Gå til innhold

«Svigerdatter» gråt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når min sønn og hans samboer er på besøk hos oss pleier de somregel å være minst en helg pga lang reisevei. Jeg føler at jeg har et godt forhold til henne og vi har aldri hatt noe problemer, hun har vært velkommen i familien fra dag 1. 

Sist de var på besøk hos oss så gikk de opp for å slappe av og sikkert se på TV (hele familien var på besøk så ble mye folk og forståelig at de trakk seg litt tilbake). Etter litt kom de ned for å spise litt kveldsmat og jeg merket at hun ikke var helt seg selv, stiv i blikket som om hun prøvde å ikke gråte. Jeg ønsker ikke å blande meg for mye men hun gikk opp før sønnen min så etter litt gikk jeg opp for å sjekke at alt var bra med henne, hun gråt og det kom frem at hun ikke har det så bra for tiden. Jeg er så klart veldig glad i henne men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det. 

Neste morgen ble hun liggende til godt over kl 12, sendte en melding for å høre om jeg skulle komme opp med frokost til henne. 

Det jeg lurer litt på er hvordan man skal håndtere slikt? Ønsker ikke å blande meg, men ønsker så klart bare det beste for henne. Nå har jeg ingen døttre selv så jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort. Det jeg ønsker å vite er om dette skulle skje igjen, hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 6e781...d77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjorde alt riktig her. Bare fortsett slik. Og si at dersom hun trenger å prate med deg eller noen andre om det vanskelige så må hun gjøre det.

Men hva sier sønnen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si at du bryr deg om henne, at det ikke er noe godt å se at hun har det vondt. At hun gjerne må snakke med deg om hun tror det kan hjelpe (og hvis du oppriktg mener at det ikke er noe stress). Hvis det passer seg sånn kan du tilby en klem. 

Anonymkode: ee96c...0b8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Tusen takk dere, det var utrolig godt å høre at jeg gjorde det riktige. Jeg har veldig lyst å snakke litt med henne og kanskje få høre hva det er, men ønsker ikke å trenge meg på. Jeg har ikke snakket med sønnen min om dette, da jeg vet ikke hvor mye han vet. 

Anonymkode: 6e781...d77

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vis at du bryr deg og at du er der om hun får lyst til å snakke om noe. Man må ikke stille masse spm osv for å vise at man er støttende. Det hjelper en person mye å vite at du er der bare 💜 Syns du gjorde rett i denne situasjonen. Du kan godt si at du ønsker å hjelpe hvis du kan, men at det ikke er noe press om at hun må si noe. Det er ikke alltid man ønsker å snakke så mye 

Anonymkode: c96da...1cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut fra det du skriver tenker jeg.. at jeg skulle ønske du var svigermora mi! Jeg har vært deprimert og for meg høres det ut som du takla det bra. La henne styre, men fortsett å sørg for at hun vet du er der 🙂

Anonymkode: 3798c...cea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, HederaHelix skrev:

Skulle ønske alle svigermødre var sånn. ♥️

Din oppfatning er altså at denne svigermoren er et unntak og at de fleste andre svigermødre, mannens mor selvsagt, er fæle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arabella skrev:

Din oppfatning er altså at denne svigermoren er et unntak og at de fleste andre svigermødre, mannens mor selvsagt, er fæle.

Så hvis jeg sier at jeg skulle ønske at det alltid var fint vær, oppfatter du det som at jeg mener det konstant er drittvær? Jeg skjønner ikke at noen bare MÅ tolke alt i absolutt verste mening, uansett tema. Det må være fryktelig slitsomt å være sånn.

Anonymkode: c5881...ffd

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg sier at jeg skulle ønske at det alltid var fint vær, oppfatter du det som at jeg mener det konstant er drittvær? Jeg skjønner ikke at noen bare MÅ tolke alt i absolutt verste mening, uansett tema. Det må være fryktelig slitsomt å være sånn.

Anonymkode: c5881...ffd

Det som er påfallende på KG, er at problemer med og klager på svigermor stort sett bare går i én retning, nemlig på mannens mor. At en svigerdatter kan ha skyld i et skrantende eller ikkeeksisterende forhold, er visst utenkelig.

Når det gjelder TS, synes jeg absolutt at hun er forbilledlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du gjør alt rett, og du trenger ikke gjøre mer. Hvis hun sier at hun har en litt dårlig periode, så er det sikkert akkurat det det er. Da trenger hun bare en pause, litt trøst til det går over. Er inne i en svært dårlig periode selv. Det har ingenting med samboeren min å gjøre, han er fantastisk. Men noen ganger får man bare behovet for å gråte, det kan være vanskelig å holde tilbake. Ønsker ikke at noen skal drive å kommentere det eller liknende, vil bare komme meg gjennom denne tiden og at det skal gå over. Og det gjør det bare av seg selv, ved tiden..

Anonymkode: cc5ee...6bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er våken og viser at du bryr deg. Du gjør altså alt rett. Jeg skulle ønske jeg hadde en slik person som deg i livet mitt. 

Anonymkode: 2f119...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar ikke inn over deg at det er din sønn som er årsaken til at hun har det vondt og gråter?

Anonymkode: c89b2...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tar ikke inn over deg at det er din sønn som er årsaken til at hun har det vondt og gråter?

Nå er nok ikke sønnen hennes det eneste som opptar jentas liv. Hun er nok som de fleste andre mennesker. 

Anonymkode: 2f119...6b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette håndterte du kjempe fint ❤️ Bare fortsett å vis at du bryr deg og at hun kan snakke med deg om ønskelig. Hvis ikke, gir du henne «space», akkurat som du gjorde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Arabella skrev:

Jøss, hva har du spist? En hel jævla sitron? Jeg prøvde bare å gi et kompliment til TS! Hva min oppfatning er vet du vel ingen ting om! Jeg går ikke rundt og mener at alle svigermødre er fæle, tvert imot. Akkurat denne svigermoren er eksepsjonell snill og god, det var poenget mitt. Så back off. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et flott menneske ❤

Neste gang dere treffes gi henne en gid klem og si til henne at du er der for henne.

Evt kan du snakke med sønnen din, og si at dere er der for dem. Trenger de noe praktisk hjelp, så tilby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2017 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Nå kan det vel være en million grunner til at denne jenta ikke har det greit for tiden? Problemet MÅ ikke være TS sin sønn. Makan.

Du gjorde alt riktig TS :) I en sånn setting hadde jeg ønsket at du viste at du var tilstede for meg, uten å trenge deg på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...