om det, men ikke alle. Ene søsteren min vet, fordi hun har spurt, og vært nysgjerrig, og jeg ikke gidder å skjule hvem jeg er Alle vennene mine er i samme miljø (BDSM), og mange av dem er også poly, eller i åpne forhold. Det er bra du står for hvem du er! Problemet mitt er at jeg lengter etter en dominant for det er ikke mannen min. Vi har et kjempegodt sexliv, men en del av meg savner dominansen til en mann, men det ligger ikke naturlig for mannen min. Huff, jeg er så forvirret og redd for at dette skal taes på feil måte av mannen min. Anonymkode: 6ad87...968
Gjest Alterego666 Skrevet 28. november 2017 #15 Skrevet 28. november 2017 Min partner og jeg fantaserer om å involvere flere. Det er et krydder som dukker opp fra tid til annen, og vi fryder oss også over personer i vår krets som vi vet liker den andre godt I denne konteksten er det bare gjensidig fryd og ingen sjalusi. Vi er i avstandsforhold, så dette er ikke et nødvendig krydder. Vi fryder oss med hverandre, og her er det også rom for å fantasere. Tiden vil vise hva som skjer, men vi har skapt et rom for forståelse av at begges seksualitet er i bevegelse.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #16 Skrevet 28. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg vil også ha regler hvis vi blir i et åpent forhold. For eksempel at han ikke skal ligge med andre jenter, ikke fortelle meg hvem det er, men gjerne hvordan det var og at han skal dusje før han legger seg til sengs med meg. Jeg forventer å få regler jeg også! Er dette urimelig? Er det noen som helst som lever sånn? Anonymkode: 6ad87...968 ja, dette er urimelig syns jeg. Skal dere ha et åpent forhold får dere ha et åpent forhold. Med dette premisset virker det som du ønsker å gardere deg mot å oppleve å bli sjalu i ettkant fordi det ikke er så skummelt om han ligger med en mann antar jeg, men du skal altså få gjøre som du vil å risikere at bare han blir sjalu. Det er en risiko med åpent forhold og det mest rettferdige er at begge risikerer like mye. Anonymkode: 76f72...069
bortebra Skrevet 28. november 2017 #17 Skrevet 28. november 2017 Det er noe jeg også har tenkt på, men jeg tror jeg er for sjalu når alt kommer til alt.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #18 Skrevet 29. november 2017 23 timer siden, SlemUlv skrev: Vi har vært sammen med de vi har hatt til nå ja, og er nok det vi leter etter igjen. Helst noe langvarig Men sånn er jo forskjellig fra par til par. Vi har ingen andre akkurat nå, kun oss 2 Men vi håper å finne fast kjæreste, som vi kan skape en familie sammen med Har du lest deg opp på enhjørningjakt? For dere begår en del klassiske tabber her. Anonymkode: d6524...a9b
SlemUlv Skrevet 29. november 2017 #19 Skrevet 29. november 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lest deg opp på enhjørningjakt? For dere begår en del klassiske tabber her. Anonymkode: d6524...a9b Jeg vet hva det er ja, og hvordan begår vi tabbe, når du ikke vet hvordan vi søker...
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #20 Skrevet 29. november 2017 22 hours ago, AnonymBruker said: Det er bra du står for hvem du er! Problemet mitt er at jeg lengter etter en dominant for det er ikke mannen min. Vi har et kjempegodt sexliv, men en del av meg savner dominansen til en mann, men det ligger ikke naturlig for mannen min. Huff, jeg er så forvirret og redd for at dette skal taes på feil måte av mannen min. Anonymkode: 6ad87...968 Man burde aldri åpne et forhold dersom hovedmotivasjonen er å fylle et behov man føler veldig sterkt man mangler, det går veldig raskt over i at når du får det du savnet andre steder blir viktigere enn det du har. Om du vil åpne forholdet er det fordi du vil begge skal kunne berike livene deres, ha fine opplevelser og innser at kjærlighet ikke blir svakere av at man deler intime stunder med andre mennesker. Er selv i et åpent forhold, men ikke i et ONS type forhold. Vi har flere livspartnere, ikke flere sexpartnere, for å si det sånn. Vi er bare interessert i sex med mennesker vi har et forhold med Anonymkode: 00ce7...acc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå