Nysgjerrigpike Skrevet 15. februar 2019 #41361 Skrevet 15. februar 2019 Har en del piercinger. Har i nesen, navlen, tungen, en del i ørene. Må jeg ta av meg absolutt alt eller kan jeg beholde de i ørene?
Iwwll Skrevet 15. februar 2019 #41362 Skrevet 15. februar 2019 28 minutter siden, Nysgjerrigpike said: Har en del piercinger. Har i nesen, navlen, tungen, en del i ørene. Må jeg ta av meg absolutt alt eller kan jeg beholde de i ørene? Tungen, nesen og ørene må ut, men navlen kan beholdes om jeg ikke tar feil(?) 1
Nelli Skrevet 15. februar 2019 #41363 Skrevet 15. februar 2019 17 timer siden, Iwwll skrev: hva gjorde dere med hibiscrub? Dusjet dere med det kvelden før, eller på operasjonsdagen? dusjet dere håret med hibiscrub? Ble det evt veldig tørt av det? Kan man bruke balsam evt etterpå? Og kan man rette og/eller føne håret før operasjonen, etter å ha dusjet med hibiscrub? ☺️ Dusjet alt kvelden før med hibiscrub (ikke balsam), flettet håret, og la meg i nytt sengetøy. På selve operasjonsdagen tok jeg kroppen, men ikke håret. Merket ikke noe spesielt på håret mitt etter bruk av hibiscrub. Er veldig glad jeg flettet det, veldig praktisk 😃 (Det gjør vondt å sette håret i strikk etter operasjonen)
Superblomst Skrevet 15. februar 2019 #41364 Skrevet 15. februar 2019 18 hours ago, Iwwll said: hva gjorde dere med hibiscrub? Dusjet dere med det kvelden før, eller på operasjonsdagen? dusjet dere håret med hibiscrub? Ble det evt veldig tørt av det? Kan man bruke balsam evt etterpå? Og kan man rette og/eller føne håret før operasjonen, etter å ha dusjet med hibiscrub? ☺️ https://www.molnlycke.no/produkter-losninger/hibiscrub/ her står det fremgangsmåte med bilder for hvordan man skal vaske kroppen med hibiscrub Jeg fulgte prosedyren og tok håret kvelden før siden jeg hadde operasjon tidlig på morgenen, og så bare kroppen operasjonsdagen.
Halldis Skrevet 16. februar 2019 #41365 Skrevet 16. februar 2019 Oj her var mange sider om brystoperasjoner og masse nyttig info Har lest meg gjennom mange sider, men finner ikke helt ut alt jeg lurer på... Jeg la inn silikon på mandag, 330 under muskel. Har hatt en del vondt, og skjønner nå at det er vondere under muskel enn over, og at jeg ikke trenger å være bekymret for det Og skjønner også at de antagelig bli en del mindre, også fremover 😄 Men jeg lurer på om noen kan svare konkret på når jeg kan begynne med kondisjonstrening? Jeg er inneforstått med at styrke må jeg vente med til 6-8 uker etter. Men når kan jeg trene med høy puls uten at det tar skade? Jeg spurte operasjonssykepleier etter operasjoner, men jeg kan rett og slett ikke huske hva hun svarte... Hun sa jeg måtte vente litt pga faren for blødning, men jeg husker ikke hvor lenge? Var ganske i skoddeheimen etter narkosen...
Tindra90 Skrevet 16. februar 2019 #41366 Skrevet 16. februar 2019 På 13.2.2019 den 20.16, CoolSistah skrev: Hvordan går det idag? Er du fornøyd med resultatet? Tok du brystløft i tillegg, eller bare la inn innlegg? Beklager mange spørsmål, men jeg har et ganske likt utgangspunkt som deg. Du må gjerne dele bilder om du har noen?😁 Hei! Det går helt supert! La bare inn innlegg. Er veldig fornøyd med resultatet ☺️ Kunne gjerne vært litt større, men fikk akkurat det jeg ba om - pupper som passet til kroppen. 1
Tamarari Skrevet 17. februar 2019 #41368 Skrevet 17. februar 2019 (endret) @Halldis Legger ved screenshots fra noen innlegg jeg skrev om det med trening tidligere. Ser jeg skriver at jeg jogga og løp i uke 8 men at det ikke føltes greit i uke 6. 265 under muskel. Endret 17. februar 2019 av Tamarari
Halldis Skrevet 17. februar 2019 #41369 Skrevet 17. februar 2019 @Tamarari Tusen takk for svar 😊😍 Rir også, glemte å spør om det 😊 Så flott, da prøver jeg meg bare frem om en stund, det er enda såpass vondt at jeg skjønner at det blir en stund til 😂😂😂
Tamarari Skrevet 17. februar 2019 #41370 Skrevet 17. februar 2019 @Halldis Det tar litt tid, men er verdt ventinga. Men vet at det er kjedelig å vente. Spesielt når det slutter å gjøre vondt, men så må man vente likevel 🤯 bare å spørre om det er noe annet du lurer på. Et år siden jeg opererte. Jeg har fått kapsling (tror jeg, skal på kontroll til uka) selv om jeg gjorde alt som jeg skulle og var forsiktig. Så greit å vite at man har gjort som man har fått beskjed om hvis det blir komplikasjoner
Mille89 Skrevet 18. februar 2019 #41371 Skrevet 18. februar 2019 På 16.2.2019 den 20.22, Halldis skrev: Oj her var mange sider om brystoperasjoner og masse nyttig info Har lest meg gjennom mange sider, men finner ikke helt ut alt jeg lurer på... Jeg la inn silikon på mandag, 330 under muskel. Har hatt en del vondt, og skjønner nå at det er vondere under muskel enn over, og at jeg ikke trenger å være bekymret for det Og skjønner også at de antagelig bli en del mindre, også fremover 😄 Men jeg lurer på om noen kan svare konkret på når jeg kan begynne med kondisjonstrening? Jeg er inneforstått med at styrke må jeg vente med til 6-8 uker etter. Men når kan jeg trene med høy puls uten at det tar skade? Jeg spurte operasjonssykepleier etter operasjoner, men jeg kan rett og slett ikke huske hva hun svarte... Hun sa jeg måtte vente litt pga faren for blødning, men jeg husker ikke hvor lenge? Var ganske i skoddeheimen etter narkosen... Jeg fikk beskjed om å vente med trening som innebar risting i overkroppen til det hadde gått hvertfall 3 mnd. Dvs løping, aerobic, ridning osv. Men jeg kunne begynne å sykle/spinne forsiktig etter ca 6 uker. Men som sagt ikke fysisk aktivitet som innebærer risting i overkroppen.
Nysgjerrig666 Skrevet 18. februar 2019 #41372 Skrevet 18. februar 2019 Hvor lenge har dere på tape? Når begynner dere med spile bher igjen? Hvilken krem smører dere på etter tape perioden? 3 mnd siden 300 g 🙆♀️
Nelli Skrevet 19. februar 2019 #41373 Skrevet 19. februar 2019 6 timer siden, Nysgjerrig666 skrev: Hvor lenge har dere på tape? Når begynner dere med spile bher igjen? Hvilken krem smører dere på etter tape perioden? 3 mnd siden 300 g 🙆♀️ Hadde på tape i ca 3 mnd, tenkte at jeg skulle smøre, og begynte såvidt med bio-oil. Gjorde det kun 1 uke, også ble det glemt. Har fine lyse arr 😃 Jeg kjøpte min første spile-bh 6 mnd etter, men velger fortsatt å gå med bh uten spiler bare fordi det er godt 😀 1
Gullifisk Skrevet 19. februar 2019 #41374 Skrevet 19. februar 2019 Er det noe man kan/bør gjøre for å unngå kapsling? 1
MyNewBoobs Skrevet 19. februar 2019 #41375 Skrevet 19. februar 2019 11 timer siden, Nysgjerrig666 skrev: Hvor lenge har dere på tape? Når begynner dere med spile bher igjen? Hvilken krem smører dere på etter tape perioden? 3 mnd siden 300 g 🙆♀️ Brukte tape i 3 mnd. Smørte med aprikosolje i et par uker, men så gadd jeg ikke mer. Arrene begynner å bli lyse og fine nå, snart 8 mnd siden operasjonen. Har kjøpt et par spile bher, men nå som jeg har gått så lenge uten spiler syns jeg det er mye mer behagelig uten og bruker sjelden spile bh. Bruker flirt fra Lindex. Elsker dem 😍😍 2
Spøkelse Skrevet 19. februar 2019 #41376 Skrevet 19. februar 2019 Fikk beskjed om å tape med silikontape så lenge arrene er røde . De er 2 mnd gamle i dag faktisk! 1
Nysgjerrig666 Skrevet 19. februar 2019 #41377 Skrevet 19. februar 2019 Tusen takk dere😍 da blir det innkjøp av flirt🤪 enig at det er digg å gå uten spiler 😁
MyNewBoobs Skrevet 19. februar 2019 #41378 Skrevet 19. februar 2019 9 timer siden, Gullifisk skrev: Er det noe man kan/bør gjøre for å unngå kapsling? Ikke som jeg vet? Tror det bare er kroppens reaksjon eller? 1
Million Skrevet 19. februar 2019 #41379 Skrevet 19. februar 2019 (endret) 18 timer siden, Nysgjerrig666 skrev: Hvor lenge har dere på tape? Når begynner dere med spile bher igjen? Hvilken krem smører dere på etter tape perioden? 3 mnd siden 300 g 🙆♀️ Ikke lenge jeg hadde teip på. Noen uker. Glemte det etter dusjen stadig vekk, og etter noen uker hadde det grodd helt så jeg gadd ikke mer. Har egentlig ikke særlig troa på at teip skal utgjøre noen forskjell når det først er grodd og lukket seg. Har ikke begynt med spile-bh da jeg ikke liker dem. Ett år siden ( i dag faktisk!) min operasjon, og jeg har fremdeles bare spileløse bh-er, fordi de er mest komfortable å gå med. Faktisk bruker jeg ikke bh hjemme i det daglige i det hele tatt, går bare med t-skjorte inne hjemme og ingen bh. Fikk lagt inn 250 cc over muskel, så de er ikke så store. Akkurat passe. I papirene fra klinikken sto det at man ikke skulle bruke spile-bh før det var gått minst 6 mnd etter inngrepet. Smurte ikke på noe krem fordi jeg glemte det hele tiden. Hadde kjøpt en dyr liten tube med noe på apoteket som skulle gjøre arr finere, men glemte hele greia, som sagt. Nå, etter ett år, er arrene uansett helt lyse og vanskelige å se (men det tok lang tid før de lysnet, mange måneder). Vet ikke hvordan det blir når jeg får solbrun farge på huden ennå da. Solte dem ikke i fjor pga var operasjonen så fersk. Endret 19. februar 2019 av Million 1
Horsegirl Skrevet 19. februar 2019 #41380 Skrevet 19. februar 2019 Hei! Jeg opererte inn silikon igår morges, 285cc under muskel😄 Motiva ergonomix... Ingen smerter, bare litt ubehagelig. Reduserte også størrelse på areola. Jeg brukte tidligere 65I (målte hos Change), men jeg hadde flate og «hovne» brystvorter, og formen på brystet var ikke fint. Jeg fylte en 75D men den passet jo overhodet ikke, så 65I er jo ikke såå stort. Når brystvortene mine var stive kom nippelen ut og brystet fikk rund og mer normal form. Men er ikke så ofte man har stive nipler da... Så jeg tok i silikon for formen sin del😊 Jeg skal på en konsert om 1,5 uke, tror dere at det skal gå fint? Jeg har ikke noe vondt nå og håper jeg fungerer mer som normalt innen den tid... Også lurer jeg på om noen her holder på med hest? Kan jeg dra på rolige skritteturer noen uker etter operasjonen? Selv om legen sier uten trening i 6 uker så er jo ikke skritteturer noe særlig trening... Hva kan skje om man starter med slik aktivitet for tidlig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå