Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Uansett voksen og myndig. Det må du ta opp med Norske lover.

Dem er myndig men myndig er ikke det samme som og vere voksne og fornuftig. Dem trenger råd og veiledning fra foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Da ville jeg sagt nei, for hun hadde ikke vært myndig. Men dessverre når hun hadde fyllt 18 hadde ikke jeg kunne bestemt det lenger.

Da hadde du vert en elendig mamma så det er sakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Lapper skrev:

Vel😀😀😂😂 jeg vet ikke helt hvor den giften samler seg hos enkelte

:fnise: Det er greit vi ikke vet det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Dem er myndig men myndig er ikke det samme som og vere voksne og fornuftig. Dem trenger råd og veiledning fra foreldre. 

Ja, men uansett er det 18 åringen selv som til slutt bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Da hadde du vert en elendig mamma så det er sakt. 

Hadde jeg vært det når jeg hadde sagt nei?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Ja, men uansett er det 18 åringen selv som til slutt bestemmer.

Det spiller ingen rolle. 18 år og myndig men ikke voksen nok til og vite sitt eget beste og vilken 18 åring gjør det. Dem ferreste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Lapper skrev:

Vel😀😀😂😂 jeg vet ikke helt hvor den giften samler seg hos enkelte

Spydighetene dine preller bare av, så du kan spare deg. Hold deg saklig, eller du har kanskje problemer med å føre en saklig debatt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det spiller ingen rolle. 18 år og myndig men ikke voksen nok til og vite sitt eget beste og vilken 18 åring gjør det. Dem ferreste. 

Hva med 18 åringer som får barn. Mener du de ikke er voksen nok til å ta seg av barnet sitt? Det er det største ansvaret en kan ha. Men du mener kanskje en er voksen nok til å ta seg av et annet menneske når en er 18, men ikke å ta restylane i leppene?.... Det henger ikke på greip.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nå blir du ikke full og dum av restylane, men det blir en av alkohol. Men hva er dette for en sammenligning da? Alkohol er et rusmiddel, det er ikke restylane.

Nåååååh, jeg vet nå ikke det. For enkelte virker det som botox og Restylane virker som et slags rusmiddel, de blir jo helt avhengige. ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lovelulu skrev:

Da ville jeg sagt nei, for hun hadde ikke vært myndig. Men dessverre når hun hadde fyllt 18 hadde ikke jeg kunne bestemt det lenger.

Du ville ikke frarådet din 18 årig datter og gjør det? Du ville ikke forsøkt og fortelle henne ulempen med og gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Salka skrev:

Nåååååh, jeg vet nå ikke det. For enkelte virker det som botox og Restylane virker som et slags rusmiddel, de blir jo helt avhengige. ;) 

Det kan være, men en blir ihvertfall ikke alt det andre negative alkohol fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Hva med 18 åringer som får barn. Mener du de ikke er voksen nok til å ra seg av barnet sitt? Det er det største ansvaret en kan ha. Men du mener kanskje en er voksen nok til å ta seg av et annet menneske, men ikke å ta restylane i leppene?.... Det henger ikke på greip.

Det er ikke til og sammenligne 18 åringer som får barn.Av og til lurer jeg på om virkelig mener det du mener eller om du slenger noe ut i løse luften for og ha noe positivt og si om faenskapen botox, restilane og juviderm. 

Det er på trynet og sammenligne det. Dem som får barn når dem er 18 får masse veildning og hjelp hjemme fra foreldre sine sine til og takle foreldre rollen. 

For det henger på greip at 18 åringer går rundt som en duck face med suge kopp lepper. Det gjør det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være, men en blir ihvertfall ikke alt det andre negative alkohol fører med seg.

Alkohol er noe dritt ja, jeg drikker ikke jeg heller og jeg hater fyll. Men overdriver man botox, Restylane, Juvederm osv fører også det mye negativt med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, princesse skrev:

Du ville ikke frarådet din 18 årig datter og gjør det? Du ville ikke forsøkt og fortelle henne ulempen med og gjøre det?

Jeg ville selvsagt sagt hun er bra nok som hun er og at hun ikke trenger det. Men det hadde uansett ikke vært min beslutning. Nå hadde jeg ærlig talt ikke sett på det som verdens undergang om hun hadde valgt å ta litt restylane i leppene. Det forsvinner, og en kan også ta motstoff for å få det bort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det er ikke til og sammenligne 18 åringer som får barn.Av og til lurer jeg på om virkelig mener det du mener eller om du slenger noe ut i løse luften for og ha noe positivt og si om faenskapen botox, restilane og juviderm. 

Det er på trynet og sammenligne det. Dem som får barn når dem er 18 får masse veildning og hjelp hjemme fra foreldre sine sine til og takle foreldre rollen. 

For det henger på greip at 18 åringer går rundt som en duck face med suge kopp lepper. Det gjør det ikke. 

Det er langt ifra alle 18 åringer som får mye hjelp og veiledning når de får barn, og uansett om de får det er barnet 18 åringens ansvar. Har du en flink behandler får du ikke duck face, og hva så, å ligne en and er ikke det verste 😉 Å skulle det være noen tvil, så mener jeg det jeg skriver.

Endret av Lovelulu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Carina Maria
21 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det er langt ifra alle 18 åringer som får mye hjelp og veiledning når de får barn, og uansett om de får det er barnet 18 åringens ansvar. Har du en flink behandler får du ikke duck face, og hva så, å ligne en and er ikke det verste 😉 Å skulle det være noen tvil, så mener jeg det jeg skriver.

Det hjelper ikke dem som har tatt restilan ser ut som noen duck face alle sammen dritt stygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det hjelper ikke dem som har tatt restilan ser ut som noen duck face alle sammen dritt stygt. 

Når en flink behandler setter restylane eller juvederm i leppene på en klient blir det naturlig og fint. Det er mengder og teknikk som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det handler mye om hvordan dette blir fremstilt. Ta hun på 45 som har øyelokk som omtrent henger over øyet. Å løfte øyelokket vil hjelpe både kosmetisk og praktisk. Hun på 25 som er flatbrystet, har blitt mobbet for det og aldri har turt å vise seg naken for kjæresten kan faktisk få hjelp ved å ta silikon. Dette er kanskje ikke helt i tråd med temaet men kosmetisk kirurgi er ikke bare negativt. 

Når det kommer til restylan, botox osv mener jeg at dette strengt tatt er unødvendig og ofte er resultatet mye verre enn utgangspunktet. Hos unge mennesker er det i tillegg bortkastet. Vi mennesker er skapt slik at er vi heldige å få vokse opp og bli både middelaldrende, eldre og gamle vil huden vise spor av levd liv. Dette burde være idealet men slik samfunnet er med diverse SoMe kanaler promoteres andre ting. Samfunnet er kynisk og penger er viktigere enn hvorvidt en 14-åring ønsker botox og buttlift. Det er trist og min ærlige mening er at dette må snu så fort som mulig. Men vi verken kan eller skal kneble noen. For hvor går grensen? Alle har noe de blir trigget av, noe som provoserer og kan gjøre livet litt vanskeligere. Om det er restylan, trening, mat eller sterke politiske meninger. Vi kan ikke diktere hva folk skriver men de som har mulighet til å nå ut til et bredt publikum burde etter min mening tenke seg om hvordan de ordlegger seg. Det er mulig å like kosmetisk kirurgi uten å fremstille det som det eneste riktige i verden. Det er mulig å ikke få et rynkefritt ansikt til å virke som løsningen på alle problemer uten å undergrave sin egen interesse for og glede av inngrep. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
11 minutter siden, Lovelulu skrev:

Når en flink behandler setter restylane eller juvederm i leppene på en klient blir det naturlig og fint. Det er mengder og teknikk som gjelder.

Det ser ikke naturlig og fint ut samme hva du sier og det vises at det er fake og det er stykt på alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...