Gå til innhold

Kredittkort for student uten inntekt men uten betalingsanmerkninger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det kredittkort der man ikke trenger å tjene over 150 k i året?

Anonymkode: b03ed...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har kredittkort fra sparebank1 som er min vanlige bank. Har satt kredittgrense på 5000 kroner da jeg kun bruker det i forbindelse med ferie. 

Anonymkode: e111d...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

BankNorwegian, YaBank...

Anonymkode: eeef2...e79

Jeg er i samme situasjon som TS, men disse ville ikke gi meg kredittkort. Derimot ville Santander og Coop det. 

Anonymkode: 2b75b...1cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er i samme situasjon som TS, men disse ville ikke gi meg kredittkort. Derimot ville Santander og Coop det. 

Da har de endret litt på reglene, tror jeg. Jeg er student selv med lav inntekt og har kredittkort hos på BankNorwegian og yaBank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....men hvordan skal dere betale tilbake??

Anonymkode: d878b...808

Får e-faktura i nettbanken hver måned, så det er bare å trykke godkjenn. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har de endret litt på reglene, tror jeg. Jeg er student selv med lav inntekt og har kredittkort hos på BankNorwegian og yaBank. 

Åja, da skal jeg prøve å søke på nytt. Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare søke og prøve. Begynn med den banken du bruker daglig. Ellers regnes Norwegian av mange til å være lett å få kort hos. 

Anonymkode: 2eb80...049

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Peanut skrev:

Personlig ville jeg ikke ha hatt kredittkort med mindre jeg kan betale tilbake uten problemer :blink: 

Det er jo ingenting som tyder på at TS ikke klarer det. Kredittkort er ikke noe problem så lenge man betaler innen forfall og at man ikke bruker penger man ikke har. 

Anonymkode: 8de8a...379

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får e-faktura i nettbanken hver måned, så det er bare å trykke godkjenn. 

Åja, da skal jeg prøve å søke på nytt. Takk :) 

Men spørsmålet var vel heller HVA skal man betale med når man (som overskriften sier) ikke har inntekt??? Det kan da ikke finnes så mye å betale med når man ikke har inntekt?

Med mindre man lever på oppsparte midler/sparepenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bank Norwegian da jeg var student. Anbefales Ikke! 

Jeg endte opp med å ligge alltid en måned bakpå, men for andre har det gått mye verre. Det ble for lett å trekke kortet, selv om jeg var blakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kim91 said:

Jeg fikk bank Norwegian da jeg var student. Anbefales Ikke! 

Jeg endte opp med å ligge alltid en måned bakpå, men for andre har det gått mye verre. Det ble for lett å trekke kortet, selv om jeg var blakk. 

Dette er jo kun din egen feil. Har hatt kortet til BankNorwegian siden jeg ble student - spart meg opp noen flybilletter ja...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har kontroll AB, men det var ikke det som var poenget mitt. Poenget var ikke at det er "kredittkortet" sin feil, men at det ikke er alle som burde ha det tilgjengelig. Luksusfellen er et godt eksempel på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Kim91 said:

Så bra at du har kontroll AB, men det var ikke det som var poenget mitt. Poenget var ikke at det er "kredittkortet" sin feil, men at det ikke er alle som burde ha det tilgjengelig. Luksusfellen er et godt eksempel på det.

Ja, folk som ikke klarer å kontrollere seg selv burde selvsagt ikke ha kredittkort. Men for resten av oss er kredittkort en god måte å spare opp poeng av ulike typer. Jeg får f.eks gratis HBO hver måned via et kredittkort jeg har, og via et annet får jeg 2% på alle kjøp på internett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kredittkort gjennom en av lokalbankene mine. Skaffet meg det som en sikkerhet når ein skulle på utveksling, og har i senere tid brukt det til å betale reiser og litt i tider hvor jeg ikke har fått stipend eller lønn. Passer på å ikke bruke kortet uten å vite at jeg kan betale tilbake i løpet av den neste måneden (og to). Da går det fint å ha det som reservekort.

Endret av Moonwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange tar stadig nye kredittkort og innløser det gamle. Må jo betale tilbake en gang, men da må jeg ha litt tid på meg.

Anonymkode: 31077...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan lett bli en gjeld felle hvis du ikke har kontroll på kredittkort. Jeg hadde det problemet for noen år siden. Lav etter hver måned fordi så mye av lønnen gikk til å betale av gjeld. Jeg tok et lån fra coolfinans.com for å betale kreditt, noe som hjalp meg med å ta igjen, men det var ikke lett. I dag er jeg litt mer forsiktig med hvordan jeg bruker kredittkortet.

Anonymkode: 70e6f...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2017 den 12.17, AnonymBruker skrev:

....men hvordan skal dere betale tilbake??

Anonymkode: d878b...808

Det er jo ikke vanskelig.

Jeg HAR pengene, men bruker kredittkort på reise, slik at jeg er forsikret mot helvetesuhell.

Overfører pengene med en gang jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, duplexx said:

Det er jo ikke vanskelig.

Jeg HAR pengene, men bruker kredittkort på reise, slik at jeg er forsikret mot helvetesuhell.

Overfører pengene med en gang jeg er hjemme.

Det er så mye som du bare kan gjøre hvis du har kredittkort, enten du trenger kreditten eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...