Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Million skrev:

 

OK. Så hva er AA? Egentlig en B? Skjønte ikke den, jeg. Hvorfor ikke bare si B da?

Jeg trodde AA var større enn A men mindre enn B, men aner ikke 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har operasjon på torsdag, men har plutselig fått vondt i halsen og litt hodepine. Krysser fingrene for at det ikke blir verre. Da regner jeg med at man ikke får gjennomført 😳😢 jeg er så spent på hvordan den første uka blir. Håper virkelig jeg får gjort dette nå, men vil seff ikke utsette meg for større risiko enn et inngrep allerede er: Noen som vet hvor grensa går mtp forkjølelse/ ish? Har sendt Mail til klikkkken men ikke fått svar enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tamarari skrev:

jeg har operasjon på torsdag, men har plutselig fått vondt i halsen og litt hodepine. Krysser fingrene for at det ikke blir verre. Da regner jeg med at man ikke får gjennomført 😳😢 jeg er så spent på hvordan den første uka blir. Håper virkelig jeg får gjort dette nå, men vil seff ikke utsette meg for større risiko enn et inngrep allerede er: Noen som vet hvor grensa går mtp forkjølelse/ ish? Har sendt Mail til klikkkken men ikke fått svar enda. 

Det står ganske klart i informasjonssidene til min klinikk at de opererer ikke når pasienten har en underliggende infeksjon av noe slag. Det tror jeg gjelder alle plastiske operasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tamarari skrev:

jeg har operasjon på torsdag, men har plutselig fått vondt i halsen og litt hodepine. Krysser fingrene for at det ikke blir verre. Da regner jeg med at man ikke får gjennomført 😳😢 jeg er så spent på hvordan den første uka blir. Håper virkelig jeg får gjort dette nå, men vil seff ikke utsette meg for større risiko enn et inngrep allerede er: Noen som vet hvor grensa går mtp forkjølelse/ ish? Har sendt Mail til klikkkken men ikke fått svar enda. 

Ingen problem om det er en lett forkjølelse og litt rennende nese osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2018 den 17.39, Heartbeats skrev:

Da er jeg ferdig operert! Har hatt stor nytte i å lese andres opplevelser på operasjonsdaen, så deler min historie. 

Møtte opp nydusjet og skrubbet på klinikken kl 10. Tok en prat igjen med kirurgen inne på kontoret hans. Ble målt og tegnet på, og vi snakket om størrelse. Grunnet bred brystkasse og en del plass som måtte fylles ut så sa han at vi måtte regne med at det kom til å bli nærmere 400 i hvert bryst. Jeg sa at jeg ga han frie tøyler til å legge inn det som ville se pent ut. Så i teorien, legg inn det som kan legges inn, men la det se naturlig ut.

Etterpå fikk jeg hilse på anestesilege og anestesisykepleier. Ble fulgt inn på operasjonsstua og lagt på benken. Fikk nål i armen og vips var jeg helt borte. Våknet i en god seng med varmeteppe på meg, og godt var det siden jeg skalv og hakket tenner. Og fy søren så vondt det gjorde i brystet. Det kjentes ut som en trailer hadde kjørt tvers over brystet. Det var såpass vondt at jeg knapt klarte å puste. Fikk en god dose smertestillende igjen, og da ble det heldigvis mye bedre. Etterhvert fikk jeg servert både brødskiver, frukt, saft og vafler. Ble tatt virkelig godt vare på. Etterhvert kom kirurgen og snakket med meg. Det ble faktisk lagt inn 500!! (Under muskel) de hadde prøvd med mindre, men det hadde ikke fylt ut nok. Men både kirurg og de som var til stede forsikret meg om at det så både pent og naturlig ut.

etterhver kom mannen å hentet meg, følte meg pigg nok til å dra hjem 3 timer etter operasjonen var ferdig. Hadde mulighet til å ta det med ro der lenger, men kjente at det fristet å dra hjem til egen seng. 

så nå ligger jeg hjemme og er litt halvrusa på oxynorm. Det kjennes at jeg er nyoperert, og jeg er litt susete og kvalm. Men enn så lenge så går det ganske bra. 

Hvordan går det ? Hvordan er formen, mobiliteten og smertene samt resultatet , ! ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, River123 skrev:

Hvordan går det ? Hvordan er formen, mobiliteten og smertene samt resultatet , ! ? 

1 uke etter operasjon i dag. Nå begynner det å gå mye bedre. De første dagene var mildt sagt jævlig vonde. Nå bruker jeg kun Paracet som smertestillende, og kun ved behov. Hadde litt feber fra dag to og utover, men kirurg fortalte at det er normalt. 

Kjenner at jeg kan bruke armene nesten normalt (tror egentlig jeg bruker dem litt for mye dessverre), så mobiliteten er bra. Venstre bryst er litt større enn høyre. Litt usikker på om det er venstre som har hovnet opp i forhold til høyre, eller om det er høyre som begynner å miste hevelsen og derfor ser mindre ut enn venstre. Er ikke noe særlig med smerter, og heller ikke noe rødt. Så antar det er normalt. Men følger litt ekstra med siden jeg er livredd for blødning siden jeg har brukt armene så mye. Jeg er veldig fornøyd med resultatet foreløpig da :)

legger ved et bilde tatt post op dag 4

DEF2B220-CA74-4952-86D1-B51CC8D3D473.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra resultat Heatbeats! 

Jeg hadde oprasjon i går, flyttet silicon fra over til under pga kapsel og riffling. Og gjordet et brytløft i tillegg. Utrolig kjedelig, men har nå endelig gjort det. Er det noen her som har erfaringer med det? Hadde vært fint og hørt om hvordan det har gått med andre i samme situasjon. 

Jeg la inn 300 moderat høy og det er helt utrolig vondt! Kastet opp flere ganger i går og var kvalm hele tiden. I dag kommer jeg meg omtrent ikke opp av sengen. 

Uff, blir glad når det har gått et par uker kjenner jeg.

Endret av 2a1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartbeats det ser nydelig ut. Takk for så deltaljert svar. Hvor lenge tror du man bør være sykemeldt, før man kan komme seg på jobb og fungerer ordentlig, uten at noen merker det ? Klarer du å løfte armene over hodehøyde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, River123 skrev:

Heartbeats det ser nydelig ut. Takk for så deltaljert svar. Hvor lenge tror du man bør være sykemeldt, før man kan komme seg på jobb og fungerer ordentlig, uten at noen merker det ? Klarer du å løfte armene over hodehøyde? 

Tusen takk :)

jeg skal prøve meg på jobb om en uke. Valgte å følge rådet til kirurgen om fri i 2 uker siden jeg har en relativt aktiv jobb. Nå etter en uke klarer jeg ganske mye, men merker at jeg er skeptisk til å bruke armene for mye. Men antar at jeg fremstår «normal» når jeg er tilbake på jobb. Klarer sikkert å løfte armene over hodehøyde, men det tør jeg ikke (ennå). I skrivende stund er jeg hoven og litt engstelig for eventuell infeksjon, så sitter og kjøler ned puppene med en kald juiceboks :fnise: tør ikke være for aktiv i tilfelle jeg gjør det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heartbeats skrev:

Tusen takk :)

jeg skal prøve meg på jobb om en uke. Valgte å følge rådet til kirurgen om fri i 2 uker siden jeg har en relativt aktiv jobb. Nå etter en uke klarer jeg ganske mye, men merker at jeg er skeptisk til å bruke armene for mye. Men antar at jeg fremstår «normal» når jeg er tilbake på jobb. Klarer sikkert å løfte armene over hodehøyde, men det tør jeg ikke (ennå). I skrivende stund er jeg hoven og litt engstelig for eventuell infeksjon, så sitter og kjøler ned puppene med en kald juiceboks :fnise: tør ikke være for aktiv i tilfelle jeg gjør det verre. 

Kanskje litt frekt å spørre om, men har du et "før" bilde? Har full forståelse for hvis du ikke vil altså...Bare at vi var litt "like", eller hva jeg skal si :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Nelli skrev:

Kanskje litt frekt å spørre om, men har du et "før" bilde? Har full forståelse for hvis du ikke vil altså...Bare at vi var litt "like", eller hva jeg skal si :laugh:

Tatt kvelden før operasjon. Før-resultatet var ikke så ille egentlig. Men det vistes godt forfra at det kun var igjen fyll nederst. Var som to brukte teposer forfra 

AD755933-6965-4011-840D-AAFC812219F2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du vil dele....syns mine ser "værre" ut enn dine var :fnise: Er som du sier, forfra ser mine heeeeeeel tomme ut.. Tok du under muskelen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nelli skrev:

Takk for at du vil dele....syns mine ser "værre" ut enn dine var :fnise: Er som du sier, forfra ser mine heeeeeeel tomme ut.. Tok du under muskelen? 

Under muskel ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, 2a1m skrev:

Veldig bra resultat Heatbeats! 

Jeg hadde oprasjon i går, flyttet silicon fra over til under pga kapsel og riffling. Og gjordet et brytløft i tillegg. Utrolig kjedelig, men har nå endelig gjort det. Er det noen her som har erfaringer med det? Hadde vært fint og hørt om hvordan det har gått med andre i samme situasjon. 

Jeg la inn 300 moderat høy og det er helt utrolig vondt! Kastet opp flere ganger i går og var kvalm hele tiden. I dag kommer jeg meg omtrent ikke opp av sengen. 

Uff, blir glad når det har gått et par uker kjenner jeg.

Her var det i går 4 uker siden løft+protese u/muskel. Synes fortsatt puppene ser fryktelig merkelige ut, så smører videre med tålmodighet jeg ikke har😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Jaktenka skrev:

Her var det i går 4 uker siden løft+protese u/muskel. Synes fortsatt puppene ser fryktelig merkelige ut, så smører videre med tålmodighet jeg ikke har😝

Å, jeg er litt redd for resultatet kjenner jeg. Hadde du mye vondt? Kan du ta hendene over hodet nå? Hvor mye la du inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Heartbeats skrev:

Tusen takk :)

jeg skal prøve meg på jobb om en uke. Valgte å følge rådet til kirurgen om fri i 2 uker siden jeg har en relativt aktiv jobb. Nå etter en uke klarer jeg ganske mye, men merker at jeg er skeptisk til å bruke armene for mye. Men antar at jeg fremstår «normal» når jeg er tilbake på jobb. Klarer sikkert å løfte armene over hodehøyde, men det tør jeg ikke (ennå). I skrivende stund er jeg hoven og litt engstelig for eventuell infeksjon, så sitter og kjøler ned puppene med en kald juiceboks :fnise: tør ikke være for aktiv i tilfelle jeg gjør det verre. 

Jeg jobber på en velvære klinikk. Har egne kunder daglig med både ansikt og kroppsbehandlinger. Løfter ikke mye tungt i verdagagen min, men bruker jo armene mye? Du anbefaler to uker fri fra jobb ? 

Og så har jeg mine tvillinger på 3 år, som må bæres ind og ut av bilen.

ønsker virkelig behandlingen, men må planlegge nøye og vite akkurat hvor lenge jeg blir « ikke funksjonell» . Har ikke tenkt å fortelle, de op jobben. Må være normal når jeg vænner  tilbake. 

Mange tanker. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, 2a1m skrev:

Å, jeg er litt redd for resultatet kjenner jeg. Hadde du mye vondt? Kan du ta hendene over hodet nå? Hvor mye la du inn?

Hadde ganske så vondt i første 2-3 dagene, deretter gikk det seg sakte til. Etter 1 uke var det betydelig bedre, og etter 2 uker tilnærmet smertefri. Kan ta hendene over hode nå som det er gått 4 uker, men prøver å unngå det mest mulig fortsatt. Isåfall kun rolige bevegelser. 

La inn 400cc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...