AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #1 Del Skrevet 23. november 2017 Er det noen "trygg" måte å gjøre dette på? Samboeren min har en del gjeld og det beste hadde nok vært å vente. Nå er det slik at faren min er døende, og jeg har et stort ønske om å ha ham med i bryllupet. Jeg tror jo såklart at vi holder sammen for alltid, men det gjør vel de fleste som gifter seg... Anonymkode: 32b3a...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #2 Del Skrevet 23. november 2017 Så lenge dere har særeie så går det helt fint. Anonymkode: a935c...854 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 23. november 2017 #3 Del Skrevet 23. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen "trygg" måte å gjøre dette på? Samboeren min har en del gjeld og det beste hadde nok vært å vente. Nå er det slik at faren min er døende, og jeg har et stort ønske om å ha ham med i bryllupet. Jeg tror jo såklart at vi holder sammen for alltid, men det gjør vel de fleste som gifter seg... Anonymkode: 32b3a...36f Nei, du burde faktisk ikke en gang bli kjæreste med en fyr som har inkassogjeld med mindre du lever og ånder for the struggle life. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #4 Del Skrevet 23. november 2017 Du bør kreve særeie for verdier tilsvarende gjelden hans. Anonymkode: df88b...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #5 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg tenker at bryllup er en såpass investering(selv med enkelt bryllup) at kjæresten din ikke kan prioritere det før inkassogjelden er nedbetalt. Det er muligens kjipt, men en konsekvens av større inkassogjeld. Anonymkode: 46f6b...8ea 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #6 Del Skrevet 23. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen "trygg" måte å gjøre dette på? Samboeren min har en del gjeld og det beste hadde nok vært å vente. Nå er det slik at faren min er døende, og jeg har et stort ønske om å ha ham med i bryllupet. Jeg tror jo såklart at vi holder sammen for alltid, men det gjør vel de fleste som gifter seg... Anonymkode: 32b3a...36f Alt av verdi må stå på deg. Anonymkode: 826e3...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #7 Del Skrevet 23. november 2017 Det medfører økonomisk utrygghet å gifte seg med en som ikke har kontroll over økonomi. Selv om du ikke er ansvarlig for hans gjeld, vil du få problemer dersom han ikke betaler sin del av utgiftene deres. Anonymkode: 359a9...83b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #8 Del Skrevet 23. november 2017 Spanderte han på deg på første date? Hvis ikke skulle du ha dumpet han alt da. Du kan dumpe han nå også ved å fortelle han at han ikke spanderte på første og at du derfor mener at han ikke er en ekte mann. Anonymkode: 20845...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaFiera Skrevet 23. november 2017 #9 Del Skrevet 23. november 2017 8 minutter siden, O.G. skrev: Nei, du burde faktisk ikke en gang bli kjæreste med en fyr som har inkassogjeld med mindre du lever og ånder for the struggle life. Hahahaha wtf?! Du lever et smalt liv 🤣🤣 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 23. november 2017 #10 Del Skrevet 23. november 2017 2 minutter siden, MammaFiera skrev: Hahahaha wtf?! Du lever et smalt liv 🤣🤣 Konkretiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #11 Del Skrevet 23. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen "trygg" måte å gjøre dette på? Samboeren min har en del gjeld og det beste hadde nok vært å vente. Nå er det slik at faren min er døende, og jeg har et stort ønske om å ha ham med i bryllupet. Jeg tror jo såklart at vi holder sammen for alltid, men det gjør vel de fleste som gifter seg... Anonymkode: 32b3a...36f Hva er "en del gjeld"? Anonymkode: b0994...ead 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #12 Del Skrevet 23. november 2017 hvis gjelden er 500k og renta er 20% gifter du deg inn et stort økonomisk problem, da er mye av inntekten hans sannsynligvis låst i gjeldsbetaling. Du får bare smuler til alt det andre livet koster Anonymkode: 6dfbb...dcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #13 Del Skrevet 23. november 2017 Hva er «en del»? Er det mye, bør du absolutt ikke gjøre det. Selv om det ikke er snakk om store summer, bør du tenke deg nøye om før du får felles økonomi med en som ikke har økonomisk styring. Anonymkode: c32e5...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 23. november 2017 #14 Del Skrevet 23. november 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen "trygg" måte å gjøre dette på? Samboeren min har en del gjeld og det beste hadde nok vært å vente. Nå er det slik at faren min er døende, og jeg har et stort ønske om å ha ham med i bryllupet. Jeg tror jo såklart at vi holder sammen for alltid, men det gjør vel de fleste som gifter seg... Anonymkode: 32b3a...36f Spør faren din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #15 Del Skrevet 23. november 2017 Særeie? Anonymkode: aa46b...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 23. november 2017 #16 Del Skrevet 23. november 2017 Gjeld er personlig og kan ikke overføres ektefelle. Slik sett er det trygt, men det er to problemer: 1. Eiendeler som dere begge eier, kan tas pant i til dekning av misligholdt gjeld, og tvangssolgt. Du må aldri kjøpe noe sammen med han. 2. Det er en del øvrige problemstillinger rundt uryddig økonomi, stor skjevfordeling av utgifter til deg, osv. Dette bør du tenke over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #17 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg giftet meg med en som hadde inkassogjeld. Dog var allerede hus og hytta mitt så vi skrev særeie. Skal sies at vi er skilt nå for det var jo helt håpløst å leve sammen med noen som aldri fikk ordnet opp i egen økonomi. Men for noen kan det jo selvfølelig ordne seg! Håper det går i orden for dere! Anonymkode: d7050...4d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #18 Del Skrevet 23. november 2017 Det er greit å vite at den vanligste årsaken til skilsmisse er økonomi. Inkassogjeld tyder på dårlig kontroll økonomisk (selvsagt noe avhengig av årsaken), og jeg ville derfor vurdert hvorvidt dette er noe du vil gifte deg inn i. Legg til at et bryllup er kostbart, så høres det ut som en fryktelig dårlig idé. Anonymkode: 0f34a...bb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 23. november 2017 #19 Del Skrevet 23. november 2017 Du vil jo ende opp med å forsørge han. Ville aldri gjort det. Han burde som et minimum få orden på økonomien først. Det tar ikke så lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 23. november 2017 #20 Del Skrevet 23. november 2017 Har han lært noe fra dette? Kunne du evt blitt hans forvalter til gjelden var nedbetalt? Han bør jo lære seg å håndtere egen økonomi, men i ekteskapet til mine foreldre var det mor som var den som håndterte dette. Min far hadde vel styrt skuten til grunn, så dette ble nok den beste løsningen for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå