Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Jeg begynte med sprøyter tirsdag (kort protokoll) og med blodfortynnende, kortisontabletter, vitaminer og stoffskiftemedisiner føler jeg meg som et vandrende apotek snart.... ☺️ I tillegg har jeg sukkerfri diett denne gangen, for å se om det kan bedre sjansene. Gleder meg til å spise is i juli, ihvertfall 😍 Har det som @Wiley veldig travelt på jobb, og måtte avlyse en jobbreise fordi jeg ikke får til å ta sprøyter på flytoalettet. Heldigvis har jeg en super sjef som ikke stiller spørsmål 👍Og jeg synes faktisk det er litt godt med mye jobb nå, da får jeg ikke tenkt Såå mye (nok blir det, uansett!!) Lykke til også til @Livi, jeg ble gravid første IVF etter laparoskopi og fikk en nydelig gutt som er tre nå. Krysser for samme suksess for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Waldfee skrev:

Lykke til også til @Livi, jeg ble gravid første IVF etter laparoskopi og fikk en nydelig gutt som er tre nå. Krysser for samme suksess for deg!

Tusen takk! Jeg føler nesten at jeg ikke tør å håpe. Jeg er lissom så vant til å se negative graviditetstester nå. Men det sies jo at det skal hjelpe med lap. Så nå er det bare å holde motet oppe👍😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

@Blomst37, hvordan går det med deg? Håper ventetiden har vært Ok og alt klart til innsett i morgen 💗 Håper alle embryoene har utviklet seg fint! Det er vel mye større sjanser for graviditet som går bra med lengre dyrking🤞 

Det går fint med meg. Hatt mye vondt i magen etter uttaket, vært veldig ømt overalt. Så det har vært noen rolige dager her. Men det går mye bedre nå😊. Uff disse dagene har vært skikkelig nervepirrende 😬 Var livredd at tlf ringer. Får bare håpe på at den ikke ringer i morgen tidlig heller🙏🏻.

Ja det har jeg også hørt. Det blir veldig spennende!🤞🏻

Når skal du på ul? Masse masse lykke til!🙏🏻❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomst37 skrev:

Det går fint med meg. Hatt mye vondt i magen etter uttaket, vært veldig ømt overalt. Så det har vært noen rolige dager her. Men det går mye bedre nå😊. Uff disse dagene har vært skikkelig nervepirrende 😬 Var livredd at tlf ringer. Får bare håpe på at den ikke ringer i morgen tidlig heller🙏🏻.

Ja det har jeg også hørt. Det blir veldig spennende!🤞🏻

Når skal du på ul? Masse masse lykke til!🙏🏻❤️

Krysser fingrene alt jeg kan for at alt går bra i morgen 🤞🤞🤞 Lykke til og håper på en perfekt liten 💗 å sette inn! Skjønner det har vært nervepirrende. Men det bør vel stå bra til når du ikke har hørt noe så langt 😊 skal tenke på deg! Jeg har kontroll på onsdag. Spennende tider nå! Stor lykke til-klem 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Nå har jeg snakket med sykehuset igjen, og hun som lovet det ikke skulle ta en mnd har ikke gjort noe mere med saken og er over 3 uker siden jeg var der, kjenner jeg mister mere og mere mot 😞

Rekker aldri og få til noe nytt forsøk i år sikkert 😞

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Jeg begynte med sprøyter tirsdag (kort protokoll) og med blodfortynnende, kortisontabletter, vitaminer og stoffskiftemedisiner føler jeg meg som et vandrende apotek snart.... ☺️ I tillegg har jeg sukkerfri diett denne gangen, for å se om det kan bedre sjansene. Gleder meg til å spise is i juli, ihvertfall 😍 Har det som @Wiley veldig travelt på jobb, og måtte avlyse en jobbreise fordi jeg ikke får til å ta sprøyter på flytoalettet. Heldigvis har jeg en super sjef som ikke stiller spørsmål 👍Og jeg synes faktisk det er litt godt med mye jobb nå, da får jeg ikke tenkt Såå mye (nok blir det, uansett!!) Lykke til også til @Livi, jeg ble gravid første IVF etter laparoskopi og fikk en nydelig gutt som er tre nå. Krysser for samme suksess for deg!

Hvorfor må du ta blodfortynnende?

Jeg har hørt at de som sliter med å bli gravide og blir gravide, får ofte det. Er det noen som har blitt gravide her fått det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Waldfee skrev:

Krysser fingrene alt jeg kan for at alt går bra i morgen 🤞🤞🤞 Lykke til og håper på en perfekt liten 💗 å sette inn! Skjønner det har vært nervepirrende. Men det bør vel stå bra til når du ikke har hørt noe så langt 😊 skal tenke på deg! Jeg har kontroll på onsdag. Spennende tider nå! Stor lykke til-klem 💗

Åååå tusen takk!🙏🏻❤️ Så hyggelig😍. Ja tenker det samme jeg også. Veldig glad for at de ikke har ringt!😃🙏🏻

Masse lykke til på onsdag! Krysser alt jeg har for at du kommer etter 🙏🏻❤️🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Blomst37 skrev:

Hvorfor må du ta blodfortynnende?

Jeg har hørt at de som sliter med å bli gravide og blir gravide, får ofte det. Er det noen som har blitt gravide her fått det?

Jeg har blitt gravid to gang på ivf og brukt blodfortynnende begge gangene.min lege mener det det har noe å si,om det var det som gjorde utslaget i mitt tilfelle vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tingelling skrev:

Jeg har blitt gravid to gang på ivf og brukt blodfortynnende begge gangene.min lege mener det det har noe å si,om det var det som gjorde utslaget i mitt tilfelle vet jeg ikke.

Ok. Hører med legen imorgen. Brukte du den fra innsett dagen eller når du fant ut at du er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 10.48, Hollymolly skrev:

Uff, ikke noe gøy. Jeg er også tilbake helt til start. Og må vente til neste mens, og da er det plutselig juli og alt er stengt. Så det blir også naturlig metoden i 1 mnd, kanskje like greit. Det er 65 dager siden vi hadde sex sist🙀🙀🙀 og vi klarte jo på det naturlige måten. 

Så får vi krysse fingre for en produktiv sommer 😉 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 22.42, Sisti skrev:

Her var egentlig planen nytt forsøk i august, men så ringte klinikken i dag og ville at jeg skal ta hysteroskopi før neste forsøk. Så da blir det utsatt med minst en syklus, og det flyr noen tusenlapper. Ble litt nedfor da jeg fikk beskjeden, men i etterkant er jeg egentlig glad for at NOE skal gjøres med disse blødningene mine. Da er det kanskje mer håp ved neste forsøk. Legen hadde sett en liten polypp ved innsett, så den kan jo ha ødelagt for forrige forsøk. 

Noen som har hatt hysteroskopi?

Godt at der blir gjort tiltak, men skjønner at du ble litt nedfor først. Ønsker deg lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått blodfortynnende sist, ble ikke gravid. Man for det ofte ved overstimulering, for å ikke få blodpropp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Blomst37 skrev:

Ok. Hører med legen imorgen. Brukte du den fra innsett dagen eller når du fant ut at du er gravid?

Fra innsett og to pakker.så skulle mange mange dager hvis jeg ble gravid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Blomst37 i mitt tilfelle har blodfortynnende med endometriose og festing av embryo å gjøre. Skal bedre blodsirkulasjon i livmor og dermed gjøre forholdene bedre, tror jeg. Sist brukte jeg fra innsett, nå fra start stimulering. Brukes også ved overstimulering pga risiko for blodpropp. Masse lykke til snart !! 💗🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff....vet ikke om jeg skal le eller gråte, være glad eller ikke. Føler ingenting går etter planen. Etter SAen i februar har fryseforsøket nå blitt utsatt hele tre ganger fordi kroppen min ikke reagerer som den skal. Tullet begynte jo egentlig med at sykehuset ville sette inn i naturlig syklus, hvilket jeg visste var en dårlig ide fordi jeg jo ikke har eggløsning av meg selv. I går var jeg på ny UL for nok en gang få klarsignal til å begynne med progynova, men nei. Synarelaen som jeg begynte på etter forrige UL for å minske slimhinnen har istf medført tykkere slimhinne og folikkel klar til eggløsning . Fryseforsøk må altså avbrytes fordi jeg plutselig får EL av meg selv. Hvorfor de da ikke bare kan sette inn i naturlig syklus vet jeg ikke, men kanskje kapasitet hos dem? Så det blir altså ikke noe fryseforsøk før sommeren. Men håper jo nå at vi har sjans med naturmetoden istf?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg en offisiell ruger 😍🙏🏻. Det ble bare 1 av 3 befruktet egg som utviklet seg. Og den ene var veldig fin og delte seg som den skulle😃👏🏻. Legen var veldig fornøyd og sa at det blir barn av sånt egg😊. Nå er det bare å håpe på at den fester seg og sitter deg i 9 mnd🤞🏻🙏🏻. Jeg har også fått blodfortynnende (spurte legen). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, hipp hipp hurra 💗 Ventet på oppdatering fra deg ☺️

6 minutter siden, Blomst37 skrev:

Da er jeg en offisiell ruger 😍🙏🏻. Det ble bare 1 av 3 befruktet egg som utviklet seg. Og den ene var veldig fin og delte seg som den skulle😃👏🏻. Legen var veldig fornøyd og sa at det blir barn av sånt egg😊. Nå er det bare å håpe på at den fester seg og sitter deg i 9 mnd🤞🏻🙏🏻. Jeg har også fått blodfortynnende (spurte legen). 

Det er nok gode sjanser med et sånt litt lengre dyrket embryo👍😊🤞Den skal feste seg og bli der! Og bra med blodfortynnende 👍😊 God helg og ruging 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Butter skrev:

Uff....vet ikke om jeg skal le eller gråte, være glad eller ikke. Føler ingenting går etter planen. Etter SAen i februar har fryseforsøket nå blitt utsatt hele tre ganger fordi kroppen min ikke reagerer som den skal. Tullet begynte jo egentlig med at sykehuset ville sette inn i naturlig syklus, hvilket jeg visste var en dårlig ide fordi jeg jo ikke har eggløsning av meg selv. I går var jeg på ny UL for nok en gang få klarsignal til å begynne med progynova, men nei. Synarelaen som jeg begynte på etter forrige UL for å minske slimhinnen har istf medført tykkere slimhinne og folikkel klar til eggløsning . Fryseforsøk må altså avbrytes fordi jeg plutselig får EL av meg selv. Hvorfor de da ikke bare kan sette inn i naturlig syklus vet jeg ikke, men kanskje kapasitet hos dem? Så det blir altså ikke noe fryseforsøk før sommeren. Men håper jo nå at vi har sjans med naturmetoden istf?  

Æsj, så kjedelig Butter! Men dere får prøve på naturlig måte nå da, siden kroppen er klar! Veldig rart du fikk eggløsning av synarela, det skal jo medføre kunstig overgangsalder... ikke lett alltid å forstå kroppen! Ikke mist motet 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Æsj, så kjedelig Butter! Men dere får prøve på naturlig måte nå da, siden kroppen er klar! Veldig rart du fikk eggløsning av synarela, det skal jo medføre kunstig overgangsalder... ikke lett alltid å forstå kroppen! Ikke mist motet 💗

Kan jo hende vi har flaks med naturmetoden, selvom jeg ikke helt våger å tro på det. På den annen side, er det jo manglende eggløsning som er vårt problem. 

Ja, gynekologen synes det var veldig rart, men sykepleieren på fertilitetsavdeøingrn sa at synarela i sjeldne tilfeller kunne stimulere til spontan eggløsning. Så er vel jeg et sjeldent tilfelle da. 

Hvis vi nå faktisk lykkes er jo alt vel og bra, men dersom ikke kjenner jeg veldig på frustrasjon over alle utsettelsene. Og neste sjans havner vel evt i ferien. Når tom legen synes at det har vært mye kluss, må det jofaktisk være det og ikke bare min subjektive oppfatning. Men hun sa også det at vi ikke måtte gi opp håpet for når jeg kom i gang med progynova på rett tid, skal set løse seg. Kjenner bare jeg er utålmodig, men samtidig også litt forventningsfull mtp denne eggløsningen.

er en stund siden jeg har vært her nå, hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:

Gratulerer som ruger av perfekt blastocyst😊 Er selv gravid med blasto nå, og har virkelig troen på det. De får jo fulgt prosessen mye lengre. Siden dyrketiden er lengre og forferdelig nervepirrende, er det godt at det er noen dager mindre til test dag. Jeg synes i hvert fall det virket mye kortere😉 Masse lykke til! Krysser fingrene for deg🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...