Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde hyperemisis og en grusom fødsel sist. Måtte gå til samtaler etterpå pga vonde tanker , babyen satt fast og holdt på å dø..Denne gangen har jeg også hyperemisis og gruer meg veldig til fødsel. Hvor mye skal til for å få keisersnitt? hva sier jeg og til hvem? er innlagt 2 ganger i uka for væskebehandling 

Anonymkode: 72645...806

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde hyperemisis og en grusom fødsel sist. Måtte gå til samtaler etterpå pga vonde tanker , babyen satt fast og holdt på å dø..Denne gangen har jeg også hyperemisis og gruer meg veldig til fødsel. Hvor mye skal til for å få keisersnitt? hva sier jeg og til hvem? er innlagt 2 ganger i uka for væskebehandling 

Du kan ta det opp med jordmor/lege du går til svangerskapskontroll hos. Da kan du bli henvist inn til samtale på sykehuset. Hvorvidt du er kandidat for keisersnitt vil da vurderes, hvor strenge de er på dette vil variere noe fra sykehus til sykehus. 

Anonymkode: abb7c...9c0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta det opp med jordmor/lege du går til svangerskapskontroll hos. Da kan du bli henvist inn til samtale på sykehuset. Hvorvidt du er kandidat for keisersnitt vil da vurderes, hvor strenge de er på dette vil variere noe fra sykehus til sykehus. 

Anonymkode: abb7c...9c0

Tenker at jeg kan ta det med jordmødrene når jeg er på sykehuset da? men er de ikke veldig i mot det på sykehuset? spesielt jordmødrene..

Skrevet

Nei, du kan ikke bare ta det med jordmoren når du er på sykehuset. Du må få en henvisning til samtale med sykehuset fra fastlegen eller jordmor på helsestasjonen.

Skrevet
18 minutter siden, Riskrem skrev:

Nei, du kan ikke bare ta det med jordmoren når du er på sykehuset. Du må få en henvisning til samtale med sykehuset fra fastlegen eller jordmor på helsestasjonen.

jeg går ikke på helsestasjonen siden jeg blir fulgt opp på sykehuset..

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg har tatt det med gynekologen, og det er skrevet at keisersnitt anbefales ved neste forløsning.

Skrevet
3 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg har tatt det med gynekologen, og det er skrevet at keisersnitt anbefales ved neste forløsning.

er der pga medisinske /kroppslige grunner?

Gjest Geirfuglen
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

er der pga medisinske /kroppslige grunner?

På grunn av komplikasjoner ved forrige fødsel ja.

Skrevet

Jeg fikk min fastlege til å sende søknad om keisersnitt til sykehuset. 

Jeg ble innkalt til førstegangssamtale for å fortelle hvorfor jeg ønsket keisersnitt. Jeg fikk en del fysiske undersøkelser. Allikevel fikk jeg innvilget pga fødselstraume fra sist. Bare vær obs på at de kommer til å prøve alt de kan for å overbevise deg om å prøve naturlig fødsel.

Anonymkode: f2b29...023

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker at jeg kan ta det med jordmødrene når jeg er på sykehuset da? men er de ikke veldig i mot det på sykehuset? spesielt jordmødrene..

Ingen er mot keisersnitt der det finnes en faglig begrunnet indikasjon for det. Det er ikke utenkelig at du er kansidat for seksjon, men det må virderes av en lege som kjenner deg og sykehistorien din. Kg kan ikke gi deg svarer.

Anonymkode: bc60f...249

Skrevet

Jeg tok det med min jordmor. Hun henviste meg til samtaler, og søknad ble sendt av lege på poliklinikken. Tok ca 14 dager å få det invilget. Når det er sagt ville jeg forsøkt vaginal fødsel først, med kort lunte for å sende deg til operasjon. Keisersnitt er en veldig stor operasjon som kan gi mye komplikasjoner i etterkant. Deg jeg kjenner mest på etter mitt andre snitt er det å ikke kunne være der for eldste barnet. Snittet denne gangen er vondt og ømt, jeg var også uhendlig å få spinal hodepine etter flere misslykkede forsøk på å sette spinal bedøvelse. Jeg angrer ikke på mitt snitt, men var ærlig talt ikke forberedt på hodepinene, spesielt. Så jeg ville hørt nøye på hva legene sier og råder deg til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...