Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gravid i uke 6 nå etter IVF, prøvd i ett år. Kvalme har veltet over meg nå!🤢

Anonymkode: 5a0cf...f7f

Jeg hadde vært overlykkelig hvis det var meg om seks uker😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gravid i uke 6 nå etter IVF, prøvd i ett år. Kvalme har veltet over meg nå!🤢

Anonymkode: 5a0cf...f7f

Gratulerer 💕 jeg er selv i uke 9, og kjenner kvalmen komme og gå. Men forsøker å være takknemlig over alle tegn, når jeg tenker på alle de sterke damene her som enda ikke har lykkes 😞

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også gravid etter ivf. Kvalmen kommer og går, og må si at når jeg ikke er kvalm er jeg livredd for at jeg har mistet. 

Ver glad du er kvalm du ;)

Og til dere det ikke klaffet for før sommeren, ta en god sommerferie og nyt den det dere kan. Ikke gi opp! Selv om det ikke har klaffet til nå så betyr ikke det at det aldri vil skje.. Hold motet oppe og gjør det dere kan for å holde dere sterke i denne vanskelige prosessen. ❤️

Mange gode og varme klemmer til alle her på denne siden. Dere fortjener det beste 💕

Anonymkode: e1449...4f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

@Blomst37 og @Waldfee da skal vi i gang igjen likt alle tre da. Jeg skal begynne på tabletter i august mensen og skal i gang med fryst forsøk 🙂🙂 så har jeg innsett i sept 😊😊 vi går nyte sommeren og håpe september er mnd vår for og få 2019 baby 🙂🙂

Ja, vi håper det lykkes for oss alle tre til høsten!! 💗👍 Riktig god sommer til deg, vi trenger en fin ferie nå etter motgangen i vår!! Klem ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aaa08 skrev:

Flere som har uttak snart? 

Jeg har det i morgen...

Masse lykke til med uttaket! Pleier jo å gå veldig greit. Håper du får ut mange fine egg 🤞☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her.  Etter SA i fjor, og ingen voksende mage etterpå. Utredning i januar og en del måender med kunstig stimulering med negativ utfall. Ivf starte opp august.  Spennende tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Slenger meg inn her jeg også. Har endometriose og hadde operasjon for noen uker siden. Begynte på synarela for 1 uke siden Fikk min første ordentlige mensen for 5 dager siden. Så nå er jeg klar for å starte på sprøyter i slutten av juli. Vi er veldig spente! Grunnen til at jeg har begynt på synarela er fordi jeg skal ha lang protokoll grunnet endometriose. Men jeg leser om dere som tar blastocyst? vi skal ha vanlig IVF, men kan de ta blastocyst på Klinikk Hausken? syntes det var litt interessant.

Anonymkode: 7b375...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Waldfee skrev:

Masse lykke til med uttaket! Pleier jo å gå veldig greit. Håper du får ut mange fine egg 🤞☺️

Takk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var til samtale nå i juni. Fikk beskjed om å ringe inn mens, og så blir det nok oppstart i september. Vi har begge normale prøver på alt, så er bare uforklarlig barnløs 😕 Gruer meg litt til alle sprøytene man må stikke i seg selv, men antar at man blir vant til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slenger meg inn her jeg også. Har endometriose og hadde operasjon for noen uker siden. Begynte på synarela for 1 uke siden Fikk min første ordentlige mensen for 5 dager siden. Så nå er jeg klar for å starte på sprøyter i slutten av juli. Vi er veldig spente! Grunnen til at jeg har begynt på synarela er fordi jeg skal ha lang protokoll grunnet endometriose. Men jeg leser om dere som tar blastocyst? vi skal ha vanlig IVF, men kan de ta blastocyst på Klinikk Hausken? syntes det var litt interessant.

Hei, og velkommen inn her :) Lang protokoll er ganske vanlig, i hvert fall i det offentlige. Blastocyst er et stadie i embryoutviklingen, og vanligvis nås dette stadiet etter at et befruktet egg er dyrket i 5 dager. Ellers er det vanlig å dyrke i 2-3 dager. De fleste private klinikkene dyrker til blasto tror jeg, men vet ikke om spesifikt Hausken gjør det.

Lykke til med forsøket i august, håper dere får full uttelling! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har nettopp hatt et forsøk på Hausken mens jeg står i kø på riksen. De sa til meg at de vanligvis setter inn på dag 2 eller 3.. men det hender at de dyrker til blasto... jeg satt inn på dag 3 og ble gravid. Resten av eggene ble dyrket til blasto før de ble fryst. Er veldig glad for at de dyrket så lenge :) Lykke til med forsøket når den tid kommer.

Endret av Blåklokke8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

velkommen!! Jeg har også endometriose og pleier ha lang protokoll. Har en IVF-gutt, nå søskenforsøk. Hausken dyrker til blastocyst, ja. Om det er aktuelt kommer an på hvor mange egg man får ut/får befruktet. Man må ha nok egg til å tørre å prøve blastocyst - for flere faller fra frem til dag 5 enn til dag 2/3. Hadde blastocyst nå sist, men ikke gravid. Gutten vår er fra embryo satt inn på dag 2. Følte at for min kropp ble det lenge å vente til dag 5 for innsett, gikk litt ut av hormonmodus. Men kan funke for mange, blir jo et mer robust embryo som settes inn! Masse lykke til ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Aaa08 skrev:

Uttak overstått. 18 egg ut

Det var jo flott antall! Håper det blir bra befruktning også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Waldfee skrev:

velkommen!! Jeg har også endometriose og pleier ha lang protokoll. Har en IVF-gutt, nå søskenforsøk. Hausken dyrker til blastocyst, ja. Om det er aktuelt kommer an på hvor mange egg man får ut/får befruktet. Man må ha nok egg til å tørre å prøve blastocyst - for flere faller fra frem til dag 5 enn til dag 2/3. Hadde blastocyst nå sist, men ikke gravid. Gutten vår er fra embryo satt inn på dag 2. Følte at for min kropp ble det lenge å vente til dag 5 for innsett, gikk litt ut av hormonmodus. Men kan funke for mange, blir jo et mer robust embryo som settes inn! Masse lykke til ☺️

Takk 😄 så spennende! Men er det bedre resultat av blastocyst? Det er jo mange som spontanaborterer også fordi egget sluttet å utvikle seg etter noen dager... Vi har kun råd til et forsøk og jeg syns dette er så vanskelig... Er 22 år.

åååhh, så kjedelig. Ønsker deg masse lykke til videre også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aaa08 skrev:

Uttak overstått. 18 egg ut

Så bra!! Spennende å høre hvordan det går med befruktningen 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk 😄 så spennende! Men er det bedre resultat av blastocyst? Det er jo mange som spontanaborterer også fordi egget sluttet å utvikle seg etter noen dager... Vi har kun råd til et forsøk og jeg syns dette er så vanskelig... Er 22 år.

åååhh, så kjedelig. Ønsker deg masse lykke til videre også ❤️

Takk! 💗Ja, jeg tror sannsynligheten for å bli gravid er større med blastocyst, men det er nok individuelle forskjeller og så spørs det jo hvor høy kvalitet det blir på blastocysten. For min del var den ikke topp, men jeg er straks 39. For deg som er så ung så bør det være gode egg og gode muligheter🤞 Hør med klinikken, de ser det sikkert an til etter de ser hvor mange egg de får ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Waldfee skrev:

Takk! 💗Ja, jeg tror sannsynligheten for å bli gravid er større med blastocyst, men det er nok individuelle forskjeller og så spørs det jo hvor høy kvalitet det blir på blastocysten. For min del var den ikke topp, men jeg er straks 39. For deg som er så ung så bør det være gode egg og gode muligheter🤞 Hør med klinikken, de ser det sikkert an til etter de ser hvor mange egg de får ut. 

Okei, Det er sant. Jeg kan sjekke med klinikken :) er ganske nervøs. Håper jeg har gode egg. Jeg har veldig mange egg sa hun gynekologen, så vi krysser fingre og tær😄  det skal jeg gjøre :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2018 den 10.21, Håper mamma i 2018 skrev:

@Blomst37 og @Waldfee da skal vi i gang igjen likt alle tre da. Jeg skal begynne på tabletter i august mensen og skal i gang med fryst forsøk 🙂🙂 så har jeg innsett i sept 😊😊 vi går nyte sommeren og håpe september er mnd vår for og få 2019 baby 🙂🙂

Tusen takk 🙏🏻❤️ Det håper jeg også🤞🏻 Synes vi fortjener det!☺️ Hatt alt for mange nedturer😔. God sommer til deg også! Vi får nyte god mat og vin og samle nye krefter til nytt forsøk 🙏🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...