Gå til innhold

Lyst å strikke en ensfarga genser til meg sjølv...tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikkje heilt nybegynner...men ikkje av dei mest erfarne. Vil gjerne strikke med rundfelling....og ensfarga. Noen som har tips til oppskrift,garn? Hadde vært spennende å strikke med tjukke pinner. Eg betaler gjerne for oppskrift,om noen har tips til nettsider.

Anonymkode: 68886...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv kjempefornøyd med den som heter "Ingen dikkedarer-genseren." Ellers finnes det jo drøssevis av Skappel-gensere på tjukke pinner. Selv om mønsteret har flere farger behøver du jo ikke følge det, du kan strikke alle genserne ensfarget.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne var både rask og grei å strikke og har brukt den mye etterpå. Pga prisen valgte jeg et rimeligere garn med samme strikkefasthet. Det er riktignok ikke rundfelling, men raglan. Det hadde jeg aldri strikket før, men det viste seg å være temmelig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Sandnesgarn sine gensere til dame med rundfelling. Men det er jo som en over sier, at du kan strikke etter en oppskrift med flerfarget mønster og bare droppe mønsterstrikken.

http://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/filter/genser/rundfelling/dame_#/page/1

Ellers er jo Ingen dikkedarier fin, men den er kanskje med raglan? Virker veldig deilig, hvertfall, i en tråd tynn ull/alpakka og en tråd silk mohair. Den strikkes ovenfra og ned, så det innebærer jo at man vil det, og er kanskje mest egnet for de som ikke strikker sin første genser, men ser jo du skriver at du har strikket litt, ts.

(Og så skjønner jeg ikke hvorfor garnstudio alltid tipses om i alle strikketråder. Jeg syns de oppskriftene er overvurdert, og litt synd hvis man er mer opptatt av at oppskriften er gratis enn at den er god).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Vera Vinge skrev:

Her er Sandnesgarn sine gensere til dame med rundfelling. Men det er jo som en over sier, at du kan strikke etter en oppskrift med flerfarget mønster og bare droppe mønsterstrikken.

http://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/filter/genser/rundfelling/dame_#/page/1

Ellers er jo Ingen dikkedarier fin, men den er kanskje med raglan? Virker veldig deilig, hvertfall, i en tråd tynn ull/alpakka og en tråd silk mohair. Den strikkes ovenfra og ned, så det innebærer jo at man vil det, og er kanskje mest egnet for de som ikke strikker sin første genser, men ser jo du skriver at du har strikket litt, ts.

(Og så skjønner jeg ikke hvorfor garnstudio alltid tipses om i alle strikketråder. Jeg syns de oppskriftene er overvurdert, og litt synd hvis man er mer opptatt av at oppskriften er gratis enn at den er god).

Hva er det som er galt med garnstudio sine oppskrifter? Jeg synes mange av gensrene der var fine, jeg, men jeg har ikke prøvd å strikke etter noen av oppskriftene. Jeg linket til det fordi jeg synes det er greit få lese oppskriften før jeg kjøper noe, siden jeg vil ha et bilde av hvor sannsynlig det er at jeg kommer til å få det til. 

Anonymkode: 13a54...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har strikket mye fra Garnstudio, og det er ingenting galt med de oppskriftene, annet enn at de av og til kan være litt vanskelig å forstå hvis du er uerfaren strikker. 

Anonymkode: 21c63...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også strikket mye fra Garnstudio og synes oppskriftene er veldig godt forklart, og er det noe du ikke forstår, eller en strikketeknikk du ikke kan på forhånd, har de videoer med gode forklaringer på hvordan du gjør det. De har og strikketips for hver enkelt oppskrift. Jeg har alltid fått det til når jeg følger oppskriften og tipsene der.

Anonymkode: 90d24...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at mange strikker garnstudio sine oppskrifter, og jeg har aldri opplevd å stå helt fast. Jeg er en erfaren strikker og har pleid å skjønne hva de mener. Men har fått litt følelsen "hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig?". Og så syns jeg mange av modellene er så trauste og jeg er heller ingen fan av garnet (at de også kopierer strikkedesign uhemmet fra mindre designere skal jeg prøve å holde unna akkurat dette temaet). Jeg var kanskje litt streng, men jeg dette hobbyforumet er jo ikke akkurat så veldig levende. Og hver gang noen spør om tips til en oppskrift, er det typisk en eller flere som linker til garnstudio sine sider, hvor ts kan søke seg fram selv, eller man tipser om en oppskrift derfra som knapt nok tilfredsstiller kravene til det ts spør om. Jeg bare regner med at de fleste vet om den siden, men mulig jeg har lest for mange strikketråder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...