sjøhest Skrevet 4. juni 2012 #21961 Skrevet 4. juni 2012 Jeg har ikke det problemet, men det er helt vanlige bivirkninger av de legemidlene. Du får kjøpt avføringsmiddel på apoteket reseptfritt, verdt et forsøk iallefall Hadde du bodd i nærheten av meg kunne du fått mine smertestillende jeg brukte bare paracet også brukte jeg en morfinpille så jeg har igjen 3 morfinpiller. Føler ikke smertestillende virker på meg, oppskrytt er det hehe hvor bor du? jeg er livredd smertene etterpå og kommer ikke til å få morfin på klinikk bergen.
Maheni83 Skrevet 4. juni 2012 #21962 Skrevet 4. juni 2012 Nå opplever jeg det kjipe,men som jeg har forberedt meg på ,høyre pupp er større en venstre hehe.Men stresser ikke så mye over det siden høyre pupp enda er hoven,og at jeg bruker høyrearmen mest.Skulle bare ønske jeg fikk lagt inn større proteser,for jeg synes egentlig de er litt for små..(300ml under muskel)men det var jo ikke plass..legen sa at jeg kunne legge inn større om ca 2 år,da huden var blitt strekt nok.Men tror ikke jeg skal gjøre det,det vil bare se rart ut på meg.
Missy1 Skrevet 4. juni 2012 #21963 Skrevet 4. juni 2012 hvor bor du? jeg er livredd smertene etterpå og kommer ikke til å få morfin på klinikk bergen. Hehe jeg bor i tønsberg. Morfinpillene var det eneste jeg fikk som var reseptbelagt (av smertestillende) faktisk. Hører de fleste får paralgin forte ellerno, det fikk ikke jeg. Men hadde ikke trengt det heller da. Har hatt overraskende lite vondt
miss_universum Skrevet 4. juni 2012 #21964 Skrevet 4. juni 2012 Hehe jeg bor i tønsberg. Morfinpillene var det eneste jeg fikk som var reseptbelagt (av smertestillende) faktisk. Hører de fleste får paralgin forte ellerno, det fikk ikke jeg. Men hadde ikke trengt det heller da. Har hatt overraskende lite vondt Så rart da, jeg fikk resept på paralgin forte og paracet. Og fikk 3 morfin-kapsler på klinikken som jeg ikke har tatt, selv om jeg hadde lyst innimellom.
sjøhest Skrevet 4. juni 2012 #21965 Skrevet 4. juni 2012 Jeg kom på noe.. jeg tok sånn halvgrov ris inni posen, veier det mer enn lys sånn at jeg får feil tall på en måte?
Missy1 Skrevet 4. juni 2012 #21966 Skrevet 4. juni 2012 Så rart da, jeg fikk resept på paralgin forte og paracet. Og fikk 3 morfin-kapsler på klinikken som jeg ikke har tatt, selv om jeg hadde lyst innimellom. Egentlig så gjorde det ikke meg noe. Hadde egentlig ikke bruk for det. Men jeg fikk voldsom hodepine som ikke paracet klarte å drepe og da skulle jeg ønske jeg egentlig hadde noe sterkere. Kunne jo ikke ta ibux. Kunne liksom ikke ta morfin for hodepine hehe
Maheni83 Skrevet 4. juni 2012 #21967 Skrevet 4. juni 2012 For de som har coop hypermarked i nærheten,de har tilbud på shortsbh fra Pierre Robert,jeg kjøpte i dag,og de er kjempegode å ha på! Gir god støtte også!Betalte bare 279 kr for 2 stk,det er billig for 2 sportsbh'er! Ellers vil de ha kostet 500 kr.
miss_universum Skrevet 4. juni 2012 #21968 Skrevet 4. juni 2012 For de som har coop hypermarked i nærheten,de har tilbud på shortsbh fra Pierre Robert,jeg kjøpte i dag,og de er kjempegode å ha på! Gir god støtte også!Betalte bare 279 kr for 2 stk,det er billig for 2 sportsbh'er! Ellers vil de ha kostet 500 kr. Takk for tipset Hvilke størrelser er de delt inn i? Cup eller S,M,L osv?
Maheni83 Skrevet 4. juni 2012 #21969 Skrevet 4. juni 2012 Takk for tipset Hvilke størrelser er de delt inn i? Cup eller S,M,L osv? S,M og L.Står en grei forklaring på pakken om størrelser.
MMCS Skrevet 4. juni 2012 #21970 Skrevet 4. juni 2012 Hei bare slenger meg på her, jeg Ble operert idag og sitter nå på sofaen og kjeder meg, hehe. noen av dere som kjøpte ny bh etter sånn 4-5 dager? det er jo da man skal dusje og bytte bh, siden man har den på 24/7. hvor har dere kjøpt i så fall? bor i oslo, så tar gjerne imot tips 1
Maheni83 Skrevet 4. juni 2012 #21971 Skrevet 4. juni 2012 Hvorfor er det egentlig så viktig å være helt i ro i flere uker etter operasjonen? Jeg er i fin form allerede(ble operert 29 mai) og har vært på shopping,og har vært en del aktiv,men ikke overdrevet tror jeg.. Er der fordi at sårene kan revne,eller at man kan "ødelegge"resultatet? Hvordan er dette egentlig?? Håper jeg ikke har vært for mye i aktivitet at jeg har ødelagt noe,siden høyre pupp er større en venstre nå.. er litt redd nå ja.. håper det går seg til. Flere som opplever størrelseforskjell?
Missy1 Skrevet 4. juni 2012 #21972 Skrevet 4. juni 2012 For de som har coop hypermarked i nærheten,de har tilbud på shortsbh fra Pierre Robert,jeg kjøpte i dag,og de er kjempegode å ha på! Gir god støtte også!Betalte bare 279 kr for 2 stk,det er billig for 2 sportsbh'er! Ellers vil de ha kostet 500 kr. Tror de koster 200kr til vanlig. De er veldig myke og gode, strekker seg godt og. Jeg har 2 av de, men får så vondt i nakken av å bruke de for lenge sliter med leddene
Margaret123 Skrevet 4. juni 2012 #21973 Skrevet 4. juni 2012 Da sitter jeg å teller timer.. Tror ikke det har gått opp for meg enda at jeg skal få nye pupper i morgen. Klokken åtte skjer det. Nettopp spist kveldens måltid , og tatt antibiotika. Da står dusjen for tur noen siste råd før jeg skal inn? 1
MJT Skrevet 4. juni 2012 #21974 Skrevet 4. juni 2012 Du er nok ikke alene om det nei. Første gang jeg opererte var jeg så nervøs at hele kroppen min skalv når jeg skulle få narkosen. Men så var jeg så himla glad! Så jeg smilte stort med tennene imens de klapra i munnen på meg Så sloknet jeg plutselig..og våknet opp med pupper. DA var jeg fornøyd da, og gav legen tommel opp! Lykke til, og når du først har puppene på plass så tror jeg nok puppe-tanker roer seg litt etter en stund Plutselig tenker en ikke over dem! Hehe, det var da godt å høre blir jo nesten litt bekymret over min egen puppefiksering:p MJT: Njaa, han sa nå litt, problemet var at han bablet om sitt og overså noen av spørsmålene mine. Han virket litt arrogant. Syns også det var dårlig at han hadde så lite bilder å vise frem, fikk ikke se noen som lignet på meg liksom. Og jeg måtte velge mellom 245 eller 295 innlegg, de hadde ingenting mellom der.. er det vanlig eller? Jeg tenker at det ene blir for lite og det andre for stort. Uff, høres ikke hyggelig ut nei.. Stol på magefølelsen din, det tror jeg du har igjen for:) bare les innlegget til Missy1... Jeg er også liiiivredd for å få kapsel! Kjenner nemlig at den ene puppen er strammere og litt hardere oppå enn den andre, hulk. Vet ikke om det er hevelse eller kapsel?! Men kjære deg da, det høres ikke noe koselig ut... Men dette er jo lite vi kan gjøre noe med, er det ikke? Så jeg ville heller prøvd å ikke tenke så mye på det, og heller deale med det om det skulle komme vet det er lettere sagt enn gjort, men det e jo ikke noe kjekt om man skal gå å bekymre seg for noe som kanskje skjer med de nye puppene, man klarer jo ikke å kose seg like mye med dem da.. Håper din bekymring avtar etterhvert Ja, er så stiv i den skuldra hvor puppen er hardere også. Går å anstrenger meg for harde livet tydeligvis. Kirurgen min sier det kan være pga drenet jeg hadde der. Jeg er jo så nervøs for kapseldannelse! Var jo bare under 2% sjangse for å få indre blødning, men ettersom at jeg faktisk fikk dèt, får jeg sikkert kapsel i tillegg Håper jeg er like heldig som deg, og får fine, mykere og like pupper etterhvert! Uff, skjønner godt du blir redd med den historien du har :trøste: men som jeg skrev over, dette styrer vi ikke selv.. Prøv å tving tankene dine over på noe annet når frykten kommer, tenk på ting som virkelig gleder deg i stedenfor, og tenk på hvor glad du er for de nye puppene:) tankens kraft er sterkere enn vi tror.. Hva er egentlig grunnen til at noen bruker nedpressbånd, og andre ikke? Jeg hadde ikke noen bandasje jeg, bare store "plasterlapper" som skulle sitte på i ei uke. Ingen nedpressbånd heller. Ser du alt har fått svar, men orker ikke fjerne quoten da jeg sitter med nettbrett nå har jeg nettopp tatt ris i to plastposer og prøvd de inni bh:) syns det var veldig greit jeg for å se hvilken str du vil ha! problemet er bare at jeg ikke har kjøkkenvekt, så får ikke sett hva de veier enda hverfall.. men skal få veid de og tatt de med til konsultasjon, er ikke det lurt? :D Ta dem med til nærmeste matbutikk og spør om de kan veie dem for deg, det gjorde jeg de så litt rart på meg, men det driter da jeg i, ikkevet de hvorfor heller, så de får bare lure Vet at noen av dere har klaget på forstoppelse og oppblåsthet pga smertestillende/antibiotika.. Magen min er som en hard ballong, den stikker ut rett under puppene og er hard å ta på, klarer heller ikke trekke den inn...normalt...? Ser jo ut som jeg er gravid.. Vil det hjelpe å bruke avføringsmiddel...? Har 4 dager igjen på antibiotika og er tom for smertestillende. Helt normalt både med antibiotika og morfinpreparat.. Bare å kjøre på med avføringsmiddel, hvor ulekkert det enn høres ut Jeg kom på noe.. jeg tok sånn halvgrov ris inni posen, veier det mer enn lys sånn at jeg får feil tall på en måte? Kan jeg aldri tenke meg at har noe å si Jippi!!!! I dag er det bare 2 uker igjen til jeg får nye pupper! Ja, faktisk har jeg alt fått dem om to uker på denne tiden:D da ligger jeg nok på hotellet og gliser med hele meg :D
Missy1 Skrevet 4. juni 2012 #21975 Skrevet 4. juni 2012 Hvorfor er det egentlig så viktig å være helt i ro i flere uker etter operasjonen? Jeg er i fin form allerede(ble operert 29 mai) og har vært på shopping,og har vært en del aktiv,men ikke overdrevet tror jeg.. Er der fordi at sårene kan revne,eller at man kan "ødelegge"resultatet? Hvordan er dette egentlig?? Håper jeg ikke har vært for mye i aktivitet at jeg har ødelagt noe,siden høyre pupp er større en venstre nå.. er litt redd nå ja.. håper det går seg til. Flere som opplever størrelseforskjell? Jg vet ikke, men jeg føler meg også fin i formen. Jeg har løfta sønnen min idag, i helga bakte jeg og lagde mat til selskap også har jeg gjort husarbeid. Kirurgen min sa det var fare for blødninger og at arrene kunne bli stygge, i følge han ville ikke aktivitet ødelegge resultatet. Skal sies at jeg ikke følte han visste hva han snakka om da. Men, arrene mine ser kjempe fine ut. Venstre pupp er større enn høyre, men det tror jeg er fordi kirugen burde lagt mer i høyre enn venstre pga forskjellen som var fra før. Jeg kan ikke bare sitte stille. Jeg har barn, hus og skole som krever sitt. Jeg gjør det jeg klarer så lenge det ikke gir meg smerte hvis du skjønner. Jeg løfter så lite som mulig og hvis jeg skal løfte løfter jeg tett inntil kroppen og prøver å belaste arnene, ikke brystet. Sønnen min veier litt under 11kg og jeg får ikke vondt i brystene av å løfte han. Hvis jeg derimot strammer brystmusklene kjenner jeg det godt, så tror ikke jeg belaster brystet sånn jeg løfter han for da hadde det nok gjort vondt
Missy1 Skrevet 4. juni 2012 #21976 Skrevet 4. juni 2012 Da sitter jeg å teller timer.. Tror ikke det har gått opp for meg enda at jeg skal få nye pupper i morgen. Klokken åtte skjer det. Nettopp spist kveldens måltid , og tatt antibiotika. Da står dusjen for tur noen siste råd før jeg skal inn? Lykke til :D gled deg, det er ikke så skummelt som det høres ut som nesten så jeg misunner deg egentlig er en uke siden min operasjon. Jeg hadde gjort det igjen idag om det måtte til
Ms.Boob Skrevet 4. juni 2012 #21977 Skrevet 4. juni 2012 Nå opplever jeg det kjipe,men som jeg har forberedt meg på ,høyre pupp er større en venstre hehe.Men stresser ikke så mye over det siden høyre pupp enda er hoven,og at jeg bruker høyrearmen mest.Skulle bare ønske jeg fikk lagt inn større proteser,for jeg synes egentlig de er litt for små..(300ml under muskel)men det var jo ikke plass..legen sa at jeg kunne legge inn større om ca 2 år,da huden var blitt strekt nok.Men tror ikke jeg skal gjøre det,det vil bare se rart ut på meg. Min høyrepupp er også større enn den venstre Den er også mykere og ikke like øm. Hååååper dette går seg til. Skal på etterkontroll neste mandag, så er spent på hva kirurgen mener.
Margaret123 Skrevet 4. juni 2012 #21978 Skrevet 4. juni 2012 Lykke til :D gled deg, det er ikke så skummelt som det høres ut som nesten så jeg misunner deg egentlig er en uke siden min operasjon. Jeg hadde gjort det igjen idag om det måtte til Tusen takk :D det beroliget meg, Glad jeg skal tidlig tok du my? Er spent på hvor mye jeg får! ;p
Missy1 Skrevet 4. juni 2012 #21979 Skrevet 4. juni 2012 Tusen takk :D det beroliget meg, Glad jeg skal tidlig tok du my? Er spent på hvor mye jeg får! ;p Jeg fikk 350cc i hver. Over muskelen
Maheni83 Skrevet 4. juni 2012 #21980 Skrevet 4. juni 2012 Min høyrepupp er også større enn den venstre Den er også mykere og ikke like øm. Hååååper dette går seg til. Skal på etterkontroll neste mandag, så er spent på hva kirurgen mener. Jeg hadde heldigvis ikke størrelseforskjell på mine "gamle" pupper,men ser at hevelsen sitter mere igjen på høyrepuppen. Ser så teit ut hehe. Bare håper på at dem blir like,og at dem ikke blir så mye mindre nå.Og håper da at det ikke er så mye hevelse igjen.Forbanna hevelsen altså! Ødelegger alt Har da ikke puttet inn gjærdeig inn dit heller hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå