Gjest pelikanen Skrevet 27. november 2017 #261 Del Skrevet 27. november 2017 På 23.11.2017 den 17.21, elisaday skrev: "Skal jeg være ærlig tror jeg de rett og slett er sjalu, og at de skulle ønske de selv kunne gjort det, men av forskjellige grunner kan eller vil de ikke. Noen fordi de ikke har råd, andre fordi de er redd de blir snakket om. Jeg tror uten tvil at hvis en 50 åring hadde fått et gavekort på 50000kr til å bruke på kosmetiske behandlinger, hadde vedkommende sagt ja på sekundet. Ingen vil ha rynker og se sliten og gammel ut, uansett hva de måtte si om den saken." Om du ikke har spor av rynker når du er 50, så har du gode gener og flaks. Om du er 50 og mangler spor av at du har levd i 50 år, så er det rart. Jeg er ikke motstander av kosmetisk hjelp. Jeg kjenner 70 åring som eks tok halsløft. Halsen var rett og slett skjemmende. Kalkunhals som hang. Dette fikk hun veldig tidlig. Sto ikke i stil til damen ellers, da hun er heldig. Lite rynker,hengende øyelokk osv. Når en blogger på 20 uttaler at hun vil forebygge rynker med filler, er det noe galt. I dag ser bloggere like ut. Samme øyebryn. Samme hår, samme vipper,samme sminke, samme lepper. Noen mer groteske. Jeg selv vil nok tenke på eks ansiktsløft ved 50?60? Jeg ser allerede trett ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princesse Skrevet 27. november 2017 #262 Del Skrevet 27. november 2017 2 timer siden, Lovelulu skrev: Jeg er nok ikke den eneste i verden for kosmetiske behandlinger. Men de som kommenterer her er mot det. Kan være lesere som ikke kommenterer som er for. 😊 Du er nok ikke den eneste som er for dette men de fleste andre fronter ikke dette på sin blogg. Å jeg regner ikke med at du som blogger har skrevet under "sunn fornuft plakaten"? Der bryter du mange av punktene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 27. november 2017 #263 Del Skrevet 27. november 2017 Flere enn meg blogger om dette, og nei jeg har ikke skrevet under på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 27. november 2017 #264 Del Skrevet 27. november 2017 (endret) 1 time siden, pelikanen skrev: Om du ikke har spor av rynker når du er 50, så har du gode gener og flaks. Om du er 50 og mangler spor av at du har levd i 50 år, så er det rart. Jeg er ikke motstander av kosmetisk hjelp. Jeg kjenner 70 åring som eks tok halsløft. Halsen var rett og slett skjemmende. Kalkunhals som hang. Dette fikk hun veldig tidlig. Sto ikke i stil til damen ellers, da hun er heldig. Lite rynker,hengende øyelokk osv. Når en blogger på 20 uttaler at hun vil forebygge rynker med filler, er det noe galt. I dag ser bloggere like ut. Samme øyebryn. Samme hår, samme vipper,samme sminke, samme lepper. Noen mer groteske. Jeg selv vil nok tenke på eks ansiktsløft ved 50?60? Jeg ser allerede trett ut. Ansiktsløft har ikke jeg tatt, men sikkert en fin løsning hvis man føler det er det rette. Veldig bra at det finnes plastik kirurgi for de som trenger det, som hun damen på 70 år. Det er mange som trenger det, som virkelig får hjelp av plastik kirurgi og kosmetisk behandling. Endret 27. november 2017 av Lovelulu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 27. november 2017 #265 Del Skrevet 27. november 2017 (endret) Jeg mener at det skulle ha vert obligatorisk for bloggerne og signere på en avtale som den sunn fornuft plakaten at bloggerne ikke kunne blogge tema som fører til kropps press som når dem skriver og forteller om kosmetiske operasjoner. Det skulle vert at dem som ikke skrev under ikke fikk lov til og åpne blogg. Viss det hadde vert obligatorisk hadde bloggerne tenkt seg om. Innlegget er ryddet for slettet sitat. Endret 3. desember 2017 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princesse Skrevet 27. november 2017 #266 Del Skrevet 27. november 2017 1 time siden, Carina Maria skrev: Jeg mener at det skulle ha vert obligatorisk for bloggerne og signere på en avtale som den sunn fornuft plakaten at bloggerne ikke kunne blogge tema som fører til kropps press som når dem skriver og forteller om kosmetiske operasjoner. Det skulle vert at dem som ikke skrev under ikke fikk lov til og åpne blogg. Viss det hadde vert obligatorisk hadde bloggerne tenkt seg om. Helt enig.. og er redd det ville vært få bloggere igjen da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 27. november 2017 #267 Del Skrevet 27. november 2017 4 timer siden, pelikanen skrev: Om du ikke har spor av rynker når du er 50, så har du gode gener og flaks. Om du er 50 og mangler spor av at du har levd i 50 år, så er det rart. Jeg er ikke motstander av kosmetisk hjelp. Jeg kjenner 70 åring som eks tok halsløft. Halsen var rett og slett skjemmende. Kalkunhals som hang. Dette fikk hun veldig tidlig. Sto ikke i stil til damen ellers, da hun er heldig. Lite rynker,hengende øyelokk osv. Når en blogger på 20 uttaler at hun vil forebygge rynker med filler, er det noe galt. I dag ser bloggere like ut. Samme øyebryn. Samme hår, samme vipper,samme sminke, samme lepper. Noen mer groteske. Jeg selv vil nok tenke på eks ansiktsløft ved 50?60? Jeg ser allerede trett ut. Dem du kjenner blogger kanskje ikke om det og dem har ikke den påvirknings kraften som bloggere har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 27. november 2017 #268 Del Skrevet 27. november 2017 Å tvinge bloggere til å skrive under på en plakat før en får starte en blogg er jo helt hinsides all fornuft. Vi lever i et fritt land, og har rett til å ytre våre meninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevennen Skrevet 27. november 2017 #269 Del Skrevet 27. november 2017 11 minutter siden, Lovelulu skrev: Å tvinge bloggere til å skrive under på en plakat før en får starte en blogg er jo helt hinsides all fornuft. Vi lever i et fritt land, og har rett til å ytre våre meninger! Helt hinsides all fornuft å skrive under på "sunn fornuft"-plakaten?? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 27. november 2017 #270 Del Skrevet 27. november 2017 12 minutter siden, Lovelulu skrev: Å tvinge bloggere til å skrive under på en plakat før en får starte en blogg er jo helt hinsides all fornuft. Vi lever i et fritt land, og har rett til å ytre våre meninger! Hva??? Nå får du gi deg. Hva er hinsides all fornutt å skrive under på Sunn Fornuft Plakaten? Det hander IKKE om ytringsfrihet når det gjelder publisering av blogginnlegg som peker i retning kroppspress. For da handler det om SUNN FORNUFT. Og det handler om å bekjempe det usunne kroppspresset. Men for alle bloggerene som blogger om kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner vil det vendes til at ytringsfriheten blir kneblet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 27. november 2017 #271 Del Skrevet 27. november 2017 4 timer siden, Carina Maria skrev: Jeg mener at det skulle ha vert obligatorisk for bloggerne og signere på en avtale som den sunn fornuft plakaten at bloggerne ikke kunne blogge tema som fører til kropps press som når dem skriver og forteller om kosmetiske operasjoner. Det skulle vert at dem som ikke skrev under ikke fikk lov til og åpne blogg. Viss det hadde vert obligatorisk hadde bloggerne tenkt seg om. Jeg er enig. Det var et supert forslag. Og det sånn burde alle bloggplattformer ha. Før nye bloggere får registrere seg som bloggere må de signere at de støtter opp om "Sunn Fornuft Plakaten". Hvis ikke får de ikke registrere bloggene sine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 27. november 2017 #272 Del Skrevet 27. november 2017 13 minutter siden, lillevennen skrev: Helt hinsides all fornuft å skrive under på "sunn fornuft"-plakaten?? Jeg reagerte også på det. Det er ikke hisides en hver fornuft. Sånn skulle det ha vært. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 27. november 2017 #273 Del Skrevet 27. november 2017 14 timer siden, orfeus skrev: TS har endret tema til å handle om bloggere og kosmetiske behandlinger, sånn generelt. Det syns jeg var en god ide. Skandinaviske rosabloggere ser snart helt identiske ut, hele gjengen, og Gud vet hvor mange penger de svir av hos diverse «skjønnhetsklinikker». Det er trist at de syns de er så stygge at de må sprøyte inn og operere vekk, og så blir det ikke bedre, bare verre ... Jeg er enig. Flott at TS endret tema. Og det var en god ide. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 27. november 2017 #274 Del Skrevet 27. november 2017 17 timer siden, Infinity skrev: Siterer meg selv. Det var helt åpenbart fra begynnelsen at det var en slik tråd det ville bli. TS endret tittel på tråden. Og det var fornuftig av TS. Så vidt jeg vet kan hvem som vil være med i trådene så lenge vi holder oss til tema og forumets regler. TS har laget en tråd som er svært aktuell for bloggere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. november 2017 #275 Del Skrevet 27. november 2017 19 minutter siden, Lambigirl skrev: Jeg er enig. Det var et supert forslag. Og det sånn burde alle bloggplattformer ha. Før nye bloggere får registrere seg som bloggere må de signere at de støtter opp om "Sunn Fornuft Plakaten". Hvis ikke får de ikke registrere bloggene sine. Enig med deg, men allikevel henger ikke denne plakaten høyt hos bloggerne. Selv om de skriver under, står det dem fritt å bryte denne i ettertid 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 27. november 2017 #276 Del Skrevet 27. november 2017 Ingen skal tvinges til å skrive under på noe som helst. Hverken bloggere eller andre. Det er ytringsfrihet i dette landet, og det betyr nettopp at en kan ha den meningen og gjøre hva en vil, bare det ikke er straffbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 27. november 2017 #277 Del Skrevet 27. november 2017 24 minutter siden, Lovelulu skrev: Ingen skal tvinges til å skrive under på noe som helst. Hverken bloggere eller andre. Det er ytringsfrihet i dette landet, og det betyr nettopp at en kan ha den meningen og gjøre hva en vil, bare det ikke er straffbart. Visst alle blogg steder hadde innført at alle bloggere måtte signere en avtale om at ingen fikk skrive om kosmetiske behandlinger og andre blogg innlegg som har med kropps press og gjøre måtte alle bloggere inn rette seg etter det. Det kan komme den dagen det skjer og det håper jeg noe inni granskauen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 27. november 2017 #278 Del Skrevet 27. november 2017 3 minutter siden, Carina Maria skrev: Visst alle blogg steder hadde innført at alle bloggere måtte signere en avtale om at ingen fikk skrive om kosmetiske behandlinger og andre blogg innlegg som har med kropps press og gjøre måtte alle bloggere inn rette seg etter det. Det kan komme den dagen det skjer og det håper jeg noe inni granskauen. Det vil si at ytringsfriheten blir tatt fra folk, og det skjer ikke i dette landet. En kan ikke lage lover om hva det er lov å blogge om å ikke, for da er det mye mer som det skulle vært forbudt å blogge om også. Det er ikke sånn samfunnet fungerer. Det finnes mye verre ting her i verden enn en liten restylane og botox sprøyte. Noen av dere får det til å høres ut som det er den største forbannelsen på jorden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 27. november 2017 #279 Del Skrevet 27. november 2017 56 minutter siden, Lovelulu skrev: Det vil si at ytringsfriheten blir tatt fra folk, og det skjer ikke i dette landet. En kan ikke lage lover om hva det er lov å blogge om å ikke, for da er det mye mer som det skulle vært forbudt å blogge om også. Det er ikke sånn samfunnet fungerer. Det finnes mye verre ting her i verden enn en liten restylane og botox sprøyte. Noen av dere får det til å høres ut som det er den største forbannelsen på jorden.. Ytringsfrihet og etikk må alltid veies mot hverandre, og enhver som utgir noe må bruke fornuft og stille seg selv noen kritiske spørsmål før man trykker «publish». Du kan ikke bruke ytringsfrihet som et mantra i denne saken, det viser bare at du ikke har reflektert over konsekvenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 27. november 2017 #280 Del Skrevet 27. november 2017 1 time siden, Carina Maria skrev: Visst alle blogg steder hadde innført at alle bloggere måtte signere en avtale om at ingen fikk skrive om kosmetiske behandlinger og andre blogg innlegg som har med kropps press og gjøre måtte alle bloggere inn rette seg etter det. Det kan komme den dagen det skjer og det håper jeg noe inni granskauen. Jeg håper det kommer den dagen kommer hvor bloggere må forplikte seg til hva de publiserer på bloggene sine. For det er idioti og galskap at bloggere får fortsette det usunne og falske kroppshysteriet som de er med på å normalisere gjennom bloggene sine. Når bloggerene som blogger om kropp og utseende som kosmetiske behandlinger og plastisk kirurgi gjemmer meningene sine bak og fratas ytringfrihet hvis de ikke får blogge om det har de gått tom for motargumenter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg