Nuka Skrevet 24. november 2022 #44021 Del Skrevet 24. november 2022 Er det noen av dere som har opplevd småstikk i en pupp? Jeg har noe mer i høyre på grunn av forskjell og siste to dagene har det vært stikkende svie på et punkt i høyre pupp. Det er ikke veldig vondt, men ubehagelig. Tenker at jeg ikke trenger å "ringe ned" kirurgen dersom noen andre har opplevd lignende uten at det er farlig, men blir der vondt ringer jeg selvsagt 😅 skal se på det litt senere i dag om det er ekstra rødt e.l, og sånn btw er den venstre bare små-ubehagelig så hittil er jeg strålende fornøyd etter fire dager 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 27. november 2022 #44022 Del Skrevet 27. november 2022 On 11/24/2022 at 8:02 AM, Nuka said: Er det noen av dere som har opplevd småstikk i en pupp? Jeg har noe mer i høyre på grunn av forskjell og siste to dagene har det vært stikkende svie på et punkt i høyre pupp. Det er ikke veldig vondt, men ubehagelig. Tenker at jeg ikke trenger å "ringe ned" kirurgen dersom noen andre har opplevd lignende uten at det er farlig, men blir der vondt ringer jeg selvsagt 😅 skal se på det litt senere i dag om det er ekstra rødt e.l, og sånn btw er den venstre bare små-ubehagelig så hittil er jeg strålende fornøyd etter fire dager 😄 4 dager etter hadde jeg litt forskjellige smerter både her og der, tror jeg. Hvordan går det nå da? Det er vel det å følge med om det blir rødt og varmt som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattblomst Skrevet 27. november 2022 #44023 Del Skrevet 27. november 2022 I går var jeg på konsultasjon hos Marius Barstad, fornebuklinikken. Jeg er helt flatbrystet, og har visst tilstanden tuberøse bryst. Han anbefalte 260 g dråpeformede proteser under muskel, og sa at han også måtte ta fett fra et annet sted på kroppen (nedre mage eller øvre indre lår) for å fylle ut slik at protesekanten ikke synes. Er det noen andre som har gjort noe lignende? Og er 260 g lite, når man har ingenting fra før? Redd jeg ikke skal bli fornøyd med resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellaa Skrevet 27. november 2022 #44024 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) 16 minutter siden, Nattblomst said: I går var jeg på konsultasjon hos Marius Barstad, fornebuklinikken. Jeg er helt flatbrystet, og har visst tilstanden tuberøse bryst. Han anbefalte 260 g dråpeformede proteser under muskel, og sa at han også måtte ta fett fra et annet sted på kroppen (nedre mage eller øvre indre lår) for å fylle ut slik at protesekanten ikke synes. Er det noen andre som har gjort noe lignende? Og er 260 g lite, når man har ingenting fra før? Redd jeg ikke skal bli fornøyd med resultatet. Jeg var hos Marius Barstad for litt over 2 år siden 😊 hadde også noe han kalte mildt tuberøse bryster, men jeg hadde litt størrelse (ca 75B) fra før. Jeg fikk 245cc motiva ergonomix, som er runde men former seg mer som dråpeformede når man står oppreist visstnok 🤔 i tillegg tok han fettransplantasjon fra fremsiden av lårene for å lage mer fylde i nedre del siden jeg hadde veldig lite "underboob" 😅.. Nå bruker jeg 75C og fyller ut bhen mye mer enn med 75B før, så vil jo si de blei en del større med 245cc. Jeg personlig ville ikke hatt noe større, men hørt mange som føler de ikke ble store nok 🤔 Fikk du se sånn 3d bilde av forventet resultat med 260? Endret 27. november 2022 av Tellaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattblomst Skrevet 27. november 2022 #44025 Del Skrevet 27. november 2022 Tellaa skrev (Akkurat nå): Jeg var hos Marius Barstad for litt over 2 år siden 😊 hadde også noe han kalte mildt tuberøse bryster, men jeg hadde litt størrelse (ca 75B) fra før. Jeg fikk 245cc motiva ergonomix, som er runde men former seg mer som dråpeformede når man står oppreist visstnok 🤔 i tillegg tok han fettransplantasjon fra fremsiden av lårene for å lage mer fylde i nedre del siden jeg hadde veldig lite "underboob" 😅.. Nå bruker jeg 75C og fyller ut bhen mye mer enn med 75B før, så vil jo se de blei en del større med 245cc. Jeg personlig ville ikke hatt noe større, men hørt mange som føler de ikke ble store nok 🤔 Fikk du se sånn 3d bilde av forventet resultat med 260? Ja, jeg fikk se 3d bilde, men jeg syns det er veldig vanskelig å forestille seg resultatet likevel.. Jeg har jo aldri hatt pupper før, hehe. Er du fornøyd med resultatet, og formen på brystene? Gjorde du noe med areolaen også eller? Jeg visste ikke at jeg hadde tuberøse bryst, er der helt ok ut for meg men jeg er helt flat. Etter litt googling ser jeg de pleier å forminske areolaen også ved tuberøse bryst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellaa Skrevet 27. november 2022 #44026 Del Skrevet 27. november 2022 9 minutter siden, Nattblomst said: Ja, jeg fikk se 3d bilde, men jeg syns det er veldig vanskelig å forestille seg resultatet likevel.. Jeg har jo aldri hatt pupper før, hehe. Er du fornøyd med resultatet, og formen på brystene? Gjorde du noe med areolaen også eller? Jeg visste ikke at jeg hadde tuberøse bryst, er der helt ok ut for meg men jeg er helt flat. Etter litt googling ser jeg de pleier å forminske areolaen også ved tuberøse bryst. Ja, er ganske fornøyd! De er rundere enn før og bedre "proporsjonert", eller hva jeg skal kalle det 😅 og ser ganske naturlige ut. Gjorde ikke noe med areolaene nei, jeg hadde litt lyst til det men siden jeg ikke har barn enda så ville jeg gjøre minst mulig med de.. Men synes uansett med den nye størrelsen og fasongen at det ikke ser så gærent ut 🙂 Skjønner er det er vanskelig å se for seg når man ikke har noe fra før.. Vil tippe det meste da vil føles stort, hvertfall med en gang. Jeg synes nesten de virka for store med en gang, men etterhvert som jeg ble vant med de og de helet seg ferdig så synes jeg det ble en bra størrelse 🙂 Tror de har god peiling på hva som vil se naturlig ut hvertfall, i forhold til vekt og høyde. Nå er vel trenden å se mest mulig naturlig ut enn da man tok silikon før 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattblomst Skrevet 27. november 2022 #44027 Del Skrevet 27. november 2022 Tellaa skrev (1 minutt siden): Ja, er ganske fornøyd! De er rundere enn før og bedre "proporsjonert", eller hva jeg skal kalle det 😅 og ser ganske naturlige ut. Gjorde ikke noe med areolaene nei, jeg hadde litt lyst til det men siden jeg ikke har barn enda så ville jeg gjøre minst mulig med de.. Men synes uansett med den nye størrelsen og fasongen at det ikke ser så gærent ut 🙂 Skjønner er det er vanskelig å se for seg når man ikke har noe fra før.. Vil tippe det meste da vil føles stort, hvertfall med en gang. Jeg synes nesten de virka for store med en gang, men etterhvert som jeg ble vant med de og de helet seg ferdig så synes jeg det ble en bra størrelse 🙂 Tror de har god peiling på hva som vil se naturlig ut hvertfall, i forhold til vekt og høyde. Nå er vel trenden å se mest mulig naturlig ut enn da man tok silikon før 🤷🏼♀️ Det er godt å høre at du er fornøyd. Var du innom flere klinikker/ kirurger før du tok en avgjørelse? Hvordan var nedetiden, er det noe mer når man må hente fett fra andre steder på kroppen? Hvordan ser arret ut etter det? Beklager mye spørsmål fra meg altså 🙉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellaa Skrevet 27. november 2022 #44028 Del Skrevet 27. november 2022 14 minutter siden, Nattblomst said: Det er godt å høre at du er fornøyd. Var du innom flere klinikker/ kirurger før du tok en avgjørelse? Hvordan var nedetiden, er det noe mer når man må hente fett fra andre steder på kroppen? Hvordan ser arret ut etter det? Beklager mye spørsmål fra meg altså 🙉 Var bare innom Aleris i Drammen før det, men så stengte Norge ned dagen etter pga covid, så jeg tok litt tid til å tenke meg ekstra om.. Så i august samme året var jeg på Fornebuklinikken og fikk et mye bedre inntrykk der og bedre magefølelse 🙂 Var jo smertefullt, men ikke så ille som jeg frykta 😊 låra var også litt vonde, men ikke noe ille vil jeg si. Har et bittelite arr omtrent 10cm over kneet på begge lårene. Såvidt synlige 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 27. november 2022 #44029 Del Skrevet 27. november 2022 netpuppy skrev (4 timer siden): 4 dager etter hadde jeg litt forskjellige smerter både her og der, tror jeg. Hvordan går det nå da? Det er vel det å følge med om det blir rødt og varmt som du sier. Tusen takk for svar grunnen til at jeg ble litt småpanisk er at jeg virkelig holdt på å miste balansen ute på isen her på gårdsplassen og dermed ble en del veiving 😅 det små-stikker litt i dag bare, så vil tro det går seg til. Følger med, fikk ordentlig panikk for å ha punktert på høyre side (teit jeg vet) så drømte faktisk at de var totalt asymmetriske og punktert den natta 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 27. november 2022 #44030 Del Skrevet 27. november 2022 Nattblomst skrev (2 timer siden): I går var jeg på konsultasjon hos Marius Barstad, fornebuklinikken. Jeg er helt flatbrystet, og har visst tilstanden tuberøse bryst. Han anbefalte 260 g dråpeformede proteser under muskel, og sa at han også måtte ta fett fra et annet sted på kroppen (nedre mage eller øvre indre lår) for å fylle ut slik at protesekanten ikke synes. Er det noen andre som har gjort noe lignende? Og er 260 g lite, når man har ingenting fra før? Redd jeg ikke skal bli fornøyd med resultatet. Jeg var ikke helt flatbrystet, men tilnærmet da b-cup ikke passet og a-cup var akkurat for liten. Jeg hadde også svakt tuberøse bryst fikk jeg beskjed om. Vi snakket da om 275cc og 300cc siden jeg hadde en del forskjell på brystene også. Jeg hadde konsultasjon gjennom Fornebu for flere år siden, men krise i kjernefamilien gjorde at alt ble satt på vent i flere år. Jeg leste litt og endte opp med ny konsultasjon på Cosmo etter siste barnet i 2019 med en størrelse større grunnet ekstra vev etter graviditetene som ville gjøre at de enda kom til å henge. Covid kom for alvor som skrevet tidligere og alt ble satt på vent. Jeg er nyoperert og personlig angrer jeg ikke på at jeg valgte mer, men jeg tenker at dersom kirurgen anbefaler 260 g samt eget fett til deg vil det være rett for deg. Det kommer også an på kroppsformen din, men også siden du skriver at du er flatbrystet kan det ble et voldsomt sjokk dersom det opereres inn mer enn dette. Jeg er ganske bred i overkroppen samt som nevnt hengehud etter sv.skap, derfor ble jeg anbefalt en størrelse større enn Fornebu snakket om første gangen i 2013. Håper du blir enig med deg selv og kirurgen og masse lykke til! 🌺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 27. november 2022 #44031 Del Skrevet 27. november 2022 1 hour ago, Nuka said: Tusen takk for svar grunnen til at jeg ble litt småpanisk er at jeg virkelig holdt på å miste balansen ute på isen her på gårdsplassen og dermed ble en del veiving 😅 det små-stikker litt i dag bare, så vil tro det går seg til. Følger med, fikk ordentlig panikk for å ha punktert på høyre side (teit jeg vet) så drømte faktisk at de var totalt asymmetriske og punktert den natta 😅 Kjenner igjen frykten for at noe gar gått galt. Jeg var så redd for at jeg hadde fått betennelse i det ene operasjonssåret i løpet av den første uka og så viste det seg at det bare var huden som var irritert på grunn av tapen. Hvis du har veivet litt med armene så tidlig etter operasjonen vil jeg tro at du har litt ekstra smerter, ja, men det skal heldigvis en del til for å ødelegge noe inni der. Men alt er jo så strekt og mørbanket at det skal sikkert ingenting til før man kjenner det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattblomst Skrevet 28. november 2022 #44032 Del Skrevet 28. november 2022 Nuka skrev (8 timer siden): Jeg var ikke helt flatbrystet, men tilnærmet da b-cup ikke passet og a-cup var akkurat for liten. Jeg hadde også svakt tuberøse bryst fikk jeg beskjed om. Vi snakket da om 275cc og 300cc siden jeg hadde en del forskjell på brystene også. Jeg hadde konsultasjon gjennom Fornebu for flere år siden, men krise i kjernefamilien gjorde at alt ble satt på vent i flere år. Jeg leste litt og endte opp med ny konsultasjon på Cosmo etter siste barnet i 2019 med en størrelse større grunnet ekstra vev etter graviditetene som ville gjøre at de enda kom til å henge. Covid kom for alvor som skrevet tidligere og alt ble satt på vent. Jeg er nyoperert og personlig angrer jeg ikke på at jeg valgte mer, men jeg tenker at dersom kirurgen anbefaler 260 g samt eget fett til deg vil det være rett for deg. Det kommer også an på kroppsformen din, men også siden du skriver at du er flatbrystet kan det ble et voldsomt sjokk dersom det opereres inn mer enn dette. Jeg er ganske bred i overkroppen samt som nevnt hengehud etter sv.skap, derfor ble jeg anbefalt en størrelse større enn Fornebu snakket om første gangen i 2013. Håper du blir enig med deg selv og kirurgen og masse lykke til! 🌺 Tusen takk for svar 🌺 kan jeg spørre hva som gjorde at du valgte cosmo fremfor fornebuklinikken? Og hvilken kirurg du var hos? Jeg har ganske bred overkropp men er lav og slank, har ammet to barn så noe løshud er det jo. Jeg tror jeg vil booke flere konsultasjoner før jeg tar en avgjørelse, jeg tenkte å operere i februar en gang så jeg har fortsatt litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 28. november 2022 #44033 Del Skrevet 28. november 2022 Nattblomst skrev (38 minutter siden): Tusen takk for svar 🌺 kan jeg spørre hva som gjorde at du valgte cosmo fremfor fornebuklinikken? Og hvilken kirurg du var hos? Jeg har ganske bred overkropp men er lav og slank, har ammet to barn så noe løshud er det jo. Jeg tror jeg vil booke flere konsultasjoner før jeg tar en avgjørelse, jeg tenkte å operere i februar en gang så jeg har fortsatt litt tid. For meg var det tilfeldig siden de har tidvis konsultasjon på en av avdelingene sine i nærheten av der vi bor, jeg var hos Berg 😊 Noe av det samme som meg da. Det kan være lurt uansett hvis man føler for det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille1986 Skrevet 23. desember 2022 #44034 Del Skrevet 23. desember 2022 Hei alle sammen😊 Nå har jeg lest veldig mye i denne tråden, og dette er mitt første innlegg. Jeg var på konsultasjon hos Dr Steinbach på Volvat Storo i september og har planlagt operasjonsdato 3.januar - kjenner nervene virkelig begynner å komme! Lurer på om det er noen andre småbarnsmødre her som kan fortelle litt om sine erfaringer i tiden etter operasjon? Jeg har to barn (en på litt over 3 år og en på 1,5 år) og bekymrer meg litt for hvor lenge jeg blir «satt ut av spill». Hvordan forklarte dere barna at dere ikke kunne løfte de f.eks? Vil jo være så ærlig som mulig med de, men er ikke så gira på at 3-åringen skal fortelle alle i barnehagen og hun i kassa på Rema om at mamma har fått nye pupper🙈 Jeg er 165 cm og 48 kg. Hadde en C-cup før barna kom til verden (og I-cup i begynnelsen av ammeperioden🤣), men puppene er nå ganske «tomme» etter to runder med graviditet og amming. Har fortsatt litt igjen, men helt tomt oppe på toppen. Bekymrer meg veldig for rippling ettersom jeg er ganske tynn. Skal legge under muskel, og står mellom 275gr og 300gr - har egentlig tenkt til å be kirurgen velge det han tror blir best resultat og vil gi minst fare for komplikasjoner. Noen som også har lite «ekstra» på overkroppen som kan fortelle litt om hvordan resultatet har blitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martii1 Skrevet 25. desember 2022 #44035 Del Skrevet 25. desember 2022 Hei. Jeg har Pernille1986 skrev (På 23.12.2022 den 15.25): Hei alle sammen😊 Nå har jeg lest veldig mye i denne tråden, og dette er mitt første innlegg. Jeg var på konsultasjon hos Dr Steinbach på Volvat Storo i september og har planlagt operasjonsdato 3.januar - kjenner nervene virkelig begynner å komme! Lurer på om det er noen andre småbarnsmødre her som kan fortelle litt om sine erfaringer i tiden etter operasjon? Jeg har to barn (en på litt over 3 år og en på 1,5 år) og bekymrer meg litt for hvor lenge jeg blir «satt ut av spill». Hvordan forklarte dere barna at dere ikke kunne løfte de f.eks? Vil jo være så ærlig som mulig med de, men er ikke så gira på at 3-åringen skal fortelle alle i barnehagen og hun i kassa på Rema om at mamma har fått nye pupper🙈 Jeg er 165 cm og 48 kg. Hadde en C-cup før barna kom til verden (og I-cup i begynnelsen av ammeperioden🤣), men puppene er nå ganske «tomme» etter to runder med graviditet og amming. Har fortsatt litt igjen, men helt tomt oppe på toppen. Bekymrer meg veldig for rippling ettersom jeg er ganske tynn. Skal legge under muskel, og står mellom 275gr og 300gr - har egentlig tenkt til å be kirurgen velge det han tror blir best resultat og vil gi minst fare for komplikasjoner. Noen som også har lite «ekstra» på overkroppen som kan fortelle litt om hvordan resultatet har blitt? Jeg har selv utsatt det lenge. Spesielt pga små barn. Hadde nok ikke klart det med så små uten full hjelp de 2-4 første ukene. Men jeg kan ikke snakke av erfaring. Bare det å ta på de bilbelte og ut og inn av bilstolen blir vanskelig. Men det skal nok gå på eit vis. Kunne fortsatt gjerne tenkt meg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille1986 Skrevet 25. desember 2022 #44036 Del Skrevet 25. desember 2022 Martii1 skrev (11 minutter siden): Hei. Jeg har Jeg har selv utsatt det lenge. Spesielt pga små barn. Hadde nok ikke klart det med så små uten full hjelp de 2-4 første ukene. Men jeg kan ikke snakke av erfaring. Bare det å ta på de bilbelte og ut og inn av bilstolen blir vanskelig. Men det skal nok gå på eit vis. Kunne fortsatt gjerne tenkt meg det Hvor gamle er barna dine Martii1?😊 Heldigvis er mannen min helt enig i at det kommer til å bli MYE mer som faller på han de kommende ukene - det er eksempelvis han som må både hente og levere i barnehagen en god stund framover, samt ta seg av tyngre husarbeid. Er mest nysgjerrig på hvor lenge vi kan forvente at det blir unntakstilstand.. først fullt og etter hvert delvis, selv om dette sikkert også er veldig individuelt! Herregud, så nervøs jeg er - får tidvis helt panikk og tenker at det har klikket helt for meg😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henry02 Skrevet 28. desember 2022 #44037 Del Skrevet 28. desember 2022 Pernille1986 skrev (På 23.12.2022 den 15.25): Hei alle sammen😊 Nå har jeg lest veldig mye i denne tråden, og dette er mitt første innlegg. Jeg var på konsultasjon hos Dr Steinbach på Volvat Storo i september og har planlagt operasjonsdato 3.januar - kjenner nervene virkelig begynner å komme! Lurer på om det er noen andre småbarnsmødre her som kan fortelle litt om sine erfaringer i tiden etter operasjon? Jeg har to barn (en på litt over 3 år og en på 1,5 år) og bekymrer meg litt for hvor lenge jeg blir «satt ut av spill». Hvordan forklarte dere barna at dere ikke kunne løfte de f.eks? Vil jo være så ærlig som mulig med de, men er ikke så gira på at 3-åringen skal fortelle alle i barnehagen og hun i kassa på Rema om at mamma har fått nye pupper🙈 Jeg er 165 cm og 48 kg. Hadde en C-cup før barna kom til verden (og I-cup i begynnelsen av ammeperioden🤣), men puppene er nå ganske «tomme» etter to runder med graviditet og amming. Har fortsatt litt igjen, men helt tomt oppe på toppen. Bekymrer meg veldig for rippling ettersom jeg er ganske tynn. Skal legge under muskel, og står mellom 275gr og 300gr - har egentlig tenkt til å be kirurgen velge det han tror blir best resultat og vil gi minst fare for komplikasjoner. Noen som også har lite «ekstra» på overkroppen som kan fortelle litt om hvordan resultatet har blitt? Jeg kan ikke si noe om operasjonen du skal ha, men jeg hadde for 2 ukers siden operasjon hos Steinbach angående utstående ører. Veldig fornøyd, siden har allerede hatt to tidligere operasjoner et annet sted uten suksess men han fikset det med en gang slik det ser ut nå. Skal snart ha neseoperasjon og vurdere sterkt han i Oslo. Noen som har noe erfaring angående når det kommer til dette? :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 29. desember 2022 #44038 Del Skrevet 29. desember 2022 On 12/25/2022 at 10:30 PM, Pernille1986 said: Hvor gamle er barna dine Martii1?😊 Heldigvis er mannen min helt enig i at det kommer til å bli MYE mer som faller på han de kommende ukene - det er eksempelvis han som må både hente og levere i barnehagen en god stund framover, samt ta seg av tyngre husarbeid. Er mest nysgjerrig på hvor lenge vi kan forvente at det blir unntakstilstand.. først fullt og etter hvert delvis, selv om dette sikkert også er veldig individuelt! Herregud, så nervøs jeg er - får tidvis helt panikk og tenker at det har klikket helt for meg😬 Jeg har en 3-åring og en 5-åring og opererte meg for 10 uker siden. For oss var det full unntakstilstand i rundt to uker. Ikke at jeg følte meg veldig dårlig i to uker, men jeg kunne ikke bruke armene til å løfte noe tyngre enn et tørkepapir omtrent så jeg følte meg helt ubrukelig. Etter halvannen uke klarte jeg å kjøre igjen og etter 3-4 uker klarte jeg å levere og hente i barnehagen. Der var det spesielt det å feste hun minste i bilen som var utfordringen. Storebror som fester seg selv kunne jeg nok levert tidligere. Etter 6 uker var vi helt tilbake til normalen siden jeg da kunne løfte og bære litt tyngre og da kunne dra på for eksempel handletur o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym433 Skrevet 31. desember 2022 #44039 Del Skrevet 31. desember 2022 Er det noen som planlegger å ta ut silikon? Vil gjerne høre om deres erfaringer med ulike klinikker for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxiimari Skrevet 1. januar 2023 #44040 Del Skrevet 1. januar 2023 Erfaringer med silikon hos klinikk stavanger? Vurderer å ta men er redd for kapsling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå