Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Hei🙂

Jeg er hent ny her men har lest ganske mye av det som er skrevet tidligere her. Jeg er godt voksen og har ammet 4 barn. Har tenkt på brystforstørrelse lenge, sikkert siden jeg var 20. Har aldri hatt store pupper,  og etter ammingen er har rett og slett ikke vært noe igjen🥺 

skal på konsultasjon om 2 uker. Er veldig spent og usikker. Leser jo om alle som har fått komplikasjoner o.l  Jeg er ganske tynn , 168 og ca 51 kg. Fyller ikke en 75A en gang

Noen andre er her som er ca samme størrelse som er fornøyd etter operasjon, og hvor mye la dere inn? Over eller under muskel? Via armhule?

 

Endret av Kirsebærtre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter🤗

Er det noen av dere som har operert i Stavanger? Hvilken kirurg valgte dere og hvor fornøyd er dere? 

Jeg har tenkt på å fikse puppene i sikkert 10 år nå, og etter en baby og påfølgende ammepupper klarer jeg nesten ikke vente lenger. 

Jeg vurderer også å dra til Oslo, og har bestilt video konsultasjon hos Dr. Bugge. Noen som har erfaring med han evt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest mye frem og tilbake her, men muligens hoppet over det jeg lurer på. Har satt inn silikon for 5 uker siden, og arrene mine er ganske fine - men jeg reagerer på teipen.. Brukte først den micropore teipen, men fikk store sår. Byttet til silikonteip, men får nesten værre sår av det.. Hva er lurt å gjøre da?

Har selvfølgelig kontaktet der jeg opererte, problemet er at jeg gjorde det offentlig (fikk det dekket). Og avdelingen er sommerstengt nå. Fått kontakt med andre avdelinger, men de sier bare at «de ikke vet hva jeg burde gjøre siden de alltid bruker/anbefaler micropore». 

 

Et annet spørsmål er - jeg har tubulære bryst og fikk satt inn 240cc under muskel, runde. Skulle egentlig få anatomiske, over - men når han prøvde det fikk jeg mer heng. Har lest mye i ettertid at de fleste får løft eller fylt på med eget fett for å lage til formen på brystene. Vil jeg alikavel kunne få normale bryst selv om dette ikke er gjort hos meg? Blir selvfølgelig litt stresset når alt jeg ønsker er å endelig bli fornøyd med puppene mine, og er nå redd de vil virke tubulære selv med silikon. 

Endret av ssk99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ssk99 jeg har ikke noe svar egentlig, men jeg hørte at jeg også kunne prøve silketape dersom jeg reagerte på den andre tapen (jeg brukte silikontape uten problemer). Trengte aldri å prøve silketapen, men kanskje det kan hjelpe deg. 

https://www.boots.no/product/norgespl-silketape-25cmx5m-1-stk-produkt921744

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2020 den 21.36, Kirsebærtre skrev:

Hei🙂

Jeg er hent ny her men har lest ganske mye av det som er skrevet tidligere her. Jeg er godt voksen og har ammet 4 barn. Har tenkt på brystforstørrelse lenge, sikkert siden jeg var 20. Har aldri hatt store pupper,  og etter ammingen er har rett og slett ikke vært noe igjen🥺 

skal på konsultasjon om 2 uker. Er veldig spent og usikker. Leser jo om alle som har fått komplikasjoner o.l  Jeg er ganske tynn , 168 og ca 51 kg. Fyller ikke en 75A en gang

Noen andre er her som er ca samme størrelse som er fornøyd etter operasjon, og hvor mye la dere inn? Over eller under muskel? Via armhule?

 

Hei 😊 

Jeg er 165 cm høy og veier 55 kg. La inn 300cc høy profil under muskel for ca 2 år siden. Måtte ha under muskel pga lite eget vev. Var helt flat etter amming og bruker nå 70D i bh. Er super fornøyd 🥰 Bare spør om det er noe du lurer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Spøkelse skrev:

@ssk99 jeg har ikke noe svar egentlig, men jeg hørte at jeg også kunne prøve silketape dersom jeg reagerte på den andre tapen (jeg brukte silikontape uten problemer). Trengte aldri å prøve silketapen, men kanskje det kan hjelpe deg. 

https://www.boots.no/product/norgespl-silketape-25cmx5m-1-stk-produkt921744

 

Okei, takk! Da skal jeg prøve ut den ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, ssk99 skrev:

Okei, takk! Da skal jeg prøve ut den ☺️

Alternativ prøv aloe vera krem? Men veit ikke hvordan det går hvis du har sår?🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MyNewBoobs skrev:

Hei 😊 

Jeg er 165 cm høy og veier 55 kg. La inn 300cc høy profil under muskel for ca 2 år siden. Måtte ha under muskel pga lite eget vev. Var helt flat etter amming og bruker nå 70D i bh. Er super fornøyd 🥰 Bare spør om det er noe du lurer på. 

Så bra du er fornøyd, hører jo om så mange som har diverse kompliksjoner etter opr. 

- hadde du mye vondt etterpå?

- gikk de inn via armhule eller under brystet?

- hvor opererte du?

Prøver å søke på før og etter bilder men finner liksom ingen som jeg føler kan sammenlignes med meg selv og synes veldig mange av de utenlandske sidene har bilder av veldig store runde pupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kirsebærtre skrev:

Så bra du er fornøyd, hører jo om så mange som har diverse kompliksjoner etter opr. 

- hadde du mye vondt etterpå?

- gikk de inn via armhule eller under brystet?

- hvor opererte du?

Prøver å søke på før og etter bilder men finner liksom ingen som jeg føler kan sammenlignes med meg selv og synes veldig mange av de utenlandske sidene har bilder av veldig store runde pupper. 

Ja, det er jo ganske vondt de første dagene. Og jeg kunne ikke løfte 2 åringen på flere uker. 

De gikk inn under brystet. Jeg var uheldig og fikk infeksjon i det ene såret, så det åpnet seg opp igjen 😕 Måtte rense og smøre med sårsalve 2 ganer om dagen, og da ble det bra. Arret er litt større enn det andre. Men men. 

Jeg har også litt rippling, men det er jo ganske vanlig hvis man har lite eget brystvev. 

Uansett er jeg super fornøyd! Har ikke angret et sekund på at jeg gjorde det. 

Jeg har ikke noe før-bilde, men jeg var like flat som en gutt. Og da overdriver jeg ikke! Har etter-bilde om du vil se. Syns ikke mine er store og runde ihvertfall. 

Jeg opererte hos Aleris i Drammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, MyNewBoobs skrev:

Ja, det er jo ganske vondt de første dagene. Og jeg kunne ikke løfte 2 åringen på flere uker. 

De gikk inn under brystet. Jeg var uheldig og fikk infeksjon i det ene såret, så det åpnet seg opp igjen 😕 Måtte rense og smøre med sårsalve 2 ganer om dagen, og da ble det bra. Arret er litt større enn det andre. Men men. 

Jeg har også litt rippling, men det er jo ganske vanlig hvis man har lite eget brystvev. 

Uansett er jeg super fornøyd! Har ikke angret et sekund på at jeg gjorde det. 

Jeg har ikke noe før-bilde, men jeg var like flat som en gutt. Og da overdriver jeg ikke! Har etter-bilde om du vil se. Syns ikke mine er store og runde ihvertfall. 

Jeg opererte hos Aleris i Drammen. 

Så kjedelig med infeksjon da,det er vel noe alle frykter. Har vel egt bestemt meg for å gjennomføre d men er usikker på hvor.  Har lest mye bra om fornebuklnikken men blir lang reisevei.  I tillegg har jeg to små barn, 1,5 år og 3 år ......ser for meg at det blir utfordrende å ikke kunne løfte de på mange uker. Er defor usikkwr på når jeg kan få gjort d.

Det er mange som tilbyr å legge inn via armhule men har enda ikke lest om noen som har gjort det. Vet du om d er noen grunn til dette?

Vil gjerne se bilde om d er mulig🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg virkelig litt råd jenter 💖

Jeg har vært på to konsultasjoner der jeg fikk anbefalt til forskjellige prosedyrer, og nå er jeg litt usikker på hva jeg bør velge! Jeg har litt tubulære AA-bryst med særdeles "puffy-nipples" (herniated nipples).

Begge stedene anbefalte at jeg tar ca 245-260 CC under muskelen, og det er forsovet helt greit🤗men den ene ville bruke Motiva Ergonomix og den andre anbefalte ru anatomiske implantater fra Mentor. Jeg er veldig ambivalent til å gå for ru implantater! Argumentet er at jeg trenger mer fylde under brystet i og med at jeg har litt tubulære bryst. Men vil ikke ergonomix klare dette også? Noen med erfaring? 

Den andre forskjellen er at stedet som anbefaler Motiva ikke vil røre aerolaene mine, og dermed vil de vel forbli ganske puffy. Stedet som vil bruke Mentor ønsket å sy inn areolaen slik at jeg får en mer flat look. Noen som har puffy-nipples og som bare la inn implantater med noen erfaringer å dele? 

Ahhh er ikke lett at det skal være så forskjell på hva som anbefales 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kirsebærtre skrev:

Så kjedelig med infeksjon da,det er vel noe alle frykter. Har vel egt bestemt meg for å gjennomføre d men er usikker på hvor.  Har lest mye bra om fornebuklnikken men blir lang reisevei.  I tillegg har jeg to små barn, 1,5 år og 3 år ......ser for meg at det blir utfordrende å ikke kunne løfte de på mange uker. Er defor usikkwr på når jeg kan få gjort d.

Det er mange som tilbyr å legge inn via armhule men har enda ikke lest om noen som har gjort det. Vet du om d er noen grunn til dette?

Vil gjerne se bilde om d er mulig🙂

Hvilket fylke bor du i? Har ei jeg kjenner som dro til Trondheim og er veldig fornøyd. Dit jeg skal (dessverre Oslo siden du syns Fornebuklinikken blir langt) kan de legge inn via armhule 🙂 

Minste hos oss nå er 2.5 år, jeg venter til neste år selv om vi er to på grunn av løfting på minste, men det er noe du nesten må kjenne på selv 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nuka skrev:

Hvilket fylke bor du i? Har ei jeg kjenner som dro til Trondheim og er veldig fornøyd. Dit jeg skal (dessverre Oslo siden du syns Fornebuklinikken blir langt) kan de legge inn via armhule 🙂 

Minste hos oss nå er 2.5 år, jeg venter til neste år selv om vi er to på grunn av løfting på minste, men det er noe du nesten må kjenne på selv 🌺

Jeg bor på Nordmøre,  så Trondheim er jo ett alternativ.  Aleris er i Ålesund også men tenker kanskje de har mindre erfaring der siden byen er mindre. Ja det er nok sikkert fornuftig å vente..men har jo så lyst å gjør d nå🙈 så får se hva d blir til.  Har du vært på konsultasjon der? Var det aleris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kirsebærtre skrev:

Jeg bor på Nordmøre,  så Trondheim er jo ett alternativ.  Aleris er i Ålesund også men tenker kanskje de har mindre erfaring der siden byen er mindre. Ja det er nok sikkert fornuftig å vente..men har jo så lyst å gjør d nå🙈 så får se hva d blir til.  Har du vært på konsultasjon der? Var det aleris?

Den hun jeg vet av var på i Trondheim har i alle fall mye gode tilbakemeldinger 🙂 nja, mange av kirurgene er på hoved-basen til "kjeden" store deler av tiden så de har en del erfaring. Jeg var på cosmo(?) på Hamar, men de holder til i Oslo for større operasjoner så må nok dit. Bor bare 1.5 time unna og så det går 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2005 den 22.06, CeeCee skrev:

Hei og :velkommen: til min dagbok, som også vil fungere som et forum for de som har tatt eller vurderer brystforstørrelse.

 

Jeg er så lei av folk på hovedforumet som sier "Du må være fornøyd med kroppen din slik den er" og "Silikon er stygt/ farlig" etc., og som ikke har evne til empati eller å sette seg inn i andre folks situasjon.

 

Har lagt inn litt info om brystforstørrelse her slik at de som ønsker å vite mer, eller har spørsmål, kan komme hit for mer informasjon. Har engasjert meg litt i dette temaet og det å opplyse folk som vurdere å ta et slikt inngrep. Særlig med tanke på at det kan oppstå komplikasjoner og risikoer, og at det er masse å ta hensyn til når man skal ta et slikt inngrep.

 

Still gjerne spørsmål om du lurer på noe! :)

 

Hilsen CeeCee! :velkommen:

Veldig bra at du skriver om dette. Folk er ikke opptatt nok av fordelene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 0.07, nope. skrev:

Nå trenger jeg virkelig litt råd jenter 💖

Jeg har vært på to konsultasjoner der jeg fikk anbefalt til forskjellige prosedyrer, og nå er jeg litt usikker på hva jeg bør velge! Jeg har litt tubulære AA-bryst med særdeles "puffy-nipples" (herniated nipples).

Begge stedene anbefalte at jeg tar ca 245-260 CC under muskelen, og det er forsovet helt greit🤗men den ene ville bruke Motiva Ergonomix og den andre anbefalte ru anatomiske implantater fra Mentor. Jeg er veldig ambivalent til å gå for ru implantater! Argumentet er at jeg trenger mer fylde under brystet i og med at jeg har litt tubulære bryst. Men vil ikke ergonomix klare dette også? Noen med erfaring? 

Den andre forskjellen er at stedet som anbefaler Motiva ikke vil røre aerolaene mine, og dermed vil de vel forbli ganske puffy. Stedet som vil bruke Mentor ønsket å sy inn areolaen slik at jeg får en mer flat look. Noen som har puffy-nipples og som bare la inn implantater med noen erfaringer å dele? 

Ahhh er ikke lett at det skal være så forskjell på hva som anbefales 😅

Hvis jeg forstår deg korrekt at du ønsker å få gjort noe med areolaene, da ekskluderer vel den ene klinikken seg i og med at de ikke vil røre de. Så da ville jeg snakket litt mer med den andre klinikken og forhørt med ytterligere om valg av type implantat etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei 

Har lest det meste her inne på tråden og føler at jeg har fått mye nyttig informasjon. Har tenkt på brystforstørrelse i 12 år, men aldri klart å bestemme meg. Har nå vært på en konsultasjon, men er fortsatt usikker. Tror det handler om både frykten for komplikasjoner og andres fordommer. Vil ikke ha store bryster men fylle inn litt etter å ha ammet to barn. Leser at mange her inne har opplevd komplikasjoner som rippling og betennelser og lignende. Har fått anbefalt av dr. Isern på Volvat Stokkan i Trondheim 250g under muskelen. Hun mente jeg ikke trengte mange dager borte fra jobb, men ser at det er ganske ulike erfaringer på det. Har også en liten gutt på 1 år og vegrer meg for å ikke kunne løfte han på flere uker. Har dere noen tips eller råd? Hvordan tar man det endelige valget? Ønsker også gjerne å se bilder fra noen som har tatt silikon og er fornøyd med resultatet. Skal på en siste samtale med kirurgen førstkommende mandag og tenker at jeg skal bestemme meg etter det. 

 

Hilsen frøken ubesluttsom

Endret av Frøken ubesluttsom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frøken ubesluttsom skrev:

Hei 

Har lest det meste her inne på tråden og føler at jeg har fått mye nyttig informasjon. Har tenkt på brystforstørrelse i 12 år, men aldri klart å bestemme meg. Har nå vært på en konsultasjon, men er fortsatt usikker. Tror det handler om både frykten for komplikasjoner og andres fordommer. Vil ikke ha store bryster men fylle inn litt etter å ha ammet to barn. Leser at mange her inne har opplevd komplikasjoner som rippling og betennelser og lignende. Har fått anbefalt av dr. Isern på Volvat Stokkan i Trondheim 250g under muskelen. Hun mente jeg ikke trengte mange dager borte fra jobb, men ser at det er ganske ulike erfaringer på det. Har også en liten gutt på 1 år og vegrer meg for å ikke kunne løfte han på flere uker. Har dere noen tips eller råd? Hvordan tar man det endelige valget? Ønsker også gjerne å se bilder fra noen som har tatt silikon og er fornøyd med resultatet. Skal på en siste samtale med kirurgen førstkommende mandag og tenker at jeg skal bestemme meg etter det. 

 

Hilsen frøken ubesluttsom

Hei! 

Jeg er i noenlunde samme situasjon som deg, har tenkt på d i sikkert 15 år, har ammet 4 barn og det er nesten ikke pupper igjen. Jeg har ikke vært på konsultasjon enda men skal bestille. Har også to små og ser for meg at det kan bli vanskelig å ikke løfte de på mange uker.

Fikk du anbefalt snitt i armhule eller under brystet? Mange klinikker som anbefaler under armhulen da man ikke vil få ett synlig arr.

Jeg er også redd for div komplikasjoner men tror det er få som får d.  Når det gjelder fordommer tenker jeg at det ikke betyr noe hva andre mener. Det er kun for min egen del , det er min kropp . Så får bare andre mene det de vil.  I utg pkt er det kun samboeren min som vet det og han støtter meg for han ser hvor mye det plager meg.

Bilder hadde jeg også kunne tenkt å sett

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Frøken ubesluttsom said:

Hei 

Har lest det meste her inne på tråden og føler at jeg har fått mye nyttig informasjon. Har tenkt på brystforstørrelse i 12 år, men aldri klart å bestemme meg. Har nå vært på en konsultasjon, men er fortsatt usikker. Tror det handler om både frykten for komplikasjoner og andres fordommer. Vil ikke ha store bryster men fylle inn litt etter å ha ammet to barn. Leser at mange her inne har opplevd komplikasjoner som rippling og betennelser og lignende. Har fått anbefalt av dr. Isern på Volvat Stokkan i Trondheim 250g under muskelen. Hun mente jeg ikke trengte mange dager borte fra jobb, men ser at det er ganske ulike erfaringer på det. Har også en liten gutt på 1 år og vegrer meg for å ikke kunne løfte han på flere uker. Har dere noen tips eller råd? Hvordan tar man det endelige valget? Ønsker også gjerne å se bilder fra noen som har tatt silikon og er fornøyd med resultatet. Skal på en siste samtale med kirurgen førstkommende mandag og tenker at jeg skal bestemme meg etter det. 

 

Hilsen frøken ubesluttsom

Heia 😊 jeg er litt i samme båt som deg. Har tenkt på det i over 10 år og vært på flere konsultasjoner (for veldig mange år siden), men jeg feiga ut ettersom jeg er så redd for narkose. Så for min del er det mest den som holder meg tilbake. Tenker selvsagt på andre mulige komplikasjoner også, så jeg har Googlet mye for å prøve å finne erfaringer med de kirurgene som opererer her hvor jeg bor, men jeg finner dessverre lite info. Jeg var på konsultasjon denne uken, men jeg drar mest sannsynlig til Oslo og opererer meg på Fornebuklinikken siden jeg har hørt så mye bra om de. Eventuelt Bærum plastikk hos Dr. Bugge. Hørt mye bra om han også, men lenge siden jeg har sett noen her inne som har vært hos han. Det blir lang reisevei, men håper det er verdt det. Har også en liten på 1.5 år, så jeg er spent selv også på hvordan det blir med løfting og lignende i tiden etter operasjon. 

Jeg ble forøvrig anbefalt maks 265 CC Motiva ergonomix Demi. Under muskel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tinemor1 skrev:

Heia 😊 jeg er litt i samme båt som deg. Har tenkt på det i over 10 år og vært på flere konsultasjoner (for veldig mange år siden), men jeg feiga ut ettersom jeg er så redd for narkose. Så for min del er det mest den som holder meg tilbake. Tenker selvsagt på andre mulige komplikasjoner også, så jeg har Googlet mye for å prøve å finne erfaringer med de kirurgene som opererer her hvor jeg bor, men jeg finner dessverre lite info. Jeg var på konsultasjon denne uken, men jeg drar mest sannsynlig til Oslo og opererer meg på Fornebuklinikken siden jeg har hørt så mye bra om de. Eventuelt Bærum plastikk hos Dr. Bugge. Hørt mye bra om han også, men lenge siden jeg har sett noen her inne som har vært hos han. Det blir lang reisevei, men håper det er verdt det. Har også en liten på 1.5 år, så jeg er spent selv også på hvordan det blir med løfting og lignende i tiden etter operasjon. 

Jeg ble forøvrig anbefalt maks 265 CC Motiva ergonomix Demi. Under muskel. 

Så spennende å høre din historie. Hva gjorde at du bestemte deg? Syns også rundt 250 høres veldig bra ut og ofte gir et naturlig resultat. Sa de noe om hvor lenge du må vente før du kan løfte barnet ditt? Det er godt å høre at man er flere i samme båt, er liksom ikke et tema man snakker med så mange om. I alle fall ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...