Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

2 hours ago, silkal said:

Når han forklarte hvordan han ville gjøre det så hørtes det ut som en stor greie, og jeg er egt veldig fornøyd med lårene mine så ville ikke at han skulle gjøre noe, selvom han sa at jeg ikke kom til å merke noe så føltes det ikke riktig ut for meg, og op ble jo 10k dyrere hvis ikke mer, så det stod litt på det også. Men mtp endringen som har skjedd hos meg så er jeg glad for at jeg var hos flere å fikk konstantert at de faktisk ikke var tubulære. Så anbefaler alle å gå til flere kirurger å sammenlign hva de sier å gå til den du har best mage føelse på. Jeg hadde ikke noe god følelse da jeg gikk fra Fornebu, alt jeg tenkte på var hvor stygge de var og at jeg måtte ut med 50k for å fikse det, følte meg litt håpløs da, men fikk fort opp humøret og litt selvtillit etter jeg hadde vært jos de andre kirugene:) bor på sørlandet så hadde blitt lang reise og måtte sovet på hotell og hatt noen til å kjøre meg hjem, men nå har jeg valgt en klinikk som er 30min unna, veldig greit mtp om det skal oppstå komplikasjoner osv, så er de ikke vanskelige å nå 🙈

Sier ingenting vondt om Fornebu klinikken, jeg vet de er flinke men når det ikke stemmer med magefølelsen så ble det ett lett valg for meg å ikke gå der. Veldig godt å høre at du er fornøyd 😍 

Okei, jeg forstår! Man skal jo ikke gjøre noe man føler blir feil 😊 ville bare få frem at hvis det var fordi dere var redd for å forandre på lårene så er hvertfall min erfaring at jeg ikke ser litt forskjell engang 😂 og det er jeg jo glad for, trenger ikke akkurat noe tynnere lår 🙈 også spørs det vel hvor mye han ville ta da. 15ml som han tok på meg er liksom en spiseskje, så da ser man jo ikke forskjell 😊 

Det er helt klart lurt å gå til flere kirurger og høre hva mulighetene er før man bestemmer seg, og har man en dårlig følelse et sted så går man såklart ikke dit 😊 er jo kroppene og helsa vår det er snakk om, så er en stor avgjørelse å ta og da skal alt føles riktig 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Martii1 skrev:

Dessverre 😕 Bor i nærheten av Bergen men der har jeg ikke vært særlig fornøyd med kirkurgene, som nevnt tidligere. Så om noen har tips ift kirurger i Bergen så tar jeg gjerne imot? :)

Hei! Jeg har vært på konsultasjon hos ei Tine sælensminde wingsternes som også jobber på aleris i Bergen.  Synes hun virket flink. En veldig behagelig person som gav meg trygghet ihvertfall.  Jeg har ikke opr enda så vet jo ikke men jeg likte henne som person og den kunnskapen hun viste at hun hadde ihvertfall 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, silkal skrev:

Hvor stor cc har du? Under eller over muskel? Dråpe/runde? 😄 

Nvm 😂 du har jo svart på det for litt siden, er jo du som skal ha samme cc som meg. 🙈 Eller jeg skal ha 275cc og 300cc

Jeg har runde høyprofil 300 cc i hvert bryst. Mentor proteser. Under muskel. De har blitt litt mindre spente og harde nå. Så nå begynner jeg å bli mer fortrolig med de 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Martii1 skrev:

Hei. Jeg har tenkt på å ta silikon siden jeg var 16 år gammel. Er nå 28 år, fått to barn (ammet begge og brystene er like flate som da jeg var 16) og føler det nå er på tide. Har iløpe av de 12 årene vært innom 3 forskjellige kirurger i Bergen. Han første husker jeg ikke så mye av med fikk ta 3D bilder og de såg utrolig bra ut.

Var så til en kirkurg som sterkt anbefalte at jeg tok dråpeformede under muskel. Nærmest at noe annet ikke ville være mulig pga utstikkende brystkasse. Han anbefalte mlm 300-380g for naturlig resultat.

Etter første barn var jeg til en ny lege og han anbefalte runde og helst over muskel. Ønsket ikke å skade muskelen og jeg kunne fint ha over sa han. Anbefalte mlm 250- max 300 for naturlig resultat.

Hvordan kan jeg få to så motstridende anbefalinger/standpunkt av to kirurger? Derfor synes jeg dette er ekstremt vanskelig!

Vurderer å bestille en time på fornebu da jeg har hørt at de er veldig dyktige men jeg bor langt unna.

Vet ikke hvor lang tid det gikk mellom konsultasjonen der du fikk anbefalet 300-380 og den der du fikk anbefalt 250-300, men det er jo som alt annet i denne verden trender også i brystforstørrelseverden. Blar du til de første postene på denne tråden ser du at gjennomsnittet i valg av protesestørrelse var mye høyere enn det er den dag i dag. Før gikk mange for 350-400 cc, kanskje høyere til og med. I dag er det mer "in" å velge en naturlig look, og dermed anbefaler de fleste kirurger lavere cc enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nope. skrev:

Vet ikke hvor lang tid det gikk mellom konsultasjonen der du fikk anbefalet 300-380 og den der du fikk anbefalt 250-300, men det er jo som alt annet i denne verden trender også i brystforstørrelseverden. Blar du til de første postene på denne tråden ser du at gjennomsnittet i valg av protesestørrelse var mye høyere enn det er den dag i dag. Før gikk mange for 350-400 cc, kanskje høyere til og med. I dag er det mer "in" å velge en naturlig look, og dermed anbefaler de fleste kirurger lavere cc enn før. 

Ja den er jeg absolutt med på. Var kanskje 1-2 år imellom. Det jeg synes var litt rart var at kirurg1 sa at jeg måtte ha dråpe pga utstikkende brystkasse og under muskel, mens kirurg2 anbefalte runde og helst over muskel. 

Mulig det har med preferanse til kirurg osv men synes bare det var litt rart at de kunne ha så forskjellige meninger og veldig bastante begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kirsebærtre skrev:

Hei! Jeg har vært på konsultasjon hos ei Tine sælensminde wingsternes som også jobber på aleris i Bergen.  Synes hun virket flink. En veldig behagelig person som gav meg trygghet ihvertfall.  Jeg har ikke opr enda så vet jo ikke men jeg likte henne som person og den kunnskapen hun viste at hun hadde ihvertfall 🙂

Kanskje jeg kan prøve å gå til henne også. Prøvde å google henne og klinikken men var lite/ingen erfaringer. Synes det er greit at det finnes noe :) Har du planer om op hos henne eller skal du vente/høre med andre kirurger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Martii1 skrev:

Kanskje jeg kan prøve å gå til henne også. Prøvde å google henne og klinikken men var lite/ingen erfaringer. Synes det er greit at det finnes noe :) Har du planer om op hos henne eller skal du vente/høre med andre kirurger?

Jeg har heller ikke funnet noe om henne men ble positivt overrasket.  Skal ha en videokonsultasjon med fornebuklinikken også så får jeg se🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kirsebærtre skrev:

Jeg har heller ikke funnet noe om henne men ble positivt overrasket.  Skal ha en videokonsultasjon med fornebuklinikken også så får jeg se🙂

Spennende! Gi meg gjerne en lyd hvordan det går. Har vurdert video selv, men føler det er litt tryggere å møte opp. Men jeg har også lang reisevei og kan evt gjøre etter en videosamtale også.

Hvilken kirurg på fornebu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Martii1 skrev:

Spennende! Gi meg gjerne en lyd hvordan det går. Har vurdert video selv, men føler det er litt tryggere å møte opp. Men jeg har også lang reisevei og kan evt gjøre etter en videosamtale også.

Hvilken kirurg på fornebu?

Ja det skal jeg gjøre 🙂 skal snakke med Jørgen utvoll. Dr Barstad har ikke videokonsultasjoner. Men tror nok de er like flinke alle samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, unforgetteble skrev:

Jeg har runde høyprofil 300 cc i hvert bryst. Mentor proteser. Under muskel. De har blitt litt mindre spente og harde nå. Så nå begynner jeg å bli mer fortrolig med de 😁

Nå som det har gått 2 og 1/2 uke ish begynner jeg også å kjenne på at brystene går mindre og mindre fra å være fremmede og unaturlige til å faktisk kjennes ut som mine egne! Den første uken var jeg SÅ ukomfortabel og så ikke helt lyset i enden av tunnelen. Nå kjenner jeg sjeldent at de er der, men av og til føler jo noe litt rart ut og da kjenner jeg litt på den "jeg-har-et-fremmedlegme-i-kroppen-min-følelsen". 
Når folk sier at man kjenner forskjell for hver dag som går så stemmer det veldig. Mine er også mye mindre harde, men definitvt ganske spente hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Cesilie_ skrev:

Jeg skal operere på mandag og sitter med samme følelse! Klarer ikke å skjønne at jeg faktisk kommer til å ha pupper for første gang 🤯 er så rart å tenke på! 

Du må si ifra åssen det går på mandag! Masse masse lykke til!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, unforgetteble skrev:

Haha det er godt å høre! Sikkert mye som kan skje de neste ukene, spennede 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, nope. skrev:

Nå som det har gått 2 og 1/2 uke ish begynner jeg også å kjenne på at brystene går mindre og mindre fra å være fremmede og unaturlige til å faktisk kjennes ut som mine egne! Den første uken var jeg SÅ ukomfortabel og så ikke helt lyset i enden av tunnelen. Nå kjenner jeg sjeldent at de er der, men av og til føler jo noe litt rart ut og da kjenner jeg litt på den "jeg-har-et-fremmedlegme-i-kroppen-min-følelsen". 
Når folk sier at man kjenner forskjell for hver dag som går så stemmer det veldig. Mine er også mye mindre harde, men definitvt ganske spente hahah

Gjør godt å lese sånn, er nok mye som kan skje framover i ukene som kommer også. Blir spennede å se nå på tirsdag😄🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, nope. said:

Kan skrive under på den, er på dag 12 og har faktisk kommet litt til det stadiet hvor jeg ikke "merker" de så mye lenger 😊 og merker forskjell fra dag til dag! Gleder meg veldig til tiden fremover når de blir mykere og mer "naturlige", hvertfall så naturlig som fake pupper kan bli 😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år til jul :) sletter bildene etterhvert, ikke siter dem. Motiva ergonomix 340cc, jeg er 167 og veier ca 73kg på bildene. Hadde liten b kanskje fra før av. 

Spoiler

IMG_20200912_090815.thumb.jpg.f5142c9ea4e559d4f6d050e5d1b308d6.jpg

IMG_20200912_090732.thumb.jpg.bf9fc7d27eceb9a8d635506a2498b7fd.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, silkal skrev:

Du må si ifra åssen det går på mandag! Masse masse lykke til!😍

Tusen takk! Skal gjøre det ☺️❤️ Gruer meg helt sykt så blir deilig å bli ferdig med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cesilie_ said:

Til dere som allerede har operert; så dere 3d bilder på konsultasjon og syns dere størrelsen ble lik som på bildet? 

Jeg tror mine ble ganske lik som på de bildene ja 😊 men fasongen er ikke helt lik akkurat nå, fordi de er litt spente enda 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cesilie_ skrev:

Tusen takk! Skal gjøre det ☺️❤️ Gruer meg helt sykt så blir deilig å bli ferdig med det

Ja føler med deg!!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...