Aaa08 Skrevet 1. september 2018 #3021 Del Skrevet 1. september 2018 (endret) 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av gangene, ja. Gjør det stor forskjell? Er så redd for at jeg ikke har fått den beste behandlingen. Anonymkode: a068c...78e Tenkte det kan være for mye fragmentering i eggene, men siden den klarte å overleve til blasto så er det nok ikke der problemet ligger. Har du og partner tatt genetiske prøver? Endret 1. september 2018 av Aaa08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 1. september 2018 #3022 Del Skrevet 1. september 2018 3 minutter siden, Waldfee skrev: Ohoi, kjenner meg igjen, ja.... jeg blir veldig fort sint og også lei meg. Mannen min synes ikke det er så gøy... og jeg skal ha nedregulering frem til november, dette blir nok moro 🙉😆😂 Frem til november🙈 dette blir tøft for de nærmeste ja😩 Jeg har migerene, og Siden jeg startet på sprøytene har jeg det hver enste dag. Det er så jævlig. Hjelper heller ikke på humøret. Jeg er «heldigvis» bare sinna og ikke så mye lei meg😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3023 Del Skrevet 1. september 2018 12 minutter siden, Aaa08 skrev: Tenkte det kan være for mye fragmentering i eggene, men siden den klarte å overleve til blasto så er det nok ikke der problemet ligger. Har du og partner tatt genetiske prøver? Helt ærlig, så er jeg litt usikker på alt som er gjort. Men jeg er ganske sikker på at det er tatt. De da i alle fall at de har gjort og undersøkt alt de kan og at de ikke ser noen grunn til at IVF ikke skal fungere. Gjør de noe på private klinikker som offentlige ikke gjør? Anonymkode: a068c...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 1. september 2018 #3024 Del Skrevet 1. september 2018 Jeg har tatt disse prøvene i utlandet. Da jeg spurte i Riks om disse, fikk jeg svar at det er unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 1. september 2018 #3025 Del Skrevet 1. september 2018 Samboer har også tatt prøver, t.o.m sæd prøve som viser feil i DNA fragmentering eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athena85 Skrevet 1. september 2018 #3026 Del Skrevet 1. september 2018 39 minutter siden, Aaa08 said: Samboer har også tatt prøver, t.o.m sæd prøve som viser feil i DNA fragmentering eller noe sånt Hvordan går man frem for å få tatt disse prøvene? Er det av embryoet man tar prøvene eller av genene til seg selv og partner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 1. september 2018 #3027 Del Skrevet 1. september 2018 2 timer siden, Aaa08 skrev: Tror ikke du kan forvente symptomer så tidlig nei 😉. Egget har nok ikke festet seg ennå, hvis du satt in 3 eller 2 dagers Jeg og Butter har satt inn blasto, det betyr 5-6 dagers egg😉 Men jeg vet at dette egget også trenger litt tid til å feste seg😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 2. september 2018 #3028 Del Skrevet 2. september 2018 11 timer siden, Maya89 skrev: Jeg og Butter har satt inn blasto, det betyr 5-6 dagers egg😉 Men jeg vet at dette egget også trenger litt tid til å feste seg😁 Jeg tror jeg skal sette inn 3 dagers eller 2 dager er ikke sikker 😣 men har på følelsen av at det ikke går bra 😢 lest så mye om at de aldri overleve opptinig 😢😢😢😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 2. september 2018 #3029 Del Skrevet 2. september 2018 13 timer siden, Athena85 skrev: Hvordan går man frem for å få tatt disse prøvene? Er det av embryoet man tar prøvene eller av genene til seg selv og partner? Det er blodprøver av begge (kariotype eller noe sånt heter det) og sæd prøve av mannen (det er den med feil i DNA fragmentering) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 2. september 2018 #3030 Del Skrevet 2. september 2018 56 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Jeg tror jeg skal sette inn 3 dagers eller 2 dager er ikke sikker 😣 men har på følelsen av at det ikke går bra 😢 lest så mye om at de aldri overleve opptinig 😢😢😢😢 Mine har ikke overlevd nei, men det betyr ikke at dine ikke gjør det heller!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 2. september 2018 #3031 Del Skrevet 2. september 2018 18 timer siden, Hollymolly skrev: Frem til november🙈 dette blir tøft for de nærmeste ja😩 Jeg har migerene, og Siden jeg startet på sprøytene har jeg det hver enste dag. Det er så jævlig. Hjelper heller ikke på humøret. Jeg er «heldigvis» bare sinna og ikke så mye lei meg😆 Ja, det er jammen lenge til november. Samtidig går tiden fort, vi skal selge leilighet og flytte i rekkehus. Morsomt å ha noe annet å bruke tid på. Har også vært ganske opptatt på jobb, så det er «bra» - men blir da mer sliten og da går det utover mannen🙉 Migrene er ille. Uff. Heldigvis ikke så lenge med sprøyter, tross alt! 👍😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 2. september 2018 #3032 Del Skrevet 2. september 2018 5 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev: Jeg tror jeg skal sette inn 3 dagers eller 2 dager er ikke sikker 😣 men har på følelsen av at det ikke går bra 😢 lest så mye om at de aldri overleve opptinig 😢😢😢😢 Nei, prøv å tenke positivt! For meg har en av to overlevd opptining begge gangene, så fikk innsett på begge mine fryseforsøk! Ble til og med gravid på det ene, men var dessverre utenfor livmor. Men det er absolutt mulig at opptining går fint👍😊🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 2. september 2018 #3033 Del Skrevet 2. september 2018 19 minutter siden, Waldfee skrev: Nei, prøv å tenke positivt! For meg har en av to overlevd opptining begge gangene, så fikk innsett på begge mine fryseforsøk! Ble til og med gravid på det ene, men var dessverre utenfor livmor. Men det er absolutt mulig at opptining går fint👍😊🤞 Så godt og høre noe posetiv. Håper værtfall et overlever og blir satt inn åpner ikke jeg får exu da for da har jeg jo ikke igjen egleder 😢 kjenner jeg drar meg mere ned en opp disse dagene 😢😢 klarer ikke og tenke posetiv i det hele tatt 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 2. september 2018 #3034 Del Skrevet 2. september 2018 7 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev: Jeg tror jeg skal sette inn 3 dagers eller 2 dager er ikke sikker 😣 men har på følelsen av at det ikke går bra 😢 lest så mye om at de aldri overleve opptinig 😢😢😢😢 Nå har ikke jeg så mye erfaring med tining av egg eller ferske 😋 Dette er min aller første Ivf, der var det kun 1 egg som overlevde av 9. Sånn sett skal jeg være takknemlig for at det i det heletatt ble 1... 😊 (Da jeg har lest at de fleste får egg til frys, og mange) Tror ikke alt som skrives stemmer likt for alle.. Tror vi må slutte og lese 🤣 Jeg tenker, ikke ta sorgene på forskudd. Dette kan gå helt fint😃 Har selv tenkt mye negativt, i min prosess. Men istedet, jeg tar det som det kommer😉 Uansett om det blir sorg eller glede. Min terapi har vært skogturer i 3 dager på rad, dette fungerer på meg altså. Glemmer alt en stund😃 Forresten, så er ikke nødvendigvis et 5 dagers blasto mye bedre heller. Vi får se, hva tiden bringer oss😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 2. september 2018 #3035 Del Skrevet 2. september 2018 23 timer siden, Maya89 skrev: Jeg har egentlig ikke noen symptomer på graviditet... Kun murringer.. De er ikke like intens idag, godt er det😃 Er på rugedag 3 jeg.. Men du vet, ikke alle har symptomer heller.. Å likevel være gravid! Dessuten er det kanskje litt tidlig for oss også... 😊 Det blir vel👏 Idag har jeg faktisk ikke tenkt noe på dette, gjorde seg med en skogstur😍👍 forresten, hvor lenge skal du gå på lutinus? Jeg har bare igjen 5 dager av den.. Å da skal jeg ikke ta mer😱😱 Da er jeg ferdig litt før testdato... Ja, vet. Føles bare bedre med symptomer 😂. enig i at det er godt å komme seg ut. Relativt lang skogstur med mannen i går, hyggelig. Og i dag våget jeg meg på en liten løpetur. Tok det meget pent. Hører så mye fra andre ivf-ere om at de er livredde for trening, men jeg finner ingenting faglig som fraråder det bortsett fra rolig de aller første dagene og å ikke overdrive, Jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg skal gå på lutinus. Dette er jo fryskeforsøk i en slags naturlig syklus, så da er det jo mange som ikke trenger lutinus en gang. Men jeg mistenker at jeg produserer litt lite progesteron selv. Skal hvertfall gå på det frem til test, og så skulle vi avtale videre etter det. Synes det er rart at du ikke har fått frem til testdato en gang. Har ikke du ferskforsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 2. september 2018 #3036 Del Skrevet 2. september 2018 2 timer siden, Butter skrev: Ja, vet. Føles bare bedre med symptomer 😂. enig i at det er godt å komme seg ut. Relativt lang skogstur med mannen i går, hyggelig. Og i dag våget jeg meg på en liten løpetur. Tok det meget pent. Hører så mye fra andre ivf-ere om at de er livredde for trening, men jeg finner ingenting faglig som fraråder det bortsett fra rolig de aller første dagene og å ikke overdrive, Jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg skal gå på lutinus. Dette er jo fryskeforsøk i en slags naturlig syklus, så da er det jo mange som ikke trenger lutinus en gang. Men jeg mistenker at jeg produserer litt lite progesteron selv. Skal hvertfall gå på det frem til test, og så skulle vi avtale videre etter det. Synes det er rart at du ikke har fått frem til testdato en gang. Har ikke du ferskforsøk? Det man skal være forsiktig med, når det gjelder trening, er at eggsstokkene kan bli litt forstørret ved hormonendringer, og lettere "hoppe rundt seg selv". Da får man såkalt "børslyng", som det heter på veterinærspråket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 2. september 2018 #3037 Del Skrevet 2. september 2018 43 minutter siden, Lissygloss skrev: Det man skal være forsiktig med, når det gjelder trening, er at eggsstokkene kan bli litt forstørret ved hormonendringer, og lettere "hoppe rundt seg selv". Da får man såkalt "børslyng", som det heter på veterinærspråket Ja, vet det. Fikk beskjed om å være forsiktig med trening ifbm ferskforsøket pga faren etter stimulering. Men har ikke gått på noe særlig stimulering nå og de små dosene jeg gikk på ble avsluttet for to uker siden 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 2. september 2018 #3038 Del Skrevet 2. september 2018 6 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev: Så godt og høre noe posetiv. Håper værtfall et overlever og blir satt inn åpner ikke jeg får exu da for da har jeg jo ikke igjen egleder 😢 kjenner jeg drar meg mere ned en opp disse dagene 😢😢 klarer ikke og tenke posetiv i det hele tatt 😢 Du får nok ikke exu en gang til! Det er lett å tenke negativt, jeg gjør også mye det selv. Har nesten gitt opp håpet føler jeg, prøver å innstille meg på at det kanskje ikke går også. Men så må man håpe og for veldig mange går det bra til slutt! Har troa på deg og du fortjener det veldig mye!! 💗😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 2. september 2018 #3039 Del Skrevet 2. september 2018 1 time siden, Butter skrev: Ja, vet det. Fikk beskjed om å være forsiktig med trening ifbm ferskforsøket pga faren etter stimulering. Men har ikke gått på noe særlig stimulering nå og de små dosene jeg gikk på ble avsluttet for to uker siden 😁 Litt jogging går nok fint! Husker jeg jogget før testdato etter første IVF da jeg ble gravid og fikk en flott sønn! Drev med løpeturer til jeg var 4-5 mnd på vei, husker jeg. Og var i god form/lite plager. Så trening er fint, så lenge man tilpasser 👍😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 3. september 2018 #3040 Del Skrevet 3. september 2018 13 timer siden, Butter skrev: Ja, vet. Føles bare bedre med symptomer 😂. enig i at det er godt å komme seg ut. Relativt lang skogstur med mannen i går, hyggelig. Og i dag våget jeg meg på en liten løpetur. Tok det meget pent. Hører så mye fra andre ivf-ere om at de er livredde for trening, men jeg finner ingenting faglig som fraråder det bortsett fra rolig de aller første dagene og å ikke overdrive, Jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg skal gå på lutinus. Dette er jo fryskeforsøk i en slags naturlig syklus, så da er det jo mange som ikke trenger lutinus en gang. Men jeg mistenker at jeg produserer litt lite progesteron selv. Skal hvertfall gå på det frem til test, og så skulle vi avtale videre etter det. Synes det er rart at du ikke har fått frem til testdato en gang. Har ikke du ferskforsøk? Selvfølgelig føles det bedre med symptomer🤣 Om man bare hadde vært så heldig så tidlig😋 Ja, jeg har lest det også, at flere ikke rører seg mye fordi de er redd det skal skje noe.. Jeg bare går en del, trener ikke.. Gjør dette bare for å kunne tenke på noe annet 😉 En må prøve og leve litt samtidig å😊 Jeg har ferskforsøk ja.. Har aldri lest om noen som sluttet med lutinus før testdag.. Jeg blir litt skeptisk, men ifølge sykehuset så skal kroppen klare og produsere dette stoffet selv når egget har klamret seg fast.. Ikke vet jeg.. Bare redd for at egget mitt skal finne veien ut😂 Samtidig.. Mine murringer gir seg ikke heller.. 😑 Ser egentlig dette som er dårlig tegn.. For har hatt det i mange dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå