Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på konsultasjon nr 2, veldig fornøyd med hvordan han gikk fram og hvordan han forklarte ting på. Gjorde det litt lettere for meg, og også lettere å stille spørsmål. (Sørlandets privatsykehus, dr.jensen) noen som har erfaring med han?

Denne kirurgen mente at jeg ikke hadde Tubulære bryst, og at jeg ikke skulle ha under muskel. Jeg skulle ha over muskel, mentor anatomiske. (Dette er jo det jeg har sett for meg før en evt konsultasjon, at kroppen vil bli finere med dråpeformet enn med runde, med tanken på hvordan brystene ser ut fra før. Prisen ble en 500lapp billigere ca, men igjen det er ett privat sykehus så forstår at prisen blir litt stivere da. Men jeg slipper jo da utgifter som bom, bensin og hotel om jeg hadde gått for Fornebu, så sparer klart mye mer enn 500kr 😂 

Hos Fornebu ville de også ta fett fra lårene, pga den miste puppen (han mente de var tubulære) og ville legge inn 300cc i den lille og 285cc i den store for å få de jevnere. (Motiva runde)

Dette mente ikke han jeg var hos nå, her skulle han ikke ta fett fra lårene og str stod mellom 300-345 (han skulle prøve proteser under operasjonen) men ville ikke gi meg to forskjellige str, han sa jeg har 35g mer i den ene puppen enn den andre. Men om d er litt forskjell gjør jo ingenting, de vil jo bare se mer naturlig ut også med en liten str forskjell. (Mentor anatomiske)

Har egt en konsultasjon til i Arendal, men etter denne så lurer jeg på om jeg bare skal avbestille. Burde jeg gå for en 3 vurdering eller la være?

Anyway, blir litt langt innlegg. Men jeg vil gjerne høre fra dere som har tatt over muskel? 😁 samme om det er runde eller dråpeformet.

Håper på svar 🥰

Endret av silkal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Kirsebærtre skrev:

Hei! 

Jeg er i noenlunde samme situasjon som deg, har tenkt på d i sikkert 15 år, har ammet 4 barn og det er nesten ikke pupper igjen. Jeg har ikke vært på konsultasjon enda men skal bestille. Har også to små og ser for meg at det kan bli vanskelig å ikke løfte de på mange uker.

Fikk du anbefalt snitt i armhule eller under brystet? Mange klinikker som anbefaler under armhulen da man ikke vil få ett synlig arr.

Jeg er også redd for div komplikasjoner men tror det er få som får d.  Når det gjelder fordommer tenker jeg at det ikke betyr noe hva andre mener. Det er kun for min egen del , det er min kropp . Så får bare andre mene det de vil.  I utg pkt er det kun samboeren min som vet det og han støtter meg for han ser hvor mye det plager meg.

Bilder hadde jeg også kunne tenkt å sett

Jeg fikk anbefalt snitt under brystet, hun mente det ville bli svært lite synlig om det lå i folden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 20.07, MyNewBoobs skrev:

Ja, det er jo ganske vondt de første dagene. Og jeg kunne ikke løfte 2 åringen på flere uker. 

De gikk inn under brystet. Jeg var uheldig og fikk infeksjon i det ene såret, så det åpnet seg opp igjen 😕 Måtte rense og smøre med sårsalve 2 ganer om dagen, og da ble det bra. Arret er litt større enn det andre. Men men. 

Jeg har også litt rippling, men det er jo ganske vanlig hvis man har lite eget brystvev. 

Uansett er jeg super fornøyd! Har ikke angret et sekund på at jeg gjorde det. 

Jeg har ikke noe før-bilde, men jeg var like flat som en gutt. Og da overdriver jeg ikke! Har etter-bilde om du vil se. Syns ikke mine er store og runde ihvertfall. 

Jeg opererte hos Aleris i Drammen. 

Vil veldig gjerne også se bilde om mulig, ønsker et naturlig resultat og det blir jo ofte det under muskelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøken ubesluttsom skrev:

Jeg fikk anbefalt snitt under brystet, hun mente det ville bli svært lite synlig om det lå i folden. 

Okey, men var det ett alternativ for legen å legge d i armhulen ( om hun kunne d) eller mente hun uansett det var best å ha d under brystet? Evt hvorfor?  For min del må jeg lengre unna hjemme dersom jeg skal ta via armhulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kirsebærtre skrev:

Okey, men var det ett alternativ for legen å legge d i armhulen ( om hun kunne d) eller mente hun uansett det var best å ha d under brystet? Evt hvorfor?  For min del må jeg lengre unna hjemme dersom jeg skal ta via armhulen

Det var ikke et alternativ under konsultasjonen, tror hun som regel legger under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@frkubesluttsom @Tinemor1

Vil bare gi dere noen beroligende ord, jeg har operert to ganger og begge var helt etter læreboka, ingen komplikasjoner i et hele tatt. Og slik er det jo for de aller fleste :).

Man leser skrekkhistorier og har lett for å fokusere på alt som kan gå galt. Gjennomtenkte beslutninger er selvsagt viktig, men av og til kan all grublingen gjøre en enda mer nervøs, been there, done that ;). Tenk hvor mange operasjoner som går helt fint, man hører gjerne mest om de som får problemer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke latt plassering av arr være avgjørende for operasjonssted! Tar du i armhulen blir det jo synlig det også, hvis dere tenker under sex så har man jo også ofte armene litt opp. Stående så syns ikke mine arr under brystene, for de er dekket av brystet. Det ser ut som en slags svak skygge under brystet når jeg løfter armene. Jeg betalte 2000,- ekstra for "mini-arr" da, så de er 2,5.3 cm lange ca. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Spøkelse skrev:

Jeg ville ikke latt plassering av arr være avgjørende for operasjonssted! Tar du i armhulen blir det jo synlig det også, hvis dere tenker under sex så har man jo også ofte armene litt opp. Stående så syns ikke mine arr under brystene, for de er dekket av brystet. Det ser ut som en slags svak skygge under brystet når jeg løfter armene. Jeg betalte 2000,- ekstra for "mini-arr" da, så de er 2,5.3 cm lange ca. 

Støttes! Jeg har under brystet og må jo omtrent ligge på ryggen med hendene over hodet for at de skal være synlige. Hvis du ikke er uheldig med arrene, blir de nesten usynlig etterhvert uansett. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Missfitness skrev:

Vil bare gi dere noen beroligende ord, jeg har operert to ganger og begge var helt etter læreboka, ingen komplikasjoner i et hele tatt. Og slik er det jo for de aller fleste :).

Man leser skrekkhistorier og har lett for å fokusere på alt som kan gå galt. Gjennomtenkte beslutninger er selvsagt viktig, men av og til kan all grublingen gjøre en enda mer nervøs, been there, done that ;). Tenk hvor mange operasjoner som går helt fint, man hører gjerne mest om de som får problemer. 

Tusen takk, d hjelper å høre 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Missfitness skrev:

Støttes! Jeg har under brystet og må jo omtrent ligge på ryggen med hendene over hodet for at de skal være synlige. Hvis du ikke er uheldig med arrene, blir de nesten usynlig etterhvert uansett. :) 

Ja det stemmer nok d, og mini- arr er sikkert en grei måte å gjøre d på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har hørt noe om Tine  Sælensminde wingsternes? Hun jobber både på aleris bergen og Ålesund.  Finner ingenting om henne på nettet utenom d som står på aleris sine sider 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Missfitness skrev:

Takk for så gode og viktige poeng, det stemmer nok at det ofte er de som har fått komplikasjoner som skriver på nett. Du trener en del også? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken ubesluttsom skrev:

Takk for så gode og viktige poeng, det stemmer nok at det ofte er de som har fått komplikasjoner som skriver på nett. Du trener en del også? 

Ja, absolutt! :) Det går helt fint men greit å unngå enkelte tunge brystøvelser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Missfitness skrev:

Ja, absolutt! :) Det går helt fint men greit å unngå enkelte tunge brystøvelser. 

Som feks benkpress? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Frøken ubesluttsom skrev:

Som feks benkpress? 

Ja, men du kan nok gjøre benkpress men kanskje lurt å modere vekta. Men dette vil være individuelt og kommer bl a  på hvor store implantater du har etc. En må bare finne ut hva som funker, det er ikke farlig, i hvert fall ikke på kort sikt. Det som kan skje over tid, er at implantatene kan klemmes og presses ut av posisjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg skal ha operasjon om en uke, og gruer meg heeeelt sykt! Skal ha 280cc under muskel, og gruer meg til alt. Operasjonen, narkosen, smertene, og det å ikke få trent på lenge (treningsnarkoman).. hvordan klarte dere alle ukene uten trening, og hvordan var den første tiden tilbake igjen på trening? :)

mvh

redd treningsnarkoman 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, Flatbryst skrev:

Hei!

jeg skal ha operasjon om en uke, og gruer meg heeeelt sykt! Skal ha 280cc under muskel, og gruer meg til alt. Operasjonen, narkosen, smertene, og det å ikke få trent på lenge (treningsnarkoman).. hvordan klarte dere alle ukene uten trening, og hvordan var den første tiden tilbake igjen på trening? :)

mvh

redd treningsnarkoman 😕 

Sååå spennende! Du må holde oss oppdatert😊 Hvor skal du opereres? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Flatbryst skrev:

Hei!

mvh

redd treningsnarkoman 😕 

Hei. Har ikke operert brystene enda, men gått gjennom to rativt store operasjoner på ganske kort tid med full nekt av trening en stund etterpå. Jeg "juksa" og tok den gode gammeldagse morgengymnastikken med mye roligere bevegelser når jeg kjente kroppen ikke gjorde ordentlig vondt lenger etter operasjon og gikk en del. Gikk så sakte over til 0,5l & 1,5l brusflasker med vann som vekter (😅) før jeg kunne trene ordentlig igjen. Nå hører det med at jeg gikk på en kjempesmell med treninga etter mange tunge personlige episoder så den er ikke-eksisterende per i dag, men taes opp når ferien er over og regner ikke med det blir ditt tilfelle siden du skriver sjøl du er treningsnarkoman, men kanskje resten av tipsa hjelper litt? 😅🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Driver og planlegger her i god tid før operasjon (1oktober haha), prøver å ha så mye som mulig klart i god tid så jeg føler meg forberedt!

Driver og ser på post op bra nå, og vurderer litt alternativer. Vil helst ha åpning forran med hemper, og utseende på bh´en på en slik måte at det ser naturlig ut i ish tettsittende klær tilbake på skole og jobb. Har dere noen anbefalinger på modeller/butikker/nettbutikker?

Er rundt 65A nå tror jeg, og skal legge inn 285cc demi runde, så har ikke peil på størrelsen etter operasjon.. Gjetta dere på størrelse eller kjøpte dere i etterkant av operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal opereres på fornebuklinikken av Jørgen Utvoll onsdag 12.8. Oppmøte 7.15, og bor to timer unna 😬🙈

Hvis jeg dusjer med hibiscrub før jeg legger meg, holder det med en rask dusj med hibiscrub midt på natta da? 😅 uten å vaske håret. Har bleika hår, og ser for meg at den hibiscruben kommer til å ta livet av det 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...