Tillion Skrevet 25. november 2017 #1 Del Skrevet 25. november 2017 Etter studietiden, etter du har slått deg til ro i jobben, osv... Hva gjør du for å utvikle deg selv videre? Virker som det stopper opp for mange. Føler selv at jeg begynner å miste gnisten, nyskjerrigheten. At tiden går fortere og fortere, fordi hver uke blir mer og mer lik den forrige. Det er surt. Prøver du nye hobbyer? Oppsøker nye miljøer? Fordyper deg i nye emner? Eller går det mest i jobb, familie, facebook, osv. som hos de fleste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #2 Del Skrevet 25. november 2017 Driver med selvutvikling, reiser når jeg kan. Anonymkode: c2b97...dd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #3 Del Skrevet 25. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Driver med selvutvikling, reiser når jeg kan. Anonymkode: c2b97...dd6 Da er det nok interessant for TS å vite HVA slags type selvutvikling. Anonymkode: 9b4c3...69b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #4 Del Skrevet 25. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det nok interessant for TS å vite HVA slags type selvutvikling. Anonymkode: 9b4c3...69b Menneskelig psykologi. Anonymkode: c2b97...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 25. november 2017 #5 Del Skrevet 25. november 2017 Henger på kg. Neida, Jeg leser. Mye og allsidig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 25. november 2017 #6 Del Skrevet 25. november 2017 Jeg prøver å gjøre noe jeg aldri har prøvd før hver wneste uke. Omså bare små ting, som å gå tur med hunden i et annet område, dra på en uteplass jeg aldri er på. Prøver stadig nye håndarbeider. Skjønner meg ikke på folk som kan strikke de samme tingene i forskjellige farger livet ut. Leser også mye selvhjelp og andre bøker. Driver med meditasjon og mindfullness Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #7 Del Skrevet 25. november 2017 11 timer siden, Tillion skrev: Etter studietiden, etter du har slått deg til ro i jobben, osv... Hva gjør du for å utvikle deg selv videre? Virker som det stopper opp for mange. Føler selv at jeg begynner å miste gnisten, nyskjerrigheten. At tiden går fortere og fortere, fordi hver uke blir mer og mer lik den forrige. Det er surt. Prøver du nye hobbyer? Oppsøker nye miljøer? Fordyper deg i nye emner? Ja. Anonymkode: a17ca...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #8 Del Skrevet 25. november 2017 Yoga, meditasjon og mindfullness, holder meg oppdatert på studiet og jobb, leser bøker, drar til nye land istedenfor samme reisemål hver sommer Anonymkode: 41ede...941 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #9 Del Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Yoga, meditasjon og mindfullness, holder meg oppdatert på studiet og jobb, leser bøker, drar til nye land istedenfor samme reisemål hver sommer Anonymkode: 41ede...941 Selv om man har reist et sted én gang vil det da ikke si at man har sett alle sider av stedet. Ved å dra til samme land flere ganger gjør jo at man hver gang kan oppleve landet fra en helt annen side. Det avhenger jo egentlig helt av hvordan man ser på det. Men det er jo klart at hvis man ønsker det typiske turistperspektivet får en jo kanskje ikke så mye ut av å reise til et land flere ganger. Dét høres imidlertid ganske kjedelig ut. Anonymkode: 52901...cd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 25. november 2017 #10 Del Skrevet 25. november 2017 Dette var et veldig interessant spørsmål, og jeg skal reflektere videre over det! Jeg føler som du at tiden flyr, ukene går unna. Er nok eldre enn deg (et inntrykk jeg får, er selv i 40-årene). Dagene er fylt med jobb, unger, husarbeid, øvrig familie. Tror ikke jeg har en klar og bevisst utviklingsplan liksom, men det jeg gjør akkurat pr idag er feks å påta meg endel nye oppgaver på jobb som jeg finner faglig utfordrende, tar et kurs over noen uker for å få faglig påfyll, har påtatt meg verv ifbm et av barnas fritidsaktiviteter innenfor et miljø med folk jeg ellers ikke ville blitt kjent med, og har planlagt to reiser neste år. Men ser jeg utover dette hadde jeg hatt godt av å utfordre komfortgrensen min innenfor andre felt enn jobbrelatert. Takk for bra spørsmål!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 25. november 2017 #11 Del Skrevet 25. november 2017 Om man har en OK jobb skal jo videre utvikling faglig kunne være en del av det man tar opp på medarbeidersamtaler. Det blir feil å tro at man i en jobb står på stedet hvil. For mange arbeidsplasser er også karriereutvikling en del av HR. Man kan da får muligheter til å ta kurs, prøve nye ansvarsområder osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillion Skrevet 25. november 2017 Forfatter #12 Del Skrevet 25. november 2017 Mange gode svar her. 32 minutter siden, Sheherasade skrev: Om man har en OK jobb skal jo videre utvikling faglig kunne være en del av det man tar opp på medarbeidersamtaler. Det blir feil å tro at man i en jobb står på stedet hvil. For mange arbeidsplasser er også karriereutvikling en del av HR. Man kan da får muligheter til å ta kurs, prøve nye ansvarsområder osv. Ja, godt poeng. Jeg tenkte hovedsaklig på ting man gjør ved siden av jobb, men har respekt for at enkelte lever og ånder for karriere da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #13 Del Skrevet 25. november 2017 Jeg reiser som backpacker i feriene. Er med i en frivillig organisajon og idrettsforening hvor jeg stadig møter nye mennesker. Finner på nye utfordringer som feks neste år vil jeg svømme 4000 m i en innsjø. Anonymkode: ef4a0...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eun Skrevet 25. november 2017 #14 Del Skrevet 25. november 2017 Trener, leser mye forskjellig (fag- og skjønnlitteratur, fagblader innenfor min utdanning, aviser, utenlandske medier osv), hører på ulike podcaster, skriver, prater med nye mennesker når jeg får mulighet, og engasjerer meg frivillig. Syns at det er viktig å ikke visne bort, men samtidig må man også kunne stoppe opp og bare ta det med ro med akkurat den man er akkurat her og nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #15 Del Skrevet 25. november 2017 Yoga, åndelige workshops, leser bøker og er på foredrag om personutvikling, filosofi, historie, teknologi, samfunn, bærekraftig utvikling, religion, retreats , kurs i matlaging fra forskjellige verdensdeler, nå har jeg nettopp meldt meg på språkkurs også Anonymkode: 42b45...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #16 Del Skrevet 25. november 2017 Godt spørsmål. Jeg tenker på dette iblant. - Driver karrieren videre. Jeg har en ok jobb, men vil gjerne videre. Derfor søker jeg aktivt nye jobber, hver uke. - Lærer språk. Prøver å sitte minst en time på Duolingo hver uke. - Leser. Både skjønnlitteratur og faglitteratur, og litt mer fordypede tidsskrifter. - Trener. Forsøker å pushe meg litt lenger hver gang. Lettere sagt enn gjort, men er jeg støl tenker jeg noe er gjort. - Tar fag ved universitetet. Har tenkt å bevege meg i en annen retning, så meldte meg opp til en årsenhet ved UiO. Det koster nesten ingenting, så hvorfor ikke. Litt mer på CVen og litt mer kunnskap. (Kvinne, 27) Anonymkode: d69b0...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #17 Del Skrevet 26. november 2017 Dessverre fint lite utover å trene. Har en jobb som ikke er forenlig med å gjøre noe særlig annet i livet (har ikke hatt skikkelig ferie på mange år), det er lange dager og mye stress. Så man må prioritere å hele tiden ha nok energi til jobb. Anonymkode: 6027e...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #18 Del Skrevet 26. november 2017 På 25.11.2017 den 13.50, Sheherasade skrev: Om man har en OK jobb skal jo videre utvikling faglig kunne være en del av det man tar opp på medarbeidersamtaler. Det blir feil å tro at man i en jobb står på stedet hvil. For mange arbeidsplasser er også karriereutvikling en del av HR. Man kan da får muligheter til å ta kurs, prøve nye ansvarsområder osv. Det er dessverre ikke alle som har arbeidsgivere som bryr seg spesielt mye i praksis. Hos oss loves det mange muligheter til selvutvikling hvert år i teorien, men man får hverken innvilget fri eller kurs som er omfattende nok til å være nyttige. Anonymkode: 6027e...da8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykkebamsen Skrevet 28. november 2017 #19 Del Skrevet 28. november 2017 På 25.11.2017 den 13.21, førstedamen skrev: Jeg prøver å gjøre noe jeg aldri har prøvd før hver wneste uke. Omså bare små ting, som å gå tur med hunden i et annet område, dra på en uteplass jeg aldri er på. Prøver stadig nye håndarbeider. Skjønner meg ikke på folk som kan strikke de samme tingene i forskjellige farger livet ut. Leser også mye selvhjelp og andre bøker. Driver med meditasjon og mindfullness Prøvde ut teknikken din på magasiner og ukeblader en gang. Kjøpte og abonnerte på diverse blader i en måneds tid eller to, og lærte mye nytt. Det ble litt dyrt, men ser nå i ettertid at det var litt verdt det også. Synes også at det kan være spennende å gå andre veier enn den samme gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 28. november 2017 #20 Del Skrevet 28. november 2017 På 25.11.2017 den 1.43, Tillion skrev: Etter studietiden, etter du har slått deg til ro i jobben, osv... Hva gjør du for å utvikle deg selv videre? Virker som det stopper opp for mange. Føler selv at jeg begynner å miste gnisten, nyskjerrigheten. At tiden går fortere og fortere, fordi hver uke blir mer og mer lik den forrige. Det er surt. Prøver du nye hobbyer? Oppsøker nye miljøer? Fordyper deg i nye emner? Eller går det mest i jobb, familie, facebook, osv. som hos de fleste. Her er det dessverre ingen gnist, selv ikke i tenåra eller tyve-åra og det som skulle vært studietiden. Til og med fotballen som jeg har vært så lidenskapelig opptatt av, blir jeg likegyldig til. Tida går fortere og fortere, det blir stadig vanskeligere å få jobb, har gitt opp å få dame eller familie. Ikke det at jeg ser poenget med det i en trist verden som dette. Det ser ikke SÅ fantastisk ut med barn, heller. Ingen ser noen verdi i meg, og jeg blir bare oversett og ekskludert. Jeg venter egentlig bare på å dø. Håper at et eller annet skjer meg snart, en ulykke eller et aller annet. Dessverre er alt bare nedturer for meg, selv når jeg har tenkt positivt. Alt ender bare ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå