Maheni83 Skrevet 12. juni 2012 #22121 Skrevet 12. juni 2012 Takk for svar! Regner med at legen vet best ja, men blir så usikker når konsultasjonstimen ikke gikk som jeg håpet! Men jeg får stole på at han vet hva han prater om:) Han sa til meg at jeg ikke kunne ta høy profil, eller at det ville se unaturlig ut. Sa de noe om det til deg? Nei de sa ikke noe om det til meg..
LoveMessage Skrevet 12. juni 2012 #22122 Skrevet 12. juni 2012 Hmm, vannskelig å sammenligne seg igrunn! Resultatet er jo så forskjellig. Men jeg får ta det som det kommer, bedre blir det uansett så Nå fikk jeg ikke med meg helt hvor stor du var (men husker du var mindre enn meg), men jeg har 300 over muskel, synes ikke det er stort! Helt perfekt egentlig! Om du skulla ha under muskel ville jeg nok lagt på i alle fall 20g på implantatene, for de forsvinner jo litt under muskelen. Jeg er 166cm, 57 kg, og har nå BH størrelse 65E (Change), eller 70DD (høres stort ut, men er i grunn ikke det altså!)
spurv1 Skrevet 12. juni 2012 #22123 Skrevet 12. juni 2012 Nå fikk jeg ikke med meg helt hvor stor du var (men husker du var mindre enn meg), men jeg har 300 over muskel, synes ikke det er stort! Helt perfekt egentlig! Om du skulla ha under muskel ville jeg nok lagt på i alle fall 20g på implantatene, for de forsvinner jo litt under muskelen. Jeg er 166cm, 57 kg, og har nå BH størrelse 65E (Change), eller 70DD (høres stort ut, men er i grunn ikke det altså!) Jeg er 174 og litt over 50 kg nå. Jeg vil gjerne legge på sånn at det blir 300, men trasig å gjøre det når legen synes det blir for mye. Men når de sier at det ikke blir fint, mener de da at det blir et "silikonutseende" i forhold til et naturlig utseende? Eller mener de at det rett å slett blir stygt? For jeg synes ikke det gjør noe om det synes at jeg har tatt silikon, det regner jeg med alle skjønner uansett siden jeg er så flat som det jeg er nå... Dumt konsultasjonstimen gikk så raskt! Desverre er det 8 timer unna, så er ikke bare å stikke innom heller. Hmm, er ikke så lett dette her!
LoveMessage Skrevet 12. juni 2012 #22124 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er 174 og litt over 50 kg nå. Jeg vil gjerne legge på sånn at det blir 300, men trasig å gjøre det når legen synes det blir for mye. Men når de sier at det ikke blir fint, mener de da at det blir et "silikonutseende" i forhold til et naturlig utseende? Eller mener de at det rett å slett blir stygt? For jeg synes ikke det gjør noe om det synes at jeg har tatt silikon, det regner jeg med alle skjønner uansett siden jeg er så flat som det jeg er nå... Dumt konsultasjonstimen gikk så raskt! Desverre er det 8 timer unna, så er ikke bare å stikke innom heller. Hmm, er ikke så lett dette her! Nei det er ikke så enkelt. Vil tro du er en del slankere enn meg da.. Puppene vil jo vises mer da, når man er så slank. Frisøren min er omtrent på din størrelse vil jeg tro, og hun har 250g i hver pupp, hennes ser egentlig "større" og mer "Silikonaktig" ut enn mine! Vanskelig for oss som ikke har sett deg å si i grunn.. Mulig han er inne på noe da.. Her var det legen som la på mer(jeg tenkte 260-280g, men legen la inn 300, for det ble finest), men jeg har forholdsvis bred brystkasse og er "atletisk" bygd da
Alive Skrevet 12. juni 2012 #22125 Skrevet 12. juni 2012 Kanskje du skal ta en annen konsultasjon et annet sted? Det gjorde jeg da de første ikke ville fylle inn uten å løfte. Nå har jeg fylt inn uten å løfte og er kjempefornøyd
MJT Skrevet 12. juni 2012 #22126 Skrevet 12. juni 2012 Hei! Jeg skal ta brystforstørrelse i 17 september, hos nobel klinikk. Var på konsultasjon igår! Ble litt skuffet siden legen anbefalte meg ikke å ta mer enn 240, maks 260 Jeg har 75aa nå, er nesten helt flat etter fødsel og amming... Er det noen som har erfaring med og overstige det legen anbefaler? Vil det se stygt ut? Han sa nemmelig at det kom til å se stygt/unaturlig ut når jeg var naken om jeg tok mer. Vil jo gjerne høre på det legen anbefaler, men er litt redd for å dra derifra med en liten b f.eks. Når jeg først tar vil jeg jo at det skal bli litt størrelse på de! :)Jeg hadde sett for meg nærmere 300 før jeg kom dit, så ble litt nedtur. Jeg er 22år, 174cm og 54 kg (jeg er veldig tynn). Noen som har peiling på hvilken cup jeg får med 290-310, og eventuelt 240-260? Jeg vil gjerne ha en liten c. Når jeg prøvde på meg inlegget med 260 synes jeg de ble for små, men det er kanskje litt misvisende med disse inleggene? Jeg måtte også ta under muskel, å har lest at da fosvinner enda mer av størrelsen?? Blir jo ingenting igjenn omtrent da! :/ Prøver også og gå opp i vekt da, å han sa at om jeg greide å legge på meg kunne han vurdere en større størrelse. Så da får jeg spise det jeg klarer å trene i massevis de neste 3 mnd! Fint om noen tar seg tid til å svare ! Hilsen meg Hadde jeg vært deg ville jeg vurdert å fått enten en konsultasjon til, evt hos en ny klinikk. Det er mye penger dette her, og ds er det viktig at vi er fornøyd. Selv reiser jeg fra vestlandet til Oslo da det var der jeg følte meg tryggest, selv om både Bergen og Stavanger er nærmere. Som oftes vet legene hva de snakker om, de jobber jo med dette, så jeg velger å gi min pk frietøyler til å gjøre det han mener er best ut i fra mine ønsker og min kropp. Fikk du forresten tatt sånn 3D bilde der du fikk se hvordan du ville se ut med forskjellige størrelser? Det skal jeg, har hørt de er veldig nøyaktig, og at resultatet blir veldig likt det man ser på bildesimulatoren Ikke vær redd for å ringe klinikken, evt høre med andre klinikker, dette er din kropp og dine penger! Sa han forresten noe om han ville legge over eller undermuskle hos deg? Jeg får over siden jeg har ammet, og det da blir penest.. Får man under etter amming blir det visst nok sjelden fint å se på sier de.. har alle slange i halsen? Jeg vet jo ingenting om jeg har hatt det eller ikke jeg, hehe. Må le litt av det. Trodde jeg kanskje bare hadde maske over ansiktet eller noe....men nå ble jeg jo usikker. merket jo ingenting fra anestesilegen sa at jeg skulle få sterkere medisin slik at jeg sovnet, til jeg plutselig hørte legene snakke rundt meg, og da var jeg ferdig, hehe. Mener alle får det ja, men siden de putter den inn etter vi sover, og tarden ut akkurat i det vi våkner, så er det sjelden man får det med seg eller husker det. De ferrestehusker at de blir vekket opp inne på operasjonssalen, som oftes husker man bare at man våkner en andre gang Woooopiiiii!! Nå er det bare 6 dager igjen til mine pupper! I morgen reiser vi fra Tyrkia, så da forsvinner jo hele den dagen, og så er det helge:) har jeg sagt at jeg gleder meg noe helt hinsides :hopper:
Jente-26 Skrevet 12. juni 2012 #22127 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er 174 og litt over 50 kg nå. Jeg vil gjerne legge på sånn at det blir 300, men trasig å gjøre det når legen synes det blir for mye. Men når de sier at det ikke blir fint, mener de da at det blir et "silikonutseende" i forhold til et naturlig utseende? Eller mener de at det rett å slett blir stygt? For jeg synes ikke det gjør noe om det synes at jeg har tatt silikon, det regner jeg med alle skjønner uansett siden jeg er så flat som det jeg er nå... Dumt konsultasjonstimen gikk så raskt! Desverre er det 8 timer unna, så er ikke bare å stikke innom heller. Hmm, er ikke så lett dette her! Hei Husker godt de samme tankene etter konsultasjon. Jeg ble kjempe stressa av at pk ikke ønsket legge inn mer enn 235 gr under muskel, til nød kunne han legge inn 275 . Jeg fikk høre det samme som deg, men jeg valgte å stole på kirurgen , da det er han som er spesialist innenfor dette området . Jeg er kjempe glad jeg stolte på han , ser nå at det ikke hadde blitt pent om jeg hadde lagt inn mer. Jeg la inn 235 , er nå 70d (75c) perfekt str til min kropp, men nå ønsket ikke jeg se ut som jeg hadde store silikon pupper heller. Hadde ammet to barn , hadde ikke noe brystvev . Jeg er hvertfall glad for at pk sto på sitt og sa sin mening .
sjøhest Skrevet 13. juni 2012 #22128 Skrevet 13. juni 2012 hvor dumt er det egentlig å få flere barn etter silikon..? jeg skal ha et barn om ca. 2 år. er det dumt å gjøre det nå da?
Gjest Flukt Skrevet 13. juni 2012 #22129 Skrevet 13. juni 2012 I morgen er det 2 uker siden jeg la inn bak muskel. På venstre side føles det egentlig greit, imens den høyre er ganske vond til tider. Siden jeg ikke helt har følelse i den enda og det er ganske sprengt så er det vanskelig å beskrive på hvilken måte det gjør vondt. Men den føles langt mer øm og spent enn den andre. Jeg måtte kjøre en tur på mandag, og det var ikke noe godt å svinge på rattet merket jeg.. Noen andre som har det slik? Jeg leser jo om andre som begynner i jobb bare en uke etter, men kjenner selv at jeg aldri kunne fungert bra på jobb nå. Begynner å jobbe 3,5 uker etter operasjon. I morgen skal jeg fjerne stingene rundt brystvortene, både gruer og gleder meg! Er redd for at det skal føles ekkelt, samtidig som det blir fantastisk å kunne dusje skikkelig igjen!
miss_universum Skrevet 13. juni 2012 #22130 Skrevet 13. juni 2012 I morgen er det 2 uker siden jeg la inn bak muskel. På venstre side føles det egentlig greit, imens den høyre er ganske vond til tider. Siden jeg ikke helt har følelse i den enda og det er ganske sprengt så er det vanskelig å beskrive på hvilken måte det gjør vondt. Men den føles langt mer øm og spent enn den andre. Jeg måtte kjøre en tur på mandag, og det var ikke noe godt å svinge på rattet merket jeg.. Noen andre som har det slik? Jeg leser jo om andre som begynner i jobb bare en uke etter, men kjenner selv at jeg aldri kunne fungert bra på jobb nå. Begynner å jobbe 3,5 uker etter operasjon. I morgen skal jeg fjerne stingene rundt brystvortene, både gruer og gleder meg! Er redd for at det skal føles ekkelt, samtidig som det blir fantastisk å kunne dusje skikkelig igjen! Det er 13 dager siden jeg la under muskel, og jeg har svært lite smerter nå. De jeg har er vanskelig å si hva kommer av, tror til tider at det er bh-kanten som irriterer arrene. Jeg begynte på jobb igjen 6. dagen etter operasjonen. Har kontorjobb, men det var litt tungt likevel, kunne gjerne hatt et par dager til hjemme. Kjørte bil for første gang en uke etter op. og det var vanskelig! Vondt å gire og snu på rattet. Jeg var på kontroll igår, og hun klippet noen tråder som stakk ut fra arrene, men det var det(har snitt under puppen). Fikk ta av meg det fæle brystbåndet igår og som jeg har gått med i to uker.
StjernePerle Skrevet 13. juni 2012 #22131 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har både små og store barn. Jo, må ha stor genser, men det syns allikevel med store ballonger og strips som står rett ut Nå har jeg lest litt på nettet og ut i fra hva jeg kan se så må man blø mindre enn 50ml i døgnet for å kunne fjerne dren. Da blir se ikke borte i morgen heller... Håper ikke det viser seg at de må inn og gjøre noe på nytt?! Ja, 50 ml har jeg også hørt. Men hvor mye blør du da? Mister en del blo du nå da vel? Skjønner ikke helt det greiene der jeg da men. Er det såret der de har skjørt (både inni og uten på og det hele) som blør? Du får spise jerntabetter og gode måltider så du produserer blod godt Får satse på at de ikke må inn igjen! En eller annen gang må det jo stoppe så...
Alive Skrevet 13. juni 2012 #22132 Skrevet 13. juni 2012 Drenet ligger inni puppen, innenfor der arrene blir. Vet ikke om jeg mister mye ift jerntap, men jeg føler meg slapp. Passer på å spise jernrik mat. Litt redd for jerntabeletter, hard ig treg nok i magen fra før av all stillesittingen Lirer på hva jeg kan gjøre for å stoppe å blø? Når jeg ser alt som har kommet i posene er jeg i hvertfall glad det har kommet ut og ikke inni puppene. Ut over det vil jeg bare si at jeg er utrolig fornøyd med resultatet. Hadde virkelig ikke store forhåpninger ut i fra utgangspunktet. Men det ser veldig bra ut altså Vet at det blir noe mindre og mykere når hevelsen gir seg, men håper det ikke er for mye. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tok før man kan si at hevelsen er borte?
Maheni83 Skrevet 13. juni 2012 #22133 Skrevet 13. juni 2012 Drenet ligger inni puppen, innenfor der arrene blir. Vet ikke om jeg mister mye ift jerntap, men jeg føler meg slapp. Passer på å spise jernrik mat. Litt redd for jerntabeletter, hard ig treg nok i magen fra før av all stillesittingen Lirer på hva jeg kan gjøre for å stoppe å blø? Når jeg ser alt som har kommet i posene er jeg i hvertfall glad det har kommet ut og ikke inni puppene. Ut over det vil jeg bare si at jeg er utrolig fornøyd med resultatet. Hadde virkelig ikke store forhåpninger ut i fra utgangspunktet. Men det ser veldig bra ut altså Vet at det blir noe mindre og mykere når hevelsen gir seg, men håper det ikke er for mye. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tok før man kan si at hevelsen er borte? På meg tok det ca 1 uke før hevelsen var borte.Men det varierer nok fra person til person.
Alive Skrevet 13. juni 2012 #22134 Skrevet 13. juni 2012 På meg tok det ca 1 uke før hevelsen var borte.Men det varierer nok fra person til person. Ok. Det har gått 5 dager nå og jeg ser uke noe tegn til at hevelsen roer seg med det første...:-/
spurv1 Skrevet 13. juni 2012 #22135 Skrevet 13. juni 2012 Ja, tenkte jeg skulle ringe klinikken å høre om jeg kan få en ny konsultasjon over tlf! Tror dere han kan sende meg noen bilder av pupper sånn det kan bli seende ut? Hadde vært litt greit å sett hva han mener. Utifra det dere sier høres det jo ut som det kan bli litt størrelse om jeg tar 260, så kanskje det er nok! Kjedelig å ta 300, fordi jeg "trodde det var lite med 250" . Jeg fikk ikke 3D bilder nei! Men jeg var på konsultasjon i et hotelrom 8 timer unna klinikken:P Det ble sånn siden jeg bor så langt unna. Jeg MÅTTE legge under muskel sa han, det var ikke noe annet alternativ virket det som, siden jeg har så lite brystvev.. Han sa ingenting om at det ikke kunne bli fint pga amming da? :S Jeg får vell bare stole på han! Men må nesten ringe, sånn at jeg har en viss peiling på hvordan det blir seende ut.. Litt ekkelt å ikke vite om jeg kan fylle ut en a-cup eller om jeg får en stor c-cup! Har foresten ei lita jente på 7 mnd nå, noen som har erfaring med baby etter operasjon? Måtte dere ha mye hjelp, å hvor lenge? Trasig om jeg ikke kan løfte henne på flere uker... :/
svensknorsk Skrevet 13. juni 2012 #22136 Skrevet 13. juni 2012 Hej! =) Jag är 1.74 veier ca 56 kg. Jeg tok silikon för 2 år sedan, jag la då in 375 under muskel och det är absolut inte för stort och man ser bara i bikini att jeg har tatt silikon(och det ser inte mycket ut då heller). Jeg var en B fra för och blev en D-DD. Legen anbefalte 275 först gikk sen upp till 300 och når det var dags sa jag att jag ville ha 375 och det gikk bra, höy profil har jag. Lycka till =) Kramar
spurv1 Skrevet 13. juni 2012 #22137 Skrevet 13. juni 2012 Hej! =) Jag är 1.74 veier ca 56 kg. Jeg tok silikon för 2 år sedan, jag la då in 375 under muskel och det är absolut inte för stort och man ser bara i bikini att jeg har tatt silikon(och det ser inte mycket ut då heller). Jeg var en B fra för och blev en D-DD. Legen anbefalte 275 först gikk sen upp till 300 och når det var dags sa jag att jag ville ha 375 och det gikk bra, höy profil har jag. Lycka till =) Kramar Det er det som er så rart! Du er jo bare et par kg tyngre enn meg, å vi har samme høyde, men han anbefaler over 100 mer til deg? Ser det er mange på min størrelse som tar minst 300. Derfor er jeg redd det blir for lite. Men jeg får vell bare slutte å tenke på det, frem til jeg får prate med han:) Uansett hvor vannskelig det er, det er jo en mega avgjørelse!
Margaret123 Skrevet 13. juni 2012 #22138 Skrevet 13. juni 2012 Da er det 8 dager siden operasjonen, litt øm i musklene men ellers topp form! Hevelsen har godt ned vill jeg tro, ser slik ut. Så var å prøvd bh idag, salg på H&M, Så slo på storm tromma å handla en del nytt undertøy Og litt klær, fant ut jeg ble 75C eller 70D. Woho!!! Kommeran på bhn og hvilke størrelse som passet, prøvd 75B og 70C og de var alt for små, som to pressa meloner i en bitteliten bh hihi! Lykkerus! :D 1
MMCS Skrevet 13. juni 2012 #22139 Skrevet 13. juni 2012 Hei! Jeg skal ta brystforstørrelse i 17 september, hos nobel klinikk. Var på konsultasjon igår! Ble litt skuffet siden legen anbefalte meg ikke å ta mer enn 240, maks 260 Jeg har 75aa nå, er nesten helt flat etter fødsel og amming... Er det noen som har erfaring med og overstige det legen anbefaler? Vil det se stygt ut? Han sa nemmelig at det kom til å se stygt/unaturlig ut når jeg var naken om jeg tok mer. Vil jo gjerne høre på det legen anbefaler, men er litt redd for å dra derifra med en liten b f.eks. Når jeg først tar vil jeg jo at det skal bli litt størrelse på de! :)Jeg hadde sett for meg nærmere 300 før jeg kom dit, så ble litt nedtur. Jeg er 22år, 174cm og 54 kg (jeg er veldig tynn). Noen som har peiling på hvilken cup jeg får med 290-310, og eventuelt 240-260? Jeg vil gjerne ha en liten c. Når jeg prøvde på meg inlegget med 260 synes jeg de ble for små, men det er kanskje litt misvisende med disse inleggene? Jeg måtte også ta under muskel, å har lest at da fosvinner enda mer av størrelsen?? Blir jo ingenting igjenn omtrent da! :/ Prøver også og gå opp i vekt da, å han sa at om jeg greide å legge på meg kunne han vurdere en større størrelse. Så da får jeg spise det jeg klarer å trene i massevis de neste 3 mnd! Fint om noen tar seg tid til å svare ! Hilsen meg Jeg ville kun hørt på legen! de vet best. det de fleste ikke vet er at med stigende ml/cc så øker også diameter på implantatet, dvs brystene blir bredere. er du tynn og har en snal brystkasse vil du dermed få pupper som er bredere enn brystkassa, dvs. de vil "kikke utover kantene" på venstre og høyre side - og det ser ytterst unaturlig ut. Derfor fraråder legen fra å klegge inn mer enn anbefalt. Det var forklaringen jeg fikk fra min fantastiske lege Dr. Schistad på Fornebuklinikken. Om du får lav/medium/høy profil er også avhengig av hvordan brystkassa di er bygget. høy/ ekstra høy profil, runde proteser når man er veldig tynn vil fort se ut som små "tårn". da er det ofte finere å velge høy profil men anatomiske proteser, for da får man mer fylde, men ikke sånne tårn-aktige pupper (dvs slik at du kan sette et glassvann på puppen du får en mer naturlig overgang med anatomiske proteser. Er 9 dager post OP, snakker altså av erfaring 1
MJT Skrevet 13. juni 2012 #22140 Skrevet 13. juni 2012 Jeg ville kun hørt på legen! de vet best. det de fleste ikke vet er at med stigende ml/cc så øker også diameter på implantatet, dvs brystene blir bredere. er du tynn og har en snal brystkasse vil du dermed få pupper som er bredere enn brystkassa, dvs. de vil "kikke utover kantene" på venstre og høyre side - og det ser ytterst unaturlig ut. Derfor fraråder legen fra å klegge inn mer enn anbefalt. Det var forklaringen jeg fikk fra min fantastiske lege Dr. Schistad på Fornebuklinikken. Om du får lav/medium/høy profil er også avhengig av hvordan brystkassa di er bygget. høy/ ekstra høy profil, runde proteser når man er veldig tynn vil fort se ut som små "tårn". da er det ofte finere å velge høy profil men anatomiske proteser, for da får man mer fylde, men ikke sånne tårn-aktige pupper (dvs slik at du kan sette et glassvann på puppen du får en mer naturlig overgang med anatomiske proteser. Er 9 dager post OP, snakker altså av erfaring Wiii! Jeg skal til Dr. Schistad på mandag! Gleder meg som bare det! Har hørt så mye bra om han Kan jeg spør om du har over eller under muskel, og hvor store innlegg du har? Og sett hvor stor du er selv;) har du blitt forresten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå