Gå til innhold

Er det uansvarlig av Martha...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det jo en gang slik at freelancere ikke har vanlig arbeidstid. De må kjenne sin besøkelsestid og bruke tid på PR, enten de er sangere, forfattere eller skuespillere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor skulle hun ikke ha det like bra sammen med sin far?? Hadde du syns det var like ille om det var Ari som var borte så lenge?? Ærlig talt, hva slags fedre er dere vant til? De kan da ta like godt vare på barnet de som det mødrene kan!!

Skrevet

Hvis jeg kan uttale meg generelt og ikke om ML/MA/Ari, vil jeg si at jeg har lite respekt for foreldre som er borte fra barna sine i månedsvis pga. jobb.

Sier ikke at det er uansvarlig eller at barna lider seg syke, men altså at jeg ikke har respekt for de som prioriterer jobb foran barn i så høy grad.

Skrevet

Herregud, så mye rart man skal bry seg med. :o

Gjest porselen
Skrevet

Må begge foreldrene være sammen med barna hele tiden? Kan far være en like god omsorgsperson som mor? Er det mere skadelig at mor er bort fra barnet i 2 måneder enn far?

Så lenge barnet har det bra med den personen som tar vare på barnet under fraværet så mener jeg at det ikke spiller noen rolle.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å la barnas far ta seg av barna hvis jeg måtte være borte ett par måneder, selvfølgelig hadde jeg savnet barnet men jeg tror at både barnet og jeg hadde overlevd.

Ari virker som en flott far, og jeg tror nok at han klarer å hjelpe frøkenen til å huske sin mor, gjennom bilder og telefonsamtaler og andre måter.

Skrevet

Uansvarlig er det vel strengt tatt ikke, men jeg forstår ikke at hun klarer det jeg da. Tre mnd er lang tid å være borte fra barne sitt, både for mammaer og pappaer.

Skrevet
Hvis jeg kan uttale meg generelt og ikke om ML/MA/Ari, vil jeg si at jeg har lite respekt for foreldre som er borte fra barna sine i månedsvis pga. jobb.

Sier ikke at det er uansvarlig eller at barna lider seg syke, men altså at jeg ikke har respekt for de som prioriterer jobb foran barn i så høy grad.

Helt enig. Nå kjenner jeg jo ikke detaljene i denne saken, men jeg synes generelt 2 mnd er veldig lenge for et så lite barn. Og for M & A kan det vel ikke være pengeproblemer som tvinger dem til å velge en slik løsning heller.

Man får jo håpe og tro at de har lagt inn noen besøk fra NY, men hvis Märtha skal reise land og strand rundt spørs det jo hvor mye tid det blir til dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Barn av aleneforeldre, musikere, toppolitikere, toppleder, oljearbeidere, sjøfolk osv osv har det altså helt forferdelig??

Si meg en ting; hvorfor snakker dere ikke likedann om f.eks Arve Tellfsen? Han har små barn og er ofte bortreist i lengere perioder på turne.

Jeg er desverre overbevist om at det hele dreier seg om hennes rolle som MOR... Ikke som FORELDRE. Store kjønnsforskjeller i disse holdningene.. Trist og gammeldags!!

Skrevet

Jeg har lite respekt for foreldre (BÅDE mødre OG fedre) som er borte fra barna sine i månedsvis pga jobb

Om dette gjelder Märtha og Arve vil jeg ikke uttale meg om, men generelt har jeg liten respekt for de som prioriterer jobb foran samvær med barna. Dette gjelder uansett yrkesgruppe, yrke er et valg og yrker som krever at man er borte fra hjemmet i månedsvis passer ikke småbarnsforeldre.

Har også liten respekt for samværsforeldre som ikke ser barna jevnlig og ofte.

Tror ikke barna har det forferdelig - er selv vokst opp uten kontakt med pappa - han var samværsforelder som valgte å bo langt unna. Jeg hadde det ikke forferdelig, men kunne klart hatt det bedre. Han valgte feil, og jeg har ingen respekt for det valget han tok.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg forstår ditt synspunkt Sissan, men jeg synes ikke det har noe å gjøre i en tråd om en bestemt person.

Trådens tema var dessuten om det var uansvarlig, ikke om det var det du mener var det riktige valget.

Og vi er vel alle enige om at ingenting tyder på at noen her har opptrått uasvarlig.

Og vi kjenner ikke detaljene i saken nok til at noen har rett til å påstå at de ikke respekterer noen pga disse usjekkede og ufullstendige "opplysningene".

Vet du hvem jeg har probelemer med å respektere? Folk som uttaler seg bombastisk om ting de verken har greie på eller gidder å sette seg inn i.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor har du denne negative virkningen på folk?

Gjest Anonymous
Skrevet
Herregud så tåpelig.

Jeg tror du Smila må få deg en hobby dersom du ikke har annet å bekymre deg over! For ærlig talt. Jeg kan ikke se noen grunn til at ikke Maud Angelica skulle ha det utmerket sammen med sin far i NY.

Vil kommentere en ting som er utenfor temaet, men dog. Dette er et diskusjonsforum der man skal kunne diskutere alt som måtte være av interesse for en. Dersom en ikke liker temaet lar en være. Iallefall ser jeg på det som vanskelig å ta opp ting på en seriøs måte når man får svar som det over. Er vi her for å angripe hverandre for de tanker en gjør seg eller er vi her for å diskutere på en konstruktiv måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...