jabx Skrevet 23. desember 2017 #61 Del Skrevet 23. desember 2017 På 14.12.2017 den 18.42, bobler skrev: Om du skal dra "psykisk ustabil" og "farlig på veiene"-kortet tror jeg du skal begynne med å kritisere vårt hellige (lovlige) rusmiddel alkohol. At et lovlig rusmiddel øker risikoen i trafikken er i seg selv ikke noe argument for å tillate enda flere. Det viser en dobbeltmoral ja, men er ikke nødvendigvis et relevant argument som sådan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #62 Del Skrevet 23. desember 2017 Det er kun en ansatt i politiet som har gått ut med dette, og han er ansett som uredelig og sterkt mislikt i egne rekker. Her er en kommentar fra politioverbetjent Eva B. Ragde: https://www.politiforum.no/artikler/siden-jeg-som-politi-har-patatt-meg-a-ivareta-norske-borgeres-trygghet-kan-jeg-ikke-si-meg-enig-i-at-narkotiske-stoffer-bor-tillates/405368 Anonymkode: 543e4...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 23. desember 2017 #63 Del Skrevet 23. desember 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er kun en ansatt i politiet som har gått ut med dette, og han er ansett som uredelig og sterkt mislikt i egne rekker. Her er en kommentar fra politioverbetjent Eva B. Ragde: https://www.politiforum.no/artikler/siden-jeg-som-politi-har-patatt-meg-a-ivareta-norske-borgeres-trygghet-kan-jeg-ikke-si-meg-enig-i-at-narkotiske-stoffer-bor-tillates/405368 Anonymkode: 543e4...105 At Ragde vil videreføre dagens politikk er ikke en overraskelse. Argumentene holder for øvrig ikke bedre om det er hun som sier det. Det stemmer ikke at det bare er en politimann som ønsker endring, men han er en av ytterst få som tør å si det offentlig under fullt navn. I utlandet har de kommet lenger flere steder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #64 Del Skrevet 23. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kun en ansatt i politiet som har gått ut med dette, og han er ansett som uredelig og sterkt mislikt i egne rekker. Her er en kommentar fra politioverbetjent Eva B. Ragde: https://www.politiforum.no/artikler/siden-jeg-som-politi-har-patatt-meg-a-ivareta-norske-borgeres-trygghet-kan-jeg-ikke-si-meg-enig-i-at-narkotiske-stoffer-bor-tillates/405368 Anonymkode: 543e4...105 Skremmende. Det er ikke tvil om at politiet har en ukultur med å gå i flokk og beskytte sine egne, som vi så i Monika-saken, for eksempel, som Ragde understreker her. Det er ganske tydelig at hun vil skvise ham ut av etaten ("Skulle jeg komme i dyp konflikt med de lover og regler jeg er satt til å ivareta, eller rett og slett miste troen på dem – ja, da har jeg den mulighet at jeg kan finne meg en annen jobb.") Det er også mye føleri om "usedvanlig dyktige og dedikerte politifolk" som jobber overtid og hjelper rusavhengige. Hun svarer lite på kritikken Dyrdal kommer med og fokuserer heller på å guilt trippe ham for å kritisere kollegene sine. Så at han er "ansett som uredelig og sterkt mislikt i egne rekker" betyr ikke at han tar feil. Tvert imot virker det som han har truffet et sårt punkt når kollegene hans er så ivrige på å diskreditere ham. Det er ikke så overraskende at de velger den taktikken. Når de selv gjør noen tapre forsøk på å forsvare det offisielle synet sitt blir det bare pinlige mageplask, så da velger de, naturlig nok, heller å fokusere på ham som person, ikke det han sier. Anonymkode: 5fe33...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. desember 2017 #65 Del Skrevet 23. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kun en ansatt i politiet som har gått ut med dette, og han er ansett som uredelig og sterkt mislikt i egne rekker. Her er en kommentar fra politioverbetjent Eva B. Ragde: https://www.politiforum.no/artikler/siden-jeg-som-politi-har-patatt-meg-a-ivareta-norske-borgeres-trygghet-kan-jeg-ikke-si-meg-enig-i-at-narkotiske-stoffer-bor-tillates/405368 Anonymkode: 543e4...105 At han er sterkt mislikt gjør ikke meningene eller argumentene hans ugyldige. Problemet slik jeg ser det er at meningsmotstanderne hans stort sett baserer seg på personangrep og hersketeknikker mot ham snarere enn saklige argumenter, og da fremstår de ikke akkurat som veldig troverdige. Jeg anbefaler folk å lese kommentarfeltet under kronikken. Hun rives i småbiter. Og denne: https://www.politiforum.no/artikler/for-politiet-hadde-det-vaert-en-fordel-a-vaere-mer-ydmyke-til-rusdebatten/405525 For å være sterk og klar: Ragde burde holdt klokelig kjeft til hun hadde noe reelt å komme med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #66 Del Skrevet 24. desember 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Når de selv gjør noen tapre forsøk på å forsvare det offisielle synet sitt blir det bare pinlige mageplask Anonymkode: 5fe33...f27 Pinlig er ordet. Jeg lurer på hvorfor narkotikamotstanderne debatterer på denne måten. Er det bare av latskap fordi de vet at de har folkeopinionen bak seg eller er det et taktisk grep fordi de vet at de ikke kan vinne debatten med det de har av saklige argumenter? Denne Røse er ikke sann. I det ene øyeblikket påstår han at "en avkriminalisering av narkotikabruk vil være en katastrofe for ordinær norsk ungdom som under oppveksten kan fristes til å prøve å røyke cannabis istedenfor å drikke rødvin". I neste fraber han seg "flere følelsesbaserte utredninger a la Stoltenbergutvalget i 2010 der fagfolk var fraværende og biskoper og politikere var blant synserne". Smak på de to setningene der sammen. En synser som spiller på følelser klager på følelsesbaserte utredninger fra synsere. Sannelig bra for ham at noen løgnaktige retoriske spørsmål er alt som skal til før det nikkes bifallende i de tusen hjem. "Er Stortingets flertall virkelig villig til å sette over styr at norsk ungdom, som en konsekvens av dagens robuste narkotikapolitikk, ligger lavest i Europa når det gjelder bruk av cannabis, som nesten uten unntak er inngangsporten til etterfølgende narkotikaproblemer." Anonymkode: e7ef4...0d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 29. desember 2017 #67 Del Skrevet 29. desember 2017 On 12/14/2017 at 5:58 PM, Evilposelos said: Vet du det med sikkerhet? Jeg tenker de blir sendt dit for å bli normal igjen, men jeg vet jo ikke. Det sier seg jo selv. Nordmenns rusvaner kan du lese mer om her. Jeg håper da virkelig at de plassene vi har for behandling av rusavhengighet blir prioritert til de som faktisk trenger det. "Sendt dit for å bli normal igjen." Jeg tror du hadde fått deg en overraskelse om du hadde fått vite hvor mange i omgangskretsen din som av og til benytter seg av ulovlige stoffer. Virker som veldig mange bare ser på rusbrukere som de slitne folka langs Akerselva. Jeg kjenner folk som er ledere, jobber innenfor helsesektoren og i kassa i butikker som av og til benytter seg av rusmidler utover alkohol. Jeg kjenner også noen få det har gått for langt for, men disse er helt klart i mindretall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. desember 2017 #68 Del Skrevet 29. desember 2017 4 minutter siden, Duckie skrev: Det sier seg jo selv. Nordmenns rusvaner kan du lese mer om her. Jeg håper da virkelig at de plassene vi har for behandling av rusavhengighet blir prioritert til de som faktisk trenger det. "Sendt dit for å bli normal igjen." Jeg tror du hadde fått deg en overraskelse om du hadde fått vite hvor mange i omgangskretsen din som av og til benytter seg av ulovlige stoffer. Virker som veldig mange bare ser på rusbrukere som de slitne folka langs Akerselva. Jeg kjenner folk som er ledere, jobber innenfor helsesektoren og i kassa i butikker som av og til benytter seg av rusmidler utover alkohol. Jeg kjenner også noen få det har gått for langt for, men disse er helt klart i mindretall. Du skjønte hva jeg mente Sendt dit for at rusen skal gå over. Neida, de forteller meg, er en god del ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. desember 2017 #69 Del Skrevet 29. desember 2017 Fantastisk! Ingenting hadde vært bedre enn å nyte en joint en fredags kveld i Norge, helt lovlig. Drikker ikke alkohol, men liker å røyke litt av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #70 Del Skrevet 1. januar 2018 En tidligere politimann forteller om sine erfaringer. Politiet burde egentlig ha brukt mannskaper og ressurser mye bedre, enn å hanke inn noen for oppbevaring og bruk av for eksempel 10 gram hasj... Anonymkode: e242a...612 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå