Gå til innhold

Mest attraktive hårlengde?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har mellom 18 og 20 et sted. Synes ikke det er pent når det blir til 22 og lengre. 

Anonymkode: 898dc...1ee

Videoannonse
Annonse
Gjest Axl Rose
Skrevet

Samme det vel? Synes både langt og kort er fint på damer.

Jeg har 12:laugh:

Skrevet

Nå er jeg kvinne, men her teller mye annet inn også, som hva du faktisk kler, struktur på håret, tykkelse osv. Og ikke minst alder! Jeg har selv ca 16" nå, og har tidligere hatt kortere hår. Merker at jeg får mer positiv oppmerksomhet fra menn med langt hår. Når du spør dem sier ofte menn at de foretrekker kvinner med langt hår, men de forelsker seg like hærlig i damer med kort hår, så det stikker ikke så dypt. (Min x ble sammen med meg når jeg hadde helt guttekort hår, han har alltid sagt at han foretrekker langt hår på damer)

Personlig syns jeg ikke hår lengre enn 20" er pent. Og med alderen, når håret begynner å bli grått syns jeg helt klart at det er penere med kortere hår. Det er veldig viktig at langt hår ser sunt og velstelt ut. Blir det blasst og tørt så er det ikke pent.

Skrevet

Jeg er kvinne, så det er kanskje ikke relevant, men synes overhodet ikke det er lengden det kommer an på, med mindre håret er veldig kort eller veldig langt. Det eneste som betyr noe, er hva hver enkelt kler, om hun har kul klipp, om hun er i stand til å style håret sitt, etc. Langt hår som bare henger i bølger og er fint og flott gjør ingenting for meg, det er bare kjedelig. 

Anonymkode: 5093c...443

Skrevet

18' er hot. Du har ikke noe å bekymre deg for. Ikke bruk extensions

Skrevet

Hva som er finest kommer helt an på hårtype, ansiktsform, og hvordan man behandler håret. 
Noen ser heeelt fantastisk ut med kort hår, andre med langt hår. 

Skrevet

Jeg har vel rundt 16, sliter med tynt hår selv, så kan ikke ha lenger enn dette. Ironisk nok ser det enda tynnere ut om jeg klipper det kortere enn 14.

Har alltid vært veldog usikker grunnet håret mitt, alltid ønsket meg tykt og fint hår... Prøvde en parykk en gang, en slik som ser helt ekte ut og brukes til skuespill/film. Tykt langt og fint hår, men ellers samme fall og farge som mitt naturlige hår. Aldri sett noe så latterlig på meg :fnise: Jeg har veldig smal kroppsbygning og veldig lite hodet, jeg druknet nærmest i håret, selv om det ikke var lenger enn 22. Så faktisk helt merkelig ut... Er fremdeles usikker grunnet mitt tynne teite hår, men jeg har innsett at håret mitt kler meg og selv om tykt og fyldig hår er veldig fint så finnes det grenser også. :fnise: 

Anonymkode: aaec9...fab

Skrevet

Mener å huske at hårlengde er genetisk betinget, og at noen vil aldri kunne få langt hår, så da er det vel bare å gjøre det beste ut av det, med det man kan :blink:

Min mor hadde laaangt hår da hun var yngre, jeg for min del har hatt det både guttekort (>_< ) og langt (30), men siden jeg har fint hår så passet det ikke med langt fant jeg ut, så nå har jeg hårlengde på rundt 20. Helt utmerket!  ^^, Alder generelt synes jeg ikke har noe å si så lenge håret er fint  :3 

Skrevet
På 22. november 2017 den 17.55, justcurious skrev:

Seriøst? Er hårlengde så viktig? Blir litt overrassket over svarene her. Jeg hadde langt hår før, mellom 16 og 20, men jeg trives mye bedre med kortere hår. Man ser mer voksen ut med kortere hår, ikke omvendt :) 

Er det alltid en fordel å se mer voksen ut? Trodde de fleste kvinner ville se yngre ut, meg selv inkludert. :P 

Ellers synes jeg det kommer veldig an på ansikt til ansikt, og hår til hår. Noen kan kle 10-12 riktig godt, men rent generelt synes jeg mellom 16 til 22 rent isolert sett er mer attraktivt. Nå er jeg riktig nok heterofil kvinne.

Anonymkode: 4ac95...fca

• Liker 2
Skrevet

Får høre at jeg ser friskere og yngre ut med hårlengde 14" enn lengre som jeg hadde før. Syns det er viktigere enn å se sexy ut med langt hår. Blir dradd i trynet av det. 

Anonymkode: fc5c3...882

• Liker 2
Skrevet
På 21.11.2017 den 23.34, AnonymBruker skrev:

(Visste ikke hvilken underkategori jeg skulle plassere tråden i ... )

Hei! Jeg er en jente i tidlig 20 årene. Jeg har svært lyst blondt hår. Det er "tynt", men pga at hvert enkelt hårstrå er veldig fint. Jeg får ikke lengre enn til 18" på bildet dessverre... Jeg drømmer om laaangt hår hele tiden, men tror ikke at håret mitt har mulighet til å bli så langt.... Håret mitt er definitivt min største usikkerhet. Har brukt extensions, men veldig plagsomt når tidligere kjærester har kjent på de på hodet, og forrige kjæreste "mobbet" meg for det....

Men jeg lurer på hvilken hårlengde menn synes er mest attraktiv? Og hvilken aldersgruppe? 

2fb8f7f3e75493a88a253f8e91615904--hair-length-guide-hair-length-chart.jpg

Anonymkode: e84a4...3fd

Over 20 er Harry 

Anonymkode: c8610...c7a

Skrevet

Det verste er jo helt like frisyrer. Det viktigste er hva man kler best selv og ikke minst hva man liker å gå med. Har alle sammen lyst til å se ut som Noora i Skam? Virker jo nesten slik. 

Anonymkode: 476f7...977

Skrevet

Jeg syns hårkvalitet, ansiktet og stil har mye å si for hvilken lengde man kler best. Har man tynt hår, syns jeg ikke det er fint når det blir veldig langt. Og extensions ser ikke bra ut. Jeg skjønner heller ikke hva du klager på, ts, hvis du får 18", det er jo langt og fint hår, det?

Selv har jeg stort sett hatt langt hår, men variert litt på lengde. Hadde rundt 20" før jeg klippet meg sist, nå har jeg 18", vil jeg tro. Jeg har ganske tykt og bølgete hår, som etter min mening fint kunne vært ordentlig lang mtp. utseendet, altså det ville ikke sett pistrete ut. Men jeg kjenner at jeg blir sliten i nakken når håret blir for langt, jeg, for det blir så tungt.

Ta heller utgangspunkt i ditt hår og hva du kler, ikke sammenlign deg med de som har lengre hår enn deg. :)

Skrevet

Hvis man skal ha hår helt ned til rompa så bør det ikke være slitt og det bør være pent stelt. Er mange jenter med så langt hår som til 30" men det er slitt helt opp til 16", da er det ikke pent. 

Trives best med hår rundt 12-14 selv, da er det lettest å stelle. Så lenge håret er pent så spiller ikke andres hår lengde noen rolle for meg. Venninna mi har til 30, langt pent og tykt mørkt hår - kjempe pent! Men har ei annen venninne som bare ser ustelt ut om hun får lengre enn 16. 

Anonymkode: f05e5...c98

• Liker 1
Skrevet

Noe som virkelig ikke gjør en kvinne en tjeneste er de jentene som har passert 30 men som tviholder på sveisen fra ungdommskolen med bleket slitt hår. De ser gamle og slitne ut, noen kan tom. se ut som rusmisbrukere.

Et eks. på dette er Mia Gundersen og klipte av seg 20 år. 

• Liker 1
Gjest justcurious
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det alltid en fordel å se mer voksen ut? Trodde de fleste kvinner ville se yngre ut, meg selv inkludert. :P 

Ellers synes jeg det kommer veldig an på ansikt til ansikt, og hår til hår. Noen kan kle 10-12 riktig godt, men rent generelt synes jeg mellom 16 til 22 rent isolert sett er mer attraktivt. Nå er jeg riktig nok heterofil kvinne.

Anonymkode: 4ac95...fca

Vel, nei, men jeg ønsker i alle fall ikke å se ut som en 18-åring når jeg er over tredve. 

Skrevet

Synes 30 er fint såsant det er sunt og ordentlig. Altså velstelt, jevnlig klippet, ikke tuklet med farger/bleking. At håret er fyldig. 

Skrevet

Ikke mange menn som svarer her

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvem som bærer frisyren og hva som passer for den enkelte. Jeg har sett mange som kler kort hår så utrolig bra at jeg blir fristet til å klippe alt vekk selv, men jeg kler dessverre ingenting under 14. 

Skrevet

Jeg har noe mellom 30-40, blåser i at folk synes det er stygt. Det kler meg veldig bra og føler det gjør meg veldig feminin og vakker. 

Anonymkode: 93894...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...