Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Sokkar skrev:

@Nysgjerrigpike oj, så rart. Det er jeg også nysgjerrig på å vite. Hvordan går det elles da? 

Går overraskende bra! Klarer å gjøre en del ting selv som jeg var redd var umulig. Sendte en mld til kirurgen ang, følelsen om det ''rennende' og han sa det var helt normalt og at det kom til å gå over. Skjer ikke ofte, og rar kilende følelse. Men det er visst helt ufarlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

@Nysgjerrigpike Forstår godt at du blir usikker. Alt er nytt, alt kjennes nytt ut. Og selv om det står mye på nett, så er det vel en grunn til at CeeCee har over 2000 sider. Det er fordi det alltid er noen som har behov for å høre andres erfaringer :)
Men fekk du forklaring på hva renningen var? 

Skrevet
4 timer siden, Sokkar skrev:

@Nysgjerrigpike Forstår godt at du blir usikker. Alt er nytt, alt kjennes nytt ut. Og selv om det står mye på nett, så er det vel en grunn til at CeeCee har over 2000 sider. Det er fordi det alltid er noen som har behov for å høre andres erfaringer :)
Men fekk du forklaring på hva renningen var? 

Nei fikk ingen forklaring... Men skal inn på kontroll i morgen og skal spørre litt mer konkret da. :) Jaa, har lest en del mange sider CeeCee nå. Helt tilbake til 2014 ish. Også litt fra begynnelsen, men det ståår så sinnsykt mye at eg ikke får med meg alt sammen haha!

Skrevet

Kanskje det er luftbobler under huden du kjenner?

Jeg har to hunder og gikk IKKE med dem i bånd på lenge 😛 . Jeg glemte meg noen få dager etter operasjon og slang ut armen for å lukke en dør fort så katten ikke skulle stikke ut. Fy fader. Vondt. 

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, Spøkelse skrev:

Kanskje det er luftbobler under huden du kjenner?

Jeg har to hunder og gikk IKKE med dem i bånd på lenge 😛 . Jeg glemte meg noen få dager etter operasjon og slang ut armen for å lukke en dør fort så katten ikke skulle stikke ut. Fy fader. Vondt. 

Ja det nok luftbobler.

Skrevet
På 4.3.2019 den 14.22, Nysgjerrigpike skrev:

Da er jeg ferdig operert og vært hjemme i noen timer allerede. Altså jeg er jo bare litt for paranoid tror jeg. Føler høyre puppen er så mye større en venstre. Eller kanskje ikke såå mye, mulig jeg overdriver litt. Min mor sier det er helt normalt, men er litt redd for å ende opp med stor forskjell på de. Noen som har opplevd det samme før? Men jeg ser en forskjell, og det plager meg allerede. Kan jo hende den ene er mye mer hoven? Vet ikke..

Jeg kjenner meg så utrolig igjen, var også(and still am) veldig paranoid på absolutt alt. Er nå 13 dag post-op. Våknet opp med veldig forskjellig str på brystene. Visste at hun hadde tenkt til å legge inn forskjellig, siden brystene mine var forskjellig i utgangspunktet(ikke noe jeg hadde lagt særlig merke til). Jeg ble veldig opprørt, og jeg syntes at forskjellen kunne synes gjennom klærne også tilogmed! Jeg sa ifra til sykepleier da hun ringte dagen etter, som sa det var helt normalt og at de kom til å gjevne seg ut. Jeg hadde litt vanskelig med å tro på det, siden jeg syntes forskjellen var så dramatisk. Men da jeg tok av bhen og skulle dusje for første gang etter op hadde hevelsen allerede gått ned masse, og brystene var så og si like i str. 

Brystene er hele tiden i forandring, og jeg blir bare mer og mer fornøyd for hver dag 😄 

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, hylleblomst12 skrev:

Jeg kjenner meg så utrolig igjen, var også(and still am) veldig paranoid på absolutt alt. Er nå 13 dag post-op. Våknet opp med veldig forskjellig str på brystene. Visste at hun hadde tenkt til å legge inn forskjellig, siden brystene mine var forskjellig i utgangspunktet(ikke noe jeg hadde lagt særlig merke til). Jeg ble veldig opprørt, og jeg syntes at forskjellen kunne synes gjennom klærne også tilogmed! Jeg sa ifra til sykepleier da hun ringte dagen etter, som sa det var helt normalt og at de kom til å gjevne seg ut. Jeg hadde litt vanskelig med å tro på det, siden jeg syntes forskjellen var så dramatisk. Men da jeg tok av bhen og skulle dusje for første gang etter op hadde hevelsen allerede gått ned masse, og brystene var så og si like i str. 

Brystene er hele tiden i forandring, og jeg blir bare mer og mer fornøyd for hver dag 😄 

Ja så fint og høre. Jeg var på kontroll idag, og der sa de at hevelsene er jo forskjellig fra bryst til bryst ettersom det på en måte er to inngrep, men at det som regelt alltid gikk seg til! Gleder meg til dusj i morgen!

Spurte forresten om den ''rennende' følelsen, og svaret var luftbobler. Noe som jeg egentlig fant ut før kontrollen, men alltid godt å forhøre seg på ny.

Skrevet

Hvor strenge er dei med tanke på forkjølelse? Våknet med tett nese, men er i fin form.. Vil anta sår hals og/eller hoste, feber osv er mer kritisk? Skal operere på mandag. Ønsker naturligvis ikke å utsette operasjonen, så håper noen har peiling? 

Skrevet

Hvor strenge er dei med tanke på forkjølelse? Våknet med tett nese, men er i fin form.. Vil anta sår hals og/eller hoste, feber osv er mer kritisk? Skal operere på mandag. Ønsker naturligvis ikke å utsette operasjonen, så håper noen har peiling? 

Jeg var faktisk forkjølet, litt tett i nesa men ingen feber eller vondter andre plasser. Tok nesespray før jeg la meg inn. Ga beskjed da de spurte om jeg hadde vært syk, men så lenge ikke feber så var det helt greit :) 

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, Halldis skrev:

Jeg var faktisk forkjølet, litt tett i nesa men ingen feber eller vondter andre plasser. Tok nesespray før jeg la meg inn. Ga beskjed da de spurte om jeg hadde vært syk, men så lenge ikke feber så var det helt greit :) 

Det var godt å høyre 😄

Skrevet

Hvordan er magen til dere andre? Er så sinnsykt oppblåst at det nesten ser ut som at jeg er noen mnd på vei. Har til og med klart å gå på do de to siste dagene i håp om at magen skal bli mindre oppblåst og hard! Noen erfaringer/tips?

Skrevet

Hvordan er morningene deres og? Synes det er verst om morningene, har ganske så vondt når jeg våkner

Skrevet
13 timer siden, Nysgjerrigpike skrev:

Hvordan er magen til dere andre? Er så sinnsykt oppblåst at det nesten ser ut som at jeg er noen mnd på vei. Har til og med klart å gå på do de to siste dagene i håp om at magen skal bli mindre oppblåst og hard! Noen erfaringer/tips?

Magen min var KJEMPE oppblåst. Det gikk litt over etterhvert, men generelt har det hjulpet meg veldig tidligere, og forsåvidt nå også, å drikke masse grønn te og spise havregryn. De har veldig god effekt for fordøyelsen :)

Skrevet
1 time siden, hylleblomst12 skrev:

Magen min var KJEMPE oppblåst. Det gikk litt over etterhvert, men generelt har det hjulpet meg veldig tidligere, og forsåvidt nå også, å drikke masse grønn te og spise havregryn. De har veldig god effekt for fordøyelsen :)

Hvor lenge må jeg regne med å ha oppblåst mage? Hva kommer den oppblåste magen av? 

Skrevet

Hvor lenge må jeg regne med å ha oppblåst mage? Hva kommer den oppblåste magen av? 

Min gikk vel ned etter en ukes tid. Aner ikke hvorfor man får det, men husker å ha lest her inne at flere har fått det etter operasjonen. Kan kanskje ha noe med alle medisinene vi har proppet i oss? 

Skrevet

Magen min var også diger første uken. Følte meg oppblåst og full av vann i ca 10 dager før det stabiliserte seg 😊 Gikk opp 3 kilo på denne tiden også, og det må jo være vann, for det er borte nå, nesten 4 uker etter. Det er nok alle smertestillende, samt jeg gikk på noen tabletter for blødning. De merket jeg at jeg ble uvel av med en gang jeg tok dem. 

Ang morningen @Nysgjerrigpike så syns jeg også det var det verste første uken. 😉 Skikkelig morning boob som de kalte det her inne 😂 etter uke 2 merket jeg at alt ble bedre, nå er jeg snart 4 uker og jeg merker nesten ingenting 😊

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, Nysgjerrigpike skrev:

Ja, så gravid ut! Kirurgen sa at det er de sterke smertestillende som gjør det. Måtte gå med løse klær 😂 Ble bedre noen dager etter jeg sluttet på de medisinene.

• Liker 1
Skrevet

Okei så godt å høre at bollemago forsvinner etterhvert! og at det er normalt med litt mer vondt om morningene. Hvor lenge gikk folk på de sterke smertestillende? Eller de medisinene som ble skrevet ut.

Skrevet
41 minutter siden, Nysgjerrigpike skrev:

Okei så godt å høre at bollemago forsvinner etterhvert! og at det er normalt med litt mer vondt om morningene. Hvor lenge gikk folk på de sterke smertestillende? Eller de medisinene som ble skrevet ut.

Jeg gikk 1 uke. Dvs jeg spise opp alle jeg fikk😂😂 følg retningslinjene nøye, så holder du god kontroll på smertene 😉 Jeg trodde jeg tålte mye smerte og tenkte at det fryktelig mye jeg hadde fått. Det holdt akkurat 🤪 Det er jo veldig individuelt hvor vondt man får, du kan jo godt være kjempeheldig. Har hørt at under muskel er vondere enn over. 

Skrevet
48 minutter siden, Nysgjerrigpike skrev:

4-5 dager. Etter det brukte jeg bare Paracet i noen dager. Under muskel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...