Sokkar Skrevet 24. februar 2019 #41441 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, MyNewBoobs skrev: Ikke sant! Det går helt fint 😊 Skiftet tape 1 gang i uka. Dette ble vel oppdaget andre gangen jeg byttet selv. Så var vel 2-3 uker etter. Det kan skje såpass lenge etterpå altså.. greit å vite, iallefall at jeg må være obs etter den første uken også
MyNewBoobs Skrevet 24. februar 2019 #41442 Skrevet 24. februar 2019 14 minutter siden, Sokkar skrev: Det kan skje såpass lenge etterpå altså.. greit å vite, iallefall at jeg må være obs etter den første uken også Ja, det er vel en fare så lenge det er åpent sår tror jeg 😊
Halldis Skrevet 24. februar 2019 #41443 Skrevet 24. februar 2019 3 timer siden, MyNewBoobs skrev: Sårene grodde fint, men plutselig begynte det ene å åpne seg 😔 Fikk åpne hull og det rant ut veske... Måtte rense og smøre med sårsalve og skifte kompress hver dag. Da ble det heldigvis bedre ganske fort. Det arret har blitt litt større. Men men. Gulp. Jeg har fått beskjed om å ikke bytte plaster/tape før 4 uker... Aner jo ikke hvordan det ser ut under der da 😲
Sokkar Skrevet 24. februar 2019 #41444 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, Halldis skrev: Gulp. Jeg har fått beskjed om å ikke bytte plaster/tape før 4 uker... Aner jo ikke hvordan det ser ut under der da 😲 Hmmm... lurer på kva legen min seier eg skal 😜 tydeligvis forskjellig praksis... 😜
Spøkelse Skrevet 24. februar 2019 #41445 Skrevet 24. februar 2019 På 22.2.2019 den 19.03, Halldis skrev: Hvor lenge hadde dere på brystbånd? Leser mye forskjellig, noen har ikke i det hele tatt, mens noen har 4 uker. Syns det strammer og kunne gjerne tenke meg å ta det av 😊 330 under muskel, dag 12 postop. Kjenner følelsen, hadde helt klaus i starten! Måtte gå med det i fire uker, trodde aldri jeg skulle komme i mål, og det var så vondt i starten også. MEN! Du venner deg til det. Det blir snart bedre . Tenk at det hjelper resultatet!
Halldis Skrevet 24. februar 2019 #41446 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, Spøkelse skrev: Kjenner følelsen, hadde helt klaus i starten! Måtte gå med det i fire uker, trodde aldri jeg skulle komme i mål, og det var så vondt i starten også. MEN! Du venner deg til det. Det blir snart bedre . Tenk at det hjelper resultatet! Ja skjønner at jeg må bare bite i det og ha det på 😂 Gleder meg bare sykt til jeg kan ta det av da, om BARE 2 uker fra nå 😂
Spøkelse Skrevet 24. februar 2019 #41447 Skrevet 24. februar 2019 Jeg delte det i uker i hodet mitt, da føltes det ikke såååå lenge til slutten . Kirurgen sa jeg MÅTTE ha det i to, men "helst fire", så starten på uke tre var seig! Siden da følte jeg det ikke like påtvunget, var mer sånn at jeg buuuuurde gjøre det. Hehe..
Halldis Skrevet 25. februar 2019 #41448 Skrevet 25. februar 2019 10 timer siden, Spøkelse skrev: Jeg delte det i uker i hodet mitt, da føltes det ikke såååå lenge til slutten . Kirurgen sa jeg MÅTTE ha det i to, men "helst fire", så starten på uke tre var seig! Siden da følte jeg det ikke like påtvunget, var mer sånn at jeg buuuuurde gjøre det. Hehe.. Hehe kjempelurt 😉
hylleblomst12 Skrevet 25. februar 2019 #41449 Skrevet 25. februar 2019 Hei! Tenkte jeg endelig skulle skrive her inne jeg også etter å ha fulgt tråden en stund før operasjonen min. Er noe jeg har villet gjøre i laaang tid, så da jeg kom på konsultasjon hos Fornebuklinikken for snart to uker siden, var jeg rimelig klar over hva jeg ville og at jeg ville opereres fortest mulig - fikk faktisk op dato 6 dager etter konsultasjon! Alt gikk egentlig i ett etter det, med planer hver eneste dag frem mot operasjonen. Var i utgangspunktet veldig nervøs for selve operasjonen og narkosen, men det hjalp veldig mye å komme inn hit å lese om andres erfaringer, og ikke minst å dra på spa kvelden før operasjonen(anbefales!!), sov som en stein den natten Operasjonen gikk over all forventning, hadde en A-cup som nesten ikke fyltes som utgangspunkt(1.60 høy, 50kg, nesten ingenting av kvinnelige former..), la inn 265 venstre og 245 høyre, over muskel. Hadde blitt enig med kirurgen Ine Mørk om dette på forhånd, som sa jeg ikke kunne gå høyere pga lite brystvev og veldig smalt bryst. Jo mer jeg så på bildene av 3D simulasjonen i ettertid, jo mer usikker ble jeg ang str, trodde det kom til å bli altfor lite (selv om ønsket var et så naturlig resultat som mulig). På selve op dagen ba jeg om å få legge inn større, og hun sa at det ikke skulle være noe problem. Da jeg våknet etter op sa hun at de hadde prøvd å legge inn et hakk større, men at det hadde blitt altfor stort, så da ble det 265 allikevel. Jeg husker bare jeg var sykt fornøyd da jeg våknet og faktisk kunne se at jeg hadde pupper, jeg var i lykkerus 😄 Noen som kjenner seg igjen? Hehe. Nå er jeg 5 dager post op, føler jeg har vært svært heldig ang smerte, har egt ikke hatt noe vondt, kun litt ubehag og kjent mye "press" fra brystene. Føler jeg har vært veldig flink til å holde meg i ro, har stort sett holdt meg i sofaen eller senga disse dagene. I går skulle jeg endelig dusje, og ble så lettet over å se puppene, de så så fine og mer symmetriske ut ( ene brystet hadde en veldig stor hevelse i forhold til den andre som hadde gått ned igjen siden op). Det var utrolig deilig å ta av kompresjonsbhen, kjente da ikke noe ubehag eller "press"i det hele tatt. Skjønte da at all press og ubehag jeg har kjent mest sannsynlig har vært pga bhen, og ikke selve brystene. Så lurer veldig på om kompresjonsbhen min rett og slett er litt for liten? Har den Mirabelle som man får på klinikken, i str S. Tror dere det har noe å si om jeg kjøper en str større? Hva er deres erfaringer, er det normalt at kompresjonsbhen sitter på så stramt at man får ømme ribben og konstant press på bryst og rygg?? I de få timene da jeg ventet på at bhen skulle tørke etter en liten vask i går, satt jeg å "luftet" puppene, var såå deillig, men kanskje jeg skulle ha tatt på bhen med en gang etter dusjen? hvordan gjorde dere det med tørking av bhen? Hadde så sykt uflaks i tillegg, med at den lille yorkshire terriern til venninna mi plutselig ble sykt gira og raste i full fart over puppene mine! Kjente det litt der og da, banket liksom litt ekstra i brystene, men ikke direkte vondt. Ble veldig skremt, siden jeg har lest at man ikke skal ha noen støt eller slag mot brystene. Tror dere dette er alvorlig? Uff, jeg tror nok jeg har blitt litt paranoid i det siste, men hadde satt så stor pris på å høre andres erfaringen på disse områdene.
Iwwll Skrevet 25. februar 2019 #41450 Skrevet 25. februar 2019 Har sett på de ulike nettsidene til klinikkene at hos noen skal man bare vaske kroppen med hibiscrub, men hos andre skal man vaske både hår og kropp med hibiscrub. Hva gjorde dere?
Spøkelse Skrevet 25. februar 2019 #41451 Skrevet 25. februar 2019 57 minutter siden, Iwwll skrev: Har sett på de ulike nettsidene til klinikkene at hos noen skal man bare vaske kroppen med hibiscrub, men hos andre skal man vaske både hår og kropp med hibiscrub. Hva gjorde dere? Tror jeg vasket kropp + håret kvelden før, og bare kroppen igjen på morgenen. Husker faktisk ikke helt 😛 . Hylleblomst: du kan jo ta på en vanlig sportsBH mens den andre tørker, så du får litt støtte? Tror ikke det er bra for dem at de henger løst mtp vekt, sår og hevelse helt i starten, uten at jeg skal si noe sikkert på det. Selv om det er veldig deilig med litt tid uten ;D .
Halldis Skrevet 25. februar 2019 #41452 Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, hylleblomst12 skrev: Hei! Tenkte jeg endelig skulle skrive her inne jeg også etter å ha fulgt tråden en stund før operasjonen min. Er noe jeg har villet gjøre i laaang tid, så da jeg kom på konsultasjon hos Fornebuklinikken for snart to uker siden, var jeg rimelig klar over hva jeg ville og at jeg ville opereres fortest mulig - fikk faktisk op dato 6 dager etter konsultasjon! Alt gikk egentlig i ett etter det, med planer hver eneste dag frem mot operasjonen. Var i utgangspunktet veldig nervøs for selve operasjonen og narkosen, men det hjalp veldig mye å komme inn hit å lese om andres erfaringer, og ikke minst å dra på spa kvelden før operasjonen(anbefales!!), sov som en stein den natten Operasjonen gikk over all forventning, hadde en A-cup som nesten ikke fyltes som utgangspunkt(1.60 høy, 50kg, nesten ingenting av kvinnelige former..), la inn 265 venstre og 245 høyre, over muskel. Hadde blitt enig med kirurgen Ine Mørk om dette på forhånd, som sa jeg ikke kunne gå høyere pga lite brystvev og veldig smalt bryst. Jo mer jeg så på bildene av 3D simulasjonen i ettertid, jo mer usikker ble jeg ang str, trodde det kom til å bli altfor lite (selv om ønsket var et så naturlig resultat som mulig). På selve op dagen ba jeg om å få legge inn større, og hun sa at det ikke skulle være noe problem. Da jeg våknet etter op sa hun at de hadde prøvd å legge inn et hakk større, men at det hadde blitt altfor stort, så da ble det 265 allikevel. Jeg husker bare jeg var sykt fornøyd da jeg våknet og faktisk kunne se at jeg hadde pupper, jeg var i lykkerus 😄 Noen som kjenner seg igjen? Hehe. Nå er jeg 5 dager post op, føler jeg har vært svært heldig ang smerte, har egt ikke hatt noe vondt, kun litt ubehag og kjent mye "press" fra brystene. Føler jeg har vært veldig flink til å holde meg i ro, har stort sett holdt meg i sofaen eller senga disse dagene. I går skulle jeg endelig dusje, og ble så lettet over å se puppene, de så så fine og mer symmetriske ut ( ene brystet hadde en veldig stor hevelse i forhold til den andre som hadde gått ned igjen siden op). Det var utrolig deilig å ta av kompresjonsbhen, kjente da ikke noe ubehag eller "press"i det hele tatt. Skjønte da at all press og ubehag jeg har kjent mest sannsynlig har vært pga bhen, og ikke selve brystene. Så lurer veldig på om kompresjonsbhen min rett og slett er litt for liten? Har den Mirabelle som man får på klinikken, i str S. Tror dere det har noe å si om jeg kjøper en str større? Hva er deres erfaringer, er det normalt at kompresjonsbhen sitter på så stramt at man får ømme ribben og konstant press på bryst og rygg?? I de få timene da jeg ventet på at bhen skulle tørke etter en liten vask i går, satt jeg å "luftet" puppene, var såå deillig, men kanskje jeg skulle ha tatt på bhen med en gang etter dusjen? hvordan gjorde dere det med tørking av bhen? Hadde så sykt uflaks i tillegg, med at den lille yorkshire terriern til venninna mi plutselig ble sykt gira og raste i full fart over puppene mine! Kjente det litt der og da, banket liksom litt ekstra i brystene, men ikke direkte vondt. Ble veldig skremt, siden jeg har lest at man ikke skal ha noen støt eller slag mot brystene. Tror dere dette er alvorlig? Uff, jeg tror nok jeg har blitt litt paranoid i det siste, men hadde satt så stor pris på å høre andres erfaringen på disse områdene. Hei Jeg kjøpte en bh til, slik at jeg kan ta på med en gang etter dusj. Jeg syns det er ubehagelig å ha de løse enda Angående ribbeina, så har jeg hatt vondt i 1 uke, men nå begynner det å gi seg. Jeg har hatt mye vondt, og mye press. Så jeg tror ikke den er for liten. Jeg har i str M, jeg er 159, 62 kilo og har lagt inn 330 under muskel. Det skal jo være stramt, det er vel hele vitsen med kompresjon? Hvis du ikke kjenner smerte etter støtet, så tror jeg ikke du skal være nervøs.
Sokkar Skrevet 25. februar 2019 #41453 Skrevet 25. februar 2019 @hylleblomst12 eg er 168, ca 55kg og når eg var på klinikken og prøvde proteser var M for slakk til meg. Har kjøpt inn en S, den sitter nå stramt og fint over hele kroppen og det er før operasjon. Så tror ikke du skal gå opp i str på den bhen. Det du kan gjøre når bhen er til vask er å bruke en vanlig sportsbh. Det sa kirurgen til en venninne som også tok over brystmuskelen. Gratulerer med nye pupper. Bra du er fornøyd. Utifra beskrivelsen din, tror jeg dere gjorde rett i å ikke legge inn mer
hylleblomst12 Skrevet 25. februar 2019 #41454 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, Halldis skrev: Hei Jeg kjøpte en bh til, slik at jeg kan ta på med en gang etter dusj. Jeg syns det er ubehagelig å ha de løse enda Angående ribbeina, så har jeg hatt vondt i 1 uke, men nå begynner det å gi seg. Jeg har hatt mye vondt, og mye press. Så jeg tror ikke den er for liten. Jeg har i str M, jeg er 159, 62 kilo og har lagt inn 330 under muskel. Det skal jo være stramt, det er vel hele vitsen med kompresjon? Hvis du ikke kjenner smerte etter støtet, så tror jeg ikke du skal være nervøs. 30 minutter siden, Sokkar skrev: @hylleblomst12 eg er 168, ca 55kg og når eg var på klinikken og prøvde proteser var M for slakk til meg. Har kjøpt inn en S, den sitter nå stramt og fint over hele kroppen og det er før operasjon. Så tror ikke du skal gå opp i str på den bhen. Det du kan gjøre når bhen er til vask er å bruke en vanlig sportsbh. Det sa kirurgen til en venninne som også tok over brystmuskelen. Gratulerer med nye pupper. Bra du er fornøyd. Utifra beskrivelsen din, tror jeg dere gjorde rett i å ikke legge inn mer Takk Jeg ringte faktisk Fornebuklinikken nå for å høre om de syns jeg kunne gå opp en str i kompresjonsbh, og de sa at jeg kunne prøve det om den nye bhen fortsatt ville sitte stramt. Så da skal jeg prøve på det. Om det evt er en annen kompresjonsbh enn den fra Mirabelle som folk kan anbefale?
Sokkar Skrevet 25. februar 2019 #41455 Skrevet 25. februar 2019 Akkurat nå, hylleblomst12 skrev: Takk Jeg ringte faktisk Fornebuklinikken nå for å høre om de syns jeg kunne gå opp en str i kompresjonsbh, og de sa at jeg kunne prøve det om den nye bhen fortsatt ville sitte stramt. Så da skal jeg prøve på det. Om det evt er en annen kompresjonsbh enn den fra Mirabelle som folk kan anbefale? Boots apotek har en annen type 🙂
Superblomst Skrevet 26. februar 2019 #41456 Skrevet 26. februar 2019 On 2/23/2019 at 5:22 PM, Halldis said: De har i alle fall krympet mye siden operasjonen, da var de jo sinnsykt store og hovne! Jeg håper inderlig ikke de inntar melonstørrelse igjen... Eller at jeg må kjøpe større komp bh før 8 uker har gått? Hmm, nå har jeg ikke fått med meg om du la over eller under muskelen? Jeg hadde en ganske dramatisk "drop and fluff" i alle fall, men trengte ikke ny størrelse i kompresjonsbh 😊 Håper du har tatt mye bilder under prosessen, ofte ser man ikke endringene selv!
Halldis Skrevet 26. februar 2019 #41457 Skrevet 26. februar 2019 20 minutter siden, Superblomst skrev: Hmm, nå har jeg ikke fått med meg om du la over eller under muskelen? Jeg hadde en ganske dramatisk "drop and fluff" i alle fall, men trengte ikke ny størrelse i kompresjonsbh 😊 Håper du har tatt mye bilder under prosessen, ofte ser man ikke endringene selv! Jeg har under muskel Ja har tatt en del bilder, jeg har ikke enda sett på bildene sånn side om side Tror ikke jeg har hatt noen dropp and fluff, det merker man eller? Når kommer det sånn cirka? Men det jeg merker nå er at det ene er større enn det andre. Ikke veldig mye, men jeg ser det godt i speilet. Tror ikke andre legger merke til det, men det er en vesentlig forskjell. Det som er størst er og har vært det såreste. Ikke direkte smerte lenger, men sårt og føles liksom det er litt "løst" inni der av og til. Kjenner det hvis jeg bøyer meg fremover, og det kommer sånn skikkelig iling/stikking/smerte av og til. Kjennes litt som om nerven ligger på utsia liksom. Utrolig følsomt når jeg tar på det, spesielt brystvorten! Er det andre som har hatt det sånn? Jeg vet at man skal se på det som 2 separate operasjoner, men det er jo likevel litt lett å sammenligne
Iwwll Skrevet 28. februar 2019 #41458 Skrevet 28. februar 2019 Hvordan er det med feks vippe extension når man skal operere? Må dette fjernes først? Noen som har vippe-extensions som har operert?
Spøkelse Skrevet 28. februar 2019 #41459 Skrevet 28. februar 2019 Jeg har ikke extensions, men jeg mener jeg har lest at de må av? Det gir forsåvidt mening, da poenget med Hibiscrub og å fjerne f. eks ringer og piercinger er å være så ren som mulig og senke risiko for infeksjon. Løsnegler er vel heller ikke ok.
Jaktenka Skrevet 1. mars 2019 #41460 Skrevet 1. mars 2019 Noen med rippling? Gjør dere noe med det? Isåfall hva?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå