Jaktenka Skrevet 30. mars 2018 #39401 Skrevet 30. mars 2018 11 minutter siden, Superblomst skrev: Sukk, jeg taper jo for harde livet, men mine er veldig lilla fremdeles Synes den silikontapen var litt vanskelig å få dreisen på, ble liksom tykke hakk ned i huden loddrett der det var tapet Tror kanskje det er fordi den er tykkere enn vanlig micropore, og derfor mindre fleksibel? Arrbandasjen derimot, er jeg veldig fornøyd med så langt Hvor lenge er det siden operasjonen din nå forresten?
Tbritiy Skrevet 30. mars 2018 #39402 Skrevet 30. mars 2018 På 23.3.2018 den 19.52, PiratKine skrev: Er det ingen på dette forumet som i nyere tid har operert seg på fornebu hos Pål? Hadde vært fint om noen kunne delt en slik erfaring, eller evnt tagget noen de vet har hatt han som kirurg! Hadde satt veldig pris på det Jeg opererte meg hos Pål i midten av oktober i fjor! Snart et halvt år siden allerede, guud som tiden flyr! Jeg la inn 315/335 gram motiva ergonomix full proteser over muskel. Hadde seriøst INGEN smerter etter operasjonen, kun ubehag. Måtte gå med bøyd rygg som en 90-åring i et par dager, haha. Men kunne lett gjort det igjen. Anbefaler virkelig Fornebuklinikken og Pål - jeg er så fornøyd med resultatet. 1
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39403 Skrevet 30. mars 2018 (endret) 3 minutter siden, Tbritiy skrev: Jeg opererte meg hos Pål i midten av oktober i fjor! Snart et halvt år siden allerede, guud som tiden flyr! Jeg la inn 315/335 gram motiva ergonomix full proteser over muskel. Hadde seriøst INGEN smerter etter operasjonen, kun ubehag. Måtte gå med bøyd rygg som en 90-åring i et par dager, haha. Men kunne lett gjort det igjen. Anbefaler virkelig Fornebuklinikken og Pål - jeg er så fornøyd med resultatet. Åhh yeey! Elsker at du bare kom inn nå, og har hatt samme kirurg som meg. Er så få som snakker om Pål for tiden at ble nesten litt bekymret🙈 Håper jeg også får en grei post op tid, men skal ha under muskel så gruer meg litt! Gjerne fortell meg mer!! Er super interessert😄 Hvordan har de droppet? Hvor lange er arrene, og hvordan ser de ut +++ del alt du gidder!!🙌🏼😄 Endret 30. mars 2018 av PiratKine
Tbritiy Skrevet 30. mars 2018 #39404 Skrevet 30. mars 2018 5 minutter siden, PiratKine skrev: Åhh yeey! Elsker at du bare kom inn nå, og har hatt samme kirurg som meg. Er så få som snakker om Pål for tiden at ble nesten litt bekymret🙈 Håper jeg også får en grei post op tid, men skal ha under muskel så gruer meg litt! Gjerne fortell meg mer!! Er super interessert😄 Hvordan har de droppet? Hvor lange er arrene, og hvordan ser de ut +++ del alt du gidder!!🙌🏼😄 Hahah! Er sikkert bare tilfeldig at ingen her inne har operert seg hos Pål, for han utfører jo sikkert brystforstørrelser så og si hver eneste dag. Ja, jeg har hørt at under muskel skal være betydelig verre, men det er helt sikkert 100 % verdt det in the end! Bare husk å ta smertestillende jevnlig, så du plutselig ikke får masse smerter. Bedre å bare ta det fast, så er man på den sikre siden! De har droppet en del, og de føles helt naturlige, men det sies jo at de resultatet ikke er helt endelig før et år etter operasjonen, så det skal bli spennende å se om de forandrer seg noe mer. Føler iallfall at det er sånn de skal være nå. Arrene er lyse, fortsatt liitt rosa/rød, men absolutt veldig svake og pene. Smurte de inn med bio-oil i starten, men den siste måneden har jeg vært litt lat med det. Tror jeg skal bli flink til det igjen, så de blir svakest mulig :D Det eneste jeg er misfornøyd med (alltid må det være noe), er at jeg har fått masse strekkmerker på brystene Skikkelig irriterende.. Men det kan jo ikke Pål noe for, haha.
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39405 Skrevet 30. mars 2018 5 minutter siden, Tbritiy skrev: Hahah! Er sikkert bare tilfeldig at ingen her inne har operert seg hos Pål, for han utfører jo sikkert brystforstørrelser så og si hver eneste dag. Ja, jeg har hørt at under muskel skal være betydelig verre, men det er helt sikkert 100 % verdt det in the end! Bare husk å ta smertestillende jevnlig, så du plutselig ikke får masse smerter. Bedre å bare ta det fast, så er man på den sikre siden! De har droppet en del, og de føles helt naturlige, men det sies jo at de resultatet ikke er helt endelig før et år etter operasjonen, så det skal bli spennende å se om de forandrer seg noe mer. Føler iallfall at det er sånn de skal være nå. Arrene er lyse, fortsatt liitt rosa/rød, men absolutt veldig svake og pene. Smurte de inn med bio-oil i starten, men den siste måneden har jeg vært litt lat med det. Tror jeg skal bli flink til det igjen, så de blir svakest mulig :D Det eneste jeg er misfornøyd med (alltid må det være noe), er at jeg har fått masse strekkmerker på brystene Skikkelig irriterende.. Men det kan jo ikke Pål noe for, haha. Det er godt å høre du er så fornøyd! Kjedelig det med strekkmerkene da, men er desverre ikke så mye å gjøre med den saken☹️ Lurer på om jeg får det også.. Har så og si ikke pupper nå, så kan jo risikere å få dette selv når huden strekker seg. Men har jo litt å si med gener og slikt også, så blir spennende å se. Strekkmerker er absolutt ikke det værste som kan skje!😄 Har fått skrivet fra klinikken, og står at man får sterke smertestillende med seg hjem etter operasjon. Husker du hvilket du fikk?🤔 Er ganske liten og reagerer fort på medikamenter, så er veldig nervøs for at disse smertestillende skal gjøre meg dårlig. Tåler så vidt en kopp med kaffe.. Moren min ble veldig dårlig av sine smertestillende når hun fikk sine operert for mange år siden, så hun måtte slutte å ta de. Vet ikke om man får noe mot kvalme hos klinikken man kan ta med hjem eller om man må spesifikt om det? Værste jeg vet er å bli kvalm, og blir veldig lett kvalm også😖
Superblomst Skrevet 30. mars 2018 #39406 Skrevet 30. mars 2018 (endret) Jeg har lite å gjøre nå mens det er reklame i påskekrimmen, så kan svare litt siden brukeren du spurte ikke er i tråden for øyeblikket Du får med deg 8 oxynorm 5mg. For meg holdt det å ta disse om natten for å få sove godt, man blir ganske slått ut av de. Du får ikke noe kvalmestillende med deg, er du redd for det bør du kjøpe en pakke postafen. Det er ekstremt viktig å ta arcoxia hver morgen og paracet hver 6. time for å ha god smertelindring. Tror nok ikke du er så liten at at den mengden smertestillende vil bli noe problem. Sett på alarm for å ta piller, selv når du sover de første nettene Greier du det er mye gjort! Endret 30. mars 2018 av Superblomst
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39407 Skrevet 30. mars 2018 1 minutt siden, Superblomst skrev: Du får med deg 8 oxynorm 5mg. For meg holdt det å ta disse om natten for å få sove godt, man blir ganske slått ut av de. Du får ikke noe kvalmestillende, er du redd for det bør du kjøpe en pakke postafen. Det er ekstremt viktig å ta arcoxia hver morgen og paracet hver 6. time for å ha god smertelindring. Du er ikke så liten, så kan ikke se for meg at den mengden smertestillende vil bli noe problem.Sett på alarm for å ta piller, selv når du sover de første nettene Greier du det er mye gjort! Det er første gangen noen ikke syntes jeg er liten på 154cm, hehe, så det var litt morro. Nei, du har nok rett.. er bare veldig nervøs for å ikke få i meg de smertestillende, eller kaste de opp igjen siden jeg reagerer så voldsomt på alt annet. Til og med en halv kopp kaffe gjør meg sjelven, men jeg håper du har rett! 5 mg høres jo ikke SÅ ille ut. I værstefall kanskje jeg hvertfall får i meg en halv en OM det skulle blitt ett problem! Takk for tipset om postafen! Det skal jeg sjekke ut😄🙌🏼
Superblomst Skrevet 30. mars 2018 #39408 Skrevet 30. mars 2018 (endret) 18 minutter siden, PiratKine said: Det er første gangen noen ikke syntes jeg er liten på 154cm, hehe, så det var litt morro. Nei, du har nok rett.. er bare veldig nervøs for å ikke få i meg de smertestillende, eller kaste de opp igjen siden jeg reagerer så voldsomt på alt annet. Til og med en halv kopp kaffe gjør meg sjelven, men jeg håper du har rett! 5 mg høres jo ikke SÅ ille ut. I værstefall kanskje jeg hvertfall får i meg en halv en OM det skulle blitt ett problem! Takk for tipset om postafen! Det skal jeg sjekke ut😄🙌🏼 Du er jo over 40 kg og kan ifølge felleskatalogen ta 1gr paracet. Dersom klinikken vil du skal ta lavere dose står det i papirene du har fått tilsendt. Du kaster til vanlig opp av paracet, eller har jeg misforstått noe? De finnes som stikkpiller og smeltetabletter, så det bør ikke bli et problem. Koffein har en helt annen virkning på kroppen enn smertestillende, så hvordan du reagerer på det trenger ikke gi noen pekepinn på hvordan du reagerer på Oxynorm eller Arcoxia. Oxynorm er forresten i kapsel, så den kan ikke deles! Vet det er veldig lett for meg å si, men prøv å slapp av! Dette går helt fint!!! Endret 30. mars 2018 av Superblomst
Tamarari Skrevet 30. mars 2018 #39409 Skrevet 30. mars 2018 45 minutter siden, Tbritiy skrev: Hahah! Er sikkert bare tilfeldig at ingen her inne har operert seg hos Pål, for han utfører jo sikkert brystforstørrelser så og si hver eneste dag. Ja, jeg har hørt at under muskel skal være betydelig verre, men det er helt sikkert 100 % verdt det in the end! Bare husk å ta smertestillende jevnlig, så du plutselig ikke får masse smerter. Bedre å bare ta det fast, så er man på den sikre siden! De har droppet en del, og de føles helt naturlige, men det sies jo at de resultatet ikke er helt endelig før et år etter operasjonen hvor lang tid tok det før de begynte å bli skikkelig myke? 😊
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39410 Skrevet 30. mars 2018 1 minutt siden, Superblomst skrev: Du er jo over 40 kg og kan ifølge felleskatalogen ta 1gr paracet. Dersom klinikken vil du skal ta lavere dose står det i papirene du har fått tilsendt. Du kaster til vanlig opp av paracet, eller har jeg misforstått noe? De finner jo som stikkpiller og smertetabletter, så det bør ikke bli et problem. Koffein har en helt annen virkning på kroppen enn smertestillende, så hvordan du reagerer på det trenger ikke gi noen pekepinn på hvordan du reagerer på Oxynorm eller Arcoxia. Oxynorm er forresten i kapsel, så den kan ikke deles! Du er jo reine wikipedia! Fantastisk!!😄Hehe, men det er fint å høre. Da regner jeg med at det skal gå greit. Har ikke kastet opp av paracet nei. De tåler jeg, så da håper jeg på at oxynorm også går fint!
Superblomst Skrevet 30. mars 2018 #39411 Skrevet 30. mars 2018 1 minutt siden, PiratKine said: Du er jo reine wikipedia! Fantastisk!!😄Hehe, men det er fint å høre. Da regner jeg med at det skal gå greit. Har ikke kastet opp av paracet nei. De tåler jeg, så da håper jeg på at oxynorm også går fint! Jeg har en teori om at den lokalbedøvelsen de bruker under operasjonen henger i en god stund etterpå, hadde som Tbritiy veldig lite smerter Syntes det var helt sinnsykt at klinikken mente paracet var nok til å holde smertene i sjakk, men så gikk det jo helt fint! Jeg brukte bare 4 av oxyene mine, 1 de tre første nettene og en fordi jeg kjedet meg Hadde jeg visst hvor smertefritt og enkelt det var ville jeg gjort det for 5 år siden. Har du kjøpt inn en god nakkepute forresten? Det er virkelig gull verdt!
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39412 Skrevet 30. mars 2018 2 minutter siden, Superblomst skrev: Har du kjøpt inn en god nakkepute forresten? Det er virkelig gull verdt! Det er veldig betryggende alt du sier, så takk for det! Har 1 og en halv time hjem fra klinikken, så håper det går like knirkefritt! En fordi du kjedet deg faktisk! Har en sånn nakkepute jeg kjøpte for en stund siden til å ha på toget. Men det er bare en sånn pølse, ikke en sånn U. Har du noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å IKKE snu meg på siden i søvne? Ligger kun på siden og er redd hvis de smertestillende funker veldig bra at jeg skal snu meg😳
Superblomst Skrevet 30. mars 2018 #39413 Skrevet 30. mars 2018 Just now, PiratKine said: Det er veldig betryggende alt du sier, så takk for det! Har 1 og en halv time hjem fra klinikken, så håper det går like knirkefritt! En fordi du kjedet deg faktisk! Har en sånn nakkepute jeg kjøpte for en stund siden til å ha på toget. Men det er bare en sånn pølse, ikke en sånn U. Har du noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å IKKE snu meg på siden i søvne? Ligger kun på siden og er redd hvis de smertestillende funker veldig bra at jeg skal snu meg😳 Da ville jeg kjøpt meg en god nakkepute! Sinnsykt mye lettere å finne en behagelig stilling når man må sove litt oppreist og på rygg! Jeg la meg i sofaen, da var det ikke så mye plass å snu seg på Når jeg sov i seng la jeg puter tett ved overkroppen sånn at det ble vanskeligere å snu seg. Men ifølge Fornebu går det jo greit å sove på siden så lenge det ikke gjør vondt. Om du våkner på siden går det med andre ord helt fint På de smertestillende våkner man som oftest i samme stilling som man sovner, haha Forresten: Å sove litt oppreist hjelper veldig mot "morning boob". Jeg var litt opphøyd de første 2-3 ukene!
PiratKine Skrevet 30. mars 2018 #39414 Skrevet 30. mars 2018 (endret) 22 minutter siden, Superblomst skrev: Da ville jeg kjøpt meg en god nakkepute! Sinnsykt mye lettere å finne en behagelig stilling når man må sove litt oppreist og på rygg! Jeg la meg i sofaen, da var det ikke så mye plass å snu seg på Når jeg sov i seng la jeg puter tett ved overkroppen sånn at det ble vanskeligere å snu seg. Men ifølge Fornebu går det jo greit å sove på siden så lenge det ikke gjør vondt. Om du våkner på siden går det med andre ord helt fint På de smertestillende våkner man som oftest i samme stilling som man sovner, haha Forresten: Å sove litt oppreist hjelper veldig mot "morning boob". Jeg var litt opphøyd de første 2-3 ukene! Jeg ønsker å ligge på rygg og hevet så lenge jeg bare orker. Det er som du sier ifølge fornebu ikke noe problem hvis man vil ligge på siden så lenge det ikke gjør vondt. Men har hørt fra så mange andre steder at det er viktig å sitte/ligge på rygg en god stund. Så jeg går nok for det! Selvom det kanskje ikke er det mest behagelige for meg, men vi får se hva jeg klarer! Jeg får kjøpe meg en god nakkepute! Kan man få tak i dette så og si overalt eller? Har ikke tid til å vente på bestilling over nettet ogsånn😖 Endret 30. mars 2018 av PiratKine
Nelli Skrevet 31. mars 2018 #39415 Skrevet 31. mars 2018 6 timer siden, PiratKine skrev: Det er veldig betryggende alt du sier, så takk for det! Har 1 og en halv time hjem fra klinikken, så håper det går like knirkefritt! En fordi du kjedet deg faktisk! Har en sånn nakkepute jeg kjøpte for en stund siden til å ha på toget. Men det er bare en sånn pølse, ikke en sånn U. Har du noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å IKKE snu meg på siden i søvne? Ligger kun på siden og er redd hvis de smertestillende funker veldig bra at jeg skal snu meg😳 Jeg har ca 1 time hjem (uten kø) står at man må opp å gå etter 30 min.....gjorde ikke det da jeg hadde en mye større operasjon på Aleris for mange år siden, da stod det ikke nevnt en gang. Skjønner at det er på grunn av blodpropp, så det er jo super viktig. Så blir nok en stopp på vei hjem....
Nelli Skrevet 31. mars 2018 #39416 Skrevet 31. mars 2018 6 timer siden, Superblomst skrev: Da ville jeg kjøpt meg en god nakkepute! Sinnsykt mye lettere å finne en behagelig stilling når man må sove litt oppreist og på rygg! Jeg la meg i sofaen, da var det ikke så mye plass å snu seg på Når jeg sov i seng la jeg puter tett ved overkroppen sånn at det ble vanskeligere å snu seg. Men ifølge Fornebu går det jo greit å sove på siden så lenge det ikke gjør vondt. Om du våkner på siden går det med andre ord helt fint På de smertestillende våkner man som oftest i samme stilling som man sovner, haha Forresten: Å sove litt oppreist hjelper veldig mot "morning boob". Jeg var litt opphøyd de første 2-3 ukene! Takk for mye fin info, suger det til meg Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en hotellpute eller to for å bygge opp litt i senga
Nelli Skrevet 31. mars 2018 #39417 Skrevet 31. mars 2018 Dere som har tatt silikon og har ammet....kan følelsen etterpå sammenlignes litt med ekstrem melkespreng? Den typen man får 4.dagen-ish...
Nelli Skrevet 31. mars 2018 #39418 Skrevet 31. mars 2018 Sitter å ser på puppene mine fra da jeg ammet, oh lord så gigantiske Hadde vel 3 størrelser større enn det jeg har nå, de var sååååååå fyldige og fine
Melomafia Skrevet 31. mars 2018 #39419 Skrevet 31. mars 2018 22 minutter siden, Nelli skrev: Dere som har tatt silikon og har ammet....kan følelsen etterpå sammenlignes litt med ekstrem melkespreng? Den typen man får 4.dagen-ish... Syns IKKE det... Melkesprengen der var værre 😅 1
Jaktenka Skrevet 31. mars 2018 #39420 Skrevet 31. mars 2018 7 timer siden, PiratKine skrev: Jeg ønsker å ligge på rygg og hevet så lenge jeg bare orker. Det er som du sier ifølge fornebu ikke noe problem hvis man vil ligge på siden så lenge det ikke gjør vondt. Men har hørt fra så mange andre steder at det er viktig å sitte/ligge på rygg en god stund. Så jeg går nok for det! Selvom det kanskje ikke er det mest behagelige for meg, men vi får se hva jeg klarer! Jeg får kjøpe meg en god nakkepute! Kan man få tak i dette så og si overalt eller? Har ikke tid til å vente på bestilling over nettet ogsånn😖 Jeg sover fortsatt opphøyd på rygg, 11 uker etter 😁
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå