Gå til innhold

saksbehandler som truer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært deg hadde jeg krevd at huseier enten endrer adressen sin i folkeregisteret, eller flyttet ut så raskt så mulig. Og si klart i fra at du ikke vil bidra til skattesvindel.

dette kan skape mye trøbbel for din del i forhold til nav.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er reglene om ts er leieboer hos den mannen? For det er jo det hun i praksis er. Han oppholder seg i hytten men han har ikke lov å bo der, så han må uansett være folkeregistrert i huset. 

Som hybelboer vil jo ts ha ett rom med adgang til kjøkken og bad og stue. 

Så hvordan er det med bostøtte i en slik situasjon? Med leiekontrakt og det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yeans skrev:

Hvordan er reglene om ts er leieboer hos den mannen? For det er jo det hun i praksis er. Han oppholder seg i hytten men han har ikke lov å bo der, så han må uansett være folkeregistrert i huset. 

Så hvordan er det med bostøtte i en slik situasjon? Med leiekontrakt og det hele?

Tenker du hybel i leilighet? 

Anonymkode: 6793e...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å melde i fra til noen andre ved navkontoret fks, om hendelsen? ts

Send skriftlig klage til leder av nav kontoret

Anonymkode: a452b...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Send skriftlig klage til leder av nav kontoret

Anonymkode: a452b...d4f

Klage i denne saken blir jo helt feil, når Ts faktisk er innblandet i svindel av staten.. Nav har jo ikke annet valg enn å sette seg på bakbena.. Her må nok Ts ordne opp med huseier i førsteomgang.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, yeans skrev:

https://www.husbanken.no/bostotte/bokollektiv/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner i tiltak på mandag, så da slipper jeg kanskje hele bostøtte-problematikken, når jeg begynner å motta tiltakspenger. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du hybel i leilighet? 

Ja, er det forskjell på det? Det er jo mange som leier ut et rom i leilighet, og da er det en type bofellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv på nav og blir provosert av brukere som dette. For det første så ignorerer folk de reglene og lovene vi informerer om. Ja, det er krav til både bolig og kontrakt, men jeg ser det er ofte brukere selv som velger å ignorere gitt informasjon og etterpå er overrasket over hvorfor ting blir vanskelig. ALLE som har papirene i orden og gjør ting som de skal får rask hjelp. 

Du fikk info om at kontranken var altfor uformell. Hva er problemet med å få tak i en ordentlig en? Istedenfor å hisse seg seg opp, klage på nav osv. Ærlig talt. Det du fikk info om er at greit. Bostøttekontoret får avgjøre om kontrakten/boligen kan godkjennes. Og alt dette fikk du info om FØR du flyttet inn regner jeg med. Folk søker jo i forkant som regel. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yeans skrev:

Ja, er det forskjell på det? Det er jo mange som leier ut et rom i leilighet, og da er det en type bofellesskap.

Ja, det hadde jo vært bedre å skrevet en sånn kontrakt, men nå er det liksom bært for langt. Jeg har jo avslørt at personen bor i hytte osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yeans skrev:

Om noe er aktuelt er det bostøtte til bofellesskap, men her skal blant annet kommunen godkjenne leiligheten. Og vil ikke tro at noen vil godkjenne noe så lenge huseier prøver svindle statenzz

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Liven_ skrev:

Jobber selv på nav og blir provosert av brukere som dette. For det første så ignorerer folk de reglene og lovene vi informerer om. Ja, det er krav til både bolig og kontrakt, men jeg ser det er ofte brukere selv som velger å ignorere gitt informasjon og etterpå er overrasket over hvorfor ting blir vanskelig. ALLE som har papirene i orden og gjør ting som de skal får rask hjelp. 

Du fikk info om at kontranken var altfor uformell. Hva er problemet med å få tak i en ordentlig en? Istedenfor å hisse seg seg opp, klage på nav osv. Ærlig talt. Det du fikk info om er at greit. Bostøttekontoret får avgjøre om kontrakten/boligen kan godkjennes. Og alt dette fikk du info om FØR du flyttet inn regner jeg med. Folk søker jo i forkant som regel. 

Jeg synes det er veldig tungt å skaffe til veie ny formell kontrakt med mange sider som må scannes, skrives ut og sendes osv, når kontrakten er informativ nok fra før. Jukses kan det gjøres med en formell kontrakt og, for den saks skyld. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, yeans skrev:

Takk for link. Dette må jo være gjeldende for ts såfremt mannen ikke er i familie?

Om leiligheten er godkjent kan det gjelde Ts, men i og med at skjemaene som er sendt inn ikke er riktige så vil jeg tro at Ts får avslag.

selv om Ts i virkeligheten bor alene, så stemmer ikke det på papiret, og dette bidrar da til forsøket på skattesvindelen til huseieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er veldig tungt å skaffe til veie ny formell kontrakt med mange sider som må scannes, skrives ut og sendes osv, når kontrakten er informativ nok fra før. Jukses kan det gjøres med en formell kontrakt og, for den saks skyld. Ts

Det er husverten din som er pålagt å skaffe til veie gyldig kontrakt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yeans skrev:

Det er husverten din som er pålagt å skaffe til veie gyldig kontrakt til deg.

Ja, jeg skal høre med vedkommende, hvis det nå viser seg at det blir helt nødvendig. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mal på Kontrakt fra Forbrukerrådet fylles ut på 1-2-3. Du ble ikke truet, du ble informert! Du tar valget selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Liven_ skrev:

Mal på Kontrakt fra Forbrukerrådet fylles ut på 1-2-3. Du ble ikke truet, du ble informert! Du tar valget selv.

Dette ligger på et altfor høyt nivå for meg. Jeg synes ikke det er nødvendig med ny kontrakt. Hva blir forskjellen om informasjonen er skrevet i et spesielt skjema. Tingenes tilstand er likt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor synes du dette er "veldig tungt"? Jeg synes du problematiserer dette i vel stor grad. Du fikk informasjon om at kontrakten ikke var tilstrekkelig og at det kan gå utover ytelsene, ja, da må du jo se å ordne kontrakten. Det er jo utleier som står for mesteparten av arbeidet, så du må jo bare se over og eventuelt signere om den nye kontrakten er tilstrekkelig nok. 

At du synes det er unødvendig får meg til å undre litt. Hvorfor stiller du deg på bakbeina og vil ikke endre kontrakten slik at den blir akseptert? 

Anonymkode: 7faaf...a99

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor synes du dette er "veldig tungt"? Jeg synes du problematiserer dette i vel stor grad. Du fikk informasjon om at kontrakten ikke var tilstrekkelig og at det kan gå utover ytelsene, ja, da må du jo se å ordne kontrakten. Det er jo utleier som står for mesteparten av arbeidet, så du må jo bare se over og eventuelt signere om den nye kontrakten er tilstrekkelig nok. 

At du synes det er unødvendig får meg til å undre litt. Hvorfor stiller du deg på bakbeina og vil ikke endre kontrakten slik at den blir akseptert? 

Anonymkode: 7faaf...a99

Jeg fikk ikke noe klar informasjon, saksbehandler var vag og snakket om at kontrakten var litt uformell. Hun anbefalt huseiernes kontrakt, men jeg kunne bestemme selv. Jeg er drittlei av å sende inn ny informasjon og nye søknader rett og slett. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...