Wiley Skrevet 10. januar 2018 #141 Del Skrevet 10. januar 2018 5 minutter siden, Håper mamma i 2018 said: Nå skjønner jeg ingen ting. Hva er forskjellen på lang og kort protokoll? :-) @miore har tidligere beskrevet veldig godt forskjellen på kort og lang protokoll her: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 10. januar 2018 #142 Del Skrevet 10. januar 2018 13 minutter siden, Wiley skrev: @miore har tidligere beskrevet veldig godt forskjellen på kort og lang protokoll her: Takk 👍🏼👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 10. januar 2018 #143 Del Skrevet 10. januar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skal begynne på gonal f 300 fra dag 2! Det er ganske voldsomt, men jeg går privat pga alder. Ikke mange som går på gonal f har jeg inntrykk av. Er du også litt eldre, eller vet du hvorfor de valgte gonal f til deg? Anonymkode: ffeda...dcb Hei, vet ikke hvorfor jeg fikk gonal-f, men jeg fikk også 300 i de 11 dagene jeg gikk på sprøyter. Er 33. På UL var tre eggposer i fin størrelse, så fortsatte med samme dose 4 dager til. På uttaksdagen så jeg virkelig endringen på eggposene, da var mange i stor fin størrelse. Ut i fra UL regnet de med typ 3 egg ut, men fikk ut 13. Ett embryo inn (endte negativt) og ett på frys (inn i februar) ble resultatet til slutt. Masse lykke til🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #144 Del Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skal begynne på gonal f 300 fra dag 2! Det er ganske voldsomt, men jeg går privat pga alder. Ikke mange som går på gonal f har jeg inntrykk av. Er du også litt eldre, eller vet du hvorfor de valgte gonal f til deg? Anonymkode: ffeda...dcb Jeg skal på gonal-f, er 24. Så tror ikke det har med alder å gjøre på meg Aner ikke hvorfor, de sa at de forskjellige merkene var nesten like men at de ga ut litt forskjellige... Anonymkode: 8278b...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #145 Del Skrevet 10. januar 2018 Fikk beskjed i forrige uke om at jeg skal begynne på nesespray i slutten av neste uke.. Jeg skulle få resept og time til kontroll og alt mulig i posten men ikke sett noe til dette.. Hvor lang tid i forveien har dere andre tilhørende OUS fått dette i posten? Anonymkode: bff2d...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livi Skrevet 10. januar 2018 #146 Del Skrevet 10. januar 2018 5 timer siden, Aaa08 skrev: Uff.. Var på kontroll i dag. 7 fmdag med gonal f 150, men posene har ikke vokst nok... Skal opp til 225 i 3 dager til, så ny ultralyd.... Er ikke det helt normalt at de må justere dosen etter første kontroll etter man har begynt på sprøyter? Jeg fikk hvertfall det inntrykket når jeg fikk opplæring på sprøyter i dag. Jeg begynner på puregon i morgen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livi Skrevet 10. januar 2018 #147 Del Skrevet 10. januar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk beskjed i forrige uke om at jeg skal begynne på nesespray i slutten av neste uke.. Jeg skulle få resept og time til kontroll og alt mulig i posten men ikke sett noe til dette.. Hvor lang tid i forveien har dere andre tilhørende OUS fått dette i posten? Anonymkode: bff2d...75d Man kan gå inn på min journal å sjekke om brevet har kommet der. Det tok noen dager før det kom i posten til meg😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 10. januar 2018 #148 Del Skrevet 10. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skal begynne på gonal f 300 fra dag 2! Det er ganske voldsomt, men jeg går privat pga alder. Ikke mange som går på gonal f har jeg inntrykk av. Er du også litt eldre, eller vet du hvorfor de valgte gonal f til deg? Anonymkode: ffeda...dcb Hvor gammel er du? Jeg går også privat, og gikk på gonal 350, fikk ut 6 egg, men ingen befruktning. Nå skal jeg på Puregon 300IE og Menopur 150IE i andre runde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 11. januar 2018 #149 Del Skrevet 11. januar 2018 8 timer siden, Livi skrev: Er ikke det helt normalt at de må justere dosen etter første kontroll etter man har begynt på sprøyter? Jeg fikk hvertfall det inntrykket når jeg fikk opplæring på sprøyter i dag. Jeg begynner på puregon i morgen😊 Håper det! Ble bare veldig skuffet og stresset... Det er første ivf, og vet lite om det. Syntes legene burde være flinkere å forklare alt dette... Legen jeg har er fra utlandet, snakker dårlig norsk. Uakseptabelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 11. januar 2018 #150 Del Skrevet 11. januar 2018 12 timer siden, Juni15 skrev: Hei. Vi skal på samtale på Ullevål 01.02, og jeg er så spent. Hva skjer på samtalen? Vi har allerede tatt alle prøver hos gynekolog. Vi var overrasket over hvor raskt vi fikk time, da henvisningen ble sendt i midten av desember. Hadde forventet å ikke få time før om 4-5 måneder, og enda like mange måneder for oppstart. Vi har forsøkt i 2,5 år, så lengter veldig etter å bli gravid nå. Er det noen som har hatt samtale på Ullevål de siste månedene og kan fortelle hvor lang tid frem til oppstart dere har fått? Vi hadde oppstartssamtale 20.12 på Ullevål, og jeg er veldig fornøyd så langt! Alle jeg har møtt og snakket med foreløpig er veldig hyggelige og hjelpsomme. På samtalene snakker de gjennom hele IVF-prosessen fra start til slutt, tar opp evt. ting som gjelder dere spesifikt (hos meg var er det mye endometriose, så det påvirker planen), og svarer på spørsmål dere måtte ha. De tar også en innvendig ultralyd for å sjekke hvordan det står til, og evt. telle follikler. De har satt av 45 min-1 time til denne samtalen med dere. Det er ganske kort ventetid til oppstartssamtale, men vær forberedt på litt venting før dere kommer i gang. Jeg begynner med nesespray i slutten av februar og har egguttak etter påske hvis alt går som planlagt. Men da er dere i alle fall i gang 👍😉 Ønsker dere masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 11. januar 2018 #151 Del Skrevet 11. januar 2018 43 minutter siden, Aaa08 skrev: Håper det! Ble bare veldig skuffet og stresset... Det er første ivf, og vet lite om det. Syntes legene burde være flinkere å forklare alt dette... Legen jeg har er fra utlandet, snakker dårlig norsk. Uakseptabelt Det er ekstremt normalt, ikke noe å bekymre seg for 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 11. januar 2018 #152 Del Skrevet 11. januar 2018 Vi har ikke vært på noen samtaler med de på sykehuset faktisk.. Fastlegen henviste til gynekolog, som gjorde undersøkelser av meg, og spermtest hos mannen. Gynekologen hadde en form for samarbeid med sykehuset, selv om hun var privat. Da prøvene hans viste lavt antall svømmere, måtte vi vente i 3 måneder før han kunne ta ny prøve, som var litt bedre, men fremdeles alt for dårlig. Så da sendte hun oss bare videre. Fikk div brev i posten, flere blodprøver måtte tas, fylle ut diverse spørsmål om oss selv, og så fikk vi brev om oppstart ved neste menstruasjon og reseptene kom elektronisk. Og i dag kom mensen, og hvis de på sykehuset bare kunne ta telefonen når jeg prøver å ringe dem for å si fra, så hadde alt vært bare fint 😊 Men utenom gynekologen, som jeg snakket med da vi var der i august, og resepsjonisten jeg har levert ting til, så har jeg ikke snakket med noen.. så alle samtalene jeg stadig hører om, de vet jeg ikke noe om 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 11. januar 2018 #153 Del Skrevet 11. januar 2018 18 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev: Hei. Vi var på Ullevål 21.8 og jeg hadde oppstart av nesespray da 31.12 :-). Måtte melde mens noen mnd føre vi fikk begynne. Egentlig fikk jeg beskjed om at eggutak ville skje i feb/mars. Men det kommer til og skje i slutten av jan forhåpentligvis:-) masse lykke til på samtale er en spennene tid fremover er ikke så lagt selv men synes dette er spennende:-) Så spennende at dere snart er i gang. Midt oppi denne kjipe tiden gleder vi oss også veldig til å lære mer om hvordan alt dette fungerer 16 timer siden, Wiley skrev: Vi var på samtale 6.12 og har oppstart 29.1 med lang protokoll. På forsamtalen går de igjennom praktisk informasjon rundt prosessen, sjekker opplysninger og tar en ultralyd for å sjekke antall folikler og så avtaler dere når du skal ringe inn mens. Videre tidslinje får du første gang du ringer inn mens. Bra det gikk så kort tid med henvisning, ventetiden er vel stort sett det værste! Ja, veldig glad det gikk så kort tid. Vi har forsøkt så lege nå at alle måneder vi slipper å vente er en glede. Håper det går like kort tid mellom samtale og start som hos dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 11. januar 2018 #154 Del Skrevet 11. januar 2018 7 timer siden, Rosmerta skrev: Vi hadde oppstartssamtale 20.12 på Ullevål, og jeg er veldig fornøyd så langt! Alle jeg har møtt og snakket med foreløpig er veldig hyggelige og hjelpsomme. På samtalene snakker de gjennom hele IVF-prosessen fra start til slutt, tar opp evt. ting som gjelder dere spesifikt (hos meg var er det mye endometriose, så det påvirker planen), og svarer på spørsmål dere måtte ha. De tar også en innvendig ultralyd for å sjekke hvordan det står til, og evt. telle follikler. De har satt av 45 min-1 time til denne samtalen med dere. Det er ganske kort ventetid til oppstartssamtale, men vær forberedt på litt venting før dere kommer i gang. Jeg begynner med nesespray i slutten av februar og har egguttak etter påske hvis alt går som planlagt. Men da er dere i alle fall i gang 👍😉 Ønsker dere masse lykke til! Da er det i hvert fall lov å håpe på at det blir oppstart før sommeren da. Det hadde vært en sann drøm i så fall, selv om jeg forsøker å forberede meg på at det ikke nødvendigvis fungerer på første forsøk 1 time siden, Ginny skrev: Vi har ikke vært på noen samtaler med de på sykehuset faktisk.. Fastlegen henviste til gynekolog, som gjorde undersøkelser av meg, og spermtest hos mannen. Gynekologen hadde en form for samarbeid med sykehuset, selv om hun var privat. Da prøvene hans viste lavt antall svømmere, måtte vi vente i 3 måneder før han kunne ta ny prøve, som var litt bedre, men fremdeles alt for dårlig. Så da sendte hun oss bare videre. Fikk div brev i posten, flere blodprøver måtte tas, fylle ut diverse spørsmål om oss selv, og så fikk vi brev om oppstart ved neste menstruasjon og reseptene kom elektronisk. Og i dag kom mensen, og hvis de på sykehuset bare kunne ta telefonen når jeg prøver å ringe dem for å si fra, så hadde alt vært bare fint 😊 Men utenom gynekologen, som jeg snakket med da vi var der i august, og resepsjonisten jeg har levert ting til, så har jeg ikke snakket med noen.. så alle samtalene jeg stadig hører om, de vet jeg ikke noe om 😛 Wow, høres jo veldig greit ut da. Prosessen deres høres veldig ut som vår, men vi fikk altså innkalling til samtale. Vi var begge hos fastlege for 1,5 år siden, hvor jeg har blitt konstantert «frisk», mens samboer ble henvist videre til urolog. Etter 3 spermprøver fordelt på ca 9 måneder, ble vi konstantert ufrivillig barnløse, grunnet lavt antall og dårlig kvalitet på sperm. Årsaken er trolig testikkeltorrosjon (vridning) som samboer hadde for ca 10 år siden. Det vil si at verken antall eller kvalitet vil bedres, sannsynligvis. Deretter brukte vi noen måneder hos en uerfaren fastlege, før vi fikk henvisning til gynekolog. Etter noen måneders venting på time, fikk vi igjen konstantert at alt er fint hos meg, men at det er så godt som umulig at vi får det til naturlig (basert på at vi har forsøkt aktivt i 2,5 år og med samboers historie). Heldigvis mente han vi hadde veldig gode sjanser til å lykkes med ICIS, så krysser fingrene for at en liten spire sitter i løpet av året <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 11. januar 2018 #155 Del Skrevet 11. januar 2018 4 minutter siden, Juni15 skrev: Wow, høres jo veldig greit ut da. Prosessen deres høres veldig ut som vår, men vi fikk altså innkalling til samtale. Vi var begge hos fastlege for 1,5 år siden, hvor jeg har blitt konstantert «frisk», mens samboer ble henvist videre til urolog. Etter 3 spermprøver fordelt på ca 9 måneder, ble vi konstantert ufrivillig barnløse, grunnet lavt antall og dårlig kvalitet på sperm. Årsaken er trolig testikkeltorrosjon (vridning) som samboer hadde for ca 10 år siden. Det vil si at verken antall eller kvalitet vil bedres, sannsynligvis. Deretter brukte vi noen måneder hos en uerfaren fastlege, før vi fikk henvisning til gynekolog. Etter noen måneders venting på time, fikk vi igjen konstantert at alt er fint hos meg, men at det er så godt som umulig at vi får det til naturlig (basert på at vi har forsøkt aktivt i 2,5 år og med samboers historie). Heldigvis mente han vi hadde veldig gode sjanser til å lykkes med ICIS, så krysser fingrene for at en liten spire sitter i løpet av året <3 Det er ganske likt ja! Den første testen mannen tok hadde vel 1/8 av normalt antall, og den neste 1/4, etter en del omlegging av kosthold og kutting av alkohol. Det er små sjansen for at vi klarer det selv, og siden vi har prøvd siden mai 2015 mente legene det bare var å gå ett på ICSI heller. De vet ikke helt hvorfor det er sånn, mannens bror har barn som kom lenge før de i det hele tatt rakk å prøve, og såvidt vi vet er det ingen i familien hans som har tilsvarende problemer. Han har ikke hatt vridning, men måtte få operert ned testiklene som barn. Legen antydet at dette kunne være en del av årsaken hvertfall, men kunne ikke si noe sikkert. Men, nå ringte sykehuset og det blir oppstart i morgen, så nå skjer det ting 😃 Hyggelig å ha noen på ca samme sted i løypa da, så får vi satse på at det blir baby på oss alle i løpet av året 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #156 Del Skrevet 11. januar 2018 17 timer siden, Livi skrev: Man kan gå inn på min journal å sjekke om brevet har kommet der. Det tok noen dager før det kom i posten til meg😊 Se der lå det jo et brev med innkallelse til kontroll i begynnelsen av februar brevet er datert igår så da ble det sikkert sendt da, er bare litt utålmodig Anonymkode: bff2d...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 11. januar 2018 #157 Del Skrevet 11. januar 2018 2 timer siden, Ginny skrev: Det er ganske likt ja! Den første testen mannen tok hadde vel 1/8 av normalt antall, og den neste 1/4, etter en del omlegging av kosthold og kutting av alkohol. Det er små sjansen for at vi klarer det selv, og siden vi har prøvd siden mai 2015 mente legene det bare var å gå ett på ICSI heller. De vet ikke helt hvorfor det er sånn, mannens bror har barn som kom lenge før de i det hele tatt rakk å prøve, og såvidt vi vet er det ingen i familien hans som har tilsvarende problemer. Han har ikke hatt vridning, men måtte få operert ned testiklene som barn. Legen antydet at dette kunne være en del av årsaken hvertfall, men kunne ikke si noe sikkert. Men, nå ringte sykehuset og det blir oppstart i morgen, så nå skjer det ting 😃 Hyggelig å ha noen på ca samme sted i løypa da, så får vi satse på at det blir baby på oss alle i løpet av året 😃 La oss krysse fingrene for hverandre alle tre! Jeg håper virkelig at 2018 blir året, men hvis det ikke går på første IVF-forsøk, bikker det nok fort 2019 for min del, med ny operasjon for endometriose og ventetiden på MR og operasjon, samt at ting skal gro etterpå kan fort tiden dra ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 11. januar 2018 #158 Del Skrevet 11. januar 2018 Første dag med sprøyter,og jeg skalv like mye som første gang for 2,5 år siden.Hadde tydeligvis glemt hvor enkelt det var å stikke sprøytene som det ble etterhvert når det skulle stikkes flere gang for dagen.Tårene bare rant og rant,og panikken tok meg.Jeg hater denne prosessen,vil bare bli ferdig med dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 11. januar 2018 #159 Del Skrevet 11. januar 2018 41 minutter siden, Tingelling skrev: Første dag med sprøyter,og jeg skalv like mye som første gang for 2,5 år siden.Hadde tydeligvis glemt hvor enkelt det var å stikke sprøytene som det ble etterhvert når det skulle stikkes flere gang for dagen.Tårene bare rant og rant,og panikken tok meg.Jeg hater denne prosessen,vil bare bli ferdig med dette! Huff, ja, denne prosessen er beintøff! Her tok mannen alle sprøytene på meg, syns det var greit å gi det ansvaret til ham.. Håper det blir litt lettere for deg etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 11. januar 2018 #160 Del Skrevet 11. januar 2018 På 10.1.2018 den 17.06, Håper mamma i 2018 skrev: Åssen gikk det i dag 🙂🙂? Fikk beskjed om å ikke begynne på sprøyer enda 😪(har egentlig skikkelig sprøyteskrekk og virkelig gruet meg, men vil nå bare komme8 gang), så skulle sykepleieren høre med legen, men har ikke hørt noe enda. Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå