Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt første menopur i går, men mens jeg skulle blande (hadde 2 sprøyter med vann) så rant ut litt vann fra den siste sprøyta... Gjør det noe tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Hollymolly skrev:

Var det første forsøket? På mitt første forsøk så fikk vi ut 6 egg og ingen ble befruktet. Så da fikk jeg nye doser og da gikk det mye bedre. Så ikke alltid de treffer på første forsøket. 

Du trenger bare et gullegg som alle sier🤞🏼🤞🏼 

Masse lykke til🙌🏼

Ja det var første forsøk😊 Huff, det måtte være enda mer skuffende😞 Men 6 egg er jo egentlig nok det også.. Det er bra vi har flere sjangser😃👏 Nei jeg skal jeg være takknemlig, jeg ble bare så overrasket😊

Tusen takk, lykke til med hormoner😃 Ikke lenge igjen til du er i rugetid😍  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Waldfee skrev:

Så bra det gikk fint! En blastocyst er jo bra resultat👍😊 Og hvis den er fin, er sjansene gode! På mitt første forsøk fikk jeg 4 på frys, ble gravid også og fikk en herlig gutt 💗 Men: de fire i fryseren ble fryst på dag 2, ingen av dem ble noe av (to overlevde tining) da vi prøvde på søsken. Så heller et flott blasto enn flere todagers på frys, spør du meg! Man vet mye mer om kvaliteten når de er dyrket lengre. Masse lykke til med rugetiden! Sender deg en klem 💗

Oij, så fantastisk! Jeg blir så glad når jeg leser slikt, at dere ble gravid😃👏 

Jeg skal kanskje ikke svarmale alt enda.. Det var et veldig fint egg, håper bare det er nok😊 Men har uansett 2 forsøk igjen, så jeg trøster meg med det samtidig🙈😃

Tusen takk for fine og trøstende ord å klem😊 klem tilbake❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Jeg har tatt første menopur i går, men mens jeg skulle blande (hadde 2 sprøyter med vann) så rant ut litt vann fra den siste sprøyta... Gjør det noe tro? 

Jeg har nettop lest i felleskatalogen (Typisk meg, jobber selv i helsevesenet)🙈, det står ingenting spesifikk om dette. Det er ganske liten dose som er minimal, så tror ikke dette gjør så mye. Det er kun litt vann, du har likevel fått i deg stoffet som faktisk inneholder hormoner😊 

Endret av Maya89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Maya89 skrev:

Jeg har nettop lest i felleskatalogen (Typisk meg, jobber selv i helsevesenet)🙈, det står ingenting spesifikk om dette. Det er ganske liten dose som er minimal, så tror ikke dette gjør så mye. Det er kun litt vann, du har likevel fått i deg stoffet som faktisk inneholder hormoner😊 

Ringte Riks for sikkerhets skyld. Dama mente at dette ikke er så farlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Ringte Riks for sikkerhets skyld. Dama mente at dette ikke er så farlig 

Hadde ikke regnet med noe annet☺️👍Skjønner at du blir bekymra, man vil jo helst gjøre alt riktig😃 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.8.2018 den 15.53, Maya89 skrev:

Da har jeg vært til innsett!😊 Spurte om disse smertene nederst i magen, men dette var vist helt normalt.. Så det var godt og høre.. 

Jeg ble veldig skuffet idag😞 Jeg hadde fått ut 9 egg ved uthentingen, og kun 5 ble befruktet.. og igjen KUN 1 som overlevde blasto... Så ingen på frys.. Dette følte jeg som en stor nedtur😞 føler at vi mister sjangser pga dette.. Og jeg er litt negativ til at dette ene egget vil sitte...😞 Men det som er positivt, er at uthenting og innsett har gått veldig fint.. Så jeg orker heldivis en tur til, om det må bli det😊

Tror man generelt blir mer trøtt i denne prossesen, man har i seg hormoner heletiden😂👍 

Angående testing, så sa de at jeg kunne teste noen dager før.. Men at de ikke kunne garantere svaret😂 holder meg nok til 2 uker fra idag... Synes det er litt vanskelig og skulle finne ut at man ikke er gravid også😞 Dette er første gangen... Men hadde håpet at det skulle klaffe med en gang, og mye egg til frys.. Pga at det er ikke noe galt med meg.. 

Må vel bare vente og se.. må nesten bare ta det som det kommer nå😊 Bildet av min blastocyst var kjempe fasinerende, jeg ble nesten glad i den med en gang.... 🙈 

Ja, artig å ha noen som har ca samme tid som meg selv til testing! Det er bra vi har hverandre, dette blir spennende😃❤️

Skjønner at det er kjipt med bare ett egg og ingen på frys, men som andre skriver her- det er ikke sikkert du trenger flere :-) 

Godt å høre at alt var normal, alt som er normalt er som regel bra. 

Enig i at det er spennende med det bildet. Helt utrolig å tenke på at det (forhåpentligvis) blir barnet vårt❤ . 

I går hadde jeg så dårlig følelse på dette forsøket. Ikke noen grunn egentlig, men bare en dårlig følelse. I dag da jeg satt på jobb kjente jeg meg brått litt småkvalm, og trøtt. Det burde jo egentlig være alt for tidlig å kjenne noe. Så antar det er lutinusen. Jeg vet jo imidlertid ikke hvordan lutinusen virker når man ikke er gravid, så jeg håper jo det er gode tegn.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vi er et par som skal til første samtale i november. Årsaken til at vi ble henvist var at jeg fikk påvist pco etter lang tids prøving. I dag fikk jeg beskjed om at jeg ikke har pco likevel av en annen gynekolog, så jeg lurer på om noen har erfaring med det? Fikk dere svar på hva som var galt, når det viser seg at man ikke har pco? 

Anonymkode: d26c9...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Butter skrev:

Skjønner at det er kjipt med bare ett egg og ingen på frys, men som andre skriver her- det er ikke sikkert du trenger flere 🙂

Godt å høre at alt var normal, alt som er normalt er som regel bra. 

Enig i at det er spennende med det bildet. Helt utrolig å tenke på at det (forhåpentligvis) blir barnet vårt❤ . 

I går hadde jeg så dårlig følelse på dette forsøket. Ikke noen grunn egentlig, men bare en dårlig følelse. I dag da jeg satt på jobb kjente jeg meg brått litt småkvalm, og trøtt. Det burde jo egentlig være alt for tidlig å kjenne noe. Så antar det er lutinusen. Jeg vet jo imidlertid ikke hvordan lutinusen virker når man ikke er gravid, så jeg håper jo det er gode tegn.   

Ja, uansett utfall synes jeg bildet er veldig koslig og ha😍 Det er ganske fantastisk at det fungerer slik.. Bare det vil sitte nå så🤞🏻😊 

Hmm.. Jeg lurer på om det er tidlig å merke noe jeg også? Aner ikke egentli, bare noe jeg har lest😂 Leser alt for mye om dagen..... Har hatt murringer i magen i hele dag, kjennes ut som mensen skal komme når som helst... Men det er jo faktisk umulig😂 

Kanskje er symptomene dine tegn.. Det får vi snart vite😍😍 Du er snart på rugedag 5? Siden jeg er straks på 3.. mente det er 2 dager mellom oss... 😊 

Skjønner hva du mener når du sier dårlig følelse.. Den har jeg egentlig hatt siden innsett selv.. 😱 Tror det er for at jeg er alt for redd for og håpe å glede meg.. Er så redd for å bli skuffet.. Det er vel kanskje vår forsvarsmekanisme🙈 

Men, vi må trøste oss med, at vi kan fortsatt få det vi drømmer om.. ❤️ Et godt og fint blasto, er et super pluss.. Det er fortsatt håp😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2018 den 23.11, Hollymolly skrev:

Husker deg veldig godt og har faktisk tenk på deg og lurte på hvordan det gikk. Uff, dette hørtes helt forferdelig ut😔 håper virkelig det går i orden og dere kommer rask i gang med å få oppfylt den store babydrømmen❤️ 

Takk for du deler❤️

Takk for positive ord! Det hjelper godt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2018 den 23.24, Wiley skrev:

Etter alt du har vært gjennom så er det jo herlig at dere for lov til å sette i gang, men lett skal det liksom ikke være. Tipper du får svar ganske snart, så blir det bare å vente på første time og all den andre ventingen etter det. Vi får håpe at dere har vært gjennom det værste allerede og at ting går mye mer smidig fremover!

Ikke alltid så lett å finne frem positivitet i denne prosessen, men terskelen for hva som er gode nyheter flyttes hele tiden når man står oppi dette. Ta ett og ett steg av gangen og prøv å fokuser på neste delmål. Hjelper å dele det litt opp i hodet. 

Da kom endelig brevet i dag! Og vi skal inn til Ullevål (må inn dit på grunn av hepatitten). Skal dit på samtale allerede nå 28.09. Er det raskt? De på infeksjonsmedisinsk avdeling sa at vi muligens kom til å gå raskere gjennom da det må gjøres på et eget område av sykehuset (SIVF).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/30/2018 at 9:28 PM, AnonymBruker said:

Hei,

vi er et par som skal til første samtale i november. Årsaken til at vi ble henvist var at jeg fikk påvist pco etter lang tids prøving. I dag fikk jeg beskjed om at jeg ikke har pco likevel av en annen gynekolog, så jeg lurer på om noen har erfaring med det? Fikk dere svar på hva som var galt, når det viser seg at man ikke har pco? 

Anonymkode: d26c9...b2e

Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde PCO av første gynekolog (privat) fordi jeg hadde 15-20 "cyster" men hormonprøvene kom tilbake helt normale. Så når jeg var hos den offentlige henviste gynekologen 3 måneder senere mente hun at det ikke var PCO, så på Riksen har vi fått diagnose "uforklart" siden antall "cyster" nå har fått ned. Så dessverre ikke fått noe svar på hva som er galt for vår del. Prøvd i 1,5 år nå, med et negativt IVF forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Popkorn said:

Da kom endelig brevet i dag! Og vi skal inn til Ullevål (må inn dit på grunn av hepatitten). Skal dit på samtale allerede nå 28.09. Er det raskt? De på infeksjonsmedisinsk avdeling sa at vi muligens kom til å gå raskere gjennom da det må gjøres på et eget område av sykehuset (SIVF).

Ja det høres ganske raskt ut, jeg har stort sett ventet 3-4 måneder på første samtale pluss oppstart forsøk siden. Det synes jeg du fortjener etter alt du har vært gjennom. Får håpe det fortsatt går raskt etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Athena85 skrev:

Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde PCO av første gynekolog (privat) fordi jeg hadde 15-20 "cyster" men hormonprøvene kom tilbake helt normale. Så når jeg var hos den offentlige henviste gynekologen 3 måneder senere mente hun at det ikke var PCO, så på Riksen har vi fått diagnose "uforklart" siden antall "cyster" nå har fått ned. Så dessverre ikke fått noe svar på hva som er galt for vår del. Prøvd i 1,5 år nå, med et negativt IVF forsøk. 

Takk for svar!! 

Har du sett mørkere på prøverørsprosessen nå som man «egentlig ikke vet hva som er galt», eller har du blitt møtt med optimisme på Riksen?

jeg er usikker på om jeg skal være glad eller lei meg for at jeg ikke har pco, da jeg føler det er lettere å vite hva man skal gjøre, når man vet hva problemet er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, m9618 said:

Takk for svar!! 

Har du sett mørkere på prøverørsprosessen nå som man «egentlig ikke vet hva som er galt», eller har du blitt møtt med optimisme på Riksen?

jeg er usikker på om jeg skal være glad eller lei meg for at jeg ikke har pco, da jeg føler det er lettere å vite hva man skal gjøre, når man vet hva problemet er..

Ja, skjønner veldig godt hva du mener, man har jo lyst å vite hva det er slik at man kan gjøre noe med problemet. Så tenker en del på det. Tok også en lapraskopi for en måned siden for å utelukke endometriose, men de fant ikke noe der heller. 

Men de er jo optimistiske på Riksen da, og mener jeg har fine embryo på frys. (11 av 12 ble befruktet, og 3 dyrket til blastocyst). Så på en måte er jo det godt å vite også, hadde f.eks. vært tyngre å få få beskjeden om at det var svært små sjanser for at det gå

Skal prøve fryseforsøk nå i september, men kjenner det surrer litt i bakhodet at det kanskje er noe galt som gjør at det ikke fester seg, men man må vel bare være tålmodig. Tar jo bare litt tid noen ganger, og kan jo også være tilfeldig når det sitter og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Athena85 skrev:

Ja, skjønner veldig godt hva du mener, man har jo lyst å vite hva det er slik at man kan gjøre noe med problemet. Så tenker en del på det. Tok også en lapraskopi for en måned siden for å utelukke endometriose, men de fant ikke noe der heller. 

Men de er jo optimistiske på Riksen da, og mener jeg har fine embryo på frys. (11 av 12 ble befruktet, og 3 dyrket til blastocyst). Så på en måte er jo det godt å vite også, hadde f.eks. vært tyngre å få få beskjeden om at det var svært små sjanser for at det gå

Skal prøve fryseforsøk nå i september, men kjenner det surrer litt i bakhodet at det kanskje er noe galt som gjør at det ikke fester seg, men man må vel bare være tålmodig. Tar jo bare litt tid noen ganger, og kan jo også være tilfeldig når det sitter og ikke. 

Det har du helt rett i. Er betryggende å vite at det er gode sjanser med prøverør, i all uvissheten ellers... Jeg ønsker deg massemasse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, m9618 said:

Det har du helt rett i. Er betryggende å vite at det er gode sjanser med prøverør, i all uvissheten ellers... Jeg ønsker deg massemasse lykke til! 

Tusen takk og i lige måde :) Håper dere kan komme raskt i gang med forsøk etter samtale. 

Det som er greit med prøverør er jo at man i det minste til en viss grad for sjekket kvaliteten på eggene og får valgt ut de beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Athena85 skrev:

Tusen takk og i lige måde :) Håper dere kan komme raskt i gang med forsøk etter samtale. 

Det som er greit med prøverør er jo at man i det minste til en viss grad for sjekket kvaliteten på eggene og får valgt ut de beste

Tusen takk! :) Jeg er veldig spent på å komme i gang. Men jeg er redd det vil ta lang tid (har ventet lenge nok allerede) før vi kommer i gang med første forsøk. Jeg er veldig usikker på hva jeg kan forvente meg da jeg prøver å unngå å Google for mye, men det vil ikke skje noe i år uansett.. 

Har nemlig offisielt tatt fri fra syklusobsession, hormonbehandlinger, alternative råd og lavkarbo (bortsett fra å høre andres erfaringer her). Nå tar jeg FERIE fra dette psykiske spillet frem til første samtale i Haugesund. Kan ikke starte prøverørsprosessen med denne psyken - er ikke mye som skal tippe meg av pinnen for tiden...

kan jeg spørre hvor lenge dere måtte vente fra første samtale til dere virkelig satte i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, m9618 skrev:

Tusen takk! :) Jeg er veldig spent på å komme i gang. Men jeg er redd det vil ta lang tid (har ventet lenge nok allerede) før vi kommer i gang med første forsøk. Jeg er veldig usikker på hva jeg kan forvente meg da jeg prøver å unngå å Google for mye, men det vil ikke skje noe i år uansett.. 

Har nemlig offisielt tatt fri fra syklusobsession, hormonbehandlinger, alternative råd og lavkarbo (bortsett fra å høre andres erfaringer her). Nå tar jeg FERIE fra dette psykiske spillet frem til første samtale i Haugesund. Kan ikke starte prøverørsprosessen med denne psyken - er ikke mye som skal tippe meg av pinnen for tiden...

kan jeg spørre hvor lenge dere måtte vente fra første samtale til dere virkelig satte i gang?

Jeg var på samtale i august 2017 og begynte desember på nyttårsaften 2017 med nese spray😀 skal igang med fryst førsøk ved mens nå så nå venter vi bare på mens😀 jeg er uforklarlige barnløs er under 30 🙂 sliti en del det siste halv året så krysser fingre for at eggene overlever opptinig selvom jeg tviler sterkt for det er bare min uflaks i år som slår inn 😢  sliti i 8 år med og få barn 😢

Håper du kommer fort igang og at egget sitter på førsteforsøk 🙂❤️bare og spørre om du lurer på noe kan svare etter beste evne 🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, m9618 said:

Ja,skjønner veldig godt at du føler for å ta en pause fra all googlingen. Man kan jo bli gal av alt man føler man burde prøve eller gjøre. Er generelt en stor psykisk påkjenning gå gjennom en lang periode med prøving. 

Vi hadde første samtale 4.mai og fikk begynne med førsøk i begynnelsen av juni (skulle egentlig begynne en måned senere men var på ventelisteplass som ble ledig. Vi var på Riksen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...