Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Byttet teip idag, 4 uker etter op og forventet å se to tynne hvite streker. Isteden har jeg to bulkete og ujevne arr som kan sees på bildene. Kan jeg forvente at dette skal bli noe bedre?

Kanskje er det noen flere som vil dele sine arr også? :)

attachicon.gifIMG_1828.jpgattachicon.gifIMG_1829.jpg

Heisann! Jeg opererte 9.juli selv, og da jeg tok av teipen de første gangene, så arrene helt grusomme ut. Nå er de tynne, fine streker :) Tror ikke du trenger å bekymre deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var snakk om tape her tidligere, men husker ikke hvem som skrev. Men hvilken anbefaler dere? Tenkte og kjøpe før operasjonen, så jeg har den klar:-) i brevet fra klinikken står det at jeg kan bruke mepitac-silikontape. Å helst i 3mnd for å få best mulig resultat :-)

Skrevet

Det står også at jeg må ta 2 gram paracett kvelden før inngrepet? Ehhh, jeg skal operere kl 13.00 å skjønner ikke vitsen med å ta det kvelden før, for de må jo ha gått ut av kroppen for lengst da?:P

Skrevet

Sukkerpia: i mitt skriv stod det at jeg skulle bruke micropore plaster. Har brukt det i ca 4 uker nå. Når det kommer til paracetten så vet jeg ikke. Jeg måtte ta antibiotika også så kan hende sammenhengen mellom de to hadde noe å si. Uansett, følg det som står i skrivet! :)

Skrevet

Mine ser ikke helt slik ut, men det kan hende de jevner seg ut :)

Legger ved bilde av det ene mine :)

Er forresten nesten 4 uker gammelt der.

Takk for at du ville dele :)

Ditt arr så jo pent ut til å være 4 uker gammelt!

Jeg får være litt tolmodig og håpe at mine også blir bedre med tiden.

Skrevet

Sukkerpia: i mitt skriv stod det at jeg skulle bruke micropore plaster. Har brukt det i ca 4 uker nå. Når det kommer til paracetten så vet jeg ikke. Jeg måtte ta antibiotika også så kan hende sammenhengen mellom de to hadde noe å si. Uansett, følg det som står i skrivet! :)

Ok, jeg kan prøve å lete litt og se hvilken tape det var de anbefalte :-) Vil jo bruke den som er best :danse: Ja, kommer til å ta paracett som det står såklart :-)

Skrevet

Heisann! Jeg opererte 9.juli selv, og da jeg tok av teipen de første gangene, så arrene helt grusomme ut. Nå er de tynne, fine streker :) Tror ikke du trenger å bekymre deg!

Takk for svar!

Føler meg ikke like bekymret nå lenger, når jeg har fått høre fra dere!

Blir nok bedre med tiden for meg også da :)

Skrevet

Det var snakk om tape her tidligere, men husker ikke hvem som skrev. Men hvilken anbefaler dere? Tenkte og kjøpe før operasjonen, så jeg har den klar:-) i brevet fra klinikken står det at jeg kan bruke mepitac-silikontape. Å helst i 3mnd for å få best mulig resultat :-)

Har lest her inne at mange er blitt anbefalt micropore teip, som skal puste bra. Har også lest at det er flere som har reagert på denne teipen i form av irritasjon, rødhet og kløe. Har hørt at silikonteip også skal fungere bra! Jeg ville fulgt det som står i skrivet eller råd du får fra kirurgen :)

Når det gjelder tabletter før inngrepet virker det som de ulike klinikkene praktiserer ulikt på dette området. Følg det som står i skrivet, og ring evt. til klinikken hvis du føler for å få det bekreftet eller få en forklaring på hvorfor :)

Lykke til med operasjonen!

Skrevet

Det har INGEN hensikt å ta paracet kvelden før et inngrep, da dette er ute av kroppen etter 6 timer.. Merkelig om klinikken mener det? Skulle likt å se argumentet for det..

Nå er det 9 uker siden mitt inngrep, og gleder meg veldig til å slutte med den tapen for å si det mildt. Ser at noen har vist bilder av arr som er røde/ litt "hissige" av utseende - så vil gjerne dele et tips; Vask arrene med grønnsåpevann! Utrolig mild og fin måte å vaske arr med, samtidig som grønnsåpe har en helende/beroligende/betennelsesempenede effekt. Har gjort dette med mine arr hver gang jeg skulle skifte tapen, og de er nesten usynlige nå. Grønnsåpevask er jo utrolig effektivt på alle typer sår i huden, som gnagesår etc - så prøv dette om arrene ikke er "helt rolige og hudfarget"!

Skrevet

5 dager igjen... wow, kjenner det begynner å komme litt blanda følelser. Det er vel normalt. Nå er det bare til å krysse fingrene for at jeg får sportsbhene mine i tide. Ble 1000 kr for to stk så håper jeg slipper å måtte kjøpe enda en fordi de ikke kommer frem tidsnok.

Skrevet

Nå er dagen kommet, skubbet meg i hibiscrub i går og tatt antibiotika. Skal snart gjøre prosessen en gang til for så å dra på klinikken! Gru gleder meg, vet jo ikke størrelse eller noe å aldri operert før :-) Dette blir så spennende!

Skrevet

Nå er dagen kommet, skubbet meg i hibiscrub i går og tatt antibiotika. Skal snart gjøre prosessen en gang til for så å dra på klinikken! Gru gleder meg, vet jo ikke størrelse eller noe å aldri operert før :-) Dette blir så spennende!

Lykke til!

Skrevet

Lykke til :-)

Skrevet

Har lest her inne at mange er blitt anbefalt micropore teip, som skal puste bra. Har også lest at det er flere som har reagert på denne teipen i form av irritasjon, rødhet og kløe. Har hørt at silikonteip også skal fungere bra! Jeg ville fulgt det som står i skrivet eller råd du får fra kirurgen :)

Når det gjelder tabletter før inngrepet virker det som de ulike klinikkene praktiserer ulikt på dette området. Følg det som står i skrivet, og ring evt. til klinikken hvis du føler for å få det bekreftet eller få en forklaring på hvorfor :)

Lykke til med operasjonen!

Hvilken tape brukte du?:-)

Skrevet

Hvilken tape brukte du?:-)

Jeg er bare 4 uker post-op, så har bare byttet teip en gang. Jeg bruker micropore teip, men arrene mine er ganske røde og såre (har lagt ut bilde tidligere), så vurderer å bytte til en form for silikonteip om det ikke roer seg snart.

Skrevet

Jeg er bare 4 uker post-op, så har bare byttet teip en gang. Jeg bruker micropore teip, men arrene mine er ganske røde og såre (har lagt ut bilde tidligere), så vurderer å bytte til en form for silikonteip om det ikke roer seg snart.

Ok :-) Bra at du ikke bytter tape så ofte da, siden de er litt røde. Men det går seg nok til vet du :-)

Skrevet

Helt super BH!! Digger den, må kjøpe flere tror jeg. Problemet er bare at den ikke finnes i 70.. Skulle hatt 70d eller 65 dd, men 75c går greit i den der! Puppene ser veldig bra ut i den også, hehe

Har sendt deg en melding :-) Vet ikke om du har sett den? står at den ikke er lest! :P

Skrevet

Takk for at du ville dele :)

Ditt arr så jo pent ut til å være 4 uker gammelt!

Jeg får være litt tolmodig og håpe at mine også blir bedre med tiden.

Er vanligvis veldig heldig med arr osv. Men jeg må operere på nytt.. pga double bubble :( håper ikke arrene blir stygge da..

Du kan jo evt prøve å bruke en annen teip også :) de blir nok bedre etterhvert! :)

Skrevet

Lykke til! Håper det går bra :)

Skrevet

Har operert under muskel for 5dgr siden ved fornebuklinikken, Mette Haga.265+325gr. Runde.

Kan noen av dere som har tatt under muskel skrive litt om smerter de første 2 ukene, erfaringer, hvordan puppene kjentes, når dere kunne fungere normalt igjen? :)

På ve.siden er det ikke spes vondt, mens på hø. derimot... går greit nå når jeg sitter i ro, ligger i ro. men skifte av stilling er fremdeles vondt, og er veldig hemmet på den siden. Har fått mer press i puppene, type når jeg har hatt melkespreng før. Men dette er vel også normalt?

Til slutt, noen som har god/dårlig erfaring med fornebuklinikken? Dr.Haga?

Takk for svar jenter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...