Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
28 minutter siden, Knott1 skrev:

Ønsker at de skal være runde med lite fall... 

Det får du til med anatomiske proteser :)

Ikke runde. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, Laura84 skrev:

Ikke runde. 

De hadde to protesetyper å velge mellom. Mentor og motiva. Da er mentor de som er anatomiske da? Og litt ru overflate?

fikk beskjed om at jeg måtte bestemme meg minst én uke i forveien da protesene måtte bestilles til klinikken. Er derfor redd jeg skal velge helt feil. 

Skrevet
2 timer siden, Jeanetteeh skrev:

Jeg vet ikke. Jeg har vel tatt det litt for tungt så det har åpnet seg. Teipen skal jo sitte på i 1 uke før man skifter og har ikke kjent noenting. Fikk sjokk da jeg tok den av 😲 starter med antibiotika nå 😊 Håper det ikke setter seg betennelse i såret og hvordan dette skal gro seg til igjen aner jeg ikke. Tror uansett at dette arret ikke kommer til å se bra ut om det så "gror seg til" 😭

Rart lot mitt sitte på i 11 dager. Men ikke få panikk alt kan fortsatt ordne seg. Er det ikke mulig for dem å «lukke» den igjen? Man har f eks kirurgisk lim 

Skrevet
1 time siden, Laura84 skrev:

Ikke runde. 

Runde med lite fall. Med anatomiske får man naturlige med fall som er det motsatte...? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, DDF skrev:

Rart lot mitt sitte på i 11 dager. Men ikke få panikk alt kan fortsatt ordne seg. Er det ikke mulig for dem å «lukke» den igjen? Man har f eks kirurgisk lim 

Sto i skrivet at teipen skulle skiftes etter 12 dager og det gjorde jeg 😊 Da så det fint ut, så ventet jeg 7 dager og så det igår 😬 Hun sa ingenting verken om å sy igjen eller kirurgisk lim. Kun antibiotikabehandling og skifte av kompresser hver dag 🙄

Skrevet (endret)
1 time siden, Knott1 skrev:

De hadde to protesetyper å velge mellom. Mentor og motiva. Da er mentor de som er anatomiske da? Og litt ru overflate?

fikk beskjed om at jeg måtte bestemme meg minst én uke i forveien da protesene måtte bestilles til klinikken. Er derfor redd jeg skal velge helt feil. 

Mentor vil «holde» den runde formen bedre. Vil du ha runde pupper bør du gå for rundt protese. Vil du at de i tillegg skal stå mer ut, altså være rundere ut fra kroppen, bør du gå opp i profil. Fikk beskjed av legen at lav profil bruker de kun på syltynne modeller som ikke har fett på kroppen 😂

Mentor har både runde og anatomiske proteser. 

Motiva er mykere og vil gi en mer naturlig effekt. 

Motiva har kun runde proteser fordi de blir mer dråpeformet og «holder» ikke den runde formen da de er veldig myke. 

Dette er jo smak og behag. Men synes det er rart du må bestille 1 uke før... jeg ombestemte meg på dagen.. 2 ganger. Fikk beskjed at det spiller ingen rolle da de uansett hadde alle typer. 

Endret av DDF
Skrevet
2 minutter siden, Jeanetteeh skrev:

Sto i skrivet at teipen skulle skiftes etter 12 dager og det gjorde jeg 😊 Da så det fint ut, så ventet jeg 7 dager og så det igår 😬 Hun sa ingenting verken om å sy igjen eller kirurgisk lim. Kun antibiotikabehandling og skifte av kompresser hver dag 🙄

Jeg er ikke ekspert altså 🤣 tenkte bare lukke såret ift infeksjon. Men mulig lim gjør arrene styggere eller noe? 
Håper det ordner seg!

Skrevet
21 minutter siden, DDF skrev:

Mentor vil «holde» den runde formen bedre. Vil du ha runde pupper bør du gå for rundt protese. Vil du at de i tillegg skal stå mer ut, altså være rundere ut fra kroppen, bør du gå opp i profil. Fikk beskjed av legen at lav profil bruker de kun på syltynne modeller som ikke har fett på kroppen 😂

Motiva har kun runde proteser fordi de blir mer dråpeformet og «holder» ikke den runde formen da de er veldig myke. 

Jeg tenker at mentor er sikrere hvis man vil ha faste pupper. Jeg synes motiva flyter litt for mye ut 😉Men mange elsker den "side boob" effekten. 

Men det er også utrolig viktig å se på profilen på implantatet. Både mentor og motiva har jo også ulike diamenter hvor mye de går ut. Så feks 245 i motiva vs mentor kan ha helt ulik profil diameter ut... 

Skrevet
7 minutter siden, Laura84 skrev:

Jeg tenker at mentor er sikrere hvis man vil ha faste pupper. Jeg synes motiva flyter litt for mye ut 😉Men mange elsker den "side boob" effekten. 

Men det er også utrolig viktig å se på profilen på implantatet. Både mentor og motiva har jo også ulike diamenter hvor mye de går ut. Så feks 245 i motiva vs mentor kan ha helt ulik profil diameter ut... 

Jeg er en av de som elsker fall og sideboob, men ja mentor er bedre hvis man vil ha runde pupper med en god "løft". 

Det med hvor langt ut de går har jo mye med anatomien å gjøre i tillegg. 

Mentor har vel 3 profiler (lav, medium, høy) å velge mellom og Motiva 4 profiler (lav, demi, full, corse). Jo høyre profil jo mindre bredde. Så hvis du skal ha 300cc lav profil med 12 cm bredde og går opp til full profil 300cc vil bredden være 10 cm (tall her er kun eksempel). Bredden du kan ha er bestemt anatomisk. Så hvis du fikk 300 i lav profil så betyr det at du har ganske brede bryst. Hvis du da skal gå opp i profil så må du også gå opp i cc for å "fylle" ut bredden. 

Jeg synes det er litt rart at Knotten1 (ser jeg svarer feil person her) ikke har fått info rundt dette fra kirurgen. Mulig det er en god ide å gå et annet sted og ha flere samtaler før man bestemmer seg. 

Skrevet
1 time siden, DDF skrev:

Jeg er en av de som elsker fall og sideboob, men ja mentor er bedre hvis man vil ha runde pupper med en god "løft". 

Mentor har vel 3 profiler (lav, medium, høy) å velge mellom og Motiva 4 profiler (lav, demi, full, corse). Jo høyre profil jo mindre bredde. Så hvis du skal ha 300cc lav profil med 12 cm bredde og går opp til full profil 300cc vil bredden være 10 cm (tall her er kun eksempel). Bredden du kan ha er bestemt anatomisk. Så hvis du fikk 300 i lav profil så betyr det at du har ganske brede bryst. Hvis du da skal gå opp i profil så må du også gå opp i cc for å "fylle" ut bredden. 

Jeg synes det er litt rart at Knotten1 (ser jeg svarer feil person her) ikke har fått info rundt dette fra kirurgen. Mulig det er en god ide å gå et annet sted og ha flere samtaler før man bestemmer seg. 

Dette var en god forklaring synes jeg, slik fikk jeg det ikke forklart av min kirurg heller!

Vil det si at når kirurgen har anbefalt meg enten 320 eller 340 demi (som har 12cm i bredde), så er det ikke sikkert at jeg kan bytte til 310 lav profil fordi den er 12,5 cm? At hvis jeg vil bytte til lav profil så må jeg holde meg til den lave som er 12 cm bred og dermed 275cc?

Vet ikke om dette ble forståelig 😅

Skrevet
21 timer siden, Jeanetteeh skrev:

Hei igjen 😀

19 dager etter operasjon. Skulle skifte teipen og oppdaget at såret var åpent. Ca 1,3 cm. Fikk litt panikk så tok kontakt med hun som opererte meg. Skulle skifte kompress hver dag og starter med antibiotika i 1 uke i morgen 🙂 

Flere som har vært bort i det samme? Er en litt bekymret sjel så jeg er jo selvfølgelig redd for det meste :P Krysser virkelig fingrene  for at det bedrer seg og at det lukker seg selv? Huff, tenker på arr jeg nå 😮 

Hei 😊 

Opplevde det samme. Fikk salve på resept mot betennelse og måtte rense og skifte kompress morgen og kveld. Det gikk fint til slutt da, men arret er litt større enn på den andre. 

Skrevet
16 timer siden, Knott1 skrev:

Hei 

Jeg er ny her og har cirka 1000 spm jeg lurte på om dere jenter kanskje ville svart meg på 😇

Jeg har vært på konsultasjon på Aleris Bodø hos kirurg Andreas Svee. Er der noen som har erfaring med aleris i Bodø eller Andreas Svee? 

Jeg ble anbefalt 300cc mentor (tror jeg, hvis det var disse som var runde) lav profil under muskel. Fikk valget om større cc men følte disse var store nok. 
Har lite til ikkeeksisterende bryst pr i dag og ble anbefalt lav profil.  mine bryst er små med brede på en måte(?) er 164 høy og 62 kg. Noen lik meg?😇
har lest meg side opp og side ned her inne, men blir ikke klokere på forskjellen mellom høy/lav/moderat profil osv og egentlig heller ikke så mye klokere etter konsultasjon. 
Hjelp 🙈

Hei 😊 

Jeg har 300cc mentor, men høy profil da. Profilen er hvor mye brystene bygger utover. 300cc lav profil er flatere og bredere enn 300cc høy profil. 

Jeg måtte ha høy pga smal brystkasse. Er 165 høy og veier ca 55 kg. Og på meg ser det ganske naturlig ut. Ihvertfall med klær. Fortalte det til jentene på jobben her om dagen og de hadde aldri gjettet det. 

Skrevet
4 minutter siden, MyNewBoobs skrev:

Hei 😊 

Opplevde det samme. Fikk salve på resept mot betennelse og måtte rense og skifte kompress morgen og kveld. Det gikk fint til slutt da, men arret er litt større enn på den andre. 

Okei, jeg fikk ikke anbefalt noe salve 😲 og jeg fikk beskjed om å skifte 1 gang i døgnet 😔 

Arret blir nok større ja 😬 hvor mye revnet det hos deg da? Ble du også satt på antibiotika?

Skrevet
3 minutter siden, Jeanetteeh skrev:

Okei, jeg fikk ikke anbefalt noe salve 😲 og jeg fikk beskjed om å skifte 1 gang i døgnet 😔 

Arret blir nok større ja 😬 hvor mye revnet det hos deg da? Ble du også satt på antibiotika?

Ja, måtte ta antibiotika, rense med pyrisept og smøre med sårsalve. Ikke bruke tape, men kompress som ikke fester seg i såret. 

På bilde ser du første gang jeg byttet tape etter 2 uker. Andre gang jeg byttet tape etter 3 uker. Og det siste bilde har jeg behandlet det i 3 dager. 

PicsArt_07-29-04_02_32.png

Skrevet
3 timer siden, DDF skrev:

Nei fikk ingen info og følte det ble litt «stress» på konsultasjon. satt igjen men fler spørsmål når jeg dro enn når jeg kom dit. Det er nok bare jeg som ikke har forstått kirurg skikkelig bare. 

Huff 😂 takk Gud for engasjerte og hjelpsomme damer her inne! Jeg får ringe klinikk i morgen og få bekreftet det kirurg mente, så får jeg rådføre meg med dere igjen ❤️ 

1 time siden, OP-februar skrev:

Dette var en god forklaring synes jeg, slik fikk jeg det ikke forklart av min kirurg heller!

Vil det si at når kirurgen har anbefalt meg enten 320 eller 340 demi (som har 12cm i bredde), så er det ikke sikkert at jeg kan bytte til 310 lav profil fordi den er 12,5 cm? At hvis jeg vil bytte til lav profil så må jeg holde meg til den lave som er 12 cm bred og dermed 275cc?

Skrevet (endret)
4 timer siden, OP-februar skrev:

Jo, det ble forståelig. Det er jo ikke umulig, men det er nok lettere å gå ned i bredden enn å gå opp i bredde da det kan være begrenset plass. Jeg gikk fra Full 275, til å velge demi og da fikk jeg velge mellom 285 og 265 (da kunne jeg gå opp 0,5-0,75 i bredden), høyre kunne jeg nok ikke gått uten å gå opp i profil. Dette er jo ikke en fasit, men det er slik Pål forklarte det hvertfall :) Virket veldig greit å forholde seg til. 

Endret av DDF
Skrevet
6 timer siden, DDF skrev:

Dette er jo smak og behag. Men synes det er rart du må bestille 1 uke før... jeg ombestemte meg på dagen.. 2 ganger. Fikk beskjed at det spiller ingen rolle da de uansett hadde alle typer. 

Jeg er ikke en syltynn modell akkurat🙈😅 men vil si jeg er ganske normalvektig. Ikke mye pupp og ta av heller, så jeg er også bekymret for at det ikke vil være plass til 300cc 😩

hvilke av de to typene proteser er «nyest» på markedet? Jeg skjønner ikke at jeg ikke klarer å huske om det var motiva eller mentor jeg skulle ha. Husker bare lav profil og 300cc. 

fikk også spm om hvor jeg ville ha snittet. Ønsket da under pupp, siden jeg fikk velge. Prisen på nettsiden sto 37000, men da de ringte fra klinikk i dag fikk jeg beskjed om 45000 pga protesevalg og at jeg ønsket et snitt hvor han skulle bruke en teknikk hvor arrene ble mindre? 

Skrevet
5 minutter siden, Knott1 skrev:

Jeg er ikke en syltynn modell akkurat🙈😅 men vil si jeg er ganske normalvektig. Ikke mye pupp og ta av heller, så jeg er også bekymret for at det ikke vil være plass til 300cc 😩

hvilke av de to typene proteser er «nyest» på markedet? Jeg skjønner ikke at jeg ikke klarer å huske om det var motiva eller mentor jeg skulle ha. Husker bare lav profil og 300cc. 

fikk også spm om hvor jeg ville ha snittet. Ønsket da under pupp, siden jeg fikk velge. Prisen på nettsiden sto 37000, men da de ringte fra klinikk i dag fikk jeg beskjed om 45000 pga protesevalg og at jeg ønsket et snitt hvor han skulle bruke en teknikk hvor arrene ble mindre? 

Da skulle du ha Motiva 300cc lav profil, men disse finnes kun i 310cc. medium finnes i 300cc. Motiva er nyeste på markedet og de legger dem inn gjennom et rør fordi de er så myke. Da blir arrene rundt 3 cm isteden for 5-6.

Skrevet
6 minutter siden, Knott1 skrev:

Det var dyrt 😮 jeg betalte 33500,- 325cc mentor høy profil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...