miss_universum Skrevet 6. juni 2012 #22001 Skrevet 6. juni 2012 Hei jenter! Jeg er ny her, og jeg har også nye pupper! Leste masse inne på dette forumet før jeg skulle til konsultasjon, og før operasjon, så følte meg veldig opplyst før jeg gjorde inngrepet! I morgen er det 14 dager siden jeg la inn, og formen er bra! Litt hoven i venstre pupp fortsatt, mens høyre har begynt å normalisere seg. Har en liten gutt på 11 mnd, så litt løfting kommer jeg ikke unna, selv om samboeren min er hjemme & tar de tyngste løftene. Jeg opererte hos Klinikk Stokkan i Trondheim, og sitter igjen med en god opplevelse (så langt). Ble operert av en kvinnelig kirurg, Anne Elisabeth Isern, som er Spesialist i gynekologi og plastisk kirurgi. Lot henne bestemme størrelsen på implantatene, og siden jeg er ganske bredskuldret, falt valget på 300CC over muskel (på Stokkan utføres 90% av alle operasjoner over muskel, da de ikke ser noe grunn til å legge under) Er superfornøyd, og venter spent på å få målt min nye BH størrelse om noen uker!! Var en 70A før inngrepet. Gratulerer med puppene Skulle akkurat til å spørre her on når det går an å få målt seg ordentlig for å finne ut størrelse, og så nå at du skal om noen uker. Har de blitt "normal" da? Har også lest at hvis man har under muskel kan de forandre seg mer etter lang tid. Før operasjonen kjøpte jeg en spile-bh i 80C, slik at jeg kunne teste med ris. Prøvde denne bh-en igår, og merket at spilene ikke passet under puppene, puppene var liksom bredere. Vil det si at jeg må ha en større cup? Er helt grønn når det kommer til bh-er da mine tidligere små A-pupper aldri var så kravstor når det kom til bh-er... Fikk gavekort hos Netty Undertøy av en god venninne før operasjonen, hadde tenkt å få målt meg der, men usikker på når det er best å gjøre det.
LoveMessage Skrevet 6. juni 2012 #22002 Skrevet 6. juni 2012 Slenger inn min operasjonshistorie siden jeg var så godt i gang med skriving! Opererte som sagt på Klinikk Stokkan. Var på konsultasjon der i begynnelsen av februar, opererte 25.Mai. Fikk antibiotika som jeg skulle ta kvelden før, disse ble jeg litt kvalm av, men det gikk over. På kvelden ble det dusjing med den forfriskende Hibiscrub'en fra topp til tå, og på morgenen på operasjonsdagen ble prosedyren gjentatt. Vi overnattet på hotell 3 netter, og fikk roomservice. Skulle operere 11.45, og møtte på klinikken 11:15 i min nyinnkjøpte kosedress og min Triumph Tri-Action BH (Ble anbefalt denne!). Etter 20 min ventetid ble vi møtt av Anne Elisabeth Isern, og vi dro inn på kontoret hennes, og snakket om størrelse/tok bilder. Veldig hyggelig og profesjonell dame! Deretter tuslet jeg inn på skifterommet. Tok av meg på overkroppen, min fikk ha kosebuksa på under operasjonen. Fikk narkose (Tiva), og havnet raskt i drømmeland. Våknet opp 2 timer senere, og møtte ett vakkert syn! PUPPER! Merket ingenting av narkosen, det var ytterst skjelden noen ble kvalme av den sa sykepleierene på oppvåkningen. Fikk litt Cola og Ritzkjeks, mens de ringte på samboeren min som skulle hente meg. Så dro vi rett på hotellet, der vi slappet av & så film. Hadde ikke noe særlig smerte, og sov godt den natten. Dagen derpå ble det en lang biltur hjem, men formen var overraskende god! Eneste minuset var at jeg fikk forstoppelse av Pinex Forte'en, og det var vondt (plaget meg mer enn selve inngrepet). Slapp å ha noe brystbånd. La inn 300CC over brystmuskelen, via areola. Tok Pinex Forte de 4 første døgnene. Skal ta av tapen å se på arrene i morgen, men skal fortsette å tape i 6 uker til. Om en liten mnd kan jeg begynn eå bruke vanlig undertøy igjen! Woho! Har hatt noen operasjoner tidligere også(blindtarm,Keisersnitt,føflekk), og jeg får svært lite arr, så regner med at de blir rimelig usynlige etterhvert. Er i alle fall VELDIG FORNØYD med mine flotte struttepupper! Men gleder meg til jeg kan sove på magen igjen! 1
LoveMessage Skrevet 6. juni 2012 #22003 Skrevet 6. juni 2012 Gratulerer med puppene Skulle akkurat til å spørre her on når det går an å få målt seg ordentlig for å finne ut størrelse, og så nå at du skal om noen uker. Har de blitt "normal" da? Har også lest at hvis man har under muskel kan de forandre seg mer etter lang tid. Før operasjonen kjøpte jeg en spile-bh i 80C, slik at jeg kunne teste med ris. Prøvde denne bh-en igår, og merket at spilene ikke passet under puppene, puppene var liksom bredere. Vil det si at jeg må ha en større cup? Er helt grønn når det kommer til bh-er da mine tidligere små A-pupper aldri var så kravstor når det kom til bh-er... Fikk gavekort hos Netty Undertøy av en god venninne før operasjonen, hadde tenkt å få målt meg der, men usikker på når det er best å gjøre det. Jeg skal dra på Change å få målt puppene skikkelig 5-6 uker etter operasjonen, det var det de anbefalte på klinikken! Nå har det gåt 2 uker, så bare 3 igjen! Jeg har også en BH i 75C her,men brystene mine er litt bredere, så blir ikke forundret om jeg ender opp med en 70/75D! Men det overlater jeg til ekspertene. 80% av alle kvinner går visst i rundt med feil BH størrelse har jeg lest! Mange som bruker feks 75B skulle egentlig hatt en 70D (cupen blir mindre når omkretsen er mindre)Jeg trengte strengt tatt ikke BH før, så jeg har heller ikke spesielt peiling Mulig det tar lengre tid om man har innleggene under muskel
MJT Skrevet 6. juni 2012 #22004 Skrevet 6. juni 2012 Da har jeg hadd mine pupper i ett døgn! Begynner å kom meg, det er litt vondt å ømt, Utrolig hva mann bruker brystmusklene til! Jeg fikk 260/280 cc i puppene, litt størrelse forskjell, Og jeg var så spinkel at det var vell ikke plass til mer! Men jeg er i lykkerus! Jeg har pupper! Silikonene ble lagt under musklene, siden jeg var så spinkel da har silikonene vises rundt kanten på puppene! Ble litt dårlig av pinex forte, og kastet opp en del i går! Men går greit nå Hurra for nye pupper Hei jenter! Jeg er ny her, og jeg har også nye pupper! Leste masse inne på dette forumet før jeg skulle til konsultasjon, og før operasjon, så følte meg veldig opplyst før jeg gjorde inngrepet! I morgen er det 14 dager siden jeg la inn, og formen er bra! Litt hoven i venstre pupp fortsatt, mens høyre har begynt å normalisere seg. Har en liten gutt på 11 mnd, så litt løfting kommer jeg ikke unna, selv om samboeren min er hjemme & tar de tyngste løftene. Jeg opererte hos Klinikk Stokkan i Trondheim, og sitter igjen med en god opplevelse (så langt). Ble operert av en kvinnelig kirurg, Anne Elisabeth Isern, som er Spesialist i gynekologi og plastisk kirurgi. Lot henne bestemme størrelsen på implantatene, og siden jeg er ganske bredskuldret, falt valget på 300CC over muskel (på Stokkan utføres 90% av alle operasjoner over muskel, da de ikke ser noe grunn til å legge under) Er superfornøyd, og venter spent på å få målt min nye BH størrelse om noen uker!! Var en 70A før inngrepet. Hei og velkommen Gratulerer med pupper! Gud som jeg gleder meg når jeg leser operasjonshistoriene deres! Hadde aldri trodd det var mulig å glede seg så mye til en operasjon gleder meg riktig nok mest til etterpå da, men men I dag er det en uke igjen av Tykrika turen vår, og kjenner det er helt ok. Det hadde vært kjipt å reist i dag, men om en uke er det helt greit. Det blir jo litt ensformig i lengden på en måte:) nå våkner lillemann her, såmda er det tid for grøt han sovnet på vei fra stranden stakkar, så da måtte jeg jo benytte muligheten til å surfe litt :D
Margaret123 Skrevet 6. juni 2012 #22005 Skrevet 6. juni 2012 åja:) men da stemmer det sikkert at jeg faktisk har plass, hehe:D du tok de under muskel eller? du har ikke blogg du og..? jeg skal på konsultasjon i dag, håper jeg føler det klaffer med den legen:) Hehe ja har under musklene, nei har ikke det Prøver å vær så anonym som mulig, holder med å skrive inn her ikke så mange som vet det. Ja skjønner, det er veldig viktig! Jeg er så fornøyd med kirurgen som opererte meg! Klaffet så bra, å var generelt enig i størrelse osv lykke til! :D
Bubblizz Skrevet 6. juni 2012 #22006 Skrevet 6. juni 2012 Jeg lurer på om det er noen som vet når man kan merke rippling? Oppdaget akkurat dette på venstre bryst. kjenner ingenting på høyre bryst enda men regner med det er fordi det forttsatt er hovent. på fredag er det 2 uker siden oprasjon og skal da til kontroll. Har over muskel. skikkelig redd for at jeg må operere på nytt nå! noe som blir vanskelig med tanke på fri fra jobb.....
Lottee Skrevet 6. juni 2012 #22007 Skrevet 6. juni 2012 Heisann jenter, så kjekt å lese om alle her inne :-) Jeg er idag 15 dager post op og ha det kjempebra :-) Lurte på hvor lenge dere har fått beskjed av klinikkene å gå med sportsbh etter operasjonen :-)? Jeg fikk skriftlig beskjed om 6 uker, men når sykepleieren ringte meg på telefon så hun minimum 2 uker. Bare lurer på hva andre klinikker praktiserer. :-) 1
Maheni83 Skrevet 6. juni 2012 #22008 Skrevet 6. juni 2012 Heisann jenter, så kjekt å lese om alle her inne :-) Jeg er idag 15 dager post op og ha det kjempebra :-) Lurte på hvor lenge dere har fått beskjed av klinikkene å gå med sportsbh etter operasjonen :-)? Jeg fikk skriftlig beskjed om 6 uker, men når sykepleieren ringte meg på telefon så hun minimum 2 uker. Bare lurer på hva andre klinikker praktiserer. :-) Ja jeg blir helt forvirra jeg også av dette,står i mitt brev at jeg må gå med sportsbh i 6 uker,blæh! Kjedelig... Nå er det 8 dager siden jeg ble operert,og går nå å venter på at høyre pupp skal droppe,den er enda hoven,så det er størrelseforskjell..kjipt..men er vel bare å vente.. vente vente..hater å vente! hehe Kan gå 3 måneder før de er normale... Veldig fine bikinier og bh du har kjøpt,så veldig fin ut i dem
Bianca91 Skrevet 6. juni 2012 #22009 Skrevet 6. juni 2012 Gratulerer med puppene Skulle akkurat til å spørre her on når det går an å få målt seg ordentlig for å finne ut størrelse, og så nå at du skal om noen uker. Har de blitt "normal" da? Har også lest at hvis man har under muskel kan de forandre seg mer etter lang tid. Før operasjonen kjøpte jeg en spile-bh i 80C, slik at jeg kunne teste med ris. Prøvde denne bh-en igår, og merket at spilene ikke passet under puppene, puppene var liksom bredere. Vil det si at jeg må ha en større cup? Er helt grønn når det kommer til bh-er da mine tidligere små A-pupper aldri var så kravstor når det kom til bh-er... Fikk gavekort hos Netty Undertøy av en god venninne før operasjonen, hadde tenkt å få målt meg der, men usikker på når det er best å gjøre det. Jeg opplevde ihvertfall at det tok en god stund før puppene passet i push up BHer. De var ikke bevegelige nok til å kunne forme seg etter cupene og det så egentlig litt rart ut. Så hvis jeg skulle brukt push up ikke lenge etter opperasjonen måtte jeg nok hatt en størrelse større en hva jeg bruker nå. Men er jo vanskelig å si da mye mulig du må opp i størrelse
sjøhest Skrevet 6. juni 2012 #22010 Skrevet 6. juni 2012 Nå er jeg tilbake og skal operere 13. sept weee! 1
StjernePerle Skrevet 6. juni 2012 #22011 Skrevet 6. juni 2012 Heisann jenter, så kjekt å lese om alle her inne :-) Jeg er idag 15 dager post op og ha det kjempebra :-) Lurte på hvor lenge dere har fått beskjed av klinikkene å gå med sportsbh etter operasjonen :-)? Jeg fikk skriftlig beskjed om 6 uker, men når sykepleieren ringte meg på telefon så hun minimum 2 uker. Bare lurer på hva andre klinikker praktiserer. :-) Jeg er operert på Drammen private sykehus, og der praktiseres 3 uker dag og natt med sportsbh, og 2 uker på dagtid.
MMCS Skrevet 6. juni 2012 #22012 Skrevet 6. juni 2012 Jeg fikk beskjed om å ikke bruke disse før etter 6 uker. Det er fordi de ikke har delte cuper og da kan implantatene gro feil. Men de er veldig deilig å ha på nå da Er det derfor? jeg fikk bare beskjed om å ikke bruke de sports-bhene med høy utrigning... men så vanskelig det er å finne noen med lav utrigning a la den triaction jeg fikk fra klinikken. gikk opp og ned bogstadveien idag, men fant ingenting. kjøpte en sånn pierre robert til slutt, men det var jo før jeg leste innleget her :-/ Finner ikke den triaction i butikkene her og har veldig lyst å bytte til en ren bh når jeg skal dusje for første gang med nye pupper om 2 dager. Har dere noen linker til modeller dere anbefaler? som jeg får kjøpt nå (altså uten 2 ukers leveringstid)? eller har dere bare brukt bhen fra klinikken hele tiden?
MMCS Skrevet 6. juni 2012 #22013 Skrevet 6. juni 2012 Jeg lurer på om det er noen som vet når man kan merke rippling? Oppdaget akkurat dette på venstre bryst. kjenner ingenting på høyre bryst enda men regner med det er fordi det forttsatt er hovent. på fredag er det 2 uker siden oprasjon og skal da til kontroll. Har over muskel. skikkelig redd for at jeg må operere på nytt nå! noe som blir vanskelig med tanke på fri fra jobb..... jeg tror ikke at du kan få rippling så tidlig... puppene er jo ikke grodd riktig enda. men dersom du skal til kontroll får du sikkert svar på det! Jeg lurer på hvor mange av dere går til kontroll allerede noen uker etter op?? Hos meg er det første kontroll etter 1 år!! hvem har også først etter 1 år? hvorfor er det så store forskjeller?! 1
LoveMessage Skrevet 6. juni 2012 #22014 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Jeg har fått beskjed om 5-6 uker dag og natt! Bare 3 uker igjen da (utålmodige meg går for 5, så får jeg heller bruke sportsbh om natten noen uker ekstra ) skal til syden da, så da blir det nok bikinitopp med god støtte MMCM: Jeg skal på kontroll 3 mnd etter inngrepet Det var pinse dagen etter jeg opererte, så var ikke å snakket med kirurgen dagen etter heller, kun telefonkontakt.. veldig forskjellig praksis fra klinikk til klinikk. Og BTW, hvorfor det store hatet mot opererte pupper på andre tråder? Skulle tro vi gjorde noe ulovlig..? Jeg er uansett veldig fornøyd og happy for tiden :) Endret 6. juni 2012 av LoveMessage
rikke94 Skrevet 6. juni 2012 #22015 Skrevet 6. juni 2012 jeg tror ikke at du kan få rippling så tidlig... puppene er jo ikke grodd riktig enda. men dersom du skal til kontroll får du sikkert svar på det! Jeg lurer på hvor mange av dere går til kontroll allerede noen uker etter op?? Hos meg er det første kontroll etter 1 år!! hvem har også først etter 1 år? hvorfor er det så store forskjeller?! Jeg har også første kontroll etter ett år! hvilken klinikk har du??
Maheni83 Skrevet 6. juni 2012 #22016 Skrevet 6. juni 2012 jeg tror ikke at du kan få rippling så tidlig... puppene er jo ikke grodd riktig enda. men dersom du skal til kontroll får du sikkert svar på det! Jeg lurer på hvor mange av dere går til kontroll allerede noen uker etter op?? Hos meg er det første kontroll etter 1 år!! hvem har også først etter 1 år? hvorfor er det så store forskjeller?! Rart! Jeg har vært på 2 kontroller etter min operasjon for 8 dager siden.Skal tilbake igjen i september..
MMCS Skrevet 6. juni 2012 #22017 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har også første kontroll etter ett år! hvilken klinikk har du?? Opererte på fornebuklinikken på mandag 04.06., altså 2 dager siden. hm, synes det er rart at andre har hyppigere kontroll... eller bedre sagt: synes det er bedre med flere kontroll, men rart at fornebuklinikken som er en så bra klinikk ikke tilbyr det?!
MMCS Skrevet 6. juni 2012 #22018 Skrevet 6. juni 2012 @maheni83 hvor opererte du? har sett litt på bloggen din og synes du skal ikke bekymre deg så mye, synes du har utrolig fine og ikke minst symetriske pupper! og store er de også!!! hadde ikke lagt inn større, hadde jeg vært deg... husk ingen vil jo se ut som linni meister eller tine valle!! synes du har utrolig fine pupper jeg...!!!
LoveMessage Skrevet 6. juni 2012 #22019 Skrevet 6. juni 2012 Sånn ble mine! Før/etter bilder... Om det er lov å legge ut her da!? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå