Gå til innhold

Hva er det verste en venn har gjort mot deg, og er dere venner i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ALDRI glemt sommeren 2015. En god venninne hadde flyttet til Oslo  (5 timer unna hjembyen) og lurte på om jeg ville overnatte og dra på byen. Det ville jeg. Hun sa vi måtte passe på hverandre og ikke miste hverandre. Jeg var ikke kjent i Oslo. Vi drakk litt hjemme hos henne og hadde det kjempe gøy på byen. Da de skulle stenge, så gikk jeg på do. Hun var borte da jeg kom ut

Fant henne ikke inne og gikk ut for å lete. Mobilen min lå i hennes veske. Gikk rundt for å lete. Jeg var skikkelig stresset og begynte å få panikk. Hun hadde jo nøkkel til leiligheten.  Etter mye leting, så ga jeg opp og tok taxi hjem fra byen. Hadde adressen på sms heldigvis. Håpet så inderlig hun var hjemme, men nei. La meg til å sove på sofaen på verandaen. Var heldigvis mildt ute, så frøys ikke  Dårlig natt og våknet opp i 8 tiden.  Halv 11 tiden kom hun gående. Sa hun havnet på nach og var så full hun hadde glemt meg!! Jeg var rasende og sa ingenting. Vi kom inn og jeg bare gikk inn på soverommet for å sove.

Etter noen timer sto jeg opp og kjeftet henne huden full! Husker ikke hva jeg sa en gang. Pakket og sa jeg ville dra. Hun tilbyr seg å kjøre meg til sentrum, men tok taxi ned. Toget gikk ikke før 6 og jeg gikk bare å surret på Oslo S i mellomtiden. Fikk en beklagelsesmelding på toget, men jeg var fortsatt pissed. Skjønner ikke hvordan i helvete hun kan ha glemt meg?! Uansett hvor full jeg er så glemmer jeg ikke gode venninner på byen. Herregud 🙄 Fortalte alt til kjæresten og han ble rasende han og. Tok lang tid før jeg pratet med henne, men vi er venner i dag.

Verste en venn har gjort mot deg, og er dere venner i dag?

Anonymkode: 06d57...b8b

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bestevenninne gjennom 25 år kledde seg naken foran mannen min og foreslo sex. Jeg opplevde to forskjellige sorger, og det tok flere  år å komme helt over det. Sorgen over at noen som stod meg så utrolig nær ville forsøke å ødelegge forholdet mitt, og den andre sorgen over å miste min aller bestevenninne og at hun kunne oppføre seg slik. Vi snakker ikke sammen i dag. 

Anonymkode: 2524b...d8c

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forsåvidt en venn, men mest en kjæreste.

Ikke støtte meg i sorgen jeg gikk gjennom når en god venninne av meg begikk selvmord. For å toppe det hele, han dumpet meg 3 uker senere. Dermed fikk jeg to sorger, tapet av en venninne og at han slo opp med meg på verst tenkelige tidspunkt. For å toppe det hele la han skylden på meg, fordi jeg hadde vært så mye lei meg i det siste. Det skal sies at han slet med depresjoner, men brukte det for hva det er verdt. Nei, vi snakker ikke i dag.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Ei venninne jeg hadde gikk rundt og sa hun var støttekontakten min, kuttet henne tvert da jeg fant ut av det. Hvorfor hun gjorde det må gudene vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lå med mannen min på min bursdagsfest. Vi er ikke venner i dag. 

Anonymkode: 312ee...87c

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så ille som det dere forteller. Men ei venninne beskyldte meg for å flørte og legge an på kjæresten hennes. Hun blir helt vanvittig sjalu når hun har kjæreste. Var selvfølgelig ingen hold i disse anklagene og jeg kuttet henne ut. Da det ble slutt kom hun krypende og jeg tilga henne. Så skjedde det samme på nytt. Da det også ble slutt gadd jeg ikke ta henne tilbake. Hun er i gang med en tredje mann nå som ikke får lov til å ha egne venner, og får heller ikke lov til å se datteren sin. Hans valg såklart, men alle skjønner hvem som står bak.

Ei god venninne av meg hadde sex med barnefar til sønnen min en ukes tid etter jeg hadde født. Greit nok, vi var ikke sammen da, men jeg hadde sterke følelser for han på den tiden. Han som hadde gjort det slutt. Han visste ikke at vi var venner så den legger jeg helt over på henne. Vi er på hils, men henger ikke sammen som før. Hun synes det var hennes rett siden vi ikke var sammen, men hun kunne ikke ha ventet noen mnd til den verste kjælighetssorgen var over?

Kjente også ei før som satt ut de verste rykter om folk, blant annet salg av narkotika og prostitusjon. Gjett hvem som er narkoman i dag og stadig blir kastet ut av leiligheter. Vi har ikke kontakt.

Anonymkode: 3df7a...420

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venninne som ble fanatisk islamist. Hun klarte aldri å holde seg sakelig og gikk til angrep på alle som var uenig. I en debatt kalte hun meg det ene og det andre og begynte å true meg på livet. Orker ikke sånne mennesker i livet mitt. Punktum finale. 

Anonymkode: 68661...3b0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mobilen din lå i hennes veske, men heldigvis hadde du adressen på sms???

Anonymkode: ba370...8a5

Husket adressen i hodet men husket den fra smsen. Litt klønete fortalt av meg.

Ts

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ille som flere her. Men for meg var det tidenes svik og brudd på min tillitt. 

Hun ringte mine behandlere for å få stanset sin nysgjerrighet og tømme sine tanker om meg på telefon. Dette sa heller IKKE min behandler til meg grunnet taushetsplikt ovenfor andre.. 

Jeg mistet to som jeg stolte på den dagen. Pluss enda større ishju med å stole på noen. 

Anonymkode: 9c887...b81

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et familiemedlem hadde uventet akkurat tatt livet sitt på brutalt vis, og hadde 2 barn under 18 år som fant vedkommende ved en tilfeldighet. Forelderen til dette familiemedlemmet lå for døden og kunne ikke delta i begravelsen til barnet sitt. Jeg var innom hjemplassen for begravelsen, og en venninne klarer hardnakket å påstå at denne forelderen hadde begått alle mulige slags ulovlige og og moralsk forkastelige ting. Ingen av disse er sanne, men jeg vet hvorfor disse ryktene går. (Det blir i samme gate som å si at en person er en tyv bare fordi de er mørkhudet f.eks.) Vi er ikke venner lengre for å si det sånn, samtidig som denne x-venninnen ikke mener hun har gjort noe galt og i samme slengen sprer lignende usanne rykter om meg på hjemplassen. Good riddance.

Anonymkode: 618d1...5aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Et familiemedlem hadde uventet akkurat tatt livet sitt på brutalt vis, og hadde 2 barn under 18 år som fant vedkommende ved en tilfeldighet. Forelderen til dette familiemedlemmet lå for døden og kunne ikke delta i begravelsen til barnet sitt. Jeg var innom hjemplassen for begravelsen, og en venninne klarer hardnakket å påstå at denne forelderen hadde begått alle mulige slags ulovlige og og moralsk forkastelige ting. Ingen av disse er sanne, men jeg vet hvorfor disse ryktene går. (Det blir i samme gate som å si at en person er en tyv bare fordi de er mørkhudet f.eks.) Vi er ikke venner lengre for å si det sånn, samtidig som denne x-venninnen ikke mener hun har gjort noe galt og i samme slengen sprer lignende usanne rykter om meg på hjemplassen. Good riddance.

Ups, skulle visst lest tittelen litt bedre...:P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to eksempler 

Venninne nr 1. En jente jeg så på som en god venninne. Jeg hadde kranglet med min daværende kjæreste. Gråt og betrodde meg til henne. Dro hjem til mamma den kvelden. Samme kveld dro hun hjem til han og pulte han! Jeg ble lyn forbanna og dumpet de begge. God ridance. Dette er 7 år siden ca

Venninne nr 2. Jeg hadde stilt mye opp for henne siden hun var så langt nede. Ville være en god venn. Hun hadde skakkjørt økonomien og ba om hun kunne låne et par tusen til mat, regniner og sånn. Fikk 3000. Fikk vite litt senere  (av felles venn) at alle pengene gikk til røyk (altså hasj) og fest! Det var IKKE avtalen vi hadde. Hun var så frekk at hun bare slang ut "jammen du bestemmer ikke hva jeg skal bruke de pengene på"  Sa at de 3000 skal jeg ha tilbake så fort som mulig. Hun pratet mye dritt om meg etter det. Vi er ikke venner i dag. Dette er 2 år siden ca 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ALDRI glemt sommeren 2015. En god venninne hadde flyttet til Oslo  (5 timer unna hjembyen) og lurte på om jeg ville overnatte og dra på byen. Det ville jeg. Hun sa vi måtte passe på hverandre og ikke miste hverandre. Jeg var ikke kjent i Oslo. Vi drakk litt hjemme hos henne og hadde det kjempe gøy på byen. Da de skulle stenge, så gikk jeg på do. Hun var borte da jeg kom ut

Fant henne ikke inne og gikk ut for å lete. Mobilen min lå i hennes veske. Gikk rundt for å lete. Jeg var skikkelig stresset og begynte å få panikk. Hun hadde jo nøkkel til leiligheten.  Etter mye leting, så ga jeg opp og tok taxi hjem fra byen. Hadde adressen på sms heldigvis. Håpet så inderlig hun var hjemme, men nei. La meg til å sove på sofaen på verandaen. Var heldigvis mildt ute, så frøys ikke  Dårlig natt og våknet opp i 8 tiden.  Halv 11 tiden kom hun gående. Sa hun havnet på nach og var så full hun hadde glemt meg!! Jeg var rasende og sa ingenting. Vi kom inn og jeg bare gikk inn på soverommet for å sove.

Etter noen timer sto jeg opp og kjeftet henne huden full! Husker ikke hva jeg sa en gang. Pakket og sa jeg ville dra. Hun tilbyr seg å kjøre meg til sentrum, men tok taxi ned. Toget gikk ikke før 6 og jeg gikk bare å surret på Oslo S i mellomtiden. Fikk en beklagelsesmelding på toget, men jeg var fortsatt pissed. Skjønner ikke hvordan i helvete hun kan ha glemt meg?! Uansett hvor full jeg er så glemmer jeg ikke gode venninner på byen. Herregud 🙄 Fortalte alt til kjæresten og han ble rasende han og. Tok lang tid før jeg pratet med henne, men vi er venner i dag.

Hadde du 2 tlf med deg du da? Venninnen hadde tlf din i veska og du hadde sms med adresse? Hvordan fikk du lest den sms'n?

Ellers så tenker jeg at ei sånn venninne hadde jeg ikke giddet å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på barne/ungdomsskolen hadde jeg ei venninne som var veldig populær på skolen, men slet litt hjemme. Jeg var ikke fullt så populær. Var veldig glad for å være venn med henne og syntes hun var ei skikkelig grei jente, snill og morsom. Viste seg at hun bare var venn med meg pga hun fikk være med meg hjem (foreldrene mine hadde ganske stort/fint hus, vi fikk alltid middag og snacks) og kose seg, slik at hun slapp å være hjemme hos seg selv med stemor. I skjul gikk hun og snakket stygt om meg og sa at jeg var stygg, ekkel, teit osv. Merket aldri noe til dette når vi var sammen, hver dag i flere år. Sluttet å være venn med henne etter jeg fant ut det :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mobilen din lå i vesken hennes, men du hadde adressen på SMS? 

Anonymkode: f1e8e...08f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av mine nærmeste venninner dro på jentetur til utlandet da datteren min døde, og ikke én eneste gang kom hun på besøk for å vise sin støtte til oss. To måneder etter hun døde, sendte hun en sms til en felles venninne hvor hun skrev at hun ga meg opp fordi hun ikke fikk svar pr. sms. Jeg var overhode ikke i stand til å svare på meldinger på den tiden, men det kunne selvfølgelig bare de som faktisk møtte oss vite. 

Anonymkode: b31b4...b0b

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, yeans skrev:

Hadde du 2 tlf med deg du da? Venninnen hadde tlf din i veska og du hadde sms med adresse? Hvordan fikk du lest den sms'n?

Ellers så tenker jeg at ei sånn venninne hadde jeg ikke giddet å beholde.

Ts har jo sagt at hun hadde adressen på sms, men husket adressen i hodet 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en faksk og råtten venninne som sa mye stygge ting bak ryggen min. Bla at hun ikke kunne skjønne hvorfor kjæresten var sammen med meg. Jeg var ikke pen og hadde kvapsete kropp, jeg hadde stygge møbler og interør i leiligheten, lagde dårlig mat, hadde irriterende latter, var selvopptatt osv. Det jeg kom på i farten nå. Feig som hun var, så nektet hun for alt,men jeg hadde en sikker kilde. Gidder ikke å ha falske venninner i mitt liv 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...