Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Million skrev:

Jeg måtte bytte, uansett, for jeg oppdaget at jeg hadde fått røde flekker og blemmer der hvor metallhektene i sports-bh-en fra klinikken rørte huden min. Allergisk reaksjon på nikkel, kanskje? Uansett, man kan ikke gå med ting som man reagerer på, så jeg byttet til en sports-bh uten metalldeler.

Ja, jeg så innlegget ditt. Da er det jo helt klart at du må bytte ja :):) bra det ble bedre med en gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 uker siden løft m/protese. Fortsatt en del hoven, spesielt høyre side. Endrer seg sakte men sikkert 😄👌

Endret av Jaktenka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte klinikken i dag og fikk beskjed om å komme på en ny konsultasjonstime. De hadde ikke lager på alle protesene, så de ville at jeg skulle være helt sikker på hvilken størrelse jeg vil gå for i forkant av operasjonen. Så det blir spennende å se hvilken størrelse jeg lander på til slutt ;-) Ny konsultasjonstime er på mandag. 

Jeg var også innom apoteket i dag for å kjøpe teip. Jeg reagerer jo på vanlig teiplim, så har kjøpt både silketeip fra Leukosilk og silikonteip fra Mepitac. Noen som har erfaringer med disse?

Bestilte også hjem deilige pyjamaser og loungewear som jeg kan bruke i tiden etterpå, viktig å føle seg vel! Så nå bare venter jeg på at tiden skal gå fort! Vil så gjerne ha det overstått ;-)

Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på konsultasjon hos Kjersti Ausen hos Aleris Trondheim. Siden hun ikke har jobbet der så lenge, er d ikke så mye å finne på nettet om erfaringer med henne. Er det noen av dere som ble operert av henne? Ble dere fornøyd med resultatet og ble det slik dere hadde avtalt på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Julie Sophie skrev:

Ringte klinikken i dag og fikk beskjed om å komme på en ny konsultasjonstime. De hadde ikke lager på alle protesene, så de ville at jeg skulle være helt sikker på hvilken størrelse jeg vil gå for i forkant av operasjonen. Så det blir spennende å se hvilken størrelse jeg lander på til slutt ;-) Ny konsultasjonstime er på mandag. 

Jeg var også innom apoteket i dag for å kjøpe teip. Jeg reagerer jo på vanlig teiplim, så har kjøpt både silketeip fra Leukosilk og silikonteip fra Mepitac. Noen som har erfaringer med disse?

Bestilte også hjem deilige pyjamaser og loungewear som jeg kan bruke i tiden etterpå, viktig å føle seg vel! Så nå bare venter jeg på at tiden skal gå fort! Vil så gjerne ha det overstått ;-)

Xx

Når skal du operere? :) Jeg reagerte også på teip ved en annen operasjon, så jeg skal jammen meg gå til innkjøp av disse jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Nelli skrev:

Når skal du operere? :) Jeg reagerte også på teip ved en annen operasjon, så jeg skal jammen meg gå til innkjøp av disse jeg også :)

Jeg skal operere 8. mars 😊 Har du fått operasjonsdato? Tenker å teste teipene før operasjonen, for å være helt sikker på at jeg ikke vil reagere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Julie Sophie skrev:

Jeg skal operere 8. mars 😊 Har du fått operasjonsdato? Tenker å teste teipene før operasjonen, for å være helt sikker på at jeg ikke vil reagere! 

Troooor ikke silketeip skal brukes før op.sårene har lukket seg 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tingaling skrev:

Skal på konsultasjon hos Kjersti Ausen hos Aleris Trondheim. Siden hun ikke har jobbet der så lenge, er d ikke så mye å finne på nettet om erfaringer med henne. Er det noen av dere som ble operert av henne? Ble dere fornøyd med resultatet og ble det slik dere hadde avtalt på forhånd?

Kjersti er flink. Jobbet på St.Olavs tidligere (gjør vel muligens det ennå også). Likte henne veldig godt, me  valgte likevel Volvat Stokkan pga forskjellig arbeidsmetodikk vedr. protesestørrelse. Austen er likevel et trygt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jaktenka skrev:

Troooor ikke silketeip skal brukes før op.sårene har lukket seg 🤔

Oi, det kan jo godt være! Spør kirurgen på operasjonsdagen. Takk for svar, godt å være obs på dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Julie Sophie skrev:

Skal operere i april, jeg må vente en stund siden det må gå minimum 4 mnd. etter at man er ferdig med å amme :) Noen kirurger sier 6 mnd, men etter å ha snakket med kirurgen min så følte jeg meg trygg på at det går bra med 4 mnd etter.

Skal du ha over eller under? Hvor mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg begynte å reagere på teipen etter 2-3 uker, så skal være litt obs denne gangen. Bedre å kutte ut teip helt hvis man reagerer. Kirurgen min var enig i det. Jeg har fått et ganske stygt arr (ved en tidligere operasjon) der jeg reagerte på teipen, og jeg er sikker på at det var litt av årsaken....det ble nesten som et brannsår :icon_frown: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nelli skrev:

Skal operere i april, jeg må vente en stund siden det må gå minimum 4 mnd. etter at man er ferdig med å amme :) Noen kirurger sier 6 mnd, men etter å ha snakket med kirurgen min så følte jeg meg trygg på at det går bra med 4 mnd etter.

Skal du ha over eller under? Hvor mye :)

Så gøy! Tiden frem mot april går nok fort :-) Jeg skal ta 300cc anatomiske proteser over muskelen, men skal likevel inn på ny konsultasjonstime på mandag for å se om jeg eventuelt skal ta mer. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Nelli skrev:

Jeg tror jeg begynte å reagere på teipen etter 2-3 uker, så skal være litt obs denne gangen. Bedre å kutte ut teip helt hvis man reagerer. Kirurgen min var enig i det. Jeg har fått et ganske stygt arr (ved en tidligere operasjon) der jeg reagerte på teipen, og jeg er sikker på at det var litt av årsaken....det ble nesten som et brannsår :icon_frown: 

Skal derfor prøve ut teipen på huden før operasjonen, så er jeg sikker på at jeg ikke reagerer. Man vil jo helst ha så fine og lite synlige arr som mulig :-) Så kjipt å høre at du reagerte på dette tidligere... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å kikke litt på undertøy i det siste!  Må si at jeg gleder meg så til å kjøpe bh som passer og som er fine! MEN, man skal jo helst holde seg unna både bh med spiler og push up. Noen som vil anbefale noen fine? Føler fort at utvalget blir lite og veldig kjedelig (vil jo helst ha noe sexy og lekkert)... Så tips mottas med takk <3

Og noen som også vet tidsperspektiv på når man kan bade i saltvann? Vil jo gjerne bade og sole meg i sommer :-) 

Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Julie Sophie skrev:

Jeg har begynt å kikke litt på undertøy i det siste!  Må si at jeg gleder meg så til å kjøpe bh som passer og som er fine! MEN, man skal jo helst holde seg unna både bh med spiler og push up. Noen som vil anbefale noen fine? Føler fort at utvalget blir lite og veldig kjedelig (vil jo helst ha noe sexy og lekkert)... Så tips mottas med takk <3

Og noen som også vet tidsperspektiv på når man kan bade i saltvann? Vil jo gjerne bade og sole meg i sommer :-) 

Xx

Ingen problem med bading i sommer. Arrene skal ikke soles det første året. Så teip godt over. Jeg kommer ikke til å utsette puppene for uv-stråler i sommer  (opererte i januar) siden huden blir såpass strukket,  så kommer til å bruke en sportsbh som dekker mest mulig pupp om jeg skal flekke av meg klærne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Julie Sophie skrev:

Så gøy! Tiden frem mot april går nok fort :-) Jeg skal ta 300cc anatomiske proteser over muskelen, men skal likevel inn på ny konsultasjonstime på mandag for å se om jeg eventuelt skal ta mer. Hva med deg?

Her blir det runde under, gruer meg litt siden alle sier det er verst :sukk: 

Jeg har så brede (tomme/flate) bryst at jeg må opp en del i størrelsen...vi ble ikke enige om noen størrelse, men at han skal avgjøre hva som blir penest på operasjonsdagen . Brede bryst «spiser» vist mye av protesen, så derfor må jeg nok ha en del...fikk en følelse av at det blir minimum 400. Jeg har sagt at jeg ønsker meg fine store pupper som passer min kropp, pupper jeg kunne ha hatt nå hvis jeg hadde vært heldig fra naturens side ;)

...er så redd jeg ender opp med gigapupper :ohmy: for syns det er så vanskelig å vite hvor mye pupp jeg vil ha :vetikke:

...og skal jeg tørre å stole helt og fullt på kirurgen sin dømmekraft *sukk vanskelig altså :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 6

I dag er det dag 6 siden operasjonen. Det er lørdag, og jeg opererte på mandag. Er i mildt sagt elendig form pga influensaen, så jeg har bare sittet under dyna i lenestolen i stua i et døgn nå.

Selve operasjonsarrene svir litt, eller "brenner litt" nå. Der hvor metallhektene i bh'en fra klinikken rørte huden, er det sårt. Får håpe det gror fort.

Jeg orker ikke skrive stort mer. Men ting gror, og det stikker litt i puppene nå og da. Men det er normalt. Puppene er fremdeles harde, men ikke så knallharde som de var de første par dagene.

OxyNorm og OxyContin som man får utdelt ved klinikken (Aleris) virker forresten åpenbart ganske forstoppende når jeg tenker etter. I dag, for første gang siden operasjonen, var jeg på do og gjorde "nummer to". 5-6 dager uten altså. Magen er oppsvulmet som en ballong, ser nesten gravid ut! Men i går gikk jeg tom for tablettene fra klinikken, så nå et døgn etterpå måtte jeg endelig på do. Ikke stort som kom ut egentlig, men det kommer vel mer senere.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bytte tape i morgen (dag 10). Noen som vet om arrene kan dusjes eller om jeg må sette på ny tape først? 🤔 

Jeg føler huden mellom puppene holder på å rivne 😧 regner med den ikke gjør det, haha, men den er heeelt stram. au.Kom i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tamarari said:

Jeg tenkte å bytte tape i morgen (dag 10). Noen som vet om arrene kan dusjes eller om jeg må sette på ny tape først? 🤔 

Jeg føler huden mellom puppene holder på å rivne 😧 regner med den ikke gjør det, haha, men den er heeelt stram. au.Kom i dag. 

Jeg fikk beskjed av å ta av tapen, dusje og så sette på ny tape etter dusjen 😊

Forøvrig er det masse lekre bher uten spiler i butikken nå, tror det bare blir mer og mer frem mot sommeren 😁 h&m, cubus og lindex hadde mye fint og komfortabelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...