Tinemor1 Skrevet 9. august 2020 #42781 Del Skrevet 9. august 2020 On 8/4/2020 at 10:48 PM, Frøken ubesluttsom said: Så spennende å høre din historie. Hva gjorde at du bestemte deg? Syns også rundt 250 høres veldig bra ut og ofte gir et naturlig resultat. Sa de noe om hvor lenge du må vente før du kan løfte barnet ditt? Det er godt å høre at man er flere i samme båt, er liksom ikke et tema man snakker med så mange om. I alle fall ikke jeg. Beklager litt sent svar 🙈 det som gjorde at jeg bestemte meg nå er vel at jeg er såpass misfornøyd med puppene etter graviditet og amming at det gjør at jeg føler meg mindre vel. Før graviditet var det levelig for puppene var jo bare små, men fine. Nå er det to små tomme poser som lufta har gått heeeilt ut av og det er ikke noe vakkert syn 😅🙈 så jeg tenker på det hver dag og har mer eller mindre begynt å skjule puppene for samboeren. Han gir jo masse komplimenter og prøver å muntre meg opp, og støtte meg uansett om jeg tar operasjon eller ei så det synes jeg er veldig fint 😊 Til meg sa de at de første 2-3 ukene så måtte en ha hjelp til å løfte ungen. Inn og ut av bilstol er heller ikke greit 😱 så jeg ble rimelig sjokkert over at det var så lenge, men mulig det har noe med at jeg må ta under muskel. Uansett så er det jo kjempe viktig for at det skal gro fint, så jeg må planlegge med samboer at han leverer og henter i barnehagen de første ukene. Men det blir vanskelig, for ungen er jo bare 1.5 år og vil bæres myyye 😅 Jeg prater ikke så mye om dette med andre jeg heller. Kun samboer og en veldig god venninne som vet om det nå, så det er veldig fint å ha dette forumet å diskutere og dele erfaringer på 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinemor1 Skrevet 9. august 2020 #42782 Del Skrevet 9. august 2020 On 8/5/2020 at 1:08 PM, Missfitness said: @frkubesluttsom @Tinemor1 Vil bare gi dere noen beroligende ord, jeg har operert to ganger og begge var helt etter læreboka, ingen komplikasjoner i et hele tatt. Og slik er det jo for de aller fleste . Man leser skrekkhistorier og har lett for å fokusere på alt som kan gå galt. Gjennomtenkte beslutninger er selvsagt viktig, men av og til kan all grublingen gjøre en enda mer nervøs, been there, done that . Tenk hvor mange operasjoner som går helt fint, man hører gjerne mest om de som får problemer. Takk for oppmuntrende ord 🤗 det er helt sant det du sier om at for mye grubling ikke er noe bra 😅 jeg er nok sånn at jeg vil vite om alle mulige utfall og være sikker på at jeg har undersøkt grundig, men det fører jo til at jeg blir mer bekymret også. Når det er sagt så er jeg veldig glad for at jeg valgte å ta en konsultasjon til hos en annen kirurg, for den siste konsultasjonen var det som overbeviste meg og fikk meg til å føle meg trygg på at dette blir bra 😊 Veldig fint å høre at du har hatt 2 vellykkede operasjoner 😊 det er vel forhåpentligvis flest av de som er fornøyd, viss ikke hadde det vel ikke vært så populært med brystkirurgi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterRose Skrevet 9. august 2020 #42783 Del Skrevet 9. august 2020 Absolutt lurt å fra på flere konsultasjoner hvis man føler at det ikke er 100% match på den første. Det kan være ganske ulike oppfatninger fra kirurg til kirurg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirsebærtre Skrevet 9. august 2020 #42784 Del Skrevet 9. august 2020 Noen med erfaring med aleris i Trondheim? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirsebærtre Skrevet 9. august 2020 #42785 Del Skrevet 9. august 2020 På 7.8.2020 den 15.13, blondie_ skrev: Tusentakk! 🙂 Jeg ble operert på aleris i Trondheim. Tok under muskelen, er relativt slank og fylte nesten ikke en A-cup. Snitt også under brystet. Har hørt at det ser finest ut når øvre del av implantatet skjules av muskelen. Dra på flere konsultasjoner da, se hva de ulike kirurgene anbefaler, ig at du får en kjemi med den som skal operere deg. Er du fornøyd ned aleris i Trondheim? Hvilken kirurg opr deg? Jeg vurdere en konsultasjon der siden det er endel korter enn Oslo ihvertfall 🙂 håper alt er bra med deg fremdeles og at smertene er overkommelige 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken ubesluttsom Skrevet 9. august 2020 #42786 Del Skrevet 9. august 2020 3 timer siden, Tinemor1 skrev: Beklager litt sent svar 🙈 det som gjorde at jeg bestemte meg nå er vel at jeg er såpass misfornøyd med puppene etter graviditet og amming at det gjør at jeg føler meg mindre vel. Før graviditet var det levelig for puppene var jo bare små, men fine. Nå er det to små tomme poser som lufta har gått heeeilt ut av og det er ikke noe vakkert syn 😅🙈 så jeg tenker på det hver dag og har mer eller mindre begynt å skjule puppene for samboeren. Han gir jo masse komplimenter og prøver å muntre meg opp, og støtte meg uansett om jeg tar operasjon eller ei så det synes jeg er veldig fint 😊 Til meg sa de at de første 2-3 ukene så måtte en ha hjelp til å løfte ungen. Inn og ut av bilstol er heller ikke greit 😱 så jeg ble rimelig sjokkert over at det var så lenge, men mulig det har noe med at jeg må ta under muskel. Uansett så er det jo kjempe viktig for at det skal gro fint, så jeg må planlegge med samboer at han leverer og henter i barnehagen de første ukene. Men det blir vanskelig, for ungen er jo bare 1.5 år og vil bæres myyye 😅 Jeg prater ikke så mye om dette med andre jeg heller. Kun samboer og en veldig god venninne som vet om det nå, så det er veldig fint å ha dette forumet å diskutere og dele erfaringer på 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken ubesluttsom Skrevet 9. august 2020 #42787 Del Skrevet 9. august 2020 Samme beskjed som jeg fikk, sikkert fordi det er under muskel ja. Her i huset må også mannen levere og hente i barnehagen om operasjon blir aktuelt. Kjenner litt på det å ikke kunne løfte minstemann på så lang tid. Han er også 1.5 år. Men klart i et livsløp perspektiv er det jo veldig kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken ubesluttsom Skrevet 9. august 2020 #42788 Del Skrevet 9. august 2020 1 time siden, Kirsebærtre skrev: Noen med erfaring med aleris i Trondheim? Jeg har vært på konsultasjon hos dr. Isern på Volvat Stokkan. Fikk ikke noe godt inntrykk av henne da hun var svært rask og jeg kun var der inne i 10 minutter, men har hørt veldig mye positivt om henne og vet flere som er fornøyde etter å ha vært der. Kanskje man burde dratt på konsultasjon hos Aleris Trondheim også. Vet du om det er noe prisforskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirsebærtre Skrevet 9. august 2020 #42789 Del Skrevet 9. august 2020 18 minutter siden, Frøken ubesluttsom skrev: Jeg har vært på konsultasjon hos dr. Isern på Volvat Stokkan. Fikk ikke noe godt inntrykk av henne da hun var svært rask og jeg kun var der inne i 10 minutter, men har hørt veldig mye positivt om henne og vet flere som er fornøyde etter å ha vært der. Kanskje man burde dratt på konsultasjon hos Aleris Trondheim også. Vet du om det er noe prisforskjell? 10 minutter var veldig lite synes jeg mtp at det er ett veldig stort og viktig valg en skal ta. Jeg ville nok dratt på aleris å hørt der også så får du en annens oppfatning også. Når det gjelder pris aner jeg ikke. Har i grunn ikke sjekket. Tenker det viktigste er å finne noen man stoler på som er flink...og da tror jeg i såfall de tusen lappene evt en betaler ekstra er verdt det. Må få høre ifra deg om du drar på aleris da 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkal Skrevet 9. august 2020 #42790 Del Skrevet 9. august 2020 2 timer siden, VinterRose skrev: Absolutt lurt å fra på flere konsultasjoner hvis man føler at det ikke er 100% match på den første. Det kan være ganske ulike oppfatninger fra kirurg til kirurg. Skriver under på denne, vært hos to som mener forskjellig, så skal til en siste konsultasjon den 19 nå 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flatbryst Skrevet 9. august 2020 #42791 Del Skrevet 9. august 2020 Herregud!! Bare tre dager til operasjon, gruer meg helt sykt!! Jeg er så fæl til å tenke på alt som kan skje, spesielt komplikasjoner i etterkant.. helt sikker på at jeg ender opp med kaspling og infeksjon og alt mulig.. Det ble bestemt at jeg skulle ha 280cc under muskel, vil bare ha et naturlig utseendet, fylle opp tomme ammepupper.. men veldig redd dette blir for mye og 🙄😳 er så usikker assa... 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blondie_ Skrevet 9. august 2020 #42792 Del Skrevet 9. august 2020 8 timer siden, Kirsebærtre skrev: Er du fornøyd ned aleris i Trondheim? Hvilken kirurg opr deg? Jeg vurdere en konsultasjon der siden det er endel korter enn Oslo ihvertfall 🙂 håper alt er bra med deg fremdeles og at smertene er overkommelige 🙂 Jeg er foreløpig veldig fornøyd, jeg valgte Dr. Pavlovic. Jeg hørte på hans anbefalinger, ble enige om størrelsen osv. Spurte meg på dagen også om jeg kunne tenkt meg å prøve større hvis det var plass til det, men ønsket ikke å gå opp i cc. Veldig fort gjort hele opplegget, under konsultasjonen prøvde jeg litt forskjellige størrelser, veldig forståelsesfulll og følte han skjønte hva jeg var ute etter, en naturlig look. Er på dag 4 etter operasjon, og så å si ingen smerter idag, noe «lugging» fra stingene. Også dusjet idag, noe som gikk kjempe fint. Ikke hatt noe behov for smertestillende annet enn Paracet. Er ganske mobil igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirsebærtre Skrevet 9. august 2020 #42793 Del Skrevet 9. august 2020 1 time siden, blondie_ skrev: Jeg er foreløpig veldig fornøyd, jeg valgte Dr. Pavlovic. Jeg hørte på hans anbefalinger, ble enige om størrelsen osv. Spurte meg på dagen også om jeg kunne tenkt meg å prøve større hvis det var plass til det, men ønsket ikke å gå opp i cc. Veldig fort gjort hele opplegget, under konsultasjonen prøvde jeg litt forskjellige størrelser, veldig forståelsesfulll og følte han skjønte hva jeg var ute etter, en naturlig look. Er på dag 4 etter operasjon, og så å si ingen smerter idag, noe «lugging» fra stingene. Også dusjet idag, noe som gikk kjempe fint. Ikke hatt noe behov for smertestillende annet enn Paracet. Er ganske mobil igjen nå. Så bra da ,krysser fingrene for at det fortsetter slik med deg. Er ganske lik deg i str vil jeg tro så d kan hende d blir ca samme protese på meg også. Om d blir Trondheim regner jeg med det blir dr pavlovic, har hørt endel positivt om han 🙂 Jobber innen helse så lurer bare på når jeg skal få gjort det. Har vel ikke rett på sykemelding sikkert, så da må jeg evt ta ut en uke ferie 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blondie_ Skrevet 10. august 2020 #42794 Del Skrevet 10. august 2020 7 timer siden, Kirsebærtre skrev: Så bra da ,krysser fingrene for at det fortsetter slik med deg. Er ganske lik deg i str vil jeg tro så d kan hende d blir ca samme protese på meg også. Om d blir Trondheim regner jeg med det blir dr pavlovic, har hørt endel positivt om han 🙂 Jobber innen helse så lurer bare på når jeg skal få gjort det. Har vel ikke rett på sykemelding sikkert, så da må jeg evt ta ut en uke ferie 🤔 Du har ikke rett på sykemelding nei, jeg bruker også av ferien min. Når tenker du å dra på konsultasjon da?😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirsebærtre Skrevet 10. august 2020 #42795 Del Skrevet 10. august 2020 57 minutter siden, blondie_ skrev: Du har ikke rett på sykemelding nei, jeg bruker også av ferien min. Når tenker du å dra på konsultasjon da?😄 2 september. Drar først til aleris i Ålesund da d er nærmest men vurderer å ta en tur til til Trondheim også 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterRose Skrevet 10. august 2020 #42796 Del Skrevet 10. august 2020 22 timer siden, Kirsebærtre skrev: Har vel ikke rett på sykemelding sikkert, så da må jeg evt ta ut en uke ferie 🤔 Skader ikke å forhøre seg med fastlegen(evt annen lege). Jeg fikk 2 uker sykemld. Men jeg er klar over at man ikke har krav på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinemor1 Skrevet 10. august 2020 #42797 Del Skrevet 10. august 2020 Da har jeg bestilt time til operasjon og det er virkelig med skrekkblandet fryd! 😅 Har egentlig bestilt til oktober så det er jo lenge til, men vurderer å flytte den til midten av september så jeg skal slippe å vente såå lenge. Eneste problemet da er at jeg skal i et bryllup, så operasjon hadde blitt ca 2 uker før bryllupet. Hva tenker dere, er det altfor optimistisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missfitness Skrevet 11. august 2020 #42798 Del Skrevet 11. august 2020 10 timer siden, Tinemor1 skrev: Da har jeg bestilt time til operasjon og det er virkelig med skrekkblandet fryd! 😅 Har egentlig bestilt til oktober så det er jo lenge til, men vurderer å flytte den til midten av september så jeg skal slippe å vente såå lenge. Eneste problemet da er at jeg skal i et bryllup, så operasjon hadde blitt ca 2 uker før bryllupet. Hva tenker dere, er det altfor optimistisk? Så bra! Enig i at det er greit å få det gjort så raskt som mulig når du først har tatt skrittet helt ut, så jeg ville gjort det september. Det bør gå greit å gå i bryllup, men ikke regn med full fart på dansegulvet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirsebærtre Skrevet 11. august 2020 #42799 Del Skrevet 11. august 2020 13 timer siden, Tinemor1 skrev: Da har jeg bestilt time til operasjon og det er virkelig med skrekkblandet fryd! 😅 Har egentlig bestilt til oktober så det er jo lenge til, men vurderer å flytte den til midten av september så jeg skal slippe å vente såå lenge. Eneste problemet da er at jeg skal i et bryllup, så operasjon hadde blitt ca 2 uker før bryllupet. Hva tenker dere, er det altfor optimistisk? Så spennende! Og godt å få en dato så slipper du å gruble lenger. Sikkert like greit å bare få d gjort 😉 hvor skal du opereres? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken ubesluttsom Skrevet 11. august 2020 #42800 Del Skrevet 11. august 2020 20 timer siden, Tinemor1 skrev: Da har jeg bestilt time til operasjon og det er virkelig med skrekkblandet fryd! 😅 Har egentlig bestilt til oktober så det er jo lenge til, men vurderer å flytte den til midten av september så jeg skal slippe å vente såå lenge. Eneste problemet da er at jeg skal i et bryllup, så operasjon hadde blitt ca 2 uker før bryllupet. Hva tenker dere, er det altfor optimistisk? Sååå spennende at du har bestilt! Det kommer til å bli kjempe bra og godt å få det gjennomført når man har bestemt seg. Hva går du for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå