Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, FrøkenLinus skrev:

Det var dyrt 😮 jeg betalte 33500,- 325cc mentor høy profil. 

Jeg betalte 43000+ konsultasjoner og medisiner, det er i øvre grense, men ikke uvanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, FrøkenLinus skrev:

Det var dyrt 😮 jeg betalte 33500,- 325cc mentor høy profil. 

Vil tro du kanskje tok lengre sør i landet? Det er dyrere her nord ☺️
Er det lenge siden du tok? Og er du fornøyd ☺️?

Skrevet

Noen som skal ta eller har tatt runde proteser 425 cc høy profil? 😊😊 

Skrevet (endret)
12 minutter siden, DDF skrev:

Da skulle du ha Motiva 300cc lav profil, men disse finnes kun i 310cc. medium finnes i 300cc. Motiva er nyeste på markedet og de legger dem inn gjennom et rør fordi de er så myke. Da blir arrene rundt 3 cm isteden for 5-6.

Takk. 
men forstår jeg det da slik at hvis jeg ønsker mer faste og runde bryst så bør jeg gå for mentor?☺️

Og hvor lang tid tok det før dere kunne sove på siden etter operasjon☺️?

Endret av Knott1
Skrevet
4 minutter siden, Knott1 skrev:

Takk. 
men forstår jeg det da slik at hvis jeg ønsker mer faste og runde bryst så bør jeg gå for mentor?☺️

Og hvor lang tid tok det før dere kunne sove på siden etter operasjon☺️?

Ja, det er nok slik, men da kan du ikke få mini arr. Men ikke ta mitt ord for det. Viktig at du rådfører deg med de på klinikken og helst en til klinikk for å sammenligne. Jeg gikk til flere og fikk heeelt forskjellige forslag. 

Jeg kunne sove på siden etter ca 3 uker. Sover nå på magen med kun "litt" ubehag. såpass lite at det ikke gjør noe :P 6 uker nå

Skrevet
11 minutter siden, Knott1 skrev:

Vil tro du kanskje tok lengre sør i landet? Det er dyrere her nord ☺️
Er det lenge siden du tok? Og er du fornøyd ☺️?

Jeg tok på aleris i drammen. 🙂 I morgen er det 3 uker siden. Dem forandrer seg fortsatt men kunne ikke blitt mer fornøyd. Angrer ikke litt engang. Å kan endelig føle meg vell igjen 😅😁

Skrevet
3 minutter siden, DDF skrev:

Ja, det er nok slik, men da kan du ikke få mini arr. Men ikke ta mitt ord for det. Viktig at du rådfører deg med de på klinikken og helst en til klinikk for å sammenligne. Jeg gikk til flere og fikk heeelt forskjellige forslag. 

Jeg kunne sove på siden etter ca 3 uker. Sover nå på magen med kun "litt" ubehag. såpass lite at det ikke gjør noe :P 6 uker nå

Ja leste om fler på denne siden som hadde vært hos fler og fått forskjellige forslag. Åpenbart ingen fasit 🙈 Og det igjen kan jo bare gjøre at man blir enda mer forvirret😩

problemet her er at jeg må reise veldig langt hvis jeg ønsker å rådføre meg med flere klinikker og hadde håpet på å kunne utføre operasjon nærmest mulig hjemmet. 

høres bra ut 👌🏻 Hva med å løfte armene over hodet? 
 Tok det lang tid før du evt var ute i jobb igjen? Har selv en ganske fysisk jobb med en del tunge løft og er spent på hvor lang tid det tar før jeg kan være tilbake. Har beregnet cirka to uker? 

ble mye spørsmål her😅

Skrevet
8 minutter siden, FrøkenLinus skrev:

Jeg tok på aleris i drammen. 🙂 I morgen er det 3 uker siden. Dem forandrer seg fortsatt men kunne ikke blitt mer fornøyd. Angrer ikke litt engang. Å kan endelig føle meg vell igjen 😅😁

Åh gratulerer 👌🏻☺️
har ei venninne som også skal ha op der i juli☺️
Så bra! Har du fortsatt mye smerter?

Skrevet
Akkurat nå, Knott1 skrev:

Ja leste om fler på denne siden som hadde vært hos fler og fått forskjellige forslag. Åpenbart ingen fasit 🙈 Og det igjen kan jo bare gjøre at man blir enda mer forvirret😩

problemet her er at jeg må reise veldig langt hvis jeg ønsker å rådføre meg med flere klinikker og hadde håpet på å kunne utføre operasjon nærmest mulig hjemmet. 

høres bra ut 👌🏻 Hva med å løfte armene over hodet? 
 Tok det lang tid før du evt var ute i jobb igjen? Har selv en ganske fysisk jobb med en del tunge løft og er spent på hvor lang tid det tar før jeg kan være tilbake. Har beregnet cirka to uker? 

ble mye spørsmål her😅

Strekker meg nå heeeelt opp og med strekk i brystet (som når man gjesper) uten problem. Kunne ha armene oppe ved 3 uker, men da mer forsiktig.

Jeg var ikke på jobb før en stund, men pga ferie. Nå kan jeg løfte (løfter ikke tungt), men merker ikke noe når jeg løfter. Merker mest når jeg dytter. Sliter fortsatt med å lukke koffert f eks :P Da får man en litt sånn rar følelse, men det er ikke vondt 

Skrevet
10 minutter siden, DDF skrev:

Strekker meg nå heeeelt opp og med strekk i brystet (som når man gjesper) uten problem. Kunne ha armene oppe ved 3 uker, men da mer forsiktig.

Jeg var ikke på jobb før en stund, men pga ferie. Nå kan jeg løfte (løfter ikke tungt), men merker ikke noe når jeg løfter. Merker mest når jeg dytter. Sliter fortsatt med å lukke koffert f eks :P Da får man en litt sånn rar følelse, men det er ikke vondt 

Så det man kanskje må beregne på generelt grunnlag er seks uker før man kan fungere som helt normalt igjen? 
jeg ser bare for meg at jeg kommer til å gå som en pingvin i en evighet å ikke tør å løfte på hverken armer eller ting i frykt for smerte eller ødelagt resultat 🤭

Skrevet
1 time siden, DDF skrev:

Jo, det ble forståelig. Det er jo ikke umulig, men det er nok lettere å gå ned i bredden enn å gå opp i bredde da det kan være begrenset plass. Jeg gikk fra Full 275, til å velge demi og da fikk jeg velge mellom 285 og 265 (da kunne jeg gå opp 0,5-0,75 i bredden), høyre kunne jeg nok ikke gått uten å gå opp i profil. Dette er jo ikke en fasit, men det er slik Pål forklarte det hvertfall :) Virket veldig greit å forholde seg til. 

Ja det forklarer jo noe av hvorfor de kommer med de forslagene på størrelse som de gjør, og hvordan man kan «sjonglere» innenfor de ulike profilene. 

Kirurgen anbefalte meg å gå opp til 340 og evt enda høyere og forklarte det med at jeg er litt bred over ryggen, og at da vil jo protesene bli bredere. Men jeg vil ikke ha store pupper, bare fylle opp litt i tomme ammepupper. Så da vil jeg kanskje kunne lande på 310 lav profil selv om de er ganske mye bredere... 

Det blir spennende, skal opereres i neste uke så da tar vi en siste runde på størrelse før operasjonen 👌🏻😅

Skrevet
5 timer siden, MyNewBoobs skrev:

Ja, måtte ta antibiotika, rense med pyrisept og smøre med sårsalve. Ikke bruke tape, men kompress som ikke fester seg i såret. 

På bilde ser du første gang jeg byttet tape etter 2 uker. Andre gang jeg byttet tape etter 3 uker. Og det siste bilde har jeg behandlet det i 3 dager. 

PicsArt_07-29-04_02_32.png

Dette så ikke så ille ut 👍 jeg tok løft i tillegg så hos meg har det gått opp i krysset. Og det er litt dypere (redd det revner nedover) 😔 men heldigvis verker det ikke og hun trodde det skulle gå over i løpet av 14 dager 🤞Håper antibiotikaen holder bakterier borte så det ikke setter seg infeksjon. Uansett ikke morro når dette skjer 😕

Skrevet

Hei😁 jeg har bestilt time til operasjon 28 februar. Fikk beskjed av kirurgen min at jeg kunne velge vellom 325-400 gram. Han sa også at han trodde 375 gram full motiva ville være et fint alternativ for meg. Han snakket stortsett bare om motiva. Og alle fordelene med å legge inn disse implantatene kontra mentor. Men jeg er så fryktelig usikker på implantatvalg og for strl. Jeg hadde på forhånd tenkt maks 350.. For de fleste jeg kjenner med silikon har 300-325. Så syntes 375 høres svimlende mye ut. Men det er kanskje ikke så mye med motiva kontra full mentor pga de er stivere. Jeg er så redd for å ikke velge riktig. Jeg har lest at man får ofte mer naturlig resultat med motiva kontra mentor. Jeg vil ha mer volum i forhold til det jeg har nå, er 75b nå. Og vil ha de større, og at det skal bli en tydelig forskjell. Er også skeptisk til motiva fordi jeg vil helst ha runde pupper og ikke brede. Er det noen som vil hjelpe meg i og kanskje komme til en løsning?🥴

Skrevet

Alle jeg kjenner har også mentor, derfor blir jeg også skeptisk til å velge de nye implatatene og bli misfornøyd fordi jeg syntes alle jeg kjenner med mentor har fått et veldig fint resultat. Og det er den formen jeg selv kunne tenkt meg!

Skrevet
1 time siden, Milliis skrev:

Alle jeg kjenner har også mentor, derfor blir jeg også skeptisk til å velge de nye implatatene og bli misfornøyd fordi jeg syntes alle jeg kjenner med mentor har fått et veldig fint resultat. Og det er den formen jeg selv kunne tenkt meg!

Jeg går for mentor😅

For alt jeg vet så har kirurgene provisjon på å selge et visst volum av motiva😂 

Hva er bredden på motiva kontra mentor da?

Fordelen med motiva er jo at de er mykere da ;) 

Skrevet

Hei har lest mye her inne. Skal inn å operere 3mars. Blir 3gang jeg bytter ut innleggene🙊 Første gang i 08 la jeg inn 320 gram høyprofil. Nå sist la jeg inn 400moderat profil. Denne gangen blir det 500 høy profil

Skrevet

Om du ser på full 375 på den her står det tror jeg🤔 Jeg er så usikker hvem jeg burde gå for, er jo litt pris forskjell. Men det spiller egentlig ikke noen rolle for min del. Jeg er bare så redd for å velge feil og angre😂 Han kirurgen min sa at han hadde lagt inn mentor ved to tilfeller de siste 5 årene. Og at det uvanlig at de legger inn mentor. Fordi det er mye mindre sannsynlighet for kabsling osv med motiva og at de skulle være mye bedre. Så jeg var jo helt sånn at da tar jeg de nye. Men etter å snakke med alle jeg kjenner med silikon som alle har mentor blir jeg så usikker🤔  Så jeg er jeg usikker på om jeg skal ha 375 eller 350, er redd det blir så mye med 375🤔 men det er kanskje ikke så mye forskjell på 350 og 375😅

5DA7027C-0AB4-438E-B440-6B627EE3D6D5.png

Skrevet

Er det noen her som har motiva som vil legge ut bilde om hvordan de ser ut, har ikke funnet et eneste bilde med de🥴

Skrevet
23 minutter siden, Milliis skrev:

Er det noen her som har motiva

24 minutter siden, Milliis skrev:

Om du ser på full 375 på den her står det tror jeg🤔 Jeg er så usikker hvem jeg burde gå for, er jo litt pris forskjell. Men det spiller egentlig ikke noen rolle for min del. Jeg er bare så redd for å velge feil og angre😂 Han kirurgen min sa at han hadde lagt inn mentor ved to tilfeller de siste 5 årene. Og at det uvanlig at de legger inn mentor. Fordi det er mye mindre sannsynlighet for kabsling osv med motiva og at de skulle være mye bedre. Så jeg var jo helt sånn at da tar jeg de nye. Men etter å snakke med alle jeg kjenner med silikon som alle har mentor blir jeg så usikker🤔  Så jeg er jeg usikker på om jeg skal ha 375 eller 350, er redd det blir så mye med 375🤔 men det er kanskje ikke så mye forskjell på 350 og 375😅

Hvilken klinikk har du vært på?

ja, det er mindre kapsling med motiva for de har ikke vært like lenge på markedet, så det sier seg vel selv.

er fordeler og ulemper med begge implantater. Hvorfor drar du ikke på flere konsultasjoner til en annen klinikk?

Skrevet

Det er på porsgrunnsklinikken 🙂 De fleste jeg kjenner har tatt der, er en annen i området også. Men der kjenner jeg bare en som har tatt. Så føler det er tryggest der jeg har vært nå. Motiva har jo vært i 10 år nå. Kapsling kan jo fint skje før det også. Har lest på nettet på en av klinikkene at det er mye mindre sannsynlighet med de nye pågrunn av formen, og den glatte overflaten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...