Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, 2a1m skrev:

Nå skal dere høre damer, snakket akkurat med sykepleieren på Aleris, hun sa:hvis du reagere på papirtapen, kjøp silikontape. Den er dyrere, men man trenger KUN og kjøpe den 1 gang! Skiftes kun hver 2 uke hvis den er løs, vask tapen og lufttørk og bruk igjen og igjen og igjen! Hun sa at dem informerte ikke det på apoteket fordi dem er ute etter å selge ( noe som er sant ) Den skal kunne brukes til det ikke er noe igjen :)

Fikk også beskjed om å ikke teipe på ei uke, så puppene fikk hvilt seg og ha på parfymefri krem olje som er fint til irritasjon. Og gå uten bh om ettermiddagene så dem får hvilt seg. helt greit etter å ha fengslet dem så lenge :fnise:

Hvilken teip mente hu på Aleris man kunne bruke igjen og igjen? Gjerne med link 😊

Kanskje du burde prøvd hvetekimolje på arrene i en ukes tid 👍

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, VinterRose skrev:

Noen andre her som har fått over 400cc?

Lurer bare for jeg skal få 445cc på mandag og det virker som de fleste her har fått <300cc.

Jeg har 400cc😁

Skrevet
32 minutter siden, PiratKine skrev:

Jeg har ikke hatt op enda så litt usikker på alt dette med teip. Men den skal vell være på med engang etter op for å unngå bakterier, så hvor fort kan man egentlig bytte til silikonteip?🤔 Lurer på om jeg skal bytte til det med engang jeg får lov til å bytte teip siden så mange anbefaler det, men hvor tidlig skal man bytte teipen liksom?

Gjør som superblomst skriver, la den sitte på til du skal bytte den, og da setter du på noe annet :)

Skrevet
2 timer siden, Superblomst skrev:

Castorolje skal vel fremme hårvekst, wæææ, så da ville jeg vært forsiktig med hvor man putter det 😂 folk bruker det jo som vippeserum. ville kanskje brukt jojobaolje? Synes det er mye mindre klissete enn Castorolje i alle fall.  Ellers skal vitamin E olje være bra for arr 😊

Så bra du fikk svar av klinikken! Når du skriver silikontape, mener du da de dyre sheetsene, de som du hadde på første gang du byttet? For silikontape er jo litt over 100 kr for 5 meter, og ikke noe å spare på sånn sett 🤔

Men oi - kanskje dette er grunnen til at arrene mine er så lilla?! Brukte jo papirtape i 8 uker før jeg skjønte at jeg reagerte på den :( 

Lilla arr er en del av modningsprosessen, så ikke sikkert du har en reaksjon 😊

Skrevet
4 timer siden, VinterRose skrev:

Lurer bare for jeg skal få 445cc på mandag og det virker som de fleste her har fått <300cc.

Jeg tipper jeg lander på over 400, kirurgen skulle se hva som ble penest. Jeg har veldig brede bryst og jeg måtte regne med en god del sa han :) Så er spent på hva jeg ender opp med :fnise:

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Jaktenka said:

Lilla arr er en del av modningsprosessen, så ikke sikkert du har en reaksjon 😊

Ble rød der tapen var, litt hoven og fikk små røde prikker så var nok en allergisk reaksjon :( Og det klødde, var derfor jeg tok av tapen for å titte hva som foregikk under der :/ La merke til det rundt uke 8 om jeg husker rett, nå er jeg i uke 13 og utålmodig :( Skal jo snart til bikiniland og vil helst ikke at folk skal gjette at puppene er fikset på :fnise: Arrene var jo så fine frem til ca uke 6!

Endret av Superblomst
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Superblomst skrev:

Ble rød der tapen var, litt hoven og fikk små røde prikker så var nok en allergisk reaksjon :( Og det klødde, var derfor jeg tok av tapen for å titte hva som foregikk under der :/ Nå er jeg i uke 13 og utålmodig :( Skal jo snart til bikiniland og vil helst ikke at folk skal gjette at puppene er fikset på :fnise: Arrene var jo så fine frem til ca uke 6!

Akkurat sånn kjentes det ut på meg også, det var litt sånn brennende følelse. Husk for all del å dekke til arrene...jeg dro til syden 7 måneder etter operasjon og var litt sløv med det....det gjorde ikke akkurat saken bedre :) Syns det er så dårlig at klinikken ikke gir beskjed om at en allergisk reaksjon på tapen kan forekomme. Jeg fikk ikke noe info om dette i det hele tatt....

Endret av Nelli
Skrevet
8 timer siden, VinterRose skrev:

Jeg har 440cc under muskel, veldig godt fornøyd!

Ser du skrev tidligere at du trener mye, det gjør jeg også og det går helt fint! :) Bare pass på i starten så du ikke begynner for tidlig med for hard trening, da spesielt løfteøvelser og trening direkte på brystmuskulaturen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Litt dumt spørsmål kanskje, men kjeder meg så kan like så godt spørre når jeg lurer:fnise:

I mine papirer så står det at man skal dusje med hibiscrub dagen før, og helst også samme morgen som op om mulig. Men man trenger vell bare vaske håret en av dagene? Ikke begge? Holder det om jeg velger å dusje kroppen dagen før, også morgenen før op dusje hele kroppen igjen + håret?😅

Edit: og en ting til! Står at man skal ta 2 paracet 1-2 timer før inngrep. Men noen som vet hvorfor? Måtte dere gjøre det? Er litt rart av meg å stusse på dette kanskje, men føler litt at 2 paracet i det store og det hele ikke utgjør noe forskjell når man får narkose + lokalbedøvelse.

Endret av PiratKine
Skrevet

@PiratKine  Kvelden før vasket jeg håret med vanlig sjampo og balsam, og etter det var skylt ut vasket jeg hele kroppen med Hibiscrub. Om morgenen før operasjonen hadde jeg bare håret i en flette og vasket kun kroppen😊 

Jeg måtte ikke ta Paracet to timer før, kun Azitromax 🤷‍♀️ Er visst litt forskjellig fra klinikk til klinikk tror jeg!

Skrevet
1 hour ago, PiratKine said:

Litt dumt spørsmål kanskje, men kjeder meg så kan like så godt spørre når jeg lurer:fnise:

I mine papirer så står det at man skal dusje med hibiscrub dagen før, og helst også samme morgen som op om mulig. Men man trenger vell bare vaske håret en av dagene? Ikke begge? Holder det om jeg velger å dusje kroppen dagen før, også morgenen før op dusje hele kroppen igjen + håret?😅

Edit: og en ting til! Står at man skal ta 2 paracet 1-2 timer før inngrep. Men noen som vet hvorfor? Måtte dere gjøre det? Er litt rart av meg å stusse på dette kanskje, men føler litt at 2 paracet i det store og det hele ikke utgjør noe forskjell når man får narkose + lokalbedøvelse.

Jeg vasket håret og kroppen med hibicrub kvelden før, hadde oppmøtetid veldig tidlig på morgenen så rakk bare vaske kroppen på morgenen. Her ser du prosedyre for hvordan du skal vaske med hibiscrub: http://www.molnlycke.no/kunnskap/operasjon-produkt-veiledning/klargjore-pasient/ 

Følg det som står av anbefalinger fra klinikken når det kommer til medikamenter, enkelt og greit :)  Azitromax (antibiotika) skal man vel ta kvelden før når man opererer ved fornebu om jeg husker rett, så arcoxia og paracet på operasjonsdagen. Selv om du har fått lokalbedøvelse kommer det til å være ubehagelig etter operasjonen, og da skader det ikke å ha tatt paracet tidligere som kanskje gjør det litt mindre ubehagelig. Jeg vet jeg ville vært sur på meg selv om jeg hadde hatt unødvendige smerter pga slurv med anbefalt dose smertestillende. 

Skrevet (endret)
26 minutter siden, RainyB skrev:

@PiratKine  Kvelden før vasket jeg håret med vanlig sjampo og balsam, og etter det var skylt ut vasket jeg hele kroppen med Hibiscrub. Om morgenen før operasjonen hadde jeg bare håret i en flette og vasket kun kroppen😊 

Jeg måtte ikke ta Paracet to timer før, kun Azitromax 🤷‍♀️ Er visst litt forskjellig fra klinikk til klinikk tror jeg!

Åja, så du ble ikke fortalt å vaske håret med hibi i det hele tatt du da?🤔 Da tar jeg nok å vasker håret kvelden før med hibi, også kroppen morgenen etter!

7 minutter siden, Superblomst skrev:

Jeg vasket håret og kroppen med hibicrub kvelden før, hadde oppmøtetid veldig tidlig på morgenen så rakk bare vaske kroppen på morgenen. Her ser du prosedyre for hvordan du skal vaske med hibiscrub: http://www.molnlycke.no/kunnskap/operasjon-produkt-veiledning/klargjore-pasient/ 

Følg det som står av anbefalinger fra klinikken når det kommer til medikamenter, enkelt og greit :)  Azitromax (antibiotika) skal man vel ta kvelden før når man opererer ved fornebu om jeg husker rett, så arcoxia og paracet på operasjonsdagen. Selv om du har fått lokalbedøvelse kommer det til å være ubehagelig etter operasjonen, og da skader det ikke å ha tatt paracet tidligere som kanskje gjør det litt mindre ubehagelig. Jeg vet jeg ville vært sur på meg selv om jeg hadde hatt unødvendige smerter pga slurv med anbefalt dose smertestillende. 

Tusen takk dere! Da ble jeg litt klokere. Ja, @Superblomst jeg skal gjøre som de anbefaler. Føler bare kanskje det er litt unødvendig skade på kroppen med de paracetene i tillegg til så mye annet.. men får bare gjøre som jeg blir fortalt😊

Endret av PiratKine
Skrevet (endret)
9 minutter siden, PiratKine said:

Åja, så du ble ikke fortalt å vaske håret med hibi i det hele tatt du da?🤔 Da tar nok jeg og vasker håret kvelden før med hibi, også kroppen morgenen etter!

Tusen takk dere! Da ble jeg litt klokere. Ja, @Superblomst jeg skal gjøre som de anbefaler. Føler bare kanskje det er litt unødvendig skade for kroppen med de paracetene i tillegg til så mye annet.. men får bare gjøre som jeg blir fortalt😊

De 1-2 paracetene gjør nok ingen forskjell fra eller til :laugh: Jeg startet nedtrapping på smertestillende på dag 3, så er jo ikke nødvendigvis lange perioden man må gå på de (heldigvis) :) 

Om du er skeptisk til smertestillende finnes det jo mer naturlige løsninger å ty til, uten at jeg skal gå mer inn på det ;):P 

Endret av Superblomst
Skrevet
Akkurat nå, Superblomst skrev:

De 1-2 paracetene gjør nok ingen forskjell fra eller til :laugh: Jeg startet nedtrapping på smertestillende på dag 3, så er jo ikke nødvendigvis lange perioden man må gå på de :) 

Nei.. håper ikke det. Har bare tatt mye paracet opp igjennom pga migrene og ryggsmerter, så er litt sånn nervøs for å ta de unødvendig nå. Vet det skal mye til for å gjøre noe store skader, men antibiotika ++ de andre tingene er ikke akkurat så bra for nyrene. Også paracet oppå dette igjen, men går jo greit. Er bare meg som er overbekymret for alt slikt🙄

Nedtrapping? Åssen gjorde du det? Står på skrivet man burde ta paracet hver 6 time i 3 dager, gjorde du dette i tillegg til oxynorm og arcoxia?

Skrevet (endret)
17 minutter siden, PiratKine said:

Nei.. håper ikke det. Har bare tatt mye paracet opp igjennom pga migrene og ryggsmerter, så er litt sånn nervøs for å ta de unødvendig nå. Vet det skal mye til for å gjøre noe store skader, men antibiotika ++ de andre tingene er ikke akkurat så bra for nyrene. Også paracet oppå dette igjen, men går jo greit. Er bare meg som er overbekymret for alt slikt🙄

Nedtrapping? Åssen gjorde du det? Står på skrivet man burde ta paracet hver 6 time i 3 dager, gjorde du dette i tillegg til oxynorm og arcoxia?

Opererte på en tirsdagmorgen, på fredagen sluttet jeg med arcoxia og gikk over til å heller ta paracet ved behov :) Men nå hadde jeg en veldig grei recovery da! Oxynorm står det vel at du skal ta ved behov? Jeg hadde svært lite behov for det, tok det som nevnt tidligere bare på natta for å få sove. Man får ubehag i puppene av å ligge/sitte i ro over lengre tid, (pluss at det er ubehagelig å sove på ryggen oppreist) så det hjalp veldig for å få sove ordentlig. 

Ang antibiotikaen får du bare en minikur; samme type som de gir mot klamydia, også gir de vel intravenøst under operasjonen eller vasker området innvendig og utendig så bra at det ikke er behov ( her e rjeg litt usikker)  Ikke noen sinnsyke mengder med andre ord, på sykehus gir de jo intravenøst flere ganger om dagen i flere dager uten at det gir skader. 

Endret av Superblomst
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Superblomst skrev:

Opererte på en tirsdagmorgen, på fredagen sluttet jeg med arcoxia og gikk over til å heller ta paracet ved behov :) Men nå hadde jeg en veldig grei recovery da! Oxynorm står det vel at du skal ta ved behov? Jeg hadde svært lite behov for det, tok det som nevnt tidligere bare på natta for å få sove. Man får ubehag i puppene av å ligge over lengre tid, (pluss at det er ubehagelig å sove på ryggen oppreist) så det hjalp veldig for å få sove ordentlig. 

Står ikke noe om oxynormen enda, derfor jeg spurte. Står kun «Sterke smertestillende medisiner får du på klinikken ved hjemreise»

Men står vell mer i papirene jeg får med meg hjem etter op regner jeg med?

1 uke nå, så er det min tur!:nori:Også siste konsultasjon til lørdag. Da får jeg forhåpentligvis en bedre idee om hva jeg får i puppene:fnise:

Skrevet
1 minutt siden, PiratKine said:

Står ikke noe om oxynormen enda, derfor jeg spurte. Står kun «Sterke smertestillende medisiner får du på klinikken ved hjemreise»

Men står vell mer i papirene jeg får med meg hjem etter op regner jeg med?

1 uke nå, så er det min tur!:nori:Også siste konsultasjon til lørdag. Da får jeg forhåpentligvis en bedre idee om hva jeg får i puppene:fnise:

Godt å høre, da får du nok svar på alle spørsmål og føler deg mindre bekymret :) ! Er det onsdag neste uke du har tid? Nesten misunnelig :fnise:

Skrevet
2 minutter siden, Superblomst skrev:

Godt å høre, da får du nok svar på alle spørsmål og føler deg mindre bekymret :) ! Er det onsdag neste uke du har tid? Nesten misunnelig :fnise:

Torsdag, så teknisk sett 1 uke + 1 dag. Men prøver hele tiden å tenke «kortest mulig» slik at det går fortere🙈 Greit med den konsultasjonen til lørdag, for da har jeg noe å se frem til! 

Hehe nesten misunnelig?! Du er jo ferdig, og det må jo være så mye deiligere enn å bare gruglede seg som jeg gjør:fnise:

Skrevet

Sover dere med eller uten bh/sportsbh/topp om natta?

Nå selv 11 uker etter inngrepet synes jeg det er veldig ubehagelig å sove uten noe som helst støtte 😝

Skrevet
På 3.4.2018 den 13.13, Jaktenka skrev:

Hvilken teip mente hu på Aleris man kunne bruke igjen og igjen? Gjerne med link 😊

Kanskje du burde prøvd hvetekimolje på arrene i en ukes tid 👍

Beklager sein svar, travelt på jobb etter påske 😅 Ringte Aleris i dag igjen for å være helt sikker på hva hun sa. Jeg har blandet de forakjellige navnene har jeg oppdaget. Hun sa at jeg skulle bruke sink salve på puppene nå og kjøpe scansoft kompress for å ikke irritere puppene med bh'n. Etter ei uke skulle jeg kjøpe Mepitac silikontape, denne kan brukes om og om igjen 😀 https://www.vitusapotek.no/mepitac-tape-2cmx3m/p/944139?source=googleps&gclid=CjwKCAjw75HWBRAwEiwAdzefxGPnZ_LBOzJND-b-6kq73jZ69LlFZ9lqIo7u5QbGyF8B8RMJvwtZQxoC_iMQAvD_BwE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...