Gå til innhold

Politi vil gjøre hasj lovlig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På tide.

Krigen mot narkotika var en fasade og har gjort mer vondt enn godt. (Røyker ikke verken hasj eller annet)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt. Studier fra USA viser at legalisering fører til et mye høyere forbruk i befolkningen. 

Etter min mening ; Jo mindre rusmidler det er i omløp/som benyttes - jo bedre.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det finnes fornuftige folk i politiet også, men de er nok i kraftig mindretall der.

Anonymkode: e7ef4...0d2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke nytt , er flere i politiet som har gått ut før også for en endring i narkotikapolitikken og er for legalisering av hasj.

Fordelen med legalisering blir naturligvis at alle søkende får tak i rene produkter. I dag blandes alt fra gummi og kaffe til glass i hasj og marihuana for at mellommennene skal tjene ekstra. Kan man kjøpe rett fra produsent, og produsenter ikke trenger å skjerme seg i frykt for å bli tatt, så blir det mye tryggere for alle. 

Dessuten bør alle ha rett til å kunne velge naturmedisin for sykdom og ikke bli stemplet for kriminelle fordi de velger en plantemedisin uten negative bivirkninger som medisin, enn 6 forskjellige piller fra farmasøyten med masse negative bivirkninger som gjør at de må ta nye piller for bivirkningene og til slutt sitter på masse forskjellige piller som gir skadelige etterfølger på organer og kropp. 

Anonymkode: 2caa4...0d2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, yeans skrev:

Lol. Dette kommer aldri til å bli noe av.

Jeg tror du tar feil. Det har skjedd en ekstrem holdningsendring i Norge i løpet av noen få år. For 5 år siden var det nesten bare Arild Knutsen og et par andre hippier som snakket om avkriminalisering/legalisering/oppmykning i lovverket. Nå har vi fått en stor gruppe med politikere, jurister, forskere og samfunnsdebattanter som sier det samme. Flere store partier går inn for avkriminalisering (i tillegg til MDG som går inn for regulert, lovlig salg) og vi ser en stor holdningsendring i befolkningen generelt. Det eneste jeg kan komme på som kan være sammenlignbart er forbudet mot homofili. Det var kontroversielt å gjøre det lovlig i sin tid, men i dag virker et sånt forbud helt absurd for de fleste. Om 20 år kommer vi nok til å riste på hodet av narkotikaforbudet også. 

Anonymkode: 5fe33...f27

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du tar feil. Det har skjedd en ekstrem holdningsendring i Norge i løpet av noen få år. For 5 år siden var det nesten bare Arild Knutsen og et par andre hippier som snakket om avkriminalisering/legalisering/oppmykning i lovverket. Nå har vi fått en stor gruppe med politikere, jurister, forskere og samfunnsdebattanter som sier det samme. Flere store partier går inn for avkriminalisering (i tillegg til MDG som går inn for regulert, lovlig salg) og vi ser en stor holdningsendring i befolkningen generelt. Det eneste jeg kan komme på som kan være sammenlignbart er forbudet mot homofili. Det var kontroversielt å gjøre det lovlig i sin tid, men i dag virker et sånt forbud helt absurd for de fleste. Om 20 år kommer vi nok til å riste på hodet av narkotikaforbudet også. 

Anonymkode: 5fe33...f27

Tror noen sa det samme som deg på 70- tallet. 

Legaliseringsbølger kommer med jevne mellomrom. Nå er det hasj, tidlig på 2000 tallet var det syntetiske stoffer. 

Jeg er for avkriminalisering for de tyngste brukerne, men man bør ikke samtidig ofre 15-åringene som fortjener bedre enn å starte voksenlivet uten å ha thc i kroppen. 

Anonymkode: 6bc2c...e72

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det ikke, men hvis jeg hadde bodd i nederland er det stor sannsynlighet for at jeg hadde gått på spesialkafeene og hatt kvalitetstid med meg selv, en avis, en kopp kaffe og en stor hasjkakebit. Det er ikke noe rart med det, men et tillegg eller alternativ til en halvliter. En halvliter øl er flertallets valg når de kjenner for å ruse seg litt. Voksne mennesker må få velge selv. Denne burde være like naturlig å se igjennom som en annen meny på kafe.
amsterdam-coffeeshop-menu-59ee7aa1054ad9

Anonymkode: ac49c...f91

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, WubWub skrev:

Dumt. Studier fra USA viser at legalisering fører til et mye høyere forbruk i befolkningen. 

Er det ikke rart at alkoholkonsumet går ned blant unge? Og røyking stuper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, WubWub said:

Jeg ser at tallene leses på forskjellig vis av forskjellige folk. Høyere bruk i befolkningen betyr ikke nødvendigvis høyere bruk blant folk flest, og det betyr heller ikke mer skadelig bruk. Det er også tall som tyder på at en del bruker cannabis i stedet for sterke smertestillende. Jeg vil uansett tro det vil bli annerledes i Norge hvor man ikke har lov til å reklamere for hverken reseptbelagt medisin eller rusmidler. I USA får man resept på cannabis for omtrent hva som helst. Uansett tror jeg vi godt kan leve med en viss økning i bruk når vi regner med alle fordelene ved å få det ut av de kriminelles hender. Det vil bli dyrere og tryggere å bruke og vi får frigjort enorme ressurser. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har super tro på denne Leaf gjengen. Endelig kan man håpe på endring i narkotikapolitikken! 

Enig med dem på alle punkter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Avkriminaliseringen er ihvertfall et steg i riktig retning. Tullete at politiet skal løpe rundt for å hekte inn folk som ikke er til skade for andre enn seg selv (hovedsaklig, er jo selvfølgelig en del følgeproblematikk med tunge brukere som tyr til kriminalitet for å finansiere). Politiet har bedre ting å bruke tiden sin på, de som har et skadelig forbruk hører hjemme i rusomsorgen, ikke i fengsel.

Legalisering er jeg ikke like sikker på. Hasj og milde stoffer er uproblematisk i mine øyne, men tunge, svært avhengighetsskapende stoffer burde bli avkriminalisert men ikke legalisert.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
On 11/25/2017 at 12:47 AM, WubWub said:

Tror jeg kan bekrefte dette ved personlig erfaringer. Jeg har innsikt i et sted i USA fra både før og etter legalisering. Effekten av legaliseringen har uten tvil gjort at jeg tror dette kan være høyst plausibelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan linke til forskningen om at legalisering fører til høyere rusbruk? Hadde vært interessant å se på andre faktorer involvert, tør folk være mer ærlig nå som det er lovlig, har forbruket flyttet seg fra tyngre stoffer eller alkohol til cannabis, er det mange flere som starter med skadelig misbruk og hvor stor økning det er snakk om. Om en av tusen tidligere brukte cannabis og det nå er snakk om to av tusen er det jo ikke en dramatisk økning selv om 100% økning høres dramatisk ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Duckie skrev:

Avkriminaliseringen er ihvertfall et steg i riktig retning. Tullete at politiet skal løpe rundt for å hekte inn folk som ikke er til skade for andre enn seg selv (hovedsaklig, er jo selvfølgelig en del følgeproblematikk med tunge brukere som tyr til kriminalitet for å finansiere). Politiet har bedre ting å bruke tiden sin på, de som har et skadelig forbruk hører hjemme i rusomsorgen, ikke i fengsel.

Legalisering er jeg ikke like sikker på. Hasj og milde stoffer er uproblematisk i mine øyne, men tunge, svært avhengighetsskapende stoffer burde bli avkriminalisert men ikke legalisert.

De skal jo fortsatt hekte folk inn, men sende dem på avrusing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...