Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Nei jeg skal ikke det. Det er helt opp til dem selv. Sønnen min på 23 tror jeg neppe vil ta noe kosmetisk behandling 😁

Tenk hvis han får ei datter da.. Og så leser hun på bloggere som skriver om kosmetiske behandlinger osv, og når hun blir 13 år så vil hun ta silikon, restylane og buttlift? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Lovelulu skrev:

Ja, men en skal ikke nektes å blogge om noenting, så lenge det er lovlig. Vil noen blogge om fillers så skal de få lov til det.

Det er greit det, men samtidig er det lov til å løfte blikket fra sin egen navle av og til. Det er lov å være medmenneske og reflektere over hvordan ens egne handlinger påvirker andre. Egoismen mange bloggere viser er på grensen til kvalmende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Bottega skrev:

Tenk hvis han får ei datter da.. Og så leser hun på bloggere som skriver om kosmetiske behandlinger osv, og når hun blir 13 år så vil hun ta silikon, restylane og buttlift? 

En får ikke tatt kosmetiske behandlinger eller plastik kirurgi før fylte 18 år, og da er det opp til henne hva hun vil gjøre og ikke. Jeg syns det er verre at en 18 år gammel jente tar en synlig tatovering enn litt restylane i leppene, for den er verre å få bort hvis hun angrer seg. Uansett vil hun nok ikke det samme som 18 åring, som det hun ville når hun var 13 år. Og det er mye verre ting i denne verden enn enn litt restylane, virkelig! Men nå har ikke jeg barnebarn enda.

Endret av Lovelulu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bottega skrev:

Så du skal altså lære barna dine eller barnebarna dine at å ta fillers og å operere seg ugjenkjennelig er tipp topp tommel opp?

Du skriver til og med i bloggen din "Ikke tror jeg verken unge eller godt voksne blir påvirket av bloggere som blogger om dette heller." Unge blir jo påvirket!! Det er jo vist i forskning og undersøkelser at unger blir påvirket. Barn nede i 13-14 årsalderen vil bruke konfirmasjonspengene sine på silikon. Hallo. Nå må du våkne.

Lære barna sine at kosmetisk kirugi er bra? 

Da har du lest godt mellom linjene

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lovelulu skrev:

En får ikke tatt kosmetiske behandlinger eller plastik kirurgi før fylte 18 år, og da er det opp til henne hva hun vil gjøre og ikke. Jeg syns det er verre at en 18 år gammel jente tar en synlig tatovering enn litt restylane i leppene, for den er verre å få bort hvis hun angrer seg. Uansett vil hun nok ikke det samme som 18 åring, som det hun ville når hun var 13 år. Og det er mye verre ting i denne verden enn enn litt restylane, virkelig! Men nå har ikke jeg barnebarn enda.

Da kan man jo sammenligne det med andre ting som har 18-års grense og ikke alltid er like sunt for kroppen, men som er fritt frem for voksne å gjøre. Drikke alkohol. 

Om du gidder, så les tilbake de siste to sidene og bytt ut "fillers" med "drikke alkohol" i dine egne innlegg, så ser du den barnlige staheten enkelte drar frem. Det er et snevert emne som unge mennesker ikke trenger å få tredd nedover ørene gjennom et så ukontrollert medie som blogg. At bloggere ikke skriver om hvor deilig det er å drikke hver dag - betyr det at de ikke har noe å blogge om? Du reagerer kun fordi det er et emne du brenner for personlig,  ikke pga at det er viktig for deg å spre kunnskap om dette. Og det er et vanvittig snevert emne, det finnes folk som har blogget i mange år uten å nevne fillers. 

Det har aldersgrense, det er omstridt, det er forringende for helsen i stort sett de fleste tilfeller hvor ting blir injisert over forfengelighet. At noen bruker botox etter anbefaling fra lege mot andre helseplager enn rynker, det er helsebringende bruk. 

Så, hvorfor er det så viktig å skrive om, å hylle, å sette på en pidestall? 

Endret av Zoey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Zoey skrev:

Da kan man jo sammenligne det med andre ting som har 18-års grense og ikke alltid er like sunt for kroppen, men som er fritt frem for voksne å gjøre. Drikke alkohol. 

Om du gidder, så les tilbake de siste to sidene og bytt ut "fillers" med "drikke alkohol" i dine egne innlegg, så ser du den barnlige staheten enkelte drar frem. Det er et snevert emne som unge mennesker ikke trenger å få tredd nedover ørene gjennom et så ukontrollert medie som blogg. At bloggere ikke skriver om hvor deilig det er å drikke hver dag - betyr det at de ikke har noe å blogge om? Du reagerer kun fordi det er et emne du brenner for personlig,  ikke pga at det er viktig for deg å spre kunnskap om dette. Og det er et vanvittig snevert emne, det finnes folk som har blogget i mange år uten å nevne fillers. 

Det har aldersgrense, det er omstridt, det er forringende for helsen i stort sett de fleste tilfeller hvor ting blir injisert over forfengelighet. At noen bruker botox etter anbefaling fra lege mot andre helseplager enn rynker, det er helsebringende bruk. 

Så, hvorfor er det så viktig å skrive om, å hylle, å sette på en pidestall? 

Nå er jeg avholdskvinne så alkohol kommer ikke jeg til å blogge om. Alkohol er dessuten 10000 ganger verre enn kosmetiske behandlinger, både for unge og voksne. Det ødelegger så mye. Så å sammenligne dette er helt på jordet! Alkohol er et rusmiddel. Det har faktisk ikke vært så dumt å ordne en vær varsom plakat mot alkohol.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nå er jeg avholdskvinne så alkohol kommer ikke jeg til å blogge om. Alkohol er dessuten 10000 ganger verre enn kosmetiske behandlinger, både for unge og voksne. Det ødelegger så mye. Så å sammenligne dette er helt på jordet! Alkohol er et rusmiddel. Det har faktisk ikke vært så dumt å ordne en vær varsom plakat mot alkohol.

Godt å se at du leser og svarer så selektivt at du ikke bidrar til noen flerveisdebatt. Du kan fortsette monologene dine. Jeg setter deg på ignore, for å spare meg selv gnagsår på hjernen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zoey skrev:

Godt å se at du leser og svarer så selektivt at du ikke bidrar til noen flerveisdebatt. Du kan fortsette monologene dine. Jeg setter deg på ignore, for å spare meg selv gnagsår på hjernen. 

Det må du bare gjøre hvis du ikke tåler mine innspill og meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Honey Dew skrev:

Lære barna sine at kosmetisk kirugi er bra? 

Da har du lest godt mellom linjene

Hva tenker du på her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
44 minutter siden, Lovelulu skrev:

Alkohol og gift og lik stoffer i huden er begge to ren gift 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovelulu skrev:

Nei jeg skal ikke det. Det er helt opp til dem selv. Sønnen min på 23 tror jeg neppe vil ta noe kosmetisk behandling 😁

Men nå er han en gutt på 23 år, og jeg vil si det er stor forskjell på det og eventuelt mine døtre som er 14 og 18 år

Eller ser du ikke forskjellen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lapper skrev:

Men nå er han en gutt på 23 år, og jeg vil si det er stor forskjell på det og eventuelt mine døtre som er 14 og 18 år

Eller ser du ikke forskjellen kanskje?

Hun på 18 bestemmer selv, hun på 14 må vente til hun er 18 med å ta sine beslutninger. Uansett om du liker det eller ikke bestemmer 18 åringen din hva hun selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Viss du Lovelulu hadde en datter på 17 år og hun kom til deg og sa hun ville ta botox og restilan ville du sakt  ja da? Jeg ville nektet henne og sakt at hun ikke fikk lov til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria

Hun på 18 bestemmer selv, hun på 14 må vente til hun er 18 med å ta sine beslutninger. Uansett om du liker det eller ikke bestemmer 18 åringen din hva hun selv vil.

Hun er ikke voksen nok som 18 åring for pokker. 18 åringer er  ikke ferdig utviklet. Jeg sier rett ut at du hadde vert en uansvarlig mamma viss du hadde latt en 18 åring ta botox eller restilan. 18 åringer har faen meg ikke rynker. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carina Maria skrev:

Alkohol og gift og lik stoffer i huden er begge to ren gift 

Nå blir du ikke full og dum av restylane, men det blir en av alkohol. Men hva er dette for en sammenligning da? Alkohol er et rusmiddel, det er ikke restylane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Hun er ikke voksen nok som 18 åring for pokker. 18 åringer er  ikke ferdig utviklet. 

Uansett voksen og myndig. Det må du ta opp med Norske lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt riktig at hun på 18 år kan velge selv,men takk gode Gud så er mine to jenter så oppegående at de aldri vil sprøyte gift inn i kroppen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Nå blir du ikke full og dum av restylane, men det blir en av alkohol. Men hva er dette for en sammenligning da? Alkohol er et rusmiddel, det er ikke restylane.

Herre gud og mange ganger kan en tro at man blir dum av restilan Det er faen meg gift begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel😀😀😂😂 jeg vet ikke helt hvor den giften samler seg hos enkelte

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Viss du Lovelulu hadde en datter på 17 år og hun kom til deg og sa hun ville ta botox og restilan ville du sakt  ja da? Jeg ville nektet henne og sakt at hun ikke fikk lov til det. 

Da ville jeg sagt nei, for hun hadde ikke vært myndig. Men dessverre når hun hadde fyllt 18 hadde ikke jeg kunne bestemt det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...