Tamarari Skrevet 25. desember 2019 #42161 Skrevet 25. desember 2019 Hei! Snart to år siden jeg hadde op. Tok motiva ergonomix (265). Den ene er fast, men samtidig myk og veldig «naturlig». Den andre er rett og slett hard som gummi. Man kjenner at det er en «klump» av implantat, og kan på en måte bevege det rundt. Sykt fornøyd med alt bortsett fra det her, og kjenner at det irriterer meg. Den som er hard er også noe rundere i formen. Jeg tenkte kapsel, men da jeg var på årskontroll sa kirurgen at alt var bra. Hadde ikke noe god forklaring på det. Noen som har lignende erfaring, eller er begge så og si like myke? Her er det stor forskjell. Jeg vurderer å gå til en annen klinikk bare for å høre hva de sier, for de kan hvert fall ikke si at man får ganske naturlige pupper hvis dette er «normalen» og jeg har vært veldig heldig med den andre😅
DDF Skrevet 26. desember 2019 #42162 Skrevet 26. desember 2019 (endret) 2 timer siden, Jeanetteeh skrev: Huff, nå plutselig ble jeg så usikker om jeg skal velge høy profil allikevel 🥴 kanskje moderat hadde blitt finere. Fikk ikke tatt noen 3D bilder jeg. Fikk bare prøve bh og proteser. Fikk beskjed om at jeg ikke måtte se for meg de jeg viste henne på bildet pga at jeg hadde ganske dårlig hudkvalitet og bare hud 😢 Aner virkelig ikke hva jeg kan forvente meg. Veldig rart at du ikke fikk 3D bilde da dette er bakt inn i prisen deres. Jeg ville ha fått en ny konsultasjon med bilder og ny vurdering. Jeg er veldig fornøyd så langt. Klart meg kun med Paracet hele tiden. Nå så og si tilbake til normalen. Puppene er fine i formen, begynner å bli myke og synke. Alt er symmetrisk og helt likt på begge sider. Ingen sterkt redusert følelsomhet. Ene brystet er helt ok, det andre er litt nummen, men merker det blir bedre for hver dag. Angrer ikke på at jeg tok lavere profil og gikk ned I størrelse. Håper faktisk de går enda litt ned i str, men mulig det endrer seg med tiden. Man blir jo mer og mer vant til de Kan du legge inn bilde av hvordan resultat du ønsker? Endret 26. desember 2019 av DDF
DDF Skrevet 26. desember 2019 #42163 Skrevet 26. desember 2019 1 time siden, Tamarari skrev: Hei! Snart to år siden jeg hadde op. Tok motiva ergonomix (265). Den ene er fast, men samtidig myk og veldig «naturlig». Den andre er rett og slett hard som gummi. Man kjenner at det er en «klump» av implantat, og kan på en måte bevege det rundt. Sykt fornøyd med alt bortsett fra det her, og kjenner at det irriterer meg. Den som er hard er også noe rundere i formen. Jeg tenkte kapsel, men da jeg var på årskontroll sa kirurgen at alt var bra. Hadde ikke noe god forklaring på det. Noen som har lignende erfaring, eller er begge så og si like myke? Her er det stor forskjell. Jeg vurderer å gå til en annen klinikk bare for å høre hva de sier, for de kan hvert fall ikke si at man får ganske naturlige pupper hvis dette er «normalen» og jeg har vært veldig heldig med den andre😅 Jeg er ingen ekspert, men høres jo ut som kapseldannelse. Har det vært sånn lenge? Ble den aldri myk eller var de like først?
Jeanetteeh Skrevet 26. desember 2019 #42164 Skrevet 26. desember 2019 22 timer siden, DDF skrev: Veldig rart at du ikke fikk 3D bilde da dette er bakt inn i prisen deres. Jeg ville ha fått en ny konsultasjon med bilder og ny vurdering. Jeg er veldig fornøyd så langt. Klart meg kun med Paracet hele tiden. Nå så og si tilbake til normalen. Puppene er fine i formen, begynner å bli myke og synke. Alt er symmetrisk og helt likt på begge sider. Ingen sterkt redusert følelsomhet. Ene brystet er helt ok, det andre er litt nummen, men merker det blir bedre for hver dag. Angrer ikke på at jeg tok lavere profil og gikk ned I størrelse. Håper faktisk de går enda litt ned i str, men mulig det endrer seg med tiden. Man blir jo mer og mer vant til de Kan du legge inn bilde av hvordan resultat du ønsker? Kunne kanskje tenkt meg noe slikt. Jeg kunne ikke se for meg at jeg kunne få et slikt resultat, da jeg ikke kan legge inn mer enn 325-350 pga jeg skal ta brystløft i tillegg. Hun anbefalte meg å velge mindre siden protestene kunne presse mot brystløftsåret og blodtilførselen kunne stoppes. Husker ikke helt hva hun fortalte, men tipper hun går gjennom litt mer selve operasjonsdagen 😊 Jeg vil selvfølgelig ikke risikere at det blir noe i ettertid pga jeg ønsket større. Alt er bedre enn det er nå 😂
DDF Skrevet 27. desember 2019 #42165 Skrevet 27. desember 2019 46 minutter siden, Jeanetteeh skrev: Kunne kanskje tenkt meg noe slikt. Jeg kunne ikke se for meg at jeg kunne få et slikt resultat, da jeg ikke kan legge inn mer enn 325-350 pga jeg skal ta brystløft i tillegg. Hun anbefalte meg å velge mindre siden protestene kunne presse mot brystløftsåret og blodtilførselen kunne stoppes. Husker ikke helt hva hun fortalte, men tipper hun går gjennom litt mer selve operasjonsdagen 😊 Jeg vil selvfølgelig ikke risikere at det blir noe i ettertid pga jeg ønsket større. Alt er bedre enn det er nå 😂 De er nok litt større enn 350 ja, men man kan jo kanskje gå opp i størrelse på et senere tidspunkt? Da er jo alt fra løftet ferdig grodd?
Jeanetteeh Skrevet 27. desember 2019 #42166 Skrevet 27. desember 2019 18 timer siden, DDF skrev: De er nok litt større enn 350 ja, men man kan jo kanskje gå opp i størrelse på et senere tidspunkt? Da er jo alt fra løftet ferdig grodd? Ja, det var mulig å utføre løftet først og vente 1 år for så legge inn 🤔 Jeg er redd nok som jeg er, vil bare bli ferdig 😭👍
millo Skrevet 28. desember 2019 #42167 Skrevet 28. desember 2019 På 19.12.2019 den 22.54, DDF skrev: Hvorfor i all verden skal fu gjerne silikon, men la kapsel være igjen? Kapsel følger jo protesen. Mulig jeg ikke har skjønt spørsmålet... Takk for at du tok deg tid til å svare. Jeg sitter i grunn igjen med samme spørsmål som deg, men kirurgen mente at han behøvde bare å fjerne implantatene og i stedet for å fjerne kapsel, så skulle han spalte den. Da kom brystet til å beholde den fine formen..
Tamarari Skrevet 28. desember 2019 #42168 Skrevet 28. desember 2019 (endret) På 26.12.2019 den 2.11, DDF skrev: Jeg er ingen ekspert, men høres jo ut som kapseldannelse. Har det vært sånn lenge? Ble den aldri myk eller var de like først? Ja, kanskje. Men den er ikke vond. Den andre kan jeg trykke helt flat, men her er det tydelig motstand. Når jeg skviser fra undersiden kjenner jeg at implantatet skyves ut av hånden min, hvis det gir mening. Mener jeg har lest at dersom man har hard kapsel sitter brystet fast i vevet rundt. Her rister de fint og beveger seg naturlig dersom jeg løper, ligger, bøyer meg osv. Den har vært sånn siden de var «ferdige». Det føles litt som om implantatet har litt for god plass i lommen og derfor kan beveges rundt. Når jeg lener meg fremover kjennes den normal ut🤔🤔🤔 Endret 28. desember 2019 av Tamarari
Tamarari Skrevet 28. desember 2019 #42169 Skrevet 28. desember 2019 Jeg ser forresten at vi har akkurat samme str og profil @DDF! Håper du blir like fornøyd som meg med str. Er veldig glad jeg ikke tok større!! 😊
DDF Skrevet 28. desember 2019 #42170 Skrevet 28. desember 2019 6 timer siden, Tamarari skrev: Ja, kanskje. Men den er ikke vond. Den andre kan jeg trykke helt flat, men her er det tydelig motstand. Når jeg skviser fra undersiden kjenner jeg at implantatet skyves ut av hånden min, hvis det gir mening. Mener jeg har lest at dersom man har hard kapsel sitter brystet fast i vevet rundt. Her rister de fint og beveger seg naturlig dersom jeg løper, ligger, bøyer meg osv. Den har vært sånn siden de var «ferdige». Det føles litt som om implantatet har litt for god plass i lommen og derfor kan beveges rundt. Når jeg lener meg fremover kjennes den normal ut🤔🤔🤔 Mulig den aldri fikk en lomme. Hørt at det kan skje eller at lommen er for stor og implantatet kan bevege seg fritt.
DDF Skrevet 28. desember 2019 #42171 Skrevet 28. desember 2019 6 timer siden, Tamarari skrev: Jeg ser forresten at vi har akkurat samme str og profil @DDF! Håper du blir like fornøyd som meg med str. Er veldig glad jeg ikke tok større!! 😊 Så bra! Jeg er fornøyd enn så lenge selv om de fortsatt "skremmer" meg litt. Er 10 dager siden operasjon her og jeg er så og si tilbake til normalen. Omtrent ingen smerter, men litt stivhet om morningen. Synes faktisk fortsatt at de er litt store... vet du om de går enda mer ned eller er hevelsen helt borte på dette tidspunktet? Mulig jeg må bare venne meg til det
Tamarari Skrevet 29. desember 2019 #42172 Skrevet 29. desember 2019 @DDF Trodde jeg kom til å huske mer enn jeg gjør fra de første ukene, så husker ikke akkurat når hevelsen var helt borte. Jeg husker at jeg fikk mer plass i bhen etter hvert, men samtidig poppa puppene mer frem fra selve brystkassa når hevelsen rundt gav seg. Det tar tid. De ble mindre på sidene for eksempel. De forandrer seg lenge. Mye finere etter 3-4 mnd Et par mnd etter operasjon, tenkte jeg «de er aaaalt for store!» Jeg var 100 prosent på at jeg skulle minske. Følte det første folk så når jeg kom var puppene, og var på gråten flere ganger. Jeg vet ikke hva utgangspunktet ditt var, men jeg var så og si helt flat. Det var en Berg og dalbane å bli vant med min nye kropp, rett og slett. Nå synes jeg fortsatt at jeg har store pupper, kunne gjerne valgt en str mindre, men er vant med det. Det er to personer i løpet av to år som har spurt meg om jeg har fiksa på noe og jeg har mange direkte venner Hvis jeg skal ha klær der jeg er redd de ser veldig store ut har jeg på meg en stram blonde-Bh uten vattering eller skåler. Sånn man får kjøpt på Bikbok osv. Da ser de små ut ☺️ Dette ble et langt innlegg, men poenget er: ikke vær nervøs enda, du trenger tid på å venne deg til det. Jeg vet hvordan det føles å tenke at de er for store, jeg gråt jo av og til. Nå angrer jeg ikke og synes de er superfine selv om de er store.🤗
DDF Skrevet 29. desember 2019 #42173 Skrevet 29. desember 2019 14 minutter siden, Tamarari skrev: @DDF Trodde jeg kom til å huske mer enn jeg gjør fra de første ukene, så husker ikke akkurat når hevelsen var helt borte. Jeg husker at jeg fikk mer plass i bhen etter hvert, men samtidig poppa puppene mer frem fra selve brystkassa når hevelsen rundt gav seg. Det tar tid. De ble mindre på sidene for eksempel. De forandrer seg lenge. Mye finere etter 3-4 mnd Et par mnd etter operasjon, tenkte jeg «de er aaaalt for store!» Jeg var 100 prosent på at jeg skulle minske. Følte det første folk så når jeg kom var puppene, og var på gråten flere ganger. Jeg vet ikke hva utgangspunktet ditt var, men jeg var så og si helt flat. Det var en Berg og dalbane å bli vant med min nye kropp, rett og slett. Nå synes jeg fortsatt at jeg har store pupper, kunne gjerne valgt en str mindre, men er vant med det. Det er to personer i løpet av to år som har spurt meg om jeg har fiksa på noe og jeg har mange direkte venner Hvis jeg skal ha klær der jeg er redd de ser veldig store ut har jeg på meg en stram blonde-Bh uten vattering eller skåler. Sånn man får kjøpt på Bikbok osv. Da ser de små ut ☺️ Dette ble et langt innlegg, men poenget er: ikke vær nervøs enda, du trenger tid på å venne deg til det. Jeg vet hvordan det føles å tenke at de er for store, jeg gråt jo av og til. Nå angrer jeg ikke og synes de er superfine selv om de er store.🤗 Ja, jeg må nok bare vente Jeg ønsker jo faktisk det motsatte at de beholder bredden og går litt ned i projeksjon ettersom de nå står rett ut med en del toppfylde menmen får bare vente og se. De skal jo "falle" litt etterhvert. Mitt utgangspunkt var 80A, så med klær på ser man ikke forskjell på nå og med en push up bh før. De fleste vil nok ikke merke det fordi man ser det kun uten klær på.
lisse Skrevet 4. januar 2020 #42174 Skrevet 4. januar 2020 On 12/29/2019 at 2:08 PM, DDF said: Ja, jeg må nok bare vente Jeg ønsker jo faktisk det motsatte at de beholder bredden og går litt ned i projeksjon ettersom de nå står rett ut med en del toppfylde menmen får bare vente og se. De skal jo "falle" litt etterhvert. Mitt utgangspunkt var 80A, så med klær på ser man ikke forskjell på nå og med en push up bh før. De fleste vil nok ikke merke det fordi man ser det kun uten klær på. Jeg fikk forståelse av at man vil "falle" litt jeg og. Er 15 dager siden operasjonen min i dag, og jeg gikk fra å ikke bruke BH (typ 80A ish), til å øke med 330cc. Jeg har "bred" overkropp, er 172 og veier 65kg. Har dråpeformet under muskel. De ser enda runde ut og ganske høye, men jeg ser etterhvert som hevelsen går mer og mer ned at de liksom kommer seg litt . Liker de veldig godt nå egentlig, så håper de ikke blir så mye mindre, men alt er jo bedre enn det jeg hadde før - dvs ingenting 😄
DDF Skrevet 4. januar 2020 #42175 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, lisse skrev: Jeg fikk forståelse av at man vil "falle" litt jeg og. Er 15 dager siden operasjonen min i dag, og jeg gikk fra å ikke bruke BH (typ 80A ish), til å øke med 330cc. Jeg har "bred" overkropp, er 172 og veier 65kg. Har dråpeformet under muskel. De ser enda runde ut og ganske høye, men jeg ser etterhvert som hevelsen går mer og mer ned at de liksom kommer seg litt . Liker de veldig godt nå egentlig, så håper de ikke blir så mye mindre, men alt er jo bedre enn det jeg hadde før - dvs ingenting 😄 Da er vi ganske likt. Det er nå 18 dager siden min operasjon og merker at den høyre har droppet litt og de er nå litt ujevne Jeg kan også sove på siden nå, noe som er helt sykt deilig! 😄
DDF Skrevet 5. januar 2020 #42176 Skrevet 5. januar 2020 Hvordan håndterer/håndterte dere såre og overfølelsome brystvorter etter operasjon? Vet det er nerver som gror, men ble så ille igår at jeg måtte ta Paracet 🙈 Noen gode tips?
lisse Skrevet 6. januar 2020 #42177 Skrevet 6. januar 2020 23 hours ago, DDF said: Hvordan håndterer/håndterte dere såre og overfølelsome brystvorter etter operasjon? Vet det er nerver som gror, men ble så ille igår at jeg måtte ta Paracet 🙈 Noen gode tips? Jeg la inn et par Bomullspads 😅 hjalp litt...men fortsatt er hele puppen litt småsinna og sår i huden.
lisse Skrevet 6. januar 2020 #42178 Skrevet 6. januar 2020 Tenkte jeg skulle kontakte klinikken, men lurer på om noen kjenner til følelsen av at et ene implantatet er «løst» eller beveger seg typ? når jeg bøyer meg fremover og reiser meg igjen kjennes der ut som at høyre brystimplantat beveger seg. Ikke mye, men nok til at jeg tenker det ikke har festet seg eller noe 🤷🏼♀️🥵. kun 2 uker siden operasjon , men likevel litt bekymret for å måtte gå med den følelsen
sivelisabeth Skrevet 6. januar 2020 #42179 Skrevet 6. januar 2020 (endret) Var på konsultasjon på Fornebuklinikken, og vi kom frem til 265 cc under muskelen da jeg er ganske slank og lav. Kirurgen virket erfaren, og resultatet så ut til å bli bra. MEN, kroppen min støter ut alt av piercinger (bortsett fra i ørene) og andre fremmedlegemer, så jeg er kjemperedd for å få komplikasjoner i ettertid! Jeg vil ikke betale i dyre dommer for å «ødelegge» kroppen min. Er det noen her som også har en kropp som støter ut sånt, men som likevel har lagt seg under kniven? Og i så fall - hvordan har det gått i ettertid? Kirurgen mente at det skal gå bra, men da jeg kom hjem leste jeg at en god andel kvinner får kapseldannelse. Med min flaks vil jeg også få det... Endret 6. januar 2020 av sivelisabeth
DDF Skrevet 7. januar 2020 #42180 Skrevet 7. januar 2020 På 6.1.2020 den 16.27, lisse skrev: Tenkte jeg skulle kontakte klinikken, men lurer på om noen kjenner til følelsen av at et ene implantatet er «løst» eller beveger seg typ? når jeg bøyer meg fremover og reiser meg igjen kjennes der ut som at høyre brystimplantat beveger seg. Ikke mye, men nok til at jeg tenker det ikke har festet seg eller noe 🤷🏼♀️🥵. kun 2 uker siden operasjon , men likevel litt bekymret for å måtte gå med den følelsen Har begynt å jobbe nå og er straks 3 uker etter operasjon. Hadde 2 dager på jobb og idag merker jeg at høyre virker litt rar. Det er ikke vondt, men ubehagelig. Ikke hard eller noe, tror det er musklen som ble overbelastet da følelsen sitter i øvre del. Har kontorjobb, men er jo en del bevegelse av høyre arm. Så tror jeg tar egenmelding imorgen om det ikke blir bedre etter en natts søvn. Gidder ikke risikere noe. Hvordan løs er den? Kan du bevege den mye? Kanskje den har begynt å «falle» litt bare?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå