ClosedParadise Skrevet 3. oktober 2016 #38361 Skrevet 3. oktober 2016 4 timer siden, Nerine_ skrev: Gratulerer!! Ja det er en veldig god følelse å være ferdig 10cc er nok ingen merkbar forskjell. Nå må du slappe av, også håper jeg du får sove godt inatt Tusen hjertelig takk! Er så deilig å være ferdig, og så bra det ser ut. Skulle gjort dette mye tidligere. Mye mulig jeg syns de er for små etterhvert, men da kanskje jeg legger inn litt mer når jeg evt er ferdig med barn. Jeg slapper av og koser meg med filmer og tv. tusen takk Nerine_ ❤️
Gjest pernillefn Skrevet 4. oktober 2016 #38362 Skrevet 4. oktober 2016 (endret) . Endret 4. oktober 2016 av pernillefn :)
Gjest pernillefn Skrevet 4. oktober 2016 #38363 Skrevet 4. oktober 2016 Æææ! Nå har jeg fått time til konsultasjon på Fornebuklinikken neste uke, og grugleder meg skikkelig. Har tenkt på dette i Gud vet hvor mange år, og føler endelig jeg er mentalt klar for det. Det er kjempegøy å lese om andres erfaringer! Aner ikke hvor mye jeg kan legge inn eller hva som ville sett best ut på meg i det hele tatt, så blir spennende å dra på konsultasjon Jeg er 176 høy og veier 67kg, noen som har erfaringer/anbefalinger? Lurer forresten på dette her med trening! Er det noen som trener 4-5 ganger i uken (for det meste styrke og løping av intervaller) som har gjort seg noen erfaringer?
Nerine_ Skrevet 4. oktober 2016 #38364 Skrevet 4. oktober 2016 18 timer siden, ClosedParadise skrev: Tusen hjertelig takk! Er så deilig å være ferdig, og så bra det ser ut. Skulle gjort dette mye tidligere. Mye mulig jeg syns de er for små etterhvert, men da kanskje jeg legger inn litt mer når jeg evt er ferdig med barn. Jeg slapper av og koser meg med filmer og tv. tusen takk Nerine_ ❤️ Hvordan har det gått med deg idag?
Anonym 31 Skrevet 4. oktober 2016 #38365 Skrevet 4. oktober 2016 Hei dere. Nå har jeg kommet meg vel hjem og operasjonen har gått kjempe fint. Opererte klokken 15.00 i dag, og det ble lagt inn 330cc runde proteser over muskel. Skjønner litt hva du mener nå closedparadise om dette med størrelse. Tenker med en gang at kanskje jeg har tatt for lite😬 Jeg er jo 1.75 og veier 68 kg(foreløpig). Har litt ekstra kg etter fødsel som jeg jobber med å få vekk. Men er veldig fornøyd så langt altså. Gleder meg til å se utviklingen! Når det kommer til smerter så går det veldig bra så langt. Jeg kjenner det godt, men jeg er pigg og oppegående (enn så lenge). Skal holde dere oppdatert underveis. Tusen takk for et fantastisk forum😘
ClosedParadise Skrevet 4. oktober 2016 #38366 Skrevet 4. oktober 2016 50 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvordan har det gått med deg idag? Hei @Nerine_ <3 I dag har det vært vondere faktisk, sikkert fordi all lokalbedøvelse og slikt er ute. Jeg sov utrolig dårlig i natt men det tror jeg for det meste er fordi jeg må sove sittendes omtrent. Jeg som elsker å sove på siden og magen Jeg tok av sports bhen i stad, for å ta av noen kompresser. Og guri de er større enn jeg trodde! Nå er de selvsagt hovne og harde som stein, men jeg er faktisk veldig glad det ble 265. Jeg ser godt nå at kirurgen mente det var det beste. Fikk medium høy profil over muskel, og jeg er så glad jeg gjorde dette. Litt handicappet for øyeblikket men har en samboer som hjelper meg mye. Men det svir veldig i sårene, og mye smerter i armer og slikt. Jeg har glemt meg bort en del ganger og hatt armene ut, men får håpe det ikke har ødelagt noe. 32 minutter siden, Anonym 31 skrev: Hei dere. Nå har jeg kommet meg vel hjem og operasjonen har gått kjempe fint. Opererte klokken 15.00 i dag, og det ble lagt inn 330cc runde proteser over muskel. Skjønner litt hva du mener nå closedparadise om dette med størrelse. Tenker med en gang at kanskje jeg har tatt for lite😬 Jeg er jo 1.75 og veier 68 kg(foreløpig). Har litt ekstra kg etter fødsel som jeg jobber med å få vekk. Men er veldig fornøyd så langt altså. Gleder meg til å se utviklingen! Når det kommer til smerter så går det veldig bra så langt. Jeg kjenner det godt, men jeg er pigg og oppegående (enn så lenge). Skal holde dere oppdatert underveis. Tusen takk for et fantastisk forum😘 Hei, og gratulerer med nye pupper!! Jeg håper du blir kjempe fornøyd, det er jeg og jeg angrer ikke et sekund!! Ja det med størrelse slet jeg veldig med, men jeg tok av sportsbh i dag for å ta ut noen kompresser og de var større enn jeg trodde, nesten så jeg gleder meg til de blir litt mindre. Jeg hadde fra før av en 80C, men ville ha litt fylde, og en ordentlig form. Jeg tok jo brystløft først også. Men jeg trodde også jeg hadde tatt for lite når jeg hadde på bhen, for de ble så små inni der. Men vent til du tar den av, så ser du stor forskjell. Samboer fikk nesten helt sjokk her Du får nok dessverre mer smerter utover kvelden, natten og i morgen. Det skjedde på meg så i dag har jeg fått hjelp til mye. Er jo så redd for å ødelegge de fine puppene mine haha! Ja, tusen takk selv for denne tråden, den har hjulpet meg masse på denne reisen <3
Anonym 31 Skrevet 5. oktober 2016 #38367 Skrevet 5. oktober 2016 Da har jeg kommet meg gjennom første natten! Som du beskrev over @ClosedParadise så har jeg hatt en del smerter jeg og, i tillegg sovet veldig dårlig. Men NPR det er sagt vil jeg også si at smertene er absolutt overkommelig. Det er vondt men det går helt fint så lenge man har hjelp. Jeg skal faktisk på kontroll allerede i dag😳 De skifter tapen etter en dag... flere som har gjort det?? Jeg syntes det er så forskjellig fra klinikk til klinikk hvordan de praktiserer tiden etterpå. I tillegg har jeg fått beskjed om at sportsbh dag og natt kun er nødvendig en uke. Andre steder står det tre uker og ytterlige tre uker på dagtid. Hva er deres erfaringer? Jeg er kjempe fornøyd med Aleris på Nesstun altså, ikke misforstå meg, men tror nok jeg beholder spirtsbh'en på en god stund lengre enn en uke😂😂
Nerine_ Skrevet 5. oktober 2016 #38368 Skrevet 5. oktober 2016 5 timer siden, Anonym 31 skrev: Da har jeg kommet meg gjennom første natten! Som du beskrev over @ClosedParadise så har jeg hatt en del smerter jeg og, i tillegg sovet veldig dårlig. Men NPR det er sagt vil jeg også si at smertene er absolutt overkommelig. Det er vondt men det går helt fint så lenge man har hjelp. Jeg skal faktisk på kontroll allerede i dag😳 De skifter tapen etter en dag... flere som har gjort det?? Jeg syntes det er så forskjellig fra klinikk til klinikk hvordan de praktiserer tiden etterpå. I tillegg har jeg fått beskjed om at sportsbh dag og natt kun er nødvendig en uke. Andre steder står det tre uker og ytterlige tre uker på dagtid. Hva er deres erfaringer? Jeg er kjempe fornøyd med Aleris på Nesstun altså, ikke misforstå meg, men tror nok jeg beholder spirtsbh'en på en god stund lengre enn en uke😂😂 På Fornebuklinikken er anbefalingene 4 uker døgnet rundt. Og deretter en bh uten spiler og push up til det har gått 6 mnd. Men jeg personlig syns den bh'n jeg fikk på klinikken er den aller beste å ha på enda (rett over fem uker siden operasjonen). Du kan jo prøve deg litt frem etterhvert
Cornelia94 Skrevet 5. oktober 2016 #38369 Skrevet 5. oktober 2016 Gratulerer så mye, @ClosedParadise og @Anonym 31! Jeg er post OP dag 6 nå, og kan fortelle dere at det går fremover med smertene for hver dag som går. Jeg hadde veldig vondt og trengte mye hjelp de 3 første dagene. Dag nr 4 hadde jeg litt vondt når jeg bevegde meg, men kjente ingenting når jeg satt stille. Dag 5 var jeg omtrent smertefri, og klarte fint å dra på skolen (men kjente at jeg ble mer sliten enn vanlig). Og tiden går veldig fort! Anonym 31: Angående sportsbh, så hørtes det veldig rart ut med bare en uke. Jeg har fått beskjed om 6 uker dag og natt. Til meg skal tapen sitte på i 2 uker først, så skal jeg bytte 1 gang i uken. Hvis den skiftes ofte er det stor sannsynlighet for irritasjon og rødhet.
Anonym 31 Skrevet 5. oktober 2016 #38370 Skrevet 5. oktober 2016 Tusen takk @Nerine_ og @Cornelia94. Tror jeg kommer til å bruke sportsbh dag og natt i 4-6 uker. Det er det jeg leser de fleste gjør. Kanskje etter fire uker kun på dagtid. Vi får se. Veldig kjekt å lese at smertene avtar mye etter bare noen dager, det skal bli deilig. Når kunne dere begynne å ligge på rygg etter operasjonen? Det gleder keg meg skikkelig til. Jeg nærmest sitter å sover, og da blir det ikke mye søvn akkurat. Nerine og cornelia94, vil dere fortelle hva dere har gjort? Hva og hvor mye, osv😆 De samme spm som går på rundgang her inne😊
Nerine_ Skrevet 5. oktober 2016 #38371 Skrevet 5. oktober 2016 1 minutt siden, Anonym 31 skrev: Tusen takk @Nerine_ og @Cornelia94. Tror jeg kommer til å bruke sportsbh dag og natt i 4-6 uker. Det er det jeg leser de fleste gjør. Kanskje etter fire uker kun på dagtid. Vi får se. Veldig kjekt å lese at smertene avtar mye etter bare noen dager, det skal bli deilig. Når kunne dere begynne å ligge på rygg etter operasjonen? Det gleder keg meg skikkelig til. Jeg nærmest sitter å sover, og da blir det ikke mye søvn akkurat. Nerine og cornelia94, vil dere fortelle hva dere har gjort? Hva og hvor mye, osv😆 De samme spm som går på rundgang her inne😊 Jeg brukte hotellpute i ryggen en uke eller noe tror jeg, la den mer og mer ned etter fjerde dagen Tror du kan prøve deg frem etter ca fire dager. Jeg sover fortsatt med sportsbh, syns det er tryggest for da vet jeg at de er på plass Også føler jeg det er mer behagelig å ligge på siden når den bh'n er på, ellers strekker det litt på en måte.. Jeg har lagt inn 365cc under muskel, på Fornebuklinikken
Nerine_ Skrevet 5. oktober 2016 #38372 Skrevet 5. oktober 2016 (endret) 23 timer siden, ClosedParadise skrev: Hei @Nerine_ <3 I dag har det vært vondere faktisk, sikkert fordi all lokalbedøvelse og slikt er ute. Jeg sov utrolig dårlig i natt men det tror jeg for det meste er fordi jeg må sove sittendes omtrent. Jeg som elsker å sove på siden og magen Jeg tok av sports bhen i stad, for å ta av noen kompresser. Og guri de er større enn jeg trodde! Nå er de selvsagt hovne og harde som stein, men jeg er faktisk veldig glad det ble 265. Jeg ser godt nå at kirurgen mente det var det beste. Fikk medium høy profil over muskel, og jeg er så glad jeg gjorde dette. Litt handicappet for øyeblikket men har en samboer som hjelper meg mye. Men det svir veldig i sårene, og mye smerter i armer og slikt. Jeg har glemt meg bort en del ganger og hatt armene ut, men får håpe det ikke har ødelagt noe. Har du prøvd å ta de sterke smertestillendedu fikk med deg hjem? Jeg syns det var grei å ta en sånn på kvelden for da ble jeg så trøtt. De virker mye større så fort bh'n er av Tror ikke det er så farlig å strekke armene ut litt, så lenge den ikke gjør vondt. Det er vel å strekke dem over hodet som er mest fy-fy.....? Endret 5. oktober 2016 av Nerine_
ClosedParadise Skrevet 5. oktober 2016 #38373 Skrevet 5. oktober 2016 5 minutter siden, Nerine_ skrev: Har du prøvd å ta de sterke smertestillendedu fikk med deg hjem? Jeg syns det var grei å ta på kvelden for da ble jeg så trøtt. De virker mye større så fort bh'n er av Tror ikke det er så farlig å strekke armene ut litt, så lenge den ikke gjør vondt. Det er vel å strekke dem over hodet som er mest fy-fy.....? Hei, ja de sterke tar jeg som regel når jeg skal legge meg for å sove bedre, og litt utover når jeg våkner igjen. når jeg har våknet etter natten så har jeg vondt fordi jeg sover så urolig 🙄 Over hodet har jeg heldigvis ikke hatt dem enda. Men det er litt blod på tapen, nytt og gammelt. Jeg ligger i senga og får ikke sett på arket fra klinikken nå men skal jeg bare la tapen være blodig frem til den skal skiftes etter 12-14 dager? Skal også dusje i morgen.
Anonym 31 Skrevet 5. oktober 2016 #38374 Skrevet 5. oktober 2016 14 minutter siden, Nerine_ skrev: Jeg brukte hotellpute i ryggen en uke eller noe tror jeg, la den mer og mer ned etter fjerde dagen Tror du kan prøve deg frem etter ca fire dager. Jeg sover fortsatt med sportsbh, syns det er tryggest for da vet jeg at de er på plass Også føler jeg det er mer behagelig å ligge på siden når den bh'n er på, ellers strekker det litt på en måte.. Jeg har lagt inn 365cc under muskel, på Fornebuklinikken Åh da ser jeg frem til det, å synke sakte men sikkert mer og mer ned i sengen. Det skal bli veldig deilig! Skjønner hva du mener at det er mer behagelig å ha bh på, da vet vi hvertfall hvor vi har de😆 Gleder meg for hver dag som går😊
Nerine_ Skrevet 5. oktober 2016 #38375 Skrevet 5. oktober 2016 1 minutt siden, ClosedParadise skrev: Hei, ja de sterke tar jeg som regel når jeg skal legge meg for å sove bedre, og litt utover når jeg våkner igjen. når jeg har våknet etter natten så har jeg vondt fordi jeg sover så urolig 🙄 Over hodet har jeg heldigvis ikke hatt dem enda. Men det er litt blod på tapen, nytt og gammelt. Jeg ligger i senga og får ikke sett på arket fra klinikken nå men skal jeg bare la tapen være blodig frem til den skal skiftes etter 12-14 dager? Skal også dusje i morgen. Tapen blir mye renere etter en tur i dusjen, så bare la den være på Den første dusjen etter operasjonen er sååå deilig, tror jeg sto der i tre kvarter. Jeg hadde også endel vondt når jeg sto opp, og det varte i flere uker. Men etterhvert ga det seg raskt. Sikkert fordi de får en annen posisjon når man reiser seg opp
Cornelia94 Skrevet 5. oktober 2016 #38376 Skrevet 5. oktober 2016 Sitat 2 timer siden, Anonym 31 skrev: Tusen takk @Nerine_ og @Cornelia94. Tror jeg kommer til å bruke sportsbh dag og natt i 4-6 uker. Det er det jeg leser de fleste gjør. Kanskje etter fire uker kun på dagtid. Vi får se. Veldig kjekt å lese at smertene avtar mye etter bare noen dager, det skal bli deilig. Når kunne dere begynne å ligge på rygg etter operasjonen? Det gleder keg meg skikkelig til. Jeg nærmest sitter å sover, og da blir det ikke mye søvn akkurat. Nerine og cornelia94, vil dere fortelle hva dere har gjort? Hva og hvor mye, osv😆 De samme spm som går på rundgang her inne😊 Bedre å bruke sportsbh litt for lenge enn litt for lite Skader ikke! Jeg sover fortsatt i halvveis sittende stilling med hotellputer, men tenkte å prøve å ligge flatt i morgen natt, når det har gått 1 uke. Vet ikke om det finnes noe regel for hvor lang tid man bør sove litt oppreist? Tenker at man bør lytte til kroppen, og prøve seg litt frem Jeg har tatt 300 og 350 cc under muskel, moderat profil. Tok det på Volvat Stokkan i Trondheim. Er fortsatt hoven, men er likevel fornøyd med resultatet
Milliem Skrevet 5. oktober 2016 #38377 Skrevet 5. oktober 2016 Er det noen som er operert av Marius Barstad som gjerne vil vise før/etter bilde?
Jinx82 Skrevet 6. oktober 2016 #38378 Skrevet 6. oktober 2016 Håper noen kan svare/forhåpentligvis berolige meg litt.. Gjennomførte løft + silikon under muskel på Aleris i Trondheim for 17 dager siden og har fra dag 1 hatt mer smerter i venstre bryst. Har hele tiden vært mer hoven i venstre og har hatt en del muskelspasmer/smerter samt at det virker som om implantatet ligger høyere opp enn i høyre bryst (evt så har det høyre brystet droppet mer). Nå er størrelsesforskjellen ganske stor, og det er fortsatt vondt/hovent i venstre - (kanskje fordi hovenheten i høyre er på vei bort mens det fortsatt er like hovent i venstre? Dvs at venstre ikke nødvwndigvis har vokst pga hovenhet men at det heller er høyre som har minsket pga mindre hovenhet, om det gir mening) Noen som har samme erfaring eller som har noen tanker om hvorfor det er sånn og evt. om det vil rette på seg av seg selv etterhvert? Takknemlig for alle innspill
lilly20 Skrevet 6. oktober 2016 #38379 Skrevet 6. oktober 2016 Hei igjen! Jeg står i mellom å velge enten Fornebuklinikken eller Aleris Colloseum i Oslo. Noen som vet om noen som er bedre enn den andre, eller er de er like dyktige på feltet begge to? Er så usikker på hva jeg skal velge "/
_Malene Skrevet 6. oktober 2016 #38380 Skrevet 6. oktober 2016 5 timer siden, Jinx82 skrev: Håper noen kan svare/forhåpentligvis berolige meg litt.. Gjennomførte løft + silikon under muskel på Aleris i Trondheim for 17 dager siden og har fra dag 1 hatt mer smerter i venstre bryst. Har hele tiden vært mer hoven i venstre og har hatt en del muskelspasmer/smerter samt at det virker som om implantatet ligger høyere opp enn i høyre bryst (evt så har det høyre brystet droppet mer). Nå er størrelsesforskjellen ganske stor, og det er fortsatt vondt/hovent i venstre - (kanskje fordi hovenheten i høyre er på vei bort mens det fortsatt er like hovent i venstre? Dvs at venstre ikke nødvwndigvis har vokst pga hovenhet men at det heller er høyre som har minsket pga mindre hovenhet, om det gir mening) Noen som har samme erfaring eller som har noen tanker om hvorfor det er sånn og evt. om det vil rette på seg av seg selv etterhvert? Takknemlig for alle innspill Jeg vil anbefale deg å ringe klinikken, eventuelt få dem til å se på deg imorgen. Jeg har lik strls på mine, og de virker ikke hovne, men jeg har mer ubehag i venstre pupp. Den måtte reopereres etter 3 dager pga blødning, så muligens derfor. Men jeg kommer til å ringe klinikken og avtale time til sjekk i neste uke for sikkerhets skyld. (Der jeg opererte sa de at jeg måtte ringe hvis jeg var i det mlnste i tvil om noe, eller om jeg hadde spørsmål. Mye bedre å gjøre det hvis man er litt bekymret eller lurer på noe)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå