Gå til innhold

Er 500 kr mye for et sydd kjørt av en venninne+

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som er en hyggelig dame .Hun sa at hun ville sy et kjørt til meg for en billig pris 150 kr sa hun.

Når hun var ferdig med kjørte så sa hun at hun ville ha 500 kr for det.

Ble veldig paff fordi jeg synes 500 kr er mye for et helt nøytralt kjørt som er langt.

Er det dyrt?

Anonymkode: db049...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som er en hyggelig dame .Hun sa at hun ville sy et kjørt til meg for en billig pris 150 kr sa hun.

Ble veldig paff fordi jeg synes 500 kr er mye for et helt nøytralt kjørt som er langt.

Er det dyrt?

MENTE SKJØRT DA :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det heter skjørt! 

Anonymkode: 1ca9e...7e1

HE HE HE :fnise:S BLE IKKE MED SORRY

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så dyrt sånn egentlig, men har hun oppgitt 150 er hun jo veldig frekk som plutselig forlanger noe annet. 

Anonymkode: 69db9...de0

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det dyrt?

Dere avtalte 150 kr, og da må det bli 150 kr. Hun kan ikke endre pris i ettertid. Men husk at materialer som trengs koster penger, og hun ville kanskje ha litt igjen for sy tiden også.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 kr dekker vel knapt tekstilet som er blitt brukt. Så skal det jo være glidelås, og det tar tid å sy et plagg.

500 kr er ikke mye om det er blitt brukt kvalitettekstil og utført skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Calandria skrev:

Veldig dyrt. Hadde ikke kjøpt det.

Du får på Zalando skjørt for 176 kr

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minlillesky skrev:

Dere avtalte 150 kr, og da må det bli 150 kr. Hun kan ikke endre pris i ettertid. Men husk at materialer som trengs koster penger, og hun ville kanskje ha litt igjen for sy tiden også.. 

Det spørs hva slags tekstil ts ville bruke og om pris på utstyr/tekstil var med i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Ja tenkte det samme. Men  500 kr er mye .Kunne gitt 350 kr toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det var spesielt dyrt hvis hun er dyktig og bruker gode materialer. Men hvis dere har avtalt noe annet, så spiller det jo liten rolle. Man kan ikke sette ny pris etterpå. 

Anonymkode: f77b0...d47

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkebamsen

Hvis hun har sagt at skjørtet skulle koste 150, -  kroner, da skulle hun ikke ha kommet i ettertid og sagt noe annet. Har du betalt for det? 

Endret av lykkebamsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det var spesielt dyrt hvis hun er dyktig og bruker gode materialer. Men hvis dere har avtalt noe annet, så spiller det jo liten rolle. Man kan ikke sette ny pris etterpå. 

Anonymkode: f77b0...d47

Sa til meg jeg skal sy et skjørt kjempe billig for deg 150 kr. Så i dag jeg tokk det med og skal ha 500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det dyrt?

Har du tenkt på at hun skulle sy for 150kr, altså det var pris for jobben. Pluss da 350 for materialet hun brukte slik at det ble 500kr totalt... 

Anonymkode: fbfac...173

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at hun skulle sy for 150kr, altså det var pris for jobben. Pluss da 350 for materialet hun brukte slik at det ble 500kr totalt... 

Anonymkode: fbfac...173

Sa det skulle bli en gave til meg fordi vi er venner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkebamsen

Beklager masingen min, Ts, men har du betalt for skjørtet, eller ville du finne ut hva andre mente om prisen først? Jeg synes det er ganske dårlig gjort å gi deg én pris i forkant av oppdraget for så å slenge i ansiktet ditt at prisen plutselig har steget med ytterligere 350,- kroner. Da er man ikke "en venn", men en spekulant.  

Forøvrig så synes jeg ikke det er såå dyrt med et skjørt til 500,- kroner.  

Joda, i butikken så selges de for alt fra 99,-  og oppover, men et skjørt sydd på oppdrag av en "profesjonell" sydame skal jo tross alt ha dekket inn materialkostnadene, arbeidstimer med mer, så prisen for alt dette "bakes" gjerne inn i sluttsummen. Fordelen med å få en sydame til å sy klær til deg er at da får du et plagg som ingen andre har, men ulempen er at det kan bli dyrt i lengden. Spesielt hvis du har dårlig råd fra før av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...