Gå til innhold

Svoger vil ikke delta i begravelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar som sagt ingenting, men han har allerede skiftet begrunnelse en gang. Den første var altså bare en unnskyldning/bortforklaring. Det tyder på at han ikke vil fortelle den egentlige grunnen til at han ikke vil komme. Kanskje er det fordi han har sosial angst, hater begravelser eller hadde et dårlig forhold til onkelen sin. Kanskje er han svoren ateist og hater å gå i kirka eller kanskje har han en viktig legetime han ikke har lyst til å fortelle familien om akkurat den dagen. Kanskje vil han ikke møte fordi han vet at tremenningen som voldtok ham som barn også kommer til å være til stede eller kanskje har han chrons og en dårlig periode og er livredd for å bæsje på seg i kirka. Kanskje har kona kans nettopp spontanabortert for fjerde gang på et halvår og trenger ham hjemme, kanskje er hun bare en bossy psykopat som nekter ham og dra eller kanskje er han en tv-avhengig latsabb som er livredd for å gå glipp av reprisen av Home and Away akkurat den dagen. Ikke vet jeg, men poenget er at det gjør verken du eller ts heller. Og det er en uting å presse folk til å fortelle ting de opplagt ikke vil fortelle. 

Anonymkode: 571d1...026

Dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Ts virker veldig snever i sin antakelse. H*n virker glatt, lite reflektert og ikke så rent lite overfladisk. 

Anonymkode: f8a4b...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har venner som ikke liker meg og hvis han ikke ønsker å dra på ting, men ikke vet hvordan han skal si det så sier jeg at han kan skylde på meg for de liker jo ikke meg uansett. 

Kan ha vært noe slikt ute å går.

Anonymkode: f189d...cdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer har venner som ikke liker meg og hvis han ikke ønsker å dra på ting, men ikke vet hvordan han skal si det så sier jeg at han kan skylde på meg for de liker jo ikke meg uansett. 

Kan ha vært noe slikt ute å går.

Min tidligere samboer brukte også meg som unnskyldning for å ikke være med vennene sine, det han heller ville var å være hjemme og game. Jeg derimot, prøvde å motivere han til å faktisk være med vennene sine. Lurer på hva de vennene sa om meg bak ryggen min... Sannheten var/er eksen min ikke god å forholde seg til.

TS, det er lett å skylde på motparten i et forhold. Det kan være andre grunner. Dere kan uansett ikke tvinge han til å gå en begravelse han ikke ønsker å delta i, uavhengig av hva grunnen er.

Anonymkode: d5c28...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg overlatt til din mann, vis de har et tilnærmet normalt søskenforhold så kan det være at din mann allerede vet den egentlige årsaken

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min tidligere samboer brukte også meg som unnskyldning for å ikke være med vennene sine, det han heller ville var å være hjemme og game. Jeg derimot, prøvde å motivere han til å faktisk være med vennene sine. Lurer på hva de vennene sa om meg bak ryggen min... Sannheten var/er eksen min ikke god å forholde seg til.

TS, det er lett å skylde på motparten i et forhold. Det kan være andre grunner. Dere kan uansett ikke tvinge han til å gå en begravelse han ikke ønsker å delta i, uavhengig av hva grunnen er.

Anonymkode: d5c28...a7e

Jeg bryr meg svært lite om hva andre må mene om meg 😊 samboer er derimot veldig opptatt av å ikke tape ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan vel også være at dama til svoger har en god grunn til og ikke ville gå i begravelsen, og at svoger ganske enkelt velger å være der for henne, i stedet for en død onkel?

Det kan altså være at det han sier er «så godt som sant»?

Kan jo ganske enkelt relatere dette til meg selv, jeg mistet begge mine foreldre ganske nylig (ok, det er noen år siden, men for meg er det fortsatt nylig). Naturlig nok er det fortsatt vanskelig for meg å gå i begravelser, jeg kjenner så utrolig mye på følelsene fra mine foreldres begravelse og det at jeg føler meg «alene», selv om jeg vet at jeg rasjonelt sett ikke er det. Da noen i min samboers familie døde og skulle begraves, klarte jeg i det ene tilfellet ikke å være med - den døde hadde jeg møtt en gang eller tre, men sto nær en jeg kjenner godt - mens i det andre tilfellet hadde jeg møtt vedkommende noen ganger og min samboer ga meg pent beskjed om at det ble forventet at jeg skulle være med, så jeg ble med. I det siste tilfellet var det en min kjære hadde svært nær, og jeg kun hadde møttt et par ganger. Nå dro min samboer altså i begravelsen i begge tilfellene, men det er vel ikke så vanskelig å se for seg at han ikke hadde dratt hvis det var noen han ikke (lenger) sto nær.

In short; jeg kan lett se for meg at det svoger sier er «nesten sant» - og dere og TS koker suppe på en spiker. Noen ganger serverer man hvite løgner for å beskytte de aller nærmeste, og det syns jeg faktisk er greit så lenge det ikke skader noen (eller sårer noen alt for mye). Og jada, noen kommer nå sikkert til å trekke frem TS’ svigermor, som er lei seg, men det kan da være at svoger har prioritert konas følelser fremfor mors «lei seg».

Anonymkode: a53b9...368

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...