Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

On 10/4/2022 at 4:13 PM, 113 said:

Det gikk bra. Operasjon 20 okt som planlagt. Hun antok ca 300 gr under muskel men sa hun kom til å se det best under operasjonen. Skulle finne noen bilder slik at hun så sånn ca hva jeg firventet. Hadde kansje regnet med litt mer info omkring størrelse og slikt, men jeg fikk formidlet at jeg ikke ønsket de for store og at det skal se mest naturlig ut 😅 En ganske kjapp konsultasjon egentlig. Veldig spent! 

Ok, spennende! Og så artig at vi skal gjøre det samme dag. 

I morgen er det nøyaktig 2 uker til operasjon og det betyr at jeg egentlig må slutte å snuse... Dette har jeg grudd meg til, men må man så må man. Har litt igjen i boksen så jeg kommer sikkert til å snuse første halvdel av morgendagen også, men så er det stopp 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

netpuppy skrev (På 5.10.2022 den 22.17):

Ok, spennende! Og så artig at vi skal gjøre det samme dag. 

I morgen er det nøyaktig 2 uker til operasjon og det betyr at jeg egentlig må slutte å snuse... Dette har jeg grudd meg til, men må man så må man. Har litt igjen i boksen så jeg kommer sikkert til å snuse første halvdel av morgendagen også, men så er det stopp 🥲

Ja, samme her, jeg er syyykt avhengig av snus! Jeg sliter skikkelig men god motivasjon 😅 

Herlighet, dagene går så fort også går de så tregt, men nå er det bare 10 dager igjen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, 113 said:

Ja, samme her, jeg er syyykt avhengig av snus! Jeg sliter skikkelig men god motivasjon 😅 

Herlighet, dagene går så fort også går de så tregt, men nå er det bare 10 dager igjen! 😊

Samme her! Jeg har kjøpt sånn nikotinfri snus, men jeg sliter skikkelig likevel. Men ja, veldig god motivasjon!

Hvor lenge tar du fri fra jobb? Jeg må egentlig på et møte på jobb tirsdagen etter operasjon og lurer veldig på om jeg skal driste meg på kontoret eller be om å være med på Teams. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (1 time siden):

Samme her! Jeg har kjøpt sånn nikotinfri snus, men jeg sliter skikkelig likevel. Men ja, veldig god motivasjon!

Hvor lenge tar du fri fra jobb? Jeg må egentlig på et møte på jobb tirsdagen etter operasjon og lurer veldig på om jeg skal driste meg på kontoret eller be om å være med på Teams. 

Jeg jobber i ambulansetjenesten så jeg har tatt meg fri i 5 uker pga løftene. Kirurgen mente jeg kunne på jobb etter 2 uker men det syns jeg høres veldig tidlig ut. Vi har jo mange tunge løft hver vakt liksom, så jeg har ordnet meg fri de 5 ukene med mulughet til å forlenge det. En kollega hadde brystløft og var på jobb etter 16 dager, løftet tungt og da revnet det i såret så hun fikk et større arr enn hun hadde trengt. Hadde jeg jobbet på kontor så hadde jeg sikkert ikke hatt fri mer enn en uke eller to. Vanskelig å si når man ikke vet hvordan det er etterpå syns jeg. Kansje greit å satse på teams i utgsngspunktet og heller møte opp om formen er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, 113 said:

Jeg jobber i ambulansetjenesten så jeg har tatt meg fri i 5 uker pga løftene. Kirurgen mente jeg kunne på jobb etter 2 uker men det syns jeg høres veldig tidlig ut. Vi har jo mange tunge løft hver vakt liksom, så jeg har ordnet meg fri de 5 ukene med mulughet til å forlenge det. En kollega hadde brystløft og var på jobb etter 16 dager, løftet tungt og da revnet det i såret så hun fikk et større arr enn hun hadde trengt. Hadde jeg jobbet på kontor så hadde jeg sikkert ikke hatt fri mer enn en uke eller to. Vanskelig å si når man ikke vet hvordan det er etterpå syns jeg. Kansje greit å satse på teams i utgsngspunktet og heller møte opp om formen er der. 

Da forstår jeg godt at du ønsker å ta 5 uker fri! Jeg jobber en helt vanlig kontorjobb og jeg tror det blir verre med bilturen til kontoret enn å sitte på jobb. Men tror jeg skal be om å ta det møtet på terms, ja. Det er aldri populært, men det får bare være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da forstår jeg godt at du ønsker å ta 5 uker fri! Jeg jobber en helt vanlig kontorjobb og jeg tror det blir verre med bilturen til kontoret enn å sitte på jobb. Men tror jeg skal be om å ta det møtet på terms, ja. Det er aldri populært, men det får bare være. 

Mine foreldre bor 15 min unna klinikken, jeg bor 1 1/2 t unna. Planen er å være der til søndag, også kjøre hjem. Satser på at jeg er i stand til å kjøre selv 😬 Har jo fått resept på smertestillende man ikke skal kjøre bil på men jeg satser på at jeg på dag 4 ikke trenger de 🤞 Nå er det snart bare en uke igjen! Wiii! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det! Bare 1 uke igjen! 😯 Jeg syns det føles helt uvirkelig ut at det er så kort tid igjen! Fikk en melding om at klassen til sønnen min skulle ha sånn kafé neste torsdag i forbindelse med Tv-aksjonen. Og jeg bare... Nei det kan jeg jo ikke bli med på for da ligger jeg nyoperert og sikkert i en del smerter 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola, jenter! 

Har lest på denne tråden i ukesvis for å forberede meg på operasjon. Opererte i går, la inn 355cc under muskel i hvert bryst, og jeg er overlykkelig over at det endelig er gjort! 

Er 180cm høy, veier 70kg og var helt flat fra før, har vurdert brystoperasjon i 10 år(!), så jeg er såå glad for at jeg endelig ser ut (og føler meg) som en skikkelig kvinne!! 

Var livredd for smertene og forberedt på å typ vri meg, ikke få sove og gråte - men jeg har tatt 3 Paracet (mest for å forebygge smerter når jeg skulle sove osv) og føler meg så bra - bare litt støl og stram, men fungerer 85% på egenhånd 🙌🏼

Ville bare dele en «god historie» til dere som kanskje gruer dere litt ekstra til smertene etter operasjon! Dette klarer dere 🥰

Var/er redd 355cc skulle bli for mye eller for lite, men enn så lenge syns jeg det ser fint ut. 
Skjønner at de «lander litt» etterhvert, men vil de med det også se mindre ut? 

Lykke til til dere som snart skal i ilden - og takk til dere andre som har delt og motivert her tidligere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, M4r3n said:

Hola, jenter! 

Har lest på denne tråden i ukesvis for å forberede meg på operasjon. Opererte i går, la inn 355cc under muskel i hvert bryst, og jeg er overlykkelig over at det endelig er gjort! 

Er 180cm høy, veier 70kg og var helt flat fra før, har vurdert brystoperasjon i 10 år(!), så jeg er såå glad for at jeg endelig ser ut (og føler meg) som en skikkelig kvinne!! 

Var livredd for smertene og forberedt på å typ vri meg, ikke få sove og gråte - men jeg har tatt 3 Paracet (mest for å forebygge smerter når jeg skulle sove osv) og føler meg så bra - bare litt støl og stram, men fungerer 85% på egenhånd 🙌🏼

Ville bare dele en «god historie» til dere som kanskje gruer dere litt ekstra til smertene etter operasjon! Dette klarer dere 🥰

Var/er redd 355cc skulle bli for mye eller for lite, men enn så lenge syns jeg det ser fint ut. 

Lykke til til dere som snart skal i ilden - og takk til dere andre som har delt og motivert her tidligere ❤️

Så kjekt å høre fra en som nettopp har vært gjennom det! Det høres jo ut som at du har mye mindre smerter enn det jeg har forberedt meg på... Godt å høre! 😅 

Har du prøvd å kjøre bil enda? Jeg har en halvtimes kjøretur hver vei til jobb, så jeg er litt spent på dette med når jeg kan forvente å klare å kjøre til kontoret og tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (28 minutter siden):

Så kjekt å høre fra en som nettopp har vært gjennom det! Det høres jo ut som at du har mye mindre smerter enn det jeg har forberedt meg på... Godt å høre! 😅 

Har du prøvd å kjøre bil enda? Jeg har en halvtimes kjøretur hver vei til jobb, så jeg er litt spent på dette med når jeg kan forvente å klare å kjøre til kontoret og tilbake. 

Jeg var forberedt på helt ekstreme uutholdelige smerter, så jeg er helt sykt positivt overrasket! Krysser fingrene for samme opplevelse for deg😊

Nei, skal ut og kjøre bil (og hente hjem to barn🙃) i morgen. Er 2t med kjøring + gåing og alt som er før jeg er hjemme. Da er jeg 3 dager post op. Tror det skal gå helt fint! 
Var ute og gikk en tur til butikken i går. Kjente det litt i sårene etterpå bare, men utenom det var ikke det noe problem heller🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, M4r3n said:

Jeg var forberedt på helt ekstreme uutholdelige smerter, så jeg er helt sykt positivt overrasket! Krysser fingrene for samme opplevelse for deg😊

Nei, skal ut og kjøre bil (og hente hjem to barn🙃) i morgen. Er 2t med kjøring + gåing og alt som er før jeg er hjemme. Da er jeg 3 dager post op. Tror det skal gå helt fint! 
Var ute og gikk en tur til butikken i går. Kjente det litt i sårene etterpå bare, men utenom det var ikke det noe problem heller🥰

Det er det jeg også er forberedt på så det var utrolig deilig å høre din erfaring! Da krysser jeg fingrene for at jeg kommet meg bak rattet ganske kjapt 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (19 minutter siden):

Det er det jeg også er forberedt på så det var utrolig deilig å høre din erfaring! Da krysser jeg fingrene for at jeg kommet meg bak rattet ganske kjapt 😇

Masse lykke til!❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M4r3n skrev (På 12.10.2022 den 15.38):

Hola, jenter! 

Å så kjekt å høre! 😊 

Jeg er forberedt på syke smerter men dette hørtes jo lovende ut 🤞🤞 Og så bra at du er fornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (På 13.10.2022 den 17.11):

Wiii, 3 dager igjen!! Hvordan går det med snuskuttinga? 

Hvilket tidspunkt skal du opereres? Jeg skal møte opp 0745 og opereres kl 08 🥳 Skikkelig spent og stresset nå! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, 113 said:

Wiii, 3 dager igjen!! Hvordan går det med snuskuttinga? 

Hvilket tidspunkt skal du opereres? Jeg skal møte opp 0745 og opereres kl 08 🥳 Skikkelig spent og stresset nå! 😅

Ja, fy flate, det er i overmorgen! Snusslutt går faktisk overraskende greit. Går konstant med nikotinfri snus da, så det hjelper veldig 😅 Med deg da?

Det står bare at jeg har time til operasjon klokken 7, så jeg regner med at jeg møter opp da og så er operasjonen litt senere. Kanskje kvart over? Syns det er veldig tidlig, men satser på kirurgen er et A-menneske 🙈 Jeg har i utgangspunktet 1,5 time til klinikken hjemmefra, men har bestilt hotell som bare ligger et par minutter unna. Så jeg kan bare rusle bort på morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fy flate, det er i overmorgen! Snusslutt går faktisk overraskende greit. Går konstant med nikotinfri snus da, så det hjelper veldig 😅 Med deg da?

Det står bare at jeg har time til operasjon klokken 7, så jeg regner med at jeg møter opp da og så er operasjonen litt senere. Kanskje kvart over? Syns det er veldig tidlig, men satser på kirurgen er et A-menneske 🙈 Jeg har i utgangspunktet 1,5 time til klinikken hjemmefra, men har bestilt hotell som bare ligger et par minutter unna. Så jeg kan bare rusle bort på morgenen. 

Det går så som så 😅🙈 Masse nikotinfri og litt med nikotin 🙈 Ei vennine som opererte i fjor fikk ikke beskjed om å ikke bruke snus i det hele tatt så tenker jeg får være fornøyd med å nesten slutta 🤪

Å så deilig med hotell da 🤩 Da kan du bare slappe av og lade opp til den store dagen. Blir skikkelig spennende høre om det står til forventningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, 113 said:

Det går så som så 😅🙈 Masse nikotinfri og litt med nikotin 🙈 Ei vennine som opererte i fjor fikk ikke beskjed om å ikke bruke snus i det hele tatt så tenker jeg får være fornøyd med å nesten slutta 🤪

Å så deilig med hotell da 🤩 Da kan du bare slappe av og lade opp til den store dagen. Blir skikkelig spennende høre om det står til forventningene!

Nesten slutta er bedre enn ikke slutta 😁 Vet du hvor lenge det er meningen at man skal unngå nikotin etter inngrepet?

Slappe av og slappe av... Samboeren min måtte på jobbreise denne uken og kommer ikke igjen før i morgen kveld, så det blir mer å stresse for å rekke båten utover og få unna den skrubben før jeg må legge meg 🙈 Men det blir veldig deilig å slippe stresset om morgenen! Og bare kunne stå opp og styre med mitt og så rusle de to-tre minuttene det tar bort til klinikken. 😊

Snakker om hibiscruben... Vet du om man kan ha på hudkrem etterpå i fjeset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (3 timer siden):

Nesten slutta er bedre enn ikke slutta 😁 Vet du hvor lenge det er meningen at man skal unngå nikotin etter inngrepet?

Slappe av og slappe av... Samboeren min måtte på jobbreise denne uken og kommer ikke igjen før i morgen kveld, så det blir mer å stresse for å rekke båten utover og få unna den skrubben før jeg må legge meg 🙈 Men det blir veldig deilig å slippe stresset om morgenen! Og bare kunne stå opp og styre med mitt og så rusle de to-tre minuttene det tar bort til klinikken. 😊

Snakker om hibiscruben... Vet du om man kan ha på hudkrem etterpå i fjeset?

4 uker tror jeg 😅 Det er vel for healing av arrene.

Nei man skulle vel ikke ha på noe, eller kansje det sto at man kunne ha på parfymefri hudkrem? Satt akkurat og leste papirene 😅 

Deilig å slippe stress på morran! Jeg bor ca 1 t og 45 min unna men reiser til mine foreldre i morra som bor bare 20 min unna, så det blir helt greit. Reiser du hjem igjen etter operasjonen? Jeg skal heldigvis være hos mine foreldre til søndag. Ungene kommer dit på fredag men minstemann er snart 10 år så de er heldigvis rimelig selvbergende 😆 

Jeg kjøpte meg et par hettejakker for jeg begynte å tenke på om jeg klarte å løfte armene over hodet for å ha på genser etterpå, har du hørt noe om det? Alt mulig man skal måtte tenke på 😅 Jeg kjøpte to av de fila sportsbhene kirurgen anbefalte men aner jo ikke hvilken størrelse jeg kommer til å bruke i bh, men man skulle vel gå med de kompresjons bhene en stund også gå over til spileløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker?? Jaja, får holde ut litt til da... 🙈

Samboeren min kommer og henter meg etter operasjonen og kjører meg rett hjem. Mine unger er bare 3 og 5 år så det kan bli noe liv hjemme, men planen er at pappaen tar seg av de mens jeg tar det rolig noen dager. Akkurat det tenker jeg kommer til å gå helt fint. 

Kirurgen snakket faktisk om det på konsultasjonen. At man skal være forsiktig med å ta hendene over hodet den første tiden og at det derfor er lurt å ha en hettegenser eller noe på operasjonsdagen. Det kan også være en utfordring å vaske håret...

Jeg har ikke kjøpt noen nye BH-er... Regner med jeg skal gå med den kompresjonsbh-en en stund og så får vi ta det derfra 🤷‍♀️ Er veldig vanskelig å se for seg hvilken størrelse jeg kommer til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...