Tamarari Skrevet 25. februar 2018 #38841 Del Skrevet 25. februar 2018 Takk for kjapt svar, @Superblomst! Jeg har skiftet tape og fy søren så bra arrene ser ut! Jeg har lest på nettet før op at Brastad (og Fornebuklinikken generelt) er veldig gode på arr, og det kan jeg skrive under på nå. Det er to tynne, tynne streker som garantert blir usynlige med tiden. Jeg er imponert! De er Max 3 cm lange. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 25. februar 2018 #38842 Del Skrevet 25. februar 2018 (endret) På 14.2.2018 den 8.04, Heartbeats skrev: 1 uke etter operasjon i dag. Nå begynner det å gå mye bedre. De første dagene var mildt sagt jævlig vonde. Nå bruker jeg kun Paracet som smertestillende, og kun ved behov. Hadde litt feber fra dag to og utover, men kirurg fortalte at det er normalt. Kjenner at jeg kan bruke armene nesten normalt (tror egentlig jeg bruker dem litt for mye dessverre), så mobiliteten er bra. Venstre bryst er litt større enn høyre. Litt usikker på om det er venstre som har hovnet opp i forhold til høyre, eller om det er høyre som begynner å miste hevelsen og derfor ser mindre ut enn venstre. Er ikke noe særlig med smerter, og heller ikke noe rødt. Så antar det er normalt. Men følger litt ekstra med siden jeg er livredd for blødning siden jeg har brukt armene så mye. Jeg er veldig fornøyd med resultatet foreløpig da legger ved et bilde tatt post op dag 4 Er du fortsatt fornøyd med størrelsen? Jeg må nesten stole på kirurgen min jeg også, har fått beskjed om at jeg p.g.a. brede bryst må nok ha store implantat...er bare så skummelt å gi kirurgen frie tøyler på en måte. Hvem opererte du hos? det var Fornebu ikke sant? Endret 25. februar 2018 av Nelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 25. februar 2018 #38843 Del Skrevet 25. februar 2018 17 timer siden, Nelli skrev: Her blir det runde under, gruer meg litt siden alle sier det er verst Jeg har så brede (tomme/flate) bryst at jeg må opp en del i størrelsen...vi ble ikke enige om noen størrelse, men at han skal avgjøre hva som blir penest på operasjonsdagen . Brede bryst «spiser» vist mye av protesen, så derfor må jeg nok ha en del...fikk en følelse av at det blir minimum 400. Jeg har sagt at jeg ønsker meg fine store pupper som passer min kropp, pupper jeg kunne ha hatt nå hvis jeg hadde vært heldig fra naturens side ...er så redd jeg ender opp med gigapupper for syns det er så vanskelig å vite hvor mye pupp jeg vil ha ...og skal jeg tørre å stole helt og fullt på kirurgen sin dømmekraft *sukk vanskelig altså Jeg har også bred pupp, så jeg har 400cc under muskel 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 25. februar 2018 #38844 Del Skrevet 25. februar 2018 35 minutter siden, Jaktenka skrev: Jeg har også bred pupp, så jeg har 400cc under muskel 👌 Og det er ikke forferdelig stort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 25. februar 2018 #38845 Del Skrevet 25. februar 2018 17 minutter siden, Nelli skrev: Og det er ikke forferdelig stort? Kommer ann på kroppen det settes inn i det vel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelli Skrevet 25. februar 2018 #38846 Del Skrevet 25. februar 2018 1 minutt siden, Jaktenka skrev: Kommer ann på kroppen det settes inn i det vel.. Det er sant. Jeg er normalt slank, 164 og 62 kg. Så vil vel tro det ikke kommer til å se overdimensjonert ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 25. februar 2018 #38847 Del Skrevet 25. februar 2018 2 minutter siden, Nelli skrev: Det er sant. Jeg er normalt slank, 164 og 62 kg. Så vil vel tro det ikke kommer til å se overdimensjonert ut Lenge siden jeg var på noen vekt, men er vel ca 72 kg og 165cm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 25. februar 2018 #38848 Del Skrevet 25. februar 2018 19 timer siden, Jaktenka skrev: Ingen problem med bading i sommer. Arrene skal ikke soles det første året. Så teip godt over. Jeg kommer ikke til å utsette puppene for uv-stråler i sommer (opererte i januar) siden huden blir såpass strukket, så kommer til å bruke en sportsbh som dekker mest mulig pupp om jeg skal flekke av meg klærne Så det er altså lurt å ikke sole puppene? Visste arrene måtte holdes unna solstrålene, men at resten også må dekkes er nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Sophie Skrevet 25. februar 2018 #38849 Del Skrevet 25. februar 2018 18 timer siden, Nelli skrev: Her blir det runde under, gruer meg litt siden alle sier det er verst Jeg har så brede (tomme/flate) bryst at jeg må opp en del i størrelsen...vi ble ikke enige om noen størrelse, men at han skal avgjøre hva som blir penest på operasjonsdagen . Brede bryst «spiser» vist mye av protesen, så derfor må jeg nok ha en del...fikk en følelse av at det blir minimum 400. Jeg har sagt at jeg ønsker meg fine store pupper som passer min kropp, pupper jeg kunne ha hatt nå hvis jeg hadde vært heldig fra naturens side ...er så redd jeg ender opp med gigapupper for syns det er så vanskelig å vite hvor mye pupp jeg vil ha ...og skal jeg tørre å stole helt og fullt på kirurgen sin dømmekraft *sukk vanskelig altså Det går nok helt fint å ta under! Så lenge du er forberedt på litt smerte, så blir nok det ingen problem Tipper kirurgen vet hva som er best. Likevel forstår jeg deg godt, det er skummelt å måtte stole fullt og helt på en annen. Men heldig som har ulike valg når det kommer til størrelse. Jeg må jo bestemme meg på forhånd, og det er litt skummelt. Hva om det blir for lite eller for stort? Så jeg forstår virkelig fortvilelsen din når det kommer til å stole på kirurgen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superblomst Skrevet 25. februar 2018 #38850 Del Skrevet 25. februar 2018 2 hours ago, Julie Sophie said: Så det er altså lurt å ikke sole puppene? Visste arrene måtte holdes unna solstrålene, men at resten også må dekkes er nytt! Siden huden er strukket ser jeg for meg at man kan være mye mer ømfiendtlig for uvstråler og bli lettere solbrent! Jeg skal til varmere strøk om 3 måneder og tenker bare smøre meg godt på brystet og tape dobbelt (med bikini over) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartbeats Skrevet 25. februar 2018 #38851 Del Skrevet 25. februar 2018 5 timer siden, Nelli skrev: Er du fortsatt fornøyd med størrelsen? Jeg må nesten stole på kirurgen min jeg også, har fått beskjed om at jeg p.g.a. brede bryst må nok ha store implantat...er bare så skummelt å gi kirurgen frie tøyler på en måte. Hvem opererte du hos? det var Fornebu ikke sant? Opererte i Trondheim (på klinikk Trondheim) Er fremdeles fornøyd med størrelsen ja. Har blitt litt «blind» på størrelsen egentlig, for jeg syns ikke de ser så overvettes store ut. Og enda er de litt hovne. Mannen min sier at de er store, og det er jeg som ikke helt klarer å se det. Men med tanke på at det ble lagt inn 500 i hvert bryst så sier det seg selv at det har blitt en betydelig forskjell. Men jeg er glad det ikke ble lagt inn mindre. For alt under 450 hadde blitt for lite til min kropp ser jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 25. februar 2018 #38852 Del Skrevet 25. februar 2018 5 timer siden, Julie Sophie skrev: Så det er altså lurt å ikke sole puppene? Visste arrene måtte holdes unna solstrålene, men at resten også må dekkes er nytt! Jeg kommer ikke til å gjøre det nei, men man kan om man smører godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 25. februar 2018 #38853 Del Skrevet 25. februar 2018 1 time siden, Heartbeats skrev: Opererte i Trondheim (på klinikk Trondheim) Er fremdeles fornøyd med størrelsen ja. Har blitt litt «blind» på størrelsen egentlig, for jeg syns ikke de ser så overvettes store ut. Og enda er de litt hovne. Mannen min sier at de er store, og det er jeg som ikke helt klarer å se det. Men med tanke på at det ble lagt inn 500 i hvert bryst så sier det seg selv at det har blitt en betydelig forskjell. Men jeg er glad det ikke ble lagt inn mindre. For alt under 450 hadde blitt for lite til min kropp ser jeg. Vil du vise anonymisert bilde? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 25. februar 2018 #38854 Del Skrevet 25. februar 2018 5 timer siden, Nelli skrev: Det er sant. Jeg er normalt slank, 164 og 62 kg. Så vil vel tro det ikke kommer til å se overdimensjonert ut Jeg og kirurgen ble enig om ca 375 på konsultasjon. På operasjonsdagen sa jeg at jeg stolte på hennes dømmekraft mtp størrelse, men ville ikke over 400. Endte opp med 400 da hun syntes 375 ikke ble bra. Skummelt å gi litt frie tøyler men om man velger en dyktig kirurg, og selv er flink med å beskrive/vise ønsker, så tror jeg det oppnås aller best resultat akkurat når kirurgen gis litt slingringsmonn😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartbeats Skrevet 25. februar 2018 #38855 Del Skrevet 25. februar 2018 5 minutter siden, Jaktenka skrev: Vil du vise anonymisert bilde? 😊 18 dager etter operasjon. Ser ut som den ene er større enn den andre, men det er pga poseringen. Står litt vridd. De er jevnstore egentlig. Og har begynt å droppe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaktenka Skrevet 25. februar 2018 #38856 Del Skrevet 25. februar 2018 (endret) 21 timer siden, Heartbeats skrev: 18 dager etter operasjon. Ser ut som den ene er større enn den andre, men det er pga poseringen. Står litt vridd. De er jevnstore egentlig. Og har begynt å droppe Kjempefine! Så innmari misunnelig på de som ikke trenger løft 😋 Her er mine løfta-pupper 😒 her ser høyre mye større ut synes jeg.. spent på om det går seg til 🤔 Endret 26. februar 2018 av Jaktenka 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartbeats Skrevet 25. februar 2018 #38857 Del Skrevet 25. februar 2018 Flott resultat jaktenka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. februar 2018 #38858 Del Skrevet 25. februar 2018 19 timer siden, Tamarari skrev: Jeg tenkte å bytte tape i morgen (dag 10). Noen som vet om arrene kan dusjes eller om jeg må sette på ny tape først? 🤔 Jeg føler huden mellom puppene holder på å rivne 😧 regner med den ikke gjør det, haha, men den er heeelt stram. au.Kom i dag. I mine papirer fra klinikken står dett at man på dag 8 skal ta av teipen mens den er tørr, dusje, og så la huden tørke ordentlig før man setter på ny sårteip. Skal skiftes 1-2 ganger i uken etter det, ikke oftere, for det sliter bare unødig i arret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. februar 2018 #38859 Del Skrevet 25. februar 2018 (endret) DAG 7 I dag er det søndag, og det er gått en uke siden operasjonen mandag, og jeg har fremdeles influensa. Ganske tøft å takle både post-op og influensa på samme tid. Det river litt i stingene når jeg hoster....au. Jeg kjenner litt på puppene nå og da, og i dag synes jeg kanskje at venstre og høyre er mere like i størrelse enn tidligere i uka. De er ikke helt like ennå, venstre er fremdeles en anelse større, men størrelsesforskjellen er ikke så stor iallefall, så dette går seg vel til. Jeg har pga influsansen ikke sett på puppene uten bh på mange dager nå, men skal ta en titt i morgen, tenkte jeg, når jeg skal ta min første dusj på en stund. Det skal bli deilig! Jeg har en ekstra sports-bh å bytte til, som jeg kjøpte rett før jeg fikk influensa, så jeg slipper å vente på at den jeg har på meg skal bli tørr etter vask. Har ikke helt fulgt 100% oppskriften på hva man bør og ikke bør gjøre etter operasjonen.....uff...? Jeg har blant annet tatt ut av oppvaskmaskinen og satt det inn oppe i kjøkkeneskapene. Det innebærer å strekke seg litt og tøye armene. Det har stukket litt vondt inne i puppen da, men jeg har bare fortet meg og blitt ferdig med det. Ikke mye husarbeid som har blitt gjort her siste uka pga influensa og operasjonen. Enkelte småting gjør fremdeles vondt, som f.eks å vaske hendene. Når man står bøyd over vasken og presser hendene sammen for å vaske dem, så gjør det vondt inne i puppene, rett bak operasjonssårene. Å reise seg fra en stol kjennes godt fremdeles og gjør litt vondt. Kjennes nesten som om puppene skal ramle ut, så jeg griper tak i dem for å støtte dem opp når jeg reiser meg. Bare tull selvfølgelig, men det er sånn det kjennes Det gjør faktisk littegranne vondt under puppene nå. Vet ikke om det er fordi det gror ,men det sitter liksom i sårene, eller rett bak sårene. Regner med at det skyldes at alt gror nå. info: Jeg tok altså 250 CC over muskel. Endret 25. februar 2018 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mulline Skrevet 25. februar 2018 #38860 Del Skrevet 25. februar 2018 Hei godtfolk ☺️ Jeg er nå fem uker post-op. og ting begynner å gå seg til. Det venstre har droppet og blitt pent (har faktisk underpupp !), men det høyre er fortsatt litt høyt oppe.... Hvor lang tid tok det før deres var like/begge droppet? Har fortsatt litt vondt innimellom, særlig med en gang jeg står opp om morgenen. Flere som har det slik etter så lang tid? Ellers er jeg strååålende fornøyd! 😄👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå