Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hello Jenter :) Jeg fikk endelig fikset puppene 20 oktober 2011 , har vært kjempe fornøyd med resultatet.

Men nå har jeg fått bekreftet fra min kirurg at jeg har fått kapseldannelse i venstre pupp :(

Merker den ene puppen er hardere på toppen av brystet , og "knuter" på siden av protsesen .

Dette er ikke vondt , og det syns heller ikke. men kjenner det når jeg tar på den.

Fikk beskjed om å avvente ny op , om det ikke blir verre .

Så nå tenker jeg jo på d hele tiden , livredd for at det skal forverres :(

Noen andre som har erfaring med kapseldannelse ?

Æsj, så kjedlig da!!! Skjønner frustrasjonen din, hadde følt det samme. Føler du at det er til å leve med eller? Litt i tvil selv om hva jeg hadde gjort selv ved kapsling. Dummekroppen som ikke er glad i innlegg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen her inne som har erfaringer fra oslo plastikkirurgi eller plastikkirurgene?

Var på konsultasjon på Oslo Plastikkirurgi, men følte meg ikke godt tatt i mot der. Dessuten virket ikke kirurgen (har ikke navnet) veldig profesjonell og engasjert, og det virket litt som at han var veldig ute etter pengene, og ikke resultatet. Hvis jeg ikke ble fornøyd kunne jeg jo bare komme tilbake, betale den samme summen og få en størrelse større sa han.

Skrevet

Jeg har også opperet på drammen private sykehus. og strålende fornøyd. ingen komplikasjoner, de ringte dagen etter på og spurte hvordan de gikk med meg. og var det noe jg lurte på el var usikker på fikk jeg svar på mail momentant. kan ikke annet en og fulrose de.

Ja, helt sant! Og i tillegg kan man ringe kirurgen sin privat hele døgnet om det skulle være noe. Man føler seg så tatt var på der :) Og arbeidet de gjør er strålende! Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Æsj, så kjedlig da!!! Skjønner frustrasjonen din, hadde følt det samme. Føler du at det er til å leve med eller? Litt i tvil selv om hva jeg hadde gjort selv ved kapsling. Dummekroppen som ikke er glad i innlegg!

Sånn som det er nå så går det greit , det verste er at jeg tenker på det hele tiden .

Så om det ikke blir vondt og at det syns på puppen vil jeg la være og operere, det er jo stor fare for at det vil bli kapsel igjen etter ny operasjon.

kjempe synd når jeg er kjempe fornøyd med utseendet på puppene , veldig naturlig , ingen som ser at det er silikon .

Skrevet

Hello Jenter :) Jeg fikk endelig fikset puppene 20 oktober 2011 , har vært kjempe fornøyd med resultatet.

Men nå har jeg fått bekreftet fra min kirurg at jeg har fått kapseldannelse i venstre pupp :(

Merker den ene puppen er hardere på toppen av brystet , og "knuter" på siden av protsesen .

Dette er ikke vondt , og det syns heller ikke. men kjenner det når jeg tar på den.

Fikk beskjed om å avvente ny op , om det ikke blir verre .

Så nå tenker jeg jo på d hele tiden , livredd for at det skal forverres :(

Noen andre som har erfaring med kapseldannelse ?

Hei så utrolig kjipt å lese dette,selv er jeg livredd for at dette skal skje med meg :( Det er nesten som jeg angrer på at jeg opererte meg :( Jeg går å er veldig redd for kapseldannelse,og tenker på det hele tia.. Vet at puppene mine kommer til å ikke se så pene ut om jeg må ta ut protesene,siden jeg ikke hadde noe fra før nesten.

Hvor mye la du inn,og var det under eller over muskel? Var du mye aktiv etter operasjonen? Lurer liksom på hva det er som gjør at man får dette kapselen.. :(

Skrevet

Hei så utrolig kjipt å lese dette,selv er jeg livredd for at dette skal skje med meg :( Det er nesten som jeg angrer på at jeg opererte meg :( Jeg går å er veldig redd for kapseldannelse,og tenker på det hele tia.. Vet at puppene mine kommer til å ikke se så pene ut om jeg må ta ut protesene,siden jeg ikke hadde noe fra før nesten.

Hvor mye la du inn,og var det under eller over muskel? Var du mye aktiv etter operasjonen? Lurer liksom på hva det er som gjør at man får dette kapselen.. :(

Årsakene til kapseldannelse er ikke klarlagt, og vi vet heller ikke hvordan dannelse av kapsel kan unngås. Kapseldannelse ble tidligere ofte behandlet med såkalt "kapselsprengning" ("closed capsulotomy") hvor man klemte brystet kraftig mellom håndbakene. Denne behandlingsformen er i dag forlatt.

En plagsom kapsel kan behandles med en ny operasjon hvor man fjerner hele kapselen og protesen og legger inn en ny silikonprotese. Har man først utviklet en kapsel, er det imidlertid en høy risiko for at kapselen vil komme tilbake dersom man legger inn nye proteser. Vi er derfor tilbakeholdende med å anbefale nye proteser etter kapselproblemer.

Iflg. sikre kilder er det ca 5% av alle som legger inn silikon som får kapseldannelse

Skrevet

Jente26: uff, det var kjedelig... Om du må operere, hva vil de gjøre for å fikse det da? Og får du det dekket av dem, eller må du betale selv? Kan jeg spørre hvor du opererte? Håper det løser seg på best mulig måte for dg :)

Jeg har et spørsmål til dere som har vært på konsultasjon, hat kirurgen deres målt bryst vidden/bryst vidde diameter da? Leser at det vist nok er en viktig greie, og lurer på hvordan denne ble målt og om det er noe man kan gjøre selv? Om denne måles korrekt skal man visst nok kunne fastslå hva som vil bli den mest nøyaktige str for sin kropp..

Nå nærmer deg seg for alvor for min del, 9 dager gjen :hopper: er så glad for at jeg er i Tyrkia ogat dagene går så fort nå! Det er rett og slett en lettelse;) på onsdag er det hjemreise dag, og vi er hjemme i 9 tiden om kvelden, og da er det jo nesten helg og de går jo alltid fort, så er dagen der! Endelig skal jeg også få pupp :D

Skrevet

Jeg la inn 235 cc, under muskel. så ikke mye .

Var veldig forsiktig etter operasjon , kjørte ikke bil på 2 uker engang , startet å løfte jentungen min på 7 mnd litt etter 2 uker, men hun veide veldig lite , bare 7 kg.Startet heller ikke med trening før 3 mnd etter .

Men kapsel er nok ikke mulig å forbygge , kommer nok uansett . Kirurgen hadde ingen svar på hvorfor jeg fikk det.

Skrevet

Jente26: uff, det var kjedelig... Om du må operere, hva vil de gjøre for å fikse det da? Og får du det dekket av dem, eller må du betale selv? Kan jeg spørre hvor du opererte? Håper det løser seg på best mulig måte for dg :)

Jeg har et spørsmål til dere som har vært på konsultasjon, hat kirurgen deres målt bryst vidden/bryst vidde diameter da? Leser at det vist nok er en viktig greie, og lurer på hvordan denne ble målt og om det er noe man kan gjøre selv? Om denne måles korrekt skal man visst nok kunne fastslå hva som vil bli den mest nøyaktige str for sin kropp..

Nå nærmer deg seg for alvor for min del, 9 dager gjen :hopper: er så glad for at jeg er i Tyrkia ogat dagene går så fort nå! Det er rett og slett en lettelse;) på onsdag er det hjemreise dag, og vi er hjemme i 9 tiden om kvelden, og da er det jo nesten helg og de går jo alltid fort, så er dagen der! Endelig skal jeg også få pupp :D

Hei:) Ja, de dekker operasjonen . De fjerner kapsel og protesen , setter inn ny .

• Liker 1
Skrevet

Hei:) Ja, de dekker operasjonen . De fjerner kapsel og protesen , setter inn ny .

Opererte på nobel clinik .

Skrevet

Hva med Christiania Park Klinikk i oslo ? noen som har erfaringer derfra ?

Skrevet

Jeg opererte også på Nobel Clinic nå, og har kontakt med kirurgen på mobil hele tiden fordi jeg må ha dren på puppene. Syns de er flinke til å følge opp.... Selv om det egentlig skulle bare mangle.

Men jente 26: må du operere hvis kapselen ikke plager deg eller synes?

Sovet ganske godt i natt og smertene har avtatt litt. Det er deilig.

Håper jeg kan slippe dren fra i morgen av.

Skrevet

Jeg opererte også på Nobel Clinic nå, og har kontakt med kirurgen på mobil hele tiden fordi jeg må ha dren på puppene. Syns de er flinke til å følge opp.... Selv om det egentlig skulle bare mangle.

Hvor lenge må du ha dren da? Oppsto det komplikasjoner under operasjonen eller?

Skrevet

Hei jenter, gleder meg over å lese hvor engasjerte alle er her inne. :-)

Jeg er ingen ekspert på temaet, men vil tro at å gå rundt å bekymre seg for komplikasjoner som blant annet kapsel er usunt. Dersom hodet ditt/tankene dine er innstilt på at noe vil gå galt, blir også kroppen din det.

Jeg personlig har kanskje tatt litt av iforhold til hva som er godtatt bevegelse/aktivitet etter en operasjon, men formen min er kjempebra. Jeg velger å være positiv og tenke positivt. Forskning sier at det ofte er tilfeldig hvem som for komplikasjoner, og at hva vi gjør i stor grad ikke påvirker dette. (Mener å ha lest dette, kan være helt feil)

Og for all del, dette er jo min mening. Og til dere som har fått komplikasjoner forstår jeg at dette e vanskelig og veldig kjedelig. Vil bare oppforde til andre å gjerne se det fra en annen side, og å nyte de nye puppene på godt og vondt. Ikke sørg over hva som kan skje :-)

Har forresten oppdatert bloggen idag, og bilder av arrene mine er lagt ut :-)

• Liker 1
Skrevet

Hvor ofte er det vi skal skifte teipen på arrene igjen? Var det ikke hver uke??

Skrevet

Nei, da må jeg ikke operere . Men velger selvfølgelig det selv, jeg ønsker ikke en ny operasjon dersom det ikke blir nødvendig .

Skrevet (endret)

Hvor lenge må du ha dren da? Oppsto det komplikasjoner under operasjonen eller?

Jeg tror ikke det var komplikasjoner annet enn at jeg ikke sluttet å blø ordentlig. Håper på å bli kvitt drenene i morgen...

Endret av Alive
Skrevet

Nei, da må jeg ikke operere . Men velger selvfølgelig det selv, jeg ønsker ikke en ny operasjon dersom det ikke blir nødvendig .

Det beste er jo om du slipper:) håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Hei jenter, gleder meg over å lese hvor engasjerte alle er her inne. :-)

Jeg er ingen ekspert på temaet, men vil tro at å gå rundt å bekymre seg for komplikasjoner som blant annet kapsel er usunt. Dersom hodet ditt/tankene dine er innstilt på at noe vil gå galt, blir også kroppen din det.

Jeg personlig har kanskje tatt litt av iforhold til hva som er godtatt bevegelse/aktivitet etter en operasjon, men formen min er kjempebra. Jeg velger å være positiv og tenke positivt. Forskning sier at det ofte er tilfeldig hvem som for komplikasjoner, og at hva vi gjør i stor grad ikke påvirker dette. (Mener å ha lest dette, kan være helt feil)

Og for all del, dette er jo min mening. Og til dere som har fått komplikasjoner forstår jeg at dette e vanskelig og veldig kjedelig. Vil bare oppforde til andre å gjerne se det fra en annen side, og å nyte de nye puppene på godt og vondt. Ikke sørg over hva som kan skje :-)

Har forresten oppdatert bloggen idag, og bilder av arrene mine er lagt ut :-)

Hadde jeg bare vært i stand til å tenke positivt..det er vanskelig.. :/ Men jeg mååååå prøve!! Jeg har skrevet litt om akkurat det på bloggen min hva jeg går gjennom akkurat nå,og hvordan jeg tenker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...