Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

netpuppy skrev (11 timer siden):

4 uker?? Jaja, får holde ut litt til da... 🙈

Samboeren min kommer og henter meg etter operasjonen og kjører meg rett hjem. Mine unger er bare 3 og 5 år så det kan bli noe liv hjemme, men planen er at pappaen tar seg av de mens jeg tar det rolig noen dager. Akkurat det tenker jeg kommer til å gå helt fint. 

Kirurgen snakket faktisk om det på konsultasjonen. At man skal være forsiktig med å ta hendene over hodet den første tiden og at det derfor er lurt å ha en hettegenser eller noe på operasjonsdagen. Det kan også være en utfordring å vaske håret...

Jeg har ikke kjøpt noen nye BH-er... Regner med jeg skal gå med den kompresjonsbh-en en stund og så får vi ta det derfra 🤷‍♀️ Er veldig vanskelig å se for seg hvilken størrelse jeg kommer til å bruke.

Skal ikke si det for sikkert altså, men ift røyk så var det i alle fall 4 uker før og 4 uker etterpå så antar drt gjelder der samme med snus. Hvis vi klarer oss i 8 uker så klarer vi 8 uker til etter det ogsp, tenker jeg 🤣

Det er kjekt da, litt mer liv med 2 små i hus ja 😅 

Om 1 døgn så er vi faktisk ferdig! 😊😊 Skikkelig spent og ekstremt nervøs nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, 113 said:

Skal ikke si det for sikkert altså, men ift røyk så var det i alle fall 4 uker før og 4 uker etterpå så antar drt gjelder der samme med snus. Hvis vi klarer oss i 8 uker så klarer vi 8 uker til etter det ogsp, tenker jeg 🤣

Det er kjekt da, litt mer liv med 2 små i hus ja 😅 

Om 1 døgn så er vi faktisk ferdig! 😊😊 Skikkelig spent og ekstremt nervøs nå 😅

Jaaa! Jeg har begynt å kjenne på nervene, altså! Sov skikkelig dårlig i natt 😬 

Og så er jeg skikkelig redd for å forsove meg siden jeg er så trøtt  allerede og vet at jeg kommer til å måtte legge meg seint i kveld. Tenk, det skulle tatt seg ut! 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Kjøpte en bh til operasjonen på apoteket (som avtalt med kirurg) som jeg har brukt siden operasjon. Den syns jeg var grusom å gå med - stakk og klødde verre. Fikk denne: https://no.nordicare.se/victoria-post-op-bh?gclid=CjwKCAjwwL6aBhBlEiwADycBIDGwNLaeRCJHKD8zP986Ij8ADq_WD4n5Wy958Hz09PtEPRWt10-mbhoC6fMQAvD_BwE i posten i dag, og den er helt nydelig 😍 Bare et tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, M4r3n said:

Forresten! Kjøpte en bh til operasjonen på apoteket (som avtalt med kirurg) som jeg har brukt siden operasjon. Den syns jeg var grusom å gå med - stakk og klødde verre. Fikk denne: https://no.nordicare.se/victoria-post-op-bh?gclid=CjwKCAjwwL6aBhBlEiwADycBIDGwNLaeRCJHKD8zP986Ij8ADq_WD4n5Wy958Hz09PtEPRWt10-mbhoC6fMQAvD_BwE i posten i dag, og den er helt nydelig 😍 Bare et tips!

Takk for tips! 👍 Men hvordan vet du hvilken størrelse du skal velge? Må kanskje vente til etter operasjonen og måle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M4r3n skrev (8 timer siden):

Takk for tips! Fikk tips fra kirurgen om å kjøpe en fila på reimers. de hadde sluttet med den men hadde et annrt merke i samme, har prøvd den på og foreløpig kkennes den skikkelig deilig ut men ikke sikkert den gjør det når den blir sttammere 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (11 timer siden):

Jaaa! Jeg har begynt å kjenne på nervene, altså! Sov skikkelig dårlig i natt 😬 

Og så er jeg skikkelig redd for å forsove meg siden jeg er så trøtt  allerede og vet at jeg kommer til å måtte legge meg seint i kveld. Tenk, det skulle tatt seg ut! 🤦‍♀️

Haha, tenker du kommer deg opp intide ja 😆 Tror ikke det blir så mye søvn her heller i natt men ll 08 i morra så sover vi nok svært godt 😊 Må få en oppdatering når du er ferdig da 😉 Masse masse lykke til! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, 113 said:

Haha, tenker du kommer deg opp intide ja 😆 Tror ikke det blir så mye søvn her heller i natt men ll 08 i morra så sover vi nok svært godt 😊 Må få en oppdatering når du er ferdig da 😉 Masse masse lykke til! 🤞

Vi får sove godt i morgen tidlig! 😅 

Takk det samme! ✌️✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (8 timer siden):

Takk for tips! 👍 Men hvordan vet du hvilken størrelse du skal velge? Må kanskje vente til etter operasjonen og måle?

Målte etter operasjonen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig! 🥳 Har ikke fått studert de så nøye, men så langt ser puppene veldig fine ut! 🙌 Har heller ingen smerter foreløpig, men har visst blitt pumpet full av både smertestillende og lokalbedøvelse så det er kanskje ikke så rart.. Nå får jeg full oppvartning med mat og kaffe og venter bare på at samboeren kan hente meg om et par timer. Er SÅ glad for å være ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (1 time siden):

Nå er jeg ferdig! 🥳 Har ikke fått studert de så nøye, men så langt ser puppene veldig fine ut! 🙌 Har heller ingen smerter foreløpig, men har visst blitt pumpet full av både smertestillende og lokalbedøvelse så det er kanskje ikke så rart.. Nå får jeg full oppvartning med mat og kaffe og venter bare på at samboeren kan hente meg om et par timer. Er SÅ glad for å være ferdig!

Herlig 🥰 Hvor mye ble det? Her ble det 300 i høyre og 275 i venstre, var litt forskjell pga noe ribbein som stakk litt ut (!?!), hun hadde prøvd forksjellige alternativer og dette ble det beste. Foreløpig så ser det veldig bra ut her også, men håper de ikke blir veldig mye mindre enn de er nå 😅 Jeg er i alle fall superfornøyd 4 t postop 😆

Det vsr sykt vondt da jeg våknet, kjentes ut som en elefant som sto på brystkassa. Fikk noe smertestillende iv som ikke funlet men når jeg omsider noe som funket så føles det helt ok. Nå er jeg straks på tur til å komme meg avgårde, veldig spent på videre forløpet 😅

Lykke til med de førstkommende dage e 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 113 said:

Herlig 🥰 Hvor mye ble det? Her ble det 300 i høyre og 275 i venstre, var litt forskjell pga noe ribbein som stakk litt ut (!?!), hun hadde prøvd forksjellige alternativer og dette ble det beste. Foreløpig så ser det veldig bra ut her også, men håper de ikke blir veldig mye mindre enn de er nå 😅 Jeg er i alle fall superfornøyd 4 t postop 😆

Det vsr sykt vondt da jeg våknet, kjentes ut som en elefant som sto på brystkassa. Fikk noe smertestillende iv som ikke funlet men når jeg omsider noe som funket så føles det helt ok. Nå er jeg straks på tur til å komme meg avgårde, veldig spent på videre forløpet 😅

Lykke til med de førstkommende dage e 😊

Det ble 230 i venstre og 245 i høyre siden de hadde ulik størrelse fra før. 

Det med at det kjennes ut som at en elefant eller noe annet tungt står på brystkassa har jeg hørt fra flere som har operert seg. Men jeg har seriøst ikke kjent noe enda. Så er litt spent på hvordan det går når all narkotikaen går ut av systemet 😬 Veldig bra at du fikk smertestillende som fungerte! 

Nå kommer samboer og henter meg om ca 40 min. Da er det 4 timer siden endt operasjon og jeg får dra hjem. Er veldig spent på bilturen hjem og hvordan den kommer til å gå 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (5 timer siden):

Det ble 230 i venstre og 245 i høyre siden de hadde ulik størrelse fra før. 

Det med at det kjennes ut som at en elefant eller noe annet tungt står på brystkassa har jeg hørt fra flere som har operert seg. Men jeg har seriøst ikke kjent noe enda. Så er litt spent på hvordan det går når all narkotikaen går ut av systemet 😬 Veldig bra at du fikk smertestillende som fungerte! 

Nå kommer samboer og henter meg om ca 40 min. Da er det 4 timer siden endt operasjon og jeg får dra hjem. Er veldig spent på bilturen hjem og hvordan den kommer til å gå 

Oi, kjenner du fortsatt ingenting? Har du tatt noe smertestillende etter du kom hjem?

Hvordan gikk bilturen? Jeg følte meg ganske fresh når jeg reiste hjem. Spent på hvordan det blir når lokalbedøvelsen går ut, er fortsatt helt uten følelse i pupoene og nedover magen. Ikke like mye nå men godt bedøvet enda 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, jeg kjenner litt nå hvis jeg beveger meg, men så lenge jeg sitter stille går det helt fint. Men det kjennes veldig stramt ut over brystet! På bilturen hjem syns jeg det til tider var vanskelig å trekke pusten skikkelig siden det var så stramt. 

Jeg tok to paralgin forte i 15-tiden og skal ta en sånn depot-tablett om en times tid, så jeg er fortsatt ganske greit medisinert 😇 

Litt spent på hvordan det går i natt da, men jeg peiser bare på med de smertestillende jeg kan ta så jeg forhåpentligvis kan ligge i forkant av smertene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som hadde merkbare proteser et par uker etter operasjon? Jeg føler dene ene protesen har krøller seg, det er nede men ikke helt i kanten. Det andre brystet er også veldig ulikt det andre i fassong å sklir liksom ut til side. De er ikke fine å se på uten klær🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Sanna skrev (7 timer siden):

Noen som hadde merkbare proteser et par uker etter operasjon? Jeg føler dene ene protesen har krøller seg, det er nede men ikke helt i kanten. Det andre brystet er også veldig ulikt det andre i fassong å sklir liksom ut til side. De er ikke fine å se på uten klær🙄

Høres ut som slik wrekling eller hva de nå kaller det? Ville kontaktet de som opererte deg snarest jeg da. Høres ikke ut som at det skal være slik, de skal jo vøre fine å se på 😅 Jeg måtte ringe i dag for å spørre om noe og det var ikke noe problem, kunne ringe når som helst om hva som helst 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
netpuppy skrev (På 20.10.2022 den 18.37):

Nja, jeg kjenner litt nå hvis jeg beveger meg, men så lenge jeg sitter stille går det helt fint. Men det kjennes veldig stramt ut over brystet! På bilturen hjem syns jeg det til tider var vanskelig å trekke pusten skikkelig siden det var så stramt. 

Jeg tok to paralgin forte i 15-tiden og skal ta en sånn depot-tablett om en times tid, så jeg er fortsatt ganske greit medisinert 😇 

Litt spent på hvordan det går i natt da, men jeg peiser bare på med de smertestillende jeg kan ta så jeg forhåpentligvis kan ligge i forkant av smertene. 

Ja det er nok lurt å ligge i forkant med medisinene. Jeg tok kl 22 i går kveld. Våknet 03 og 05, kl 05 så begynte drt å bli vondt men følte det ikke var nok til at jeg burde ta noe, så jeg ventet.. burde absolutt ta da for når jeg våknet kl 07 hadde jeg sjuke smerter og hadde ikke sjans til å komme meg opp senha og gå på do, da var det på det asbolutt vondeste jeg har hatt. Etter det har jeg tat fast hver 5-6 time og da går det rimelig greit. Vsr forberedt på smerter men trodde ikke det skulle være SÅ vondt 🙈 Snakket med kirurgen i dag og fikk mer oxynorm, hadde null effekt av pinex forte. Måtte snike av bh'en en kjapp tur i kveld for en liten sniktitt, ser skikkelig bra ut så jeg er happy med drt 😊 Litt struttende men har firstått drt slik at de blir mindre struttende når de har "droppet" 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Sanna skrev (8 timer siden):

Jeg kan flytte på den ene🤔

Hvordan kjennes puppene dine ut nå? Jeg er 11 dager post op nå, og mine kjennes fortsatt så harde og ømme ut🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M4r3n skrev (27 minutter siden):

Jeg kan flytte på den ene🤔

Hvordan kjennes puppene dine ut nå? Jeg er 11 dager post op nå, og mine kjennes fortsatt så harde og ømme ut🥵

Hvor lenge var det man skulle sitte og sove forresten? Var det 3 dager? Var så mye info at jeg datt litt av 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

113 skrev (12 timer siden):

Høres ut som slik wrekling eller hva de nå kaller det? Ville kontaktet de som opererte deg snarest jeg da. Høres ikke ut som at det skal være slik, de skal jo vøre fine å se på 😅 Jeg måtte ringe i dag for å spørre om noe og det var ikke noe problem, kunne ringe når som helst om hva som helst 😉

Takk, skal det kunne skje så fort? Jeg har meldt med hun ene på klinikken og skal legen til å se på de. Frykter de sier at de kan bli sånn. Det så bedre ut før synes jeg. Jeg har byttet ut gamle proteser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...